Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Beep K-11 (VALMIS!)  (Luettu 97688 kertaa)

Cindy

• Let them know.
Vs: Käännös: Beep (22. luku ilmestynyt 15.8)
« Vastaus #360 : 15.08.2009 18:14:41 »
Kalasia. Reps:D

Ei hapenhakinta ollut suudelma! Se oli elvytystä, ja Carlislen pitää ymmärtää se...
Suomennat hyvin, jatkoa tulee kiitettävää vauhtia<3
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
« Vastaus #361 : 15.08.2009 19:09:45 »
Hih. tykkäsin^^
Pari virhet täs ja edellises.
Ainoa syy, mistä tiesin sen olevanallas, oli koska siinä oli ponnahduslauta ja vesiliukumäki,
Minä jätin hänet huomiotta ja juoksutin suomeani kalojen suomuilla.

Mut joo. tykkään.
Jatkoa<3

kjatri

« Vastaus #362 : 15.08.2009 20:45:17 »
Kiitos mahtavasta suomennoksesta.. :D Olen lukenut tämän englanniksi, en malttanut odottaa mitä tapahtuu! :)
Minusta tämä on vain söpöä! :)

Toivottavasti jatkat pian! :)

~kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

@lice

• Alice<3Jasper
« Vastaus #363 : 15.08.2009 21:20:09 »
hahah täää on ihana : DD kiitos uudesta luvusta ja pahoittelen ettei tule mtn rakentavaa tällä kertaa : DD
mitäköhän alice sanoo: D carlisle varmaa sanoo ainaki että joo ku se on eddien puolel :D<3 mut joo.

mutta jatkoa ! :D
If youre strong you'll survive and keep your dream alive

Twip

« Vastaus #364 : 15.08.2009 21:36:36 »
Ihana  ;D

Jatka nopeesti! ;)

postimyyntivaimo

« Vastaus #365 : 15.08.2009 21:42:18 »
Ooi, tää on ihana! ♥ Sä oot kyllä hyvä suomentamaan.  :) JATKOA?

Emirato

• Edward <3 Bella
« Vastaus #366 : 15.08.2009 22:48:30 »
Kyllä tää on niin semmonen... Mikä se nyt sit onkaan mut tää onnnin BEST!!! ;D ;D ;D
Houkutus tekee houkuttelevaksi ja sitä nämä kirjat on...

ChiliKinkku

• Vieras
« Vastaus #367 : 16.08.2009 19:43:41 »
Aika ihana: ) jotenkin.. Erilainen. Bella ja Edward vaikutti vähän erilaisilta ku ne yleensä on. Jatkoo

Twip

« Vastaus #368 : 16.08.2009 20:49:42 »
Oi ihana! koukutuin tähän heti!!!

JATKA NOPEESTI!!  ;D

Kiitos kun suomennat tätä :D

A-nuu

• Guilty
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Beep (23. luku ilmestynyt 19.8)
« Vastaus #369 : 19.08.2009 14:47:38 »
T/N: Jatkoa saapunut!! :D Kiitos kommenteista! :)

Kahdeskymmeneskolmas luku: Mikä on suudelma?

”En voi uskoa, että sinä luulit sen olevan suudelma”, jatkoin. Me olimme autossa matkalla takaisin Cullenien talolle. Ensimmäinen osa matkastamme kului huolestuneena nolostuttavasta faktasta, että rintaliivini ja alushousuni paistoivat märkinä vaatteistani läpi. Olin juuri rauhoittunut siitä, kun Edward sanoi, että hänellä oli sama ongelma, sitä paitsi farkut eivät kuivu niin nopeasti.

Tajusin sen nopeasti, kun avatut ikkunat kuivasivat vaatteeni kymmenessä minuutissa. Emmett tulisi kuitenkin kiduttamaan Edwardia.

”Kerropa minulle yksi asia, Bella. Mikä on suudelma?” Edward kysyi omahyväisesti. Hänen otteensa ratista oli aivan yhtä rentoutunut, kuten aina, ja se kertoi minulle yhden asian – hän luuli voittavansa.

”Suudelma? Suudelma on… kun kaksi henkilöä, jotka rakastavat toisiaan, laittavat huulensa yhteen ja nauttivat siitä. Suudelma on kuin… kun en ole hukkumaisillani ja haluan nauttia sinusta.”

