Ihanaa nähdä uusia ja vanhoja kasvoja täällä! Kiva ettei tämä täysin ole unohtunut *onnellinen*
Nuuhku: Kiitos, jatkoa tulossa ^^
Cirilla: Kiitos kauheasti :>
Scar: Kiitos kommentista! Huoh, se Black jää sitten aina vain kummittelemaan sinne..
Sirius musta: Kiitos (:
viltsuti: Minäkin rakastan Siriusta ja ehkä hieman Mischaakin, vaikka minusta tuntuu, että se on hieman 'kevyt' hahmo.
Kiitos kommentista!
Herm-oo-nini: Kiitos! *punastuu*
Neiti Ösmund: Kiitos hirveästi kommentista! :>
Emit: (: Ja jatkoahan seuraa tässä...
Luku 21
Hyvästit vähäksi aikaa Lauantaiaamuna vain pienimmät rohkelikkolaiset olivat uskollisesti hereillä ja tekivät läksyjään viattomasti. He olivat kuulleet oleskeluhuoneesta aamun pikkutunneille saakka musiikin ja muun melun, mutta niinhän tapahtui aina huispausottelujen jälkeen. Se ei ollut heille uutta.
Oleskeluhuone oli siistitty täysin kotitonttujen puolesta, kun Sirius heräsi. Hän kolisteli makuusalinsa rappuset alas harottaen tukkaansa toisella kädellään ja suoristi ryppyistä t-paitaansa samalla kun rojahti väsyneenä punaiselle sohvalle.
Sirius katseli ulos ikkunasta, kuinka tuuli riuhtoi puita miten halusi. Ulkona oli varmasti hyvin kylmä, pian sataisi luntakin. Ja sitten olisi joululoma, jota Sirius odotti innolla. Onneksi saisi lomaa koulusta, ja matka Lontooseen kuulosti todella hyvältä. Kunpa mikään ei menisi pieleen Mischan kanssa enää ennen sitä. Lontoonmatkasta tulisi silloin täydellinen, Sirius ajatteli ja katsoi kun väsyneen näköinen tyttö laskeutui tyttöjen makuusalin portaista alas, horjahtaen rajusti viimeisellä portaalla ja suorastaan lensi sohvalle Siriuksen viereen. Sirius pörrötti jo valmiiksi sähköistä tukkaa.
"Huomenta", Sirius toivotti samalla ja kuuli vain unisen tuhahduksen.
"Miksi ihmeessä ihminen ei saa nukutuksi silloin, kun ei ole kiire minnekään?" Mischa manasi ja laittoi silmänsä unisesti kiinni ja nojasi päätänsä sohvaan.
"Elämän suuria kysymyksiä", Sirius virnuili ja hymyili Mischalle, vaikka tämä ei sitä nähnytkään. "Monelta sitten menit nukkumaan?"
"Varmaan puoli neljä", Mischa manasi silmät edelleen kiinni. "Eli ensimmäisten joukossa."
"Minä menin hieman sinun jälkeesi", Sirius muisteli. "Sen jälkeen kun Remus oli tanssinut Stephanien kanssa pöydällä."
"Ai niin, olin jo unohtanut tuon", Mischa hymyili ja räväytti silmänsä auki. Sirius hätkähti, tytön erikoisen siniset silmät eivät jättäneet ketään kylmäksi, vaikka niihin luulisi olevan jo tottunut. "Remus ja Stephanie olivat todella vauhdissa, vai mitä?"
"Kyllä", Sirius virnisteli. "Toisaalta, Remus ei varmaan muista tänään mitään siitä."
"Eikä muista Stephaniekaan."
"Mitäs joivat niin paljon."
"Paraskin puhuja!"
"Hei!" Sirius huudahti. "Minä en juonut paljoa."
"Ei sinun tarvitse, olet jo valmiiksi syntymähumalassa", Mischa virnuili ja pörrötti kädellään Siriuksen hiuksia kostoksi.
"Oletko sinä myös menossa joululomalla Stephanielle?" Sirius vaihtoi puheenaihetta ja kaappasi Mischan syliinsä.
"Tottakai, en jättäisi sitä mistään hinnasta väliin", Mischa sanoi odotetusti. "Entä Kelmit?"
"Kyllä me tulemme", Sirius sanoi. "En tiennytkään Stephanien asuvan Lontoossa."
