Kirjoittaja Aihe: Taskullinen salaisuuksia (Ron/Harry, S)  (Luettu 3774 kertaa)

Jokunen

• blog
Taskullinen salaisuuksia (Ron/Harry, S)
« : 13.07.2007 13:38:05 »
Pairing: Harry/Ron, ainakin melkein.
Gendre: angstista, one-shot
Raiting: S
Beta: Mona
Summarry: Ron muistelee menneitä kirjeen muodossa.
A/N: Tähän tuli idea keskellä yötä (ihan tosissaan kello oli kymmentä vaille 12) ja se oli pakko kirjoittaa heti. Tässä tulos, kun minun annetaan valvoa liian pitkään * laugh*

Taskullinen salaisuuksia

Ronin käsi vapisi hieman. Pergamentti hänen edessään oli viattoman tyhjä. Lopulta hän kastoi sulkakynänsä musteeseen ja alkoi kirjoittaa niin selkeällä käsiallalla kuin suinkin pystyi.

En tiedä muistatko sinä, Harry, neljättä luokkaa, mutta minä muistan. Muistatko, kun yömyöhään pohdittiin sen munan arvoitusta?
Kun istuimme siinä vierekkäin. Ihan vain kavereina. Kun sinä hivuttauduit vähän lähemmäksi minua. Sydämeni pomppasi kurkkuun ja löi tuhatta ja sataa. Naurattaa ajatellakin, ja nyt olen varma, että olin ihan punainen.

Tiedätkö, olin tuolloin aivan tajuttoman ihastunut sinuun. En kyllä oikein tajua miksi; me emme enää paljoa puhuneet ja jos puhuimme, niin huispauksesta. Tai läksyistä. Etkä sinä nyt parhaimman näköinenkään ollut. Mutta se jokin sinussa oli.

Ron piti pienen tauon. Jos hänen kätensä oli vapissut ennen kirjoittamista, niin nyt se tärisi.
Värisevä huokaisu pääsi pojan huulilta.
Tämä oli vaikeampaa kuin hän olettikaan. Itsehän tässä veistä väännän haavassani, hän naurahti ivallisesti, veti syvään henkeä ja jatkoi taas.

Ja silloin joskus kun kuljimme Tylypahkan pihoilla. Joskus otit minua kädestä ja lähdit juoksemaan. Sitten kellahdit nurmikolle ja aloit nauramaan holtittomasti. Minä en voinut kuin nauraa mukana.

Entä silloin kun Sirius kuoli? Itkit rintaani vasten yöllä, muuten niin hiljaisessa poikien makuuhuoneessa. Toki minuakin suretti, mutta Sirius ei koskaan ollut minulle niin läheinen kuin sinulle.
Sinä itkit ja puhuit sekavia, minä koitin rauhoitella ja silitin hiuksiasi.
Usein rauhoituit ja halasit minua, siirtämättä päätäsi pois.

Ron tunsi punastuvansa heikosti. Hän muisti tuon hetken niin selvästi.
Harrylla oli ollut uutta shampoota...

Kerran nukahdit siihen ja minun piti asetella sinut omaan sänkyysi.
Silmäsi olivat turvoksissa itkemisestä ja poskesi märät.
Tukkasi oli entistä sekaisempi ja kuorsasit kuin pieni possu, mutta söpö sinä ehdottomasti olit.

Mutta aina silloin, kun puhuimme tytöistä, minuun iski kamalia mustasukkaisuuskohtauksia.
Sain aina kuunnella, kuinka kaunis Cho on ja kuinka niiin antaisit mitä vain, jotta saisit hänet omaksesi.
Minun teki niin mieli lyödä sinua, jotta olisit hiljaa.
Ja heti sen jälkeen olisin halunnut kertoa sinulle kuinka tekisin mitä vain että saisin sinut.
Kaikesta huolimatta minä sanoin vain “Onhan Cho tosi kaunis.”

Ja yhden viikon, yhden kokonaisen viikon ajan, luulin, että sinäkin pidät minusta.
Se oli sen jälkeen, kun te Chon kanssa erositte.
Silloin, kun halusit aina ehdottomasti mukaani, vaikka olisin menossa vain huoneen toiselle puolelle.

Sen viikon ennustustunnit olivat ihanimpia hetkiä ikinä. Kuiskailit korvaani mitä erilaisempia kommentteja Punurmion ulkonäöstä tunnin hitaan kulun nopeutumiseksi, vaikka olisit ihan hyvin voinut sanoa ne suoraan ääneen.
Kädestä ennustettaessa tutkit kättäni normaalia tarkemmin etkä meinannut päästää irti.
Useasti tuijotit minua. Ja minä tuijotin takaisin.
Sinulla on aivan upean vihreät silmät, minun on pakko sanoa.