Edward katsoi minua ja pudisti päätään. ”Ei, Bella. Mikä on suudelma? Mikä se on, mistä olet luopunut tänään? Mikä se on, mitä niin kovasti yrität vastustaa?”

Minä mietin sitä hetken, tuijottaen tummia hahmoja, jotka vilahtelivat ikkunan ohi. Mistä minä olin luopunut? Se ei ollut vain suutelemisesta. Voisin helposti luopua suutelemasta ketä tahansa muuta. Se oli mielihyvä, mistä olin luopunut, mielihyvästä olla niin lähellä Edwardin sielua kuin pystyin (juuri nyt) ja pitää Edwardin sielua niin lähellä omaani kuin hän pystyi (juuri nyt). Olin luopunut kyvystä kertoa Edwardille tunteeni häntä kohtaan sanoitta.

”Mielihyvä”, kuiskasin enemmänkin itselleni kuin hänelle. ”Minä olen luopunut mielihyvästä sinua kohtaan, Edward. Olen luopunut asiasta, mikä tekee minut ja sinut meiksi.

Edward siirsi katseensa tiestä ja katsoi minua silmiin. En onnistunut lukemaan hänen silmiään, kuten yleensä pystyin. Niissä oli kuitenkin jotain. Se oli sellainen katse, joka saa värinöitä kiertelemään sisälläni hyvällä tavalla.

”Mitä nyt?” kysyin.

”Ei mitään, ei mitään.” Hän pudisti päätään kuin kärpänen olisi yrittänyt mennä hänen korvaansa. ”Joten takaisin tehtävään. Sinä luovut mielihyvästä? Eikö sinusta aikamme vedessä ollut autuasta?”

Ajattelin aikaa, kun olin melkein hukkunut, tai antanut Edwardin pelastaa henkeni, taas kerran, ja huimaavaa tunnetta, mikä minulla oli silloin. Se ei oikeastaan ollut epämiellyttävää. Ja oli siellä myös se tunne, mitä tunsin aina, kun suutelin Edwardia, sellaista pyörryttävää tunnetta. Mutta se oli täysin päänäkökulman vierestä.

”Sinä vääntelet sanojani”, syytin häntä.

”Syyllinen omatuntoko vaivaa?”

Halusin käyttäytyä kuin lapsi ja näyttää hänelle kieltäni, mutta minä vain jätin hänet huomiotta ja katsoin kun me lähestyimme Forksia. Me kuljimme ainakin 80 mailia tunnissa. Tiesin, että minun olisi pitänyt pyytää häntä hidastamaan, kuten tavallisesti olisin tehnyt, mutten pyytänyt.

Kuin hiljaa kuiskaten, Edward mutisi jotain matalasti, sillä äänellä, mikä kuulosti aivan omahyväiseltä, taas.

”Mitä?” kysyin.

”Kuulitko sinä sen?” hän heitti takaisin viaton ilme kasvoillaan. Hiukan liian viaton.

Hän huokaisi ja sanoi sitten: ”’Ensimmäisen suudelman mies varastaa; toisen nainen anoo’. Tämä on lainaus Henry Louis Menckeniltä; hän oli aikani suuri kirjailija. Hänellä oli myös ennakkoluuloja naisia kohtaan, huomaa lainaus.”

Jälleen kerran hän yritti johdattaa minut sivuraiteille. ”No, jos me käytämme lainauksia toisiimme, niin minulla on yksi sinulle: Mies nappaa ensimmäisen suudelman, anoo toisen, vaatii kolmannen, ottaa neljännen, hyväksyy viidennen – ja sietää loput. Tämä tarkoittaa, että miesten silmissä, se ei ollut suudelma ollenkaan ja se kertoo, että sinä olet vain iso lihava ilkiö!”

Hän nauroi sille ääneen. ”Sinä olet vain äreä, kun tiedät minun olevan oikeassa.” Mikä teinimäinen sanonta, mutta tietenkään en ollut yllättynyt; minäkin käyttäydyin kuin teini. ”Jospa me vain odotamme, että loput perheestä voivat äänestää siitä.”

”Hmph”, tuhahdin, kun hän kääntyi ajotielle. Kumpikaan ei sanonut mitään ennen kuin pääsimme autotalliin, kun hän otti kädestäni kiinni.

”Mitä tahansa me päätämmekään siellä, tiedä vain, että minä rakastan sinua.” Hän kohotti rystyseni huulilleen, jotta pystyi suutelemaan niitä.