"Upeassa asunnossa vielä kaiken lisäksi."
"Sinä olet käynyt siellä ennenkin?"
"Joo. Meidän äitimme ovat hyviä kavereita keskenään", Mischa selitti. "Eli olemme olleet kavereita... neljätoista vuotta, itse asiassa. Pieniä riitoja lukuun ottamatta."
"Puhutteko minusta?" Stephanie haukotteli ja istahti viereiseen nojatuoliin. "Sitä paitsi, olemme olleet kavereita viisitoista vuotta... HEI!" Stephanie kiljahti yhtäkkiä kaiken väsymyksensä unohtaneena. "Mitä ihmettä teille on tapahtunut?"
"Miten niin?" Sirius ja Mischa ihmettelivät.
"Te olette jälleen yhdessä!"
"Niin, kerroimme asiasta teille kaikille eilen", Mischa naurahti. "Ei kai muistisi pätki?"
"Minä muistan täydellisesti eilisillan", Stephanie tyrmäsi ehdottomasti. "Minä muistaisin tuollaisen asian, jos olisitte kertoneet, senkin valehtelevat kirput!"
"Kirput?" Mischa varmisti.
"Kirput", Stephanie nyökkäsi.
Yhtäkkiä heidän takaansa kuului naurua ja he kolme kääntyivät katsomaan, kuinka James ja Lily tulivat oleskeluhuoneeseen tyttöjen makuusalista.
"Mitä sinä siellä teit, Sarvihaara?" Sirius kysyi järkyttyneenä. "Minä olen sitten kummisetä teidän tulevalle lapselle."
"Mitä sinä hourit, Anturajalka?" James nauroi. "Kävin vain herättämässä Lilyn."
"Älä kerro miten", Mischa mutisi ja nojautui paremmin Siriukseen ja laittoi silmänsä kiinni.
"Älkää vain tekin väittäkö, että nuo kaksi kertoivat suhteestaan eilen?" Stephanie kysyi järkyttyneenä Lilyltä ja Jamesilta.
"Kyllä vain", Lily virnisti.
"Etkö muista? Sinä vielä hyppäsit pöydälle ja kerroit koko oleskeluhuoneelle meidän seurustelevan", Sirius virnisti.
"Ei voi olla totta", Stephanie manasi. "Miten ihmeessä en muista mitään?"
"Kädessäsi olleella tyhjällä tuliviskipullolla voi olla osuutta asiaan", Lily sanoi järkevästi.
"Voi ei", Stephanie puuskahti ja löi kätensä silmiensä eteen. "Toivottavasti en nolannut itseäni."
"Samoin", Remus sanoi ja tuli muiden luo poikien makuusalista. "Minulla on pää kipeä enkä muista mitään."
"No teillä on jotain yhteistä Stephanien kanssa. Lisäksi te molemmat tanssitte pöydällä..." Lily virnisteli.
"Niin, ja nolaamisesta puheen ollen. Remus, muistatko mitään strippauksestasi?" James kysyi muka huolissaan.
"MISTÄ?" Remus karjaisi.
"Entä sinä, Stephanie? Muistatko yllyttäneesi Remusta siihen?" Mischa sanoi eikä estänyt hymyä tulemasta huulilleen.
Remus ja Stephanie katsoivat toisiaan avuttomasti ja hieman häpeillen.
"No, jos kerran me ei muisteta siitä mitään..." Stephanie aloitti.
"Niin ei kai meidän tarvitse sitä häpeilläkään", Remus jatkoi. "Olen samaa mieltä."
Stephanie hymyili hieman epävarmasti Remukselle.
"No niin, eiköhän mennä aamiaiselle", Lily sanoi reippaasti ja tarttui Jamesia kädestä kiinni.
"Mitä ikinä sanottekaan", James sanoi hellästi ja seurasi muiden kanssa Lilyä.
"Muuten, Sarvihaara", Sirius kysyi. "Miten ne teidän järjestämät pikkujoulut? Ettei vain johtajapoika olisi unohtanut niitä?"
Sirius katseli virnistäen, kuinka James kalpeni pikkuhiljaa ja lopulta katsoi Lilyä avuttomasti, toivoen näkemänsä toisen järkyttyneen ilmeen, mutta Lily katsoi Jamesia virnuillen.