Ron ei koskaan ollut hyvä puhumaan tunteistaan ja kaiken sen kokoaminen paperille tuntui omituiselta.
Varsinkin, kun kyseessä oli hänen paras kaverinsa. Ron pudisteli päätään.
Hän tunsi itsensä vähintään ällöttäväksi, kun asiaa ajatteli tuosta kulmasta, mutta hänen oli pakko jatkaa kirjeensä loppuun asti.
Ei sitä kesken ainakaan voinut jättää.

Sitten kaikki palasi normaaliksi, ainakin melkein.
Jostain ihmeen syystä Hermione alkoi lähennellä minua. Hän keksi kaiken maailman syitä olla kanssani kahden.
Hermione teki monesti läksynikin.

Ja sitten tuli kuudes vuosi.
Viimeinen pisara oli, kun aloit seurustella pikkusiskoni kanssa. Pikkusiskoni!
Esitin kuitenkin iloista, ehkä turhankin hyvin.
Jossain vaiheessa aloin itsekin uskoa olevani iloinen.

Hermione pyysi minua poikaystäväkseen. Suostuin, mitä muutakaan olisin voinut tehdä? Ja onhan Hermione kiva, älykäs ja suhteellisen kauniskin.
Olen oikeastaan todella iloinen, ja näen että sinäkin olet.
Minusta on ihana nähdä sinut onnellisena. Enkä oikeastaan ole katkera.
Ulkona on aurinkoista.

Terveisin,
Ron

Ron hymähti. Se siitä. Oikeastaan melko helpottunut olo, hän tuumi ja tunki pergamentin kirjekuoreen. “Herra Harry Potter”, hän kirjoitti kuoreen ja virnisti.
Poika nousi tuolista, suukotti Hermionea kävellessään tytön ohi pöllönsä luo.
Aurinko tosiaan paistoi.
Pöllön lentäessä kauemmas Ron istui ikkunalla, jalat ulkona ja nauroi, nauroi suu isossa virneessä.

A/N2: Ne kommentit tosissaan on kivoja ^^
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015 14:02:50 kirjoittanut Kaapo »
sinun seurassasi en tahtoisi olla täysi ääliö

retsu

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 13.07.2007 15:39:04 »
Ihanan hymyilyttävää : ) Ronin kirje kaikessa haikeudessaan ja suloisuudessaan on hymyilyttävää luettevaa. Harryn reaktiosta olisi mukava lukea - kuinka Harry Ronin ihastukseen suhtautuu, ja mitä sitten tapahtuu?

Lainaus
Ulkona on aurinkoista.

Kirjeen loppu on hieno. Tykkään siitä.

Lainaus
Minun teki niiin mieli lyödä sinua, jotta olisit hiljaa.

Niin-sanassa on kolme iitä.

Tykkään : )
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut retsu »

Alias

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : 13.07.2007 16:30:33 »
Mulle tuli kylmiä väreitä loppua kohden, jostain
syystö teki mieli alkaa itkeä. *__*
Tämä oli tosi kaunis, pidin todella. Tuo kirje oli jotain suloisinta <3
Vaikken H/R:ästä niin paljon pidäkään, niin tämä oli todellakin hieno.
Ja rakastan kaikkea, mikä aiheuttaa minulle kylmiä väreitä. n_n
Kiitos
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Alias »

Jokunen

• blog
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : 14.07.2007 22:10:10 »
Oaw, joku on kommentoinut ^-^

retsu, kiitoksia, ihana jos pidit. :D One-shot kun tämä on, niin tuota Harryn vastausta ei ole tulossa. Voisin tietty kirjoittaa sen, mutta tekstistä ei tulisi hyvää koska minulla ei ole siihen ideaa eikä motivaatiota.
Alias, hienoa jos tekstini herätti tunteita sinussa, ole hyvä vain  ;)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Jokunen »

Cherry Valance

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : 24.07.2007 16:44:25 »
Joo, tää oli ihan syvältä, mut onneks signi näkyy. :'DD Ei mutta, mä tykkäsin tästä. Idea on melkein klisee, mutta itse fic ei kuitenkaan mene kliseen puolelle. Harry/Ron on kiva paritus, mutten ikinä muista lukea sitä. Ja tossa lopussa mä mietin, että mikä tästä muka teki K17-ficin. Lukihäiriö. x)

