Otsikko sai lukemaan, se pisti juuri sopivasti silmiin ja oli hyvällä tavalla erilainen. Itse tekstikin piti samaa linjaa, harvemmin minäkään luen tällä tyylillä kirjoitettuja tekstejä. Aluksi kurtistin kulmiani nimivalinnoille, harvemmin nimittäin täysin randomit englanninkieliset nimet soveltuvat suomenkieliseen tekstiin, mutta totuinkin siihen melko nopeasti. Ja kyllähän nuo nimet varmasti sopivat niin paljon paremmin kuin supisuomalaiset Jari, Simo ja Ville. Nämä englanninkieliset nimet toivat tekstiin sitä tiettyä etäisyyttä, suomalaiset nimet olisivat todennäköisesti muistuttaneet liikaa jotain tuttuja.
Kirjoitustyyli oli erittäin miellyttävää lukea, kirosanat puolestaan nimittäin lähensivät tekstiä, se toi tuon maailman lähemmäs tätä todellisuutta. Eikä edes vanha kunnon "homot ovat hyvännäköisiä aina ja ikuisesti amen"-klisee tullut mieleen kun kuvailit Jayta. Kai ne lävistykset itselläni jotenkin toivat hahmoa lähemmäs tavallista ihmistä, eikä mitään Gary Sue-ihmemies McGyveriä. Olen tavallaan tyytyväinen, että Williä ei kuvattu sen tarkemmin, se olisi saattanut helposti mennä angstiseen "hän on niiiiiiin paljon paremman näköinen kuin minä" puheeseen. Myös Simonin läsnäolo toi mielenkiintoista tunnelmaa, jotenkin hänestä tulee kolmaspyörä fiilis. Itse ajattelisin häntä joko aivan kaverina tai sitten eräänlaisena korvikkeena.
Juonesta voisin myös kehua sitä, että pari ei palannut yhteen. Ehkä suudelmankin olisi voinut jättää pois, jolloin tunnelma olisi ollut vielä enemmän latautunut Jayn lähtiessä. Hyvähän se oli näinkin, pohdin tosissaan vain tälläistä mahdollisuutta. Aluksi odotin tästä eräänlaista kaukoihastuksen kuvausta, yllätyin positiivisesti Jayn olleenkin eksä.
Kirjoitusvirheistä, en niitä huomannut, ja vaikka niitä olisikin, niin puheenomainen kirjoitustyyli mielestäni varmasti korvaa epäkorrektit sanamuodot.
Yleisesti ottaen oli varsin loistavaa tilannekuvausta, piti mielenkiintoa erittäin hyvin yllä ja tunnelma oli suorastaan sanoinkuvaamaton ^^ Ihanan intiimi leffateatterin pimeys vaihtui vielä intiimimpään sottaiseen vessaan. Ah, kiitos!