"Minä kysyin McGarmiwalta, voisimmeko vaihtaa ne pikkujoulut vappujuhliksi", Lily selitti Jamesille, joka onneksi sai jo hieman henkeä. "Ja hän suostui."
"Onneksi minulla on sinunlaisesi tyttöystävä", James sanoi helpottuneena.
"Onnekas! Sinä jättäisit varmaan minut pulaan?" Sirius kysyi Mischalta.
"Tottakai, kulta", Mischa sanoi suloisesti.
"Voisimmeko me puhua, Remus?" Stephanie kysyi aamiaispöydässä kun he kaikki olivat syöneet.
Remus nyökkäsi epävarmasti hymyillen ja nousi pöydästä Stephanien kanssa jättäen muut katselemaan heidän peräänsä uteliaasti.
"Minne menisimme?" Remus kysyi ja laittoi kätensä farkkujensa taskuihin.
"Hmm... Kirjasto on varmaan tyhjillään näin lauantaiaamusta?" Stephanie kysyi Remukselta, joka nyökkäsi.
He kävelivät hiljaisuuden vallitessa ja saapuessaan kirjastoon Stephanie huomasi ilokseen olleensa oikeassa. Kukaan ei vaivautunut tekemään läksyjään lauantaiaamuna, ainoastaan pari ensiluokkalaista oli raahautunut sinne niin aikaisin.
Stephanie ja Remus istuivat kahdenistuttavaan pöytään. Stephanie rykäisi saadakseen äänensä kulkemaan normaalisti.
"Niin, sitä minä vain että... muistatko sinä todella mitä eilen tapahtui?" Stephanie kysyi kurtistaen kulmiaan.
"Kyllä minä jotain muistan", Remus sanoi pinnistellen kovasti muistaakseen. "Sen, kun sinä kannustit minua strippaamaan... ja sitten James kiskoi minut pois..."
"Niin, tuon minäkin muistan. Ja sen, että minulla todella oli hauskaa sinun kanssasi", Stephanie hymyili ujosti Remukselle.
Remuksen silmät laajenivat hieman. Stephanie? Tykkäsi hänestä? Mikä tässä maailmassa oli vialla? Ennen blondit, jotka olivat hauskaa seuraa ja hieman villejä ja kapinallisia, tykkäsivät Siriuksesta. Ei kenestäkään Remuksen tapaisesta. Mutta siinä hymyillessään Stephanie näytti jotenkin ujolta ja söpöltä, Remus myönsi. Hän nojautui pöydän ylitse ja suuteli Stephanieta hellästi huulille.
Stephanie ensin vierasti tilannetta, mutta rentoutui täysin Remuksen kanssa, ihmeellistä kylläkin. Suudelma syveni ja syveni, mutta keskeytyi Stephanien vingahdukseen.
"Mitä nyt?" Remus kysyi nopeasti.
"Kylkiluuni murskautuvat tähän pöydän kulmaan", Stephanie valitti ja katsoi hieman nolona nauravaa Remusta.
Amy pudotti käsistään etsimänsä kirjat nähdessään Stephanien ja Remuksen suutelevan. Omaa heikkohermoisuuttaan kiroten Amy livahti lähimmän kirjahyllyn taakse piiloon, ennen kuin Remus ja Stephanie huomaisivat mitään.
Miksi ihmeessä kaikkien piti saada poikaystävät, paitsi hänen? Oliko hänen yllään jonkinlainen kirous? Kaikki Kelmitkin olivat saaneet tyttöystävän, mutta hän ei löytänyt ketään. Mikä ihme häntä vaivasi?
Amy harppoi makuusaliinsa ja katsoi nopeasti ympärilleen. Ketään ei näkynyt missään. Stephanien rojun peittämä peti oli hirveän näköinen, ja hetken Amyn valtasi tunne mennä huutamaan Remukselle: "Tule katsomaan millainen peti tyttöystävälläsi on! Jätä hänet, minulla on siistimpi!"
Amy naurahti, mutta alkoi inhoamaan itseään entistä enemmän. Miksi hän oli niin kateellinen? Hän oli aina vihannut Kelmejä Lilyn kanssa. Kun Lily näyttikin vaihtaneen mielipidettään, ei auttanut muuta kuin Amynkin vaihtaa. Se tuntui sopivalta vaihtoehdolta, ja ainoalta jos hän halusi olla edes jonkinlainen ystävä Lilyn kanssa.
