Luku 6
Kiitos kommenteista Lumos ja Nyo Harry näki kun Malfoy ja Zabini poistuvat suuresta salista ja koki jostain syystä suuren helpotuksen tunteen. Ensinnäkin Seamus,Dean,Ron ja Neville eivät ehkä ehtisi juosta heidän peräänsä tappamaan heitä.Eivät he siinä kunnossa olisi varmasti kovasti saaneet aikaa pahaa aikaan Blaiselle ja Dracolle, mutta ehkä enemmän itselleen. Toinen syy siihen miksi Harry oli iloinen siitä, että he lähtivät oli ,että hän ei enää ollut suorassa katse kontaktissa Malfoyn kanssa, koska muuten hän olisi voinut tehdä jotain peruuttamatonta.
Harry olikin jo ehtinyt toivoa,että muut pojat olisivat luovuttaneet Dracon keihästys aikeista,mutta ei.
"Dean,Ron,Neville,Harry juoskaa emme saa päästää heitä näkyvistä !"Seamus huusi. Ja muutama utelias kasvo kääntyi katsomaan mitä hän mekasti.
"Rohkelikon nimeen nyt mennään !" Ron karjui ja lähti erittäin huterin askelin juoksemaan ulos Suuresta Salista Neville ja Dean perässään ja Seamus edellään.
Harry huokasi hyvin syvään ja nousi hänkin paikaltaan ja lähti huterin askelin juoksemaan ystäviensä perään.
"Nädään myöhemmin Hermione ja Ginny !" Harry huusi ja mumisi samalla " Jos tästä nyt elossa selvitään."
Draco ja Blaise kävelivät juuri ulos Suuresta Salista kun he kuulivat Seamusin huutavan jotain sen kaltaista, että "Emme saa päästää heitä näkyvistä!"
Draco valahti saman tien valkoiseksi kuin haamu.
"Mitäs nyt tehdään ?" hän kysyi hädissään Blaiselta.
"No meillä ei ole kauhesti vaihtoehtoja.." Blaise mumisi.
"Mitkä ovat vaihtoehdot ?" Draco kysyi hermostuneena kuullessaan Rohkelikkojen askelten lähestyvän.
"Noh meillä on hieman suppea valikoima...me voisimme tietenkin...." Blaise puheli mietteliäänä.
"BLAISE HE OVAT IHAN JUURI TÄÄLLÄ MITÄ ME TEEMME ?! " Draco kiljui pakokauhun vallassa."
"Me voisimme tapella.."
"Ei ! Me emme tappele !" Draco sanoi.
"No siinä tapauksessa..." Blaise sanoi " Eiköhän juosta !"
"Minne?" Draco kysyi ihmeissään.
"NO KARKUUN! " Blaise huusi ja lähti juoksemaan viime hetkellä kun Seamus melkein sai otteen hänen kaavustaan.
Draco ja Blaise lähtivät juoksemaan täyttä vauhtia kohti ylempiä kerroksia. Rohkelikot olivat yllättävän nopeita ottaen huomioon heidän sen hetkisen kuntonsa joten Blaise ja Draco joutuivat juoksemaan todella kovaa pästäkseen heitä pakoon. Muutaman kerran Blaise oli jo valmiina ottamaan sauvansa esiin hidastaakseen Rohkelikkojen matkaa.
"Tain- "
"BLAISE EI! " Draco huusi. "Emme saa vahingoittaa heitä ! Jäämme auttamatta kiinni jos he joutuvat Sairaalasiepeen ja tottakai Pomfrey haluaa tietää miten he sinne päätyivät ja miksi! "
"Voi lohikäärmeen lanta !" Blaise kirosi.
He olivat juuri saavuttaneet seitsemmännen kerroksen kun Draco sai idean.
"Blaise sain idean! "Hän hihkaisi. " Hajaannutaan! "
"Selvä !" Menen Tähtitorniin !Etsi sinäkin joku piilopaikka! " Hän huusi ja jatkoi matkaansa toiseen suuntaan ja Draco lähti toiseen.
Draco juoksi päättömästi hetken ja yhtäkkiä hän sai idean.Tarvehuone ! Hän lähti juoksemaan kovaa vauhtia kohti sitä käytävää missä tiesi sen olevan. Kun hän pääsi Tarvehuoneen eteen hän tiesi, että hänellä ei olisi kauheasti aikaa seisoskella siinä, koska Rohkelikot saisivat hänet varmasti pian kiinni joten hän alkoi kävelemään edestakaisin.