”Sinä kuulostat siltä kuin olisin kuolemassa, etkä siltä kuin saat vihdoin tietää, että minä en suudellut sinua.”

Hän kohautti minulle kulmiaan ennen kuin hän juoksi viereeni. Hän paukautti auton oven kiinni heti, kun sai minut ulos ja me kävelimme käsi kädessä Cullenien kartanoon. Minä vilkaisin eteemme leviävää näkyä ja kuvittelin jokaisen käteen kanuunan ja aseen. Täysi sota oli puhjennut Cullenien taloon.

Toisella puolella olohuonetta Alice ja Emmett huusivat Jasperille ja Carlislelle. Kukaan heistä ei näyttänyt vihaiselta; he näyttivät siltä kuin olisivat oikeastaan nauttineet siitä. En olisi koskaan uskonut, että se oli minusta hassua.

”Nääh-uh! Se ei ollut suudelma!” Alice kiljui. ”Kukaan paitsi minä, ei nähnyt sitä; se oli enemmänkin kuin vaisto olisi ottanut ylivallan. Te ette ymmärrä, mistä puhutte! Joten jättäkää tämä asiantuntijoille!”

”Se oli suudelma. Kuka tahansa, joka kuuli sinun selittävän sen, ajattelisi niin. Sinäkin tiedät sen! Yritä ajatella loogisesti ja tule sitten takaisin oikean vastauksen kanssa.” Carlisle kuulosti siltä kuin olisi pitänyt oppituntia valehtelevalle lapselle.

Edward selvitti äänekkäästi kurkkuaan. Koko huone lauhtui kerralla ja katsoi meidän suuntaamme. Emmett räjähti nauruun vilkaistessaan Edwardin housuja.  

”Etkö pystynyt pidättelemään kauemmin, Eddie?” Emmett hekotti.

”Lopeta, Em.” Sitten Edward kääntyi Carlislen puoleen. ”Missä äiti ja Rosalie ovat? Miellä on yksi asia, mistä perheen pitää äänestää.”

”Anteeksi, Edward, Esme lähti metsästämään vähän aikaa sitten, hän ei tule kotiin kuin vasta myöhemmin. Rose on kuitenkin täällä. Minä noudan hänet, samalla kun sinä voisit käydä vaihtamassa vaatteet.”

”Ai niin, joo.” Edward painoi suukon päälaelleni kadotessaan Carlislen kanssa. Menin seisomaan Emmettin viereen, joka huusi Edwardille vieläkin loukkauksia yläkertaan.

”Ei tarvitse olla niin ilkeä hänelle, Em. Miltä sinusta tuntuisi, jos olisit hän?” Laitoin käteni puuskaan.

”Öh, haluaisin purra kaulani katki.” Emmett hymyili leveästi minulle. ”Mutta nyt tärkeämpään, me tarvitsemme suunnitelman. Sinä olet jo tehnyt valmiiksi vahinkoa, joten tässä.” Hän juoksi Carlislen toimistoon ja tuli takaisin jeesusteipin kanssa.

”Ei! Em! Ei!” kiljuin ennen kuin hän sai minusta kiinni.

”Emmett, peräänny! Nyt! Edward oli yhtäkkiä edessäni suojellen minua.

”Emmett, laita teippi takaisin. Edward, lopeta tuo niin… niin itsesi oleminen”, Carlisle sanoi samalla kun käveli rappuset alas toinen kaunis vaaleatukkainen vampyyri kannoillaan.

Emmett murisi ja heitti teipin Edwardin napattavaksi. Edward laittoi sen pöydälle ja nosti katseensa Carlisleen, jotta tämä aloittaisi.

Carlisle katsoi minua silmiin ennen kuin aloitti. ”Kuten te kaikki tiedätte, Edwardilla ja Bellalla on ongelma. Se on joko niin, että he suutelivat tai sitten eivät. Annan Bellan kertoa näkökulmansa ensin. Odotan teidän kaikkien antavan hänen lopettaa ennen kuin kerrotte kommentit, joita teillä saattaa olla.” Hän katsoi merkitsevästi Alicea ja Emmettiä. ”Bella”, hän sanoi, antaen minulle esiintymislavan.