Sekö häntä riivasi? Yhtäkkiä katkennut ystävyys Lilyn kanssa? Oliko hän aivan lapsellinen? Ei, kyllä häntä vaivasi se tosiasia, että hän oli yksin. Ja hänen täytyisi tehdä asialle jotain, ja pikaisesti.
Lily ja James makasivat tarvehuoneessa olevalla sohvalla ja James silitteli hajamielisesti Lilyn punaisia hiuksia. He eivät olleet vaihtaneet sanakaan yli viiteentoista minuuttiin, mutta siihen ei ollut tarvetta. Kaikki oli hyvin. James hymähti ajatuksilleen. Kaikki oli kerrankin niin kuin hän halusi. Hän sai olla Lilyn kanssa. Se oli asia, mistä hän oli unelmoinut jo kauan ja nyt se oli toteutunut. Olo oli aivan uskomaton, kuin olisi saanut siivet selkäänsä. Se tosiasia, että koulupäivän jälkeen hän voisi vain käpertyä Lilyn kanssa nurkkaan, jutella Lilyn kanssa yöhön asti.. Se oli asia, joka piti hänet järjissään, auttoi selviytymään arjen ja kokeiden ylitse.
"Mitä sinä tuhahtelet?" Lily kysyi ja katsoi vilpittömän uteliaasti Jamesia.
James painoi huulensa hetkeksi Lilyn otsaan ja kuiskasi: "Olen vain niin onnellinen sinun kanssasi."
Lily punastui hieman, mutta ei lakannut hymyilemästä. Hän oli kauan hiljaa, mutta aukaisi suunsa hetken kuluttua.
"Tiedätkö, James", Lily aloitti hieman takellellen. "Vihasin sinua kauan. Ja nyt kun olemme yhtäkkiä yhdessä.. se ei olekaan niin kamalaa. Se hämmentää minua", Lily sanoi rehellisesti.
"Haittaako se sinua paljon?" James kysyi sydän kurkussa.
"Ei", Lily tokaisi ja suuteli Jamesia nopeasti huulille. "Mutta se hämmentää. Ajattelin vain sanoa, jos minulla joskus jää sanat kurkkuun kun lausut minulle rakkausrunoja."
"Rakkausrunoja? En kyllä osaa runoilla", James sanoi nyrpistäen nenää. "Mutta jos haluat, voin pakottaa Siriuksen tekemään sinulle sellaisen?" James virnisteli.
"Romanttista, James, romanttista", Lily naurahti ja suuteli vielä kerran Jamesia. James vastasi siihen koko sydämestään ja he unohtuivat koko illaksi siihen sohvalle.
Yhtäkkiä olikin jo joulukuu, ja ensilumi satoi vasta silloin. Kaikki olivat jo hieman kyllästyneitä odottelemaan lunta, mutta kun se ensilumi satoi, sitä tuli todella paljon, itse asiassa liikaakin: oppilaat joutuivat tekemään töitä päästäkseen eteenpäin lumessa.
Seitsemäsluokkalaisille joulukuu oli yhtä tuskaa. Opettajat olivat huomanneet joulukuun olevan lukukauden puoliväli: joten ennen lomalle pääsyä kaikki seiskaluokkalaiset joutuivat tekemään yötä myöden läksyjään, ahertamaan niskat limassa, kuten Sirius asian ilmaisi.
Kaikkien yllätykseksi myös Amy ilmoitti tulevansa Stephanielle joululomalla. Stephanie toivotti tytön tervetulleeksi, mutta ei voinut olla ihmettelemättä Remukselle, mikä tyttöä vaivaisi. Ensin oli melkein kuukauden puhumatta, sitten yhtäkkiä ilmoitti tulevansa heille kylään. Remus neuvoi Stephanieta olemaan Amylle ystävällinen.
Amy ei ollut puhunut Kelmeille, Lilylle, Mischalle ja Stephanielle melkein kuukauteen muuta kuin kysyttäessä, ja jossain vaiheessa kyllästyneet Lily, Mischa ja Stephanie lakkasivat kyselemästä ja antoivat tytön olla.