"Anna minulle paikka jonne piiloudun hulluilta Rohkelikoilta,anna minulle paikka jonne piiloudun hulluilta Rohekilkoila,anna minulle paikka jonne piiloudun hullullta rohkelikoilta." Draco mumis ja käveli kolme kertaa edestakaisin ja huomasi eteensä ilmestyneen oven. Hän astui sisään ja huomasi tulleensa pieneen hämärään huoneeseen, jonka nurkkiin hän onnistuisi helposti piiloutua. Draco oli juuri laittamassa ovea kiinni kun yhtäkkiä joku nykäisi sen auki. Ovella oli Weasley.... ja Potter
Kun Seamus,Dean,Ron,Neville ja Harry tulivat ulos Suuresta Salista he näkivät Dracon ja Blaisen muutamankymmenen metrin päässä. Harry olisi kovasti halunnut tainuttaa kaikki ystävänsä siihen paikkaan, että heidän ei olisi tarvinnut lähteä Luihuisten perään.
"Nyt me heidät saamme !" Seamus ärjyi punaisena.
"Otetaan heidät kiinni!" Ron huusi ja lähti juoksemaan Semusin perässä kohti Luihuisia.
"Minun kuntoni ei tule riittämään tähän" Neville parahti ja lähti hänkin juoksemaan.
Dean ja Harry loivat toisiinsa hieman mietteliään katseen.
"Noh..mennään nyt mekin.." Dean sanoi.
"Joo.." Harry sanoi ja pinkaisi hänkin juoksuun.
Aluksi näytti siltä, että Seamus saisi Malfoyn heti alkuun kiinni, mutta Draco onnistui luikertelemaan karkuun ja siitä alkoi takaaajo. Blaise meinasi viidennen kerroksen kohdalla singauttaa tainnutusloitsun Nevilleen, mutta jostain kumman syystä Malfoy pysäytti hänet.
"Lääh...puuh me saavutamme heitä !" Ron huusi Harrylle innoisssaan.
"Hei he hajaantuvat !" Dean huusi.
"Harry mennään Malfoyn perään." Ron huusi ja kääntyi siihen suuntaan mihin Malfoy oli kääntynyt.
"Dean ja Neville tulkaa !Mennään me Zabinin perään !" Seamus huusi.
Harry ja Ron seurasivat Malfoyta vähän matkan päästä kunnes hän yhtäkkiä pysähtyi ja alkoi kävelemään edestakaisin.
"Mitä hän tekee ?" Ron kuiskasi.
"Hän..." Harry mumisi. Yhtäkkiä hän tajusi missä he olivat. Tämä oli seitsemäs kerros !Draco yritti päästä Tarvehuoneeseen piiloon.
"Ron...minusta tuntuu, että hän yrittää päästä Tarvehuoneeseen !" Harry kuiskasi mykistyneenä.
"Ooh...Hei katso seinään ilmestyi ovi." Ron kuiskasi ja niin he lähtivät hiipimään Malfoyn vanavedessä ovelle. Juuri kun Malfoy oli saamassa oven kiinni Ron tarttui ovenkahvaan.
"Äläs karkaa mihinkäään Malfoy." Hän sanoi hyisimmällä äänellään.
Harrystä tuntui kuin satoja perhosia olisi lennellyt hänen mahassaan kun hän näki Dracon niin hätääntyneenä. Miten kukaan osasi samalla näyttää niin suloiselta ollessaan niin peloissan. Harryn päähän alkoi taas tulla samoja ajatuksia kuin aikasemmin Suuressa Salissa ja yhtäkkiä hän sai ajatuksen.
"Ron.." Harry sanoi ilkikurisella äänellä. " Anna minun hoidella hänet."
"Mutta minäkin haluan löylytää häntä." Ron parahti.
"Anna minun ensin. Tämä on kuitenkin kaikki lähtöisin meistä kahdesta. "Harry sanoi eikä voinut estää hymyä hiipimästä huulilleen.
"No selvä.."Ron sanoi hieman pettyneellä äänellä. "Minä olen tuossa ulkopuolella.
Ron käveli päätään pudistellen ulos tarvehuoneesta.Jättäen Harryn ja Dracon kahden.
"Nyt täällä on vain minä ja sinä Draco." Harry sanoi ja sulki Tarvehuoneen oven.
Haa siinä luku kuusi! Saisinko kommentteja,että jaksan alkaa väsäämään seuraavaa lukua ! MUAHHHA