Katsoin heitä jokaista ja tulin hiukan hermostuneeksi. Veri tulvi kasvoilleni. ”Okei, ennen kuin aloitan, haluan ilmoittaa, että olin elämän ja kuoleman tilanteessa. Toisin sanoen, olin veden alla ja olin vahingossa päästänyt kaiken ilman. Kuten ehkä tiedätte, ihmiset eivät selviä kauaa ilman happea. Joten se ei ollut suudelma, ensinnäkin, koska olisin kuollut ilman sitä. Ja toiseksi, koska se ei ollut suutelemista, se oli vain… ilmanvaihtoa… onko se edes sana? Joten, niin.”

”Kiitoksia, Bella”, Carlisle sanoi ja katsoi ympärilleen. ”Onko kellään kysymyksiä tai kommentteja Bellalle?” Kaksi kättä nousi ylös valonnopeuttakin nopeammin. ”Öh, Alice?”

”Joten siinä ei ollut ollenkaan intohimoa, se oli vain vaistoa?” Hänen silmänsä kertoivat oikean vastauksen tähän kysymykseen.

”Ei ollenkaan, voisi sanoa, että se on sama asia kuin jos te laittaisitte huulenne juuri purrun eläimen haavaan.” Toivoin, että se olisi oikea vertaus. Luulen, että oli, koska Jasper nousi istumaan suorempaan.

”Jasper?” Carlisle sanoi viittoen, että oli hänen vuoronsa kysyä kysymys.

”Voisin sanoa niin, vain koska se on samankaltainen siihen, mitä me tunnemme, niin se ei tarkoita, että se ei ole samankaltainen siihen, mitä me tunnemme, kun teemme muita juttuja. Jos tiedät, mitä tarkoitan. Se kaikki liittyy vain yhteen asiaan, mielihyvään.”

Jasper oli aivan rauhallinen ja tyyni sanoessaan sen, aivan kuin hän olisi puhunut säästä eikä… mielihyvästä.

”Okei, Edward, voit aloittaa.” Carlisle nyökäytti päätään Edwardin suuntaan.

”Seussin World Wide Sanakirjan mukaan suudelman määritelmä on: ilmaista ajatusta, tunnetta jne., huulten kontaktilla. Bella viestitti minulle ajatusta, yksinkertaista ajatusta, ’Minä tarvitsen ilmaa’ ajatusta, ja hän epäilyksettä teki sen huultensa välityksellä. Hän tarvitsi jotain ja minä anoin sen hänelle, suusta suuhun kontaktilla.”

”Erittäin hyvä, poikani. Tuo vaikuttaa paikkansapitävältä.” Pystyin arvaamaan, kenen puolella Carlisle oli. ”Kysymyksiä tai kommentteja Edwardille?”

Käteni nousi Alicen kanssa yhtä aikaa.

”Alice?”

”Niin, Edward, sinä väitit, että Seussin määritelmä on suudelman määritelmä. Sinä et harkinnut määrittelyä Websterin Sanakirjasta, mikä on: yhdistää huulet kunnioittaen, kiintymyksellä, rakkaudella, intohimolla. Siinä ei ollut mitään niistä, joten se tekee sinun määrittelysi tyhjäksi.”

Edward heitti silmillään tikareita Aliceen, joka vain kohautti okiaan ja hymyili hänelle, aivan kuin hän olisi vain ylistänyt solmiota, mitä Edwardilla ei ollut päällä. ”Carlisle, voinko lainata teippiäsi hetkeksi?”

”Et”, Carlisle sanoi ankarasti. ”No niin Bella, uskon, että sinulla on kysymys.”

”Ei kysymystä, kommentti. Öh, Edward, sinä sanoit, että sinä annoit minulle jotain. Halusin vain sanoa, että sinä et antanut sitä minulle, minä otin sen sinulta.”

”Nyt, kun kaikki on selvitetty, voimme alkaa äänestää.” Vatsaani ilmestyi iso solmu. Mitä tapahtuisi, jos en voittaisi? Pettäisinkö minä lempisiskoni ja -veljeni? Pettäisinkö itseni? ”Aloitetaan aakkosellisella järjestyksellä, Alice?”

”Bella, loppuun asti, baby.”

”Bella?”

”Bella, loppuun asti, baby”, Matkin Alicen sanoja.

”Minä olen samaa mieltä Edwardin kanssa. Edward?”

”Itseäni.” Edward katsoi jalkoihinsa sanoessaan tämän, aivan kuin hän taistelisi, ettei menisi minun puolelleni. Kävelin hänen luokseen ja kiedoin käteni hänen vyötärölleen, yrittäen parhaani lohduttaa häntä. Hänkin kietoi kätensä minun ympärilleni.

”Emmett?”