"Meillä on ihan tarpeeksi ongelmia ilman sitäkin", Mischa sanoi synkästi vielä marraskuussa. "Koko ajan satelee uutisia uusista murhista ja kidutuksista, joita Voldemort tekee, ja me miettisimme mitä Amylle kuuluu? Anteeksi vain kaverit, mutta mielestäni meidän pitäisi antaa hänen olla."
Lily oli kohauttanut vain olkiaan ja toiminut kuin Mischa oli sanonut. Mutta helppoa se ei todellakaan ollut. Amy oli paljon iloisempi nykyään ja puheliaampi, kun ei enää ollut heidän kanssaan. Se oli vaikea pala Lilylle: ihan kuin tyttö olisi onnellisempi ilman heitä. Lily oli ottanut sen hieman raskaasti, mutta James teki parhaansa lohduttaakseen häntä.
Stephanie ja Remus olivat kahdestaan yhä enemmän ja enemmän, mikä sai Tylypahkan yli- innokkaat tytöt kertomaan toisilleen painajaismaisia kertomuksia siitä, kuinka kaikki Kelmit olivat varattuja. Mischa ja Lily nauroivat jutuille hyväntuulisesti, mutta Stephanie oli hieman närkästynyt.
"Miettikää nyt, pian he tekevät jo aivan epätoivoisia tekoja saadakseen meidät eroamaan", Stephanie yritti takoa Lilylle ja Mischalle, mutta suuttui hieman, kun tytöt vain nauroivat hänelle.
"Tiedämme sen, Steph", Lily sanoi. "Mutta me luotamme Siriukseen ja Jamesiin."
"Sirius tietää, ettei saisi enää ikinä hengitettyä sen jälkeen, kun pettäisi minua", Mischa hymyili onnellisesti. "Joten uskon, että hän ei edes yritä."
"Kunpa minäkin luottaisin noin paljon Remukseen", Stephanie sanoi hieman surullisesti. "Minä tulen varmaan aina katsomaan hänen peräänsä kuin mustasukkainen ankerias."
"Aika teettää luottamusta", Lily totesi viisaasti. "Joten rentoudu. Pian pääsemme jo joululomalle!"
"Niin, pääsemme pois täältä, pois opettajien luota", Mischa sanoi unelmoivasti.
"Niin, ei tarvitse viikkoihin kuulla kirjaimia S.U.P.E.R", Stephanie sanoi ja virnistäen kysyi: "Mitä ne kirjaimet muuten tarkoittavat?"
"Se Uskomattoman Paha Erittäin Raskas- tutkinto", Lily vastasi välittömästi. Mischa ja Stephanie katsoivat Lilyä kulmakarvat koholla.
"No minä ainakin tiedän mihin tutkintoon minä olen menossa", Lily puolusti itseään ja Mischa naurahti.
"Mitä nyt?" Stephanie kysyi Mischalta.
"Minäkin olisin tiennyt mihin kokeeseen olen menossa. Sirius = Uskomattoman Pahansisuinen Eloton Renttu."
Stephanie pyöräytti silmiään ja Lily tukahdutti naurunsa.
Pian koitti se kauan odotettu päivä, perjantai 18. joulukuuta, jolloin sai lähteä jouluksi kotiin. Aivan innoissaan olevat Lily, Stephanie ja Mischa pakkasivat tavaransa jo torstaina, ja torstai-iltana he kaikki istuivat oleskeluhuoneen sohvilla, myös Kelmit.
"Tuntuu niin uskomattoman upealta, että pääsemme kotiin", Mischa ilmoitti leveästi hymyillen muille, samalla kun kirjoitti nopeaa tahtia kirjettä.
"Niinpä, tästä olen unelmoinut pitkään", Sirius sanoi ja katsoi kirjettä Mischan olan yli, kunnes tyttö huomasi sen ja muksautti Siriusta olkapäähän.
"Toisten kirjeitä ei lueta!" Mischa huudahti ja jatkoi pian taas kirjeen kirjoittamista.
"Kerro edes, kenelle sitä kirjoitat", Sirius valitti samalla kun hieroi olkapäätään.
"Vanhemmilleni, että tulevat hakemaan minut juna-asemalta", Mischa tokaisi. "He kuitenkin unohtaisivat."
"Missä sinä muuten asut?" Sirius kysyi mielenkiinnosta.
