Disneyn leffat ovat juuri parhaita! Kyllä jos on huono päivä, niin Mulan vain nauhuriin ja heti mieliala kohenee huimasti. : D
Olen aina ajatellut, että meillä olisi jotenkin kamalasti Disneyn elokuvia, mutta juuri kun kävin tarkistamassa asian, niin ei niitä nyt niin paljoa olekaan. Joudun häpeissäni myöntämään, että esim. Aladdinia en ole nähnyt koskaan, enkä ole varma myöskään Leijonakuninkaasta - jos olen sen joskus nähnyt, niin en kyllä oikein muista, mitä siinä tapahtuu kuin vain suurinpiirtein. Pitäisi nekin katsoa joskus.
Löytyyhän meiltä kuitenkin jotain. Juuri alussa mainitsemani Mulan on kyllä kaikista paras, muistan sen melkein kokonaan ulkoa. Ja ne kappaleet! Byääh, itkuhan siinä melkein tulee, kun Mulan lauleskelee puutarhassa epäonnistuneen liitonsopijan (tai jonkun sellaisen) luokse tehdyn vierailun jälkeen. "Näen sen, ole koskaan en minä morsian, oo en tytär parhain." Snihv. Ja se loppu on niin ihana. :') "Haluaisitko jäädä päivälliselle?" "Haluaisitko jäädä ainiaaksi?" Ah.
Myös Tarzan, Pieni merenneito, Oliver ja kumppanit (on muuten Oliverilla maailman ihanin nimi), Kaunotar ja kulkuri ovat loistavia elokuvia, mutta Mulan on se ykkönen.
Voisinkin tässä kohta lähteä katsomaan Tuhkimoa tai Prinsessa Ruususta, kun en ole niitäkään moneen vuoteen nähnyt. Vai katsoisinko kenties vironkielisen Pocahontasin, jossa joku nainen puhuu huonolla suomella päälle? :'D