”Bella, loppuun asti, baby.”

”Jasper?”

”Edward, loppuun asti, baby.”

Se jätti meidät tasapeliin ja yksi ääni oli jäljellä. Sydämeni tihensi lyöntejään, kun mieleni listasi kaikki syyt, miksi Rosalie ei valitsisi minua. Hän ei pitänyt minusta, luojan tähden! Hänen mielestään tämä oli tyhmää. Hänestä minä olin tyhmä. Hän ei tekisi mitään, ellei se liittyisi häneen.

”Rose?” Carlisle sanoi toivoen, että hän pehmenisi lempinimen käytöstä.

”Minusta tämä koko juttu on tyhmää, mutta luulenpa, että minun täytyy valita. Ja minä valitsen…”
« Viimeksi muokattu: 19.08.2009 16:41:17 kirjoittanut A-nuu »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Mutanttiorava

• Mutanttininjaorava
  • ;)
« Vastaus #370 : 19.08.2009 15:11:32 »
lisäälisäälisäälisäälisää!!!

Helvetti vieköön oli ihana ku koulusta tulee ja huomaa uuden luvun yhdessä lempificissään <3<3<3

<3

Ja se ei ollut suudelma 8D

Etkö pystynyt pidättelemään kauemmin, Eddie?” Emmett hekotti.

Ja arvatkaa kuka repes xD
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

postimyyntivaimo

« Vastaus #371 : 19.08.2009 15:17:12 »
OAAA, ei saa jättää tollaseen kohtaan, herranjestas sentään!  >:( Nyt mä en voi miettii mitään muuta, ku että kumman puolen Rose valitsee... Oli ihana luku ja hyvin suomennettu, kiitos paljon.  :) Jatkoa pian! *koiranpentu ilme*

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
« Vastaus #372 : 19.08.2009 15:19:39 »
bellan<3
Joo. Tykkäsin kuten aina^^<3
Jatkoa<3

Liinalotta

« Vastaus #373 : 19.08.2009 15:23:13 »
" Bella loppuun asti, baby ".
Joopa joo! :D:D
Ihana ficci, nopeasti jatkoaa.. (::
ROSE, VALITSE BELLA!!!
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

TiiTa

« Vastaus #374 : 19.08.2009 15:29:09 »
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄ JÄI JÄNNÄÄN KOHTAAN :(((( Nopeesti jatkoo haluun tietää mitä Rose vastaa :D

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #375 : 19.08.2009 16:05:36 »
Nyt sun on valitettavasti jatkettava mahdollisimman pian, koska muuten tää porukka ratkeaa liitoksistaan, minä mukaan lukien.  ;)

Jatka pian, mä en enää kohta kestä tätä epätietoisuutta!!!!!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

snifffe

• Eragon & Arya
« Vastaus #376 : 19.08.2009 16:15:23 »
ei tata tahan voi jattaa, jatkoa :D

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #377 : 19.08.2009 16:19:33 »
Oih, ihanaa!! :)
Muutaman virheen bongasin, mutta hävitin ne, joten en voi laittaa niitä tänne, sorii :D
Ja hei nyt äkkiä sitä jatkoa, haluun tietää Rosen kannan! :)
But I am the chosen one.

mouu

« Vastaus #378 : 19.08.2009 16:36:12 »
ää liian jännään kohtaan jäi  ;D ;D ;D
Emmettin jeesusteipit, huhhu  :P

joitakin pieniä virheitä bongasin,
kuten joissakin sanoissa oli jotkut kirjaimet kiepsahtaneet
toistensa paikoilleen, mutta ohitin ne samantien, oli niin
ihana taas tämäkin luku =)))

''Bella loppuun asti, baby''
team Edward♥
Dramione♥

essss

• pesukarhu
  • ava by Annabelle
« Vastaus #379 : 19.08.2009 16:37:12 »
ihana. mut noin jännään kohtaan ei saa jättää. : D

yhen virheen pongasin. : D historiaa, en oo enne virheitä huomannu siun teksteistä. : D
Lainaus
”Öh, haluaisin pura kaulani katki.” Emmett hymyili leveästi minulle. ”Mutta nyt tärkeämpään, me tarvitsemme suunnitelman.
se varmaan pitäis olla purra

oli siellä vielä jtn virheitä, mutta en löydä niitä enää. : Dd
kiitos paljon. ihanaa, että tää luku tuli näin nopeesti.

jatkoa pian?
and paradise comes at a price