Mischa katsoi hetken Siriusta. "Miksi sinä sitä kysyt? Aiotko herättää minut koputtamalla ikkunaan keskellä yötä?" Mischa sanoi ja siristi silmiään lopettaen hetkeksi kirjoittamisen.
"Hyvä idea", Sirius mutisi.
"Asun myös Lontoossa", Mischa ilmoitti ja jatkoi kirjeen kirjoittamista. "Tosin aivan eri puolella kaupunkia kuin Steph."
"Eikö Durmstrang sijaitse idässä?" Remus kysyi otsa rypyssä, käsi Stephanien olkapäällä. "Eikö teidän olisi pitänyt tulla Tylypahkaan heti yksitoistavuotiaina?"
"Kyllä kai, mutta Durmstrangiin voidaan ottaa myös Englannista oppilaita. Kunhan he ovat kunnioitettavista perheoloista", Mischa nyrpisti nenäänsä.
"Ja meidän vanhempamme päättivät lähettää meidät Durmstrangiin", Stephanie jatkoi. "Kunpa eivät olisi päättäneet sitä."
"Kostetaan heille?" Mischa ehdotti ja Stephanie nyökkäsi heti.
"Mutta mikä päivä me tulemmekaan sitten Stephanielle?" Peter kysyi ja muut katsoivat turhauttavasti Peteriin.
"Montako kertaa se pitää sanoa, 27. päivä?" James sanoi kiivaasti.
"En minä kaikkea voi muistaa", Peter vingahti.
"Et tietenkään voi, Peter", Lily sanoi hellästi ja loi tiukan katseen Jamesiin, joka piti suunsa koko illan supussa.
"Onneksi minä en ole vielä noin tossun alla", Sirius kuiskasi karheasti Mischan korvaan. Mischa värähti ja tunsi, kuinka kylmän väreet kulkivat hänen selkäytimissä asti, kun Siriuksen ääni upposi hänen päähänsä.
"Niin juuri, Sirius", Mischa sanoi suloisesti. "Vielä."
Kelmit, Stephanie, Mischa ja Lily olivat vallanneet yhden vaunuosaston käyttöönsä. Lily mietti nauraen, kuinka paljon asiat olivat muuttuneet puolessa vuodessa: nyt hän meni vapaaehtoisesti James Potterin kanssa samaan vaunuosastoon, eikä hän olisi osannut arvata, että hän istuisi ilman Amyä ikinä Tylypahkan pikajunassa. Tämä oli ensimmäinen kerta, ja Lily tajusi häveten, ettei edes välittänyt Amyn seurasta. Hänellä kyllä olisi hauskaa.
"Tietääkö kukaan, missä Amy on?" Lily kysyi kuitenkin vähän ajan kuluttua siitä, kun punainen pikajuna oli lähtenyt liikkeelle.
"Näin hänet jonkun pojan kanssa yhdessä vaunuosastossa", Stephanie sanoi hieman inhoten. "Hänellä kyllä näytti olevan hauskaa.."
"Eikö sinulla ole?" Remus kysyi hymyillen. "
"On, ei valittamista. Mutta oma vaunuosasto olisi kiva.." Stephanie sanoi hiljaa ja suuteli Remusta.
"Rauhoittukaa, hyvät ihmiset", Sirius sanoi pahoinvoivasti. "Menkää kutemaan muualle!"
"Menisimme, jos voisimme", Stephanie ilmoitti nenäkkäästi.
"Kuutamo ei hylkäisi meitä tytön takia!" Sirius sanoi huvittunut pilke silmässään.
Stephanie tajusi heti, mitä Sirius ajoi takaa. "Kyllähän hylkäisi, vai mitä, Remus?" Stephanie kysyi ja katsoi herttaisesti katsoen Remusta silmiin samalla kun Sirius pudisti päätänsä Remukselle.
Remus katsoi hetken avuttomasti ympärilleen, ja yritti turhaan hakea turvaa Jamesista, mutta James oli liian kiinnostunut Lilyn suusta huomatakseen hänen ahdinkonsa.
"Älä hyvä mies valitse", Peter sanoi nurkasta. "Minä sanoin kerran Beatalle, että valitsisin ruuan lukemisen sijasta, ja hän ei puhunut minulle viikkoon."
"Minä en siis valitse kumpaakaan", Remus sanoi helpottuneena.
"Vielä joskus sinä valitset..." Sirius vannoi hiljaa ja hymyili pirullisena.
King's Crossin asema oli täynnä vanhempia, jotka halusivat hakea lapsensa kotiin jouluksi. Kelmit ja heidän naisensa hyppäsivät ulos junasta, hakivat matkatavaransa ja hyvästelivät toisensa asemalla, ennen kuin lähtivät.
"Onneksi me näemme joululomalla", Stephanie huokaisi. "Muuten sekoaisin.."
"Miten niin sekoaisit, olet jo nyt.." Mischa ehti mutista ennen kuin jotain koulukirjalta näyttävää suhahti hänen ohitseen.
"Mikä se oli?" Mischa kysyi järkyttyneenä.
"PVS-kirjani", Stephanie sanoi muina miehinä.
"Stephanie, voisitko käydä yhtäkkiä.. tuolla?" Remus kysyi ja näytti hiljaisinta kohtaa asemalta.
Stephanie nyökkäsi ja muut virnistelivät katsellessaan, kuinka pian Remus ja Stephanie vaihtoivat sanattomia hyvästejä.
"Pitäkää yhteyttä", Lily sanoi haikeasti halatessaan Mischaa ja Siriusta.
"Tottakai", Mischakin nyyhkäisi.
"Emme me nyt viimeisiä hyvästejä sano..." Sirius manasi tyttöjen tunteellisuutta.
"Ihan miten vain", Lily tokaisi.
"Ennen kuin suututat Lilyn, minä haluan sanoa hänelle hyvästit", James virnisti ja ohjasi Lilyn kauemmas väkijoukosta.
Peter vinkaisi jotain Beatan hyvästelystä ja lähti. Mischa ja Sirius jäivät katsomaan toisiaan hiljaisesti.
"Me näemme sitten 27. päivä", Sirius sanoi ja laittoi kätensä Mischan lanteille.
"Niin näemme, mutta se on pitkä aika", Mischa muistutti.
"Miten olisi, jos näkisimme ennemmin?"
"Kuulostaa upealta."
Sirius suuteli Mischaa hellästi, ja Mischa laittoi kätensä Siriuksen harteille antaen suudelman pitkittyä.
"Tätä on kyllä hirveää häiritä, mutta meillä ei ole koko päivää aikaa, Mischa", naisen ääni sanoi huvittuneena heidän selkänsä takaa.
Sirius ja Mischa irrottautuivat toisistaan hieman vastahakoisina ja katsoivat äänen suuntaan. Siinä seivoivat Mischan vanhemmat, Soheila ja Keith Heyes.
"Miksi sitten keskeytät", Mischa mutisi ja katsoi tuimana vanhempiaan. Sirius virnisti hieman nolona.
"Koska meillä on kiire, kultaseni", Soheila sanoi ja katsoi Siriusta uteliaasti. "Ja mitä sinuun tulee, poika..."
Sirius katsoi Soheilaa silmiin ja näki niissä huvittuneen pilkahduksen, samanlaisen kuin Mischankin silmissä.
"Sinä olet tervetullut meille jouluaterialle", Soheila jatkoi ja hymyili säteilevästi Siriukselle. "Se on oikein mukava tilaisuus vain Heyesin suvun kesken, avecit ovat aina tervetulleita", Soheila jatkoi.
"Joo, todella mukava tilaisuus", Mischa mutisi.
"Kiitos kutsusta, tulen mielelläni, rouva Heyes", Sirius sanoi fiksusti.
"Sano Soheila vain", Soheila virnisti ja katsoi järkyttyneenä Mischan viittä suurta matkalaukkua.
"Ihmettelinkin, minne olet kaikki tavarasi laittanut. Mutta en ihmettele enää", Soheila sanoi naurahtaen.
"Minä tarvitsen paljon kaikenlaista koulussa", Mischa tokaisi. "Minne se kiire hävisi?"
"Kiire ei katoa minnekään", Keith sanoi jämerästi.
"No, otappas nuo laukut, Keith", Soheila sanoi ja hoputti miestään.
"Nähdään", Mischa sanoi vielä virnistäen Siriukselle.
"Nähdään jouluaterialla", Sirius virnisti.
"Tämän perheen naiset kyllä tietävät, miten kiristää miestä, joten varaudu, Sirius", Keith mutisi ja häipyi Mischan ja Soheilan kanssa.
Saisiko kommentteja? :>