Cherry kiittää ja kumartaa, sekä vaatii Joksua kirjoittamaan joskus NC17-Harry/Ronia. ^^
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Cherry Valance »
[size=85]Let's not go to Camelot, it's a silly place.[/size]

Hrimnir

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : 24.07.2007 22:55:32 »
Tämä oli tosi suloinen ficci minusta <3_<3 Se herätti sellaisen "awww söpöä" reaktion ^^' Loppu oli tosi suloinen, tykkäsin. Ei kauhean pitkä kommentti, mutta tämä oli sellainen... aurinkoinen ficci.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Hrimnir »
"Järki tuntuu olevan nykyisin jollakin tapaa sairas." - Max Horkeheimer (1895-1973)

Buckbeak

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : 24.07.2007 23:03:44 »
Voih, tämä on suloinen :D
Kirjoitit tosi ihanasti asioita Ronin näkökulmasta. Kaiken lisäksi lopetit kirjeen varsin söpösti. "Ulkona on aurinkoista." Miten suloinen lopetus kirjeelle!
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Buckbeak »
[size=80]Istut vierelläni, mutta minä olen silti yksin. Koeta nyt sitten ymmärtää mitä tuo tarkoittaa.[/size]
[size=80]-- Deathly Hallows kesken --[/size]

Taki

Re: Taskullinen salaisuuksia (Ron/Harry, K-7)
« Vastaus #7 : 30.07.2007 00:39:15 »
Hyvä vaan, että saat valvoa 'liian pitkään', jos tuloksena on tälläistä ;D Tämä oli kiva ficci. Nuo Ronin muistot joista hän kirjoitti kirjeeseen olivat söpöjä kohtauksia, jotka olisi mielellään lukenut flashback-tyylisinä kohtauksinakin.
Lainaus käyttäjältä: "Jokunen"
Sen viikon ennustustunnit olivat ihanimpia hetkiä ikinä. Kuiskailit korvaani mitä erilaisempia kommentteja Punurmion ulkonäöstä tunnin hitaan kulun nopeutumiseksi, vaikka olisit ihan hyvin voinut sanoa ne suoraan ääneen.
Kädestä ennustettaessa tutkit kättäni normaalia tarkemmin etkä meinannut päästää irti.
Useasti tuijotit minua. Ja minä tuijotin takaisin.
Tämä varsinkin oli tosi kiva kohta (:
Lainaus
Olen oikeastaan todella iloinen, ja näen että sinäkin olet.
Ulkona on aurinkoista.

Terveisin,
Ron
Tämä kirjeen lopetus oli tosi hyvä! Tuo 'ulkona on aurinkoista' oli mahtava tuohon loppuun, koska se herätti minussa yhtä aikaa kaksi reaktiota, siis että se voi olla tarkoitettu ikäänkuin symboliksi tuosta iloisesta suhtautumisesta Harryn ja Ginnyn suhteeseen (jolloin kohta olisi tosi katkeransuloinen ja ihana) tai sitten ihan vaan sellaiseksi 'by the way'-tyylikseksi small talk-kommentiksi tuohon loppuun (jolloin kohta olisi vaan jotenkin niin ihanan huvittava :'D).

Jokunen

• blog
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : 30.07.2007 22:20:30 »
Cherry Valance, reps. :'D Ja kiitos, NC17 H/R en kyllä välttämättä kirjoita, kun tuo NC17 ei ole ihan mun juttu... vielä ;D
Hrimnir, ei niiden kommenttien aina pitkiä tarvitsekkaan olla, se on kivaa tietää että joku on tykännyt ^^
Buckbeak, yee, kiitos :D
Taki, kiitoskiitos ^^ Tuo viimeinen lause on tavallaan kumpaakin, jokainen tulkitkoon miten haluaa. :D

Evora

• Kelmitär
  • Help!
Vs: Taskullinen salaisuuksia (Ron/Harry, K-7)
« Vastaus #9 : 19.04.2009 16:57:10 »
Tää oli oikeestaa tosi hyvä, hei :D Mua vaan koko ajan nauratti se et miten OoC Ron oli! En mahtanu sille mitää, en vaa osannu sulkee sitä pois mielestä. Ja osasyy oli varmasti kans se et en oo koskaa ennen lukenu R/H paritusta. Lily/James kunniaan! Mut siis joo.

Teksti oli sulavaa ja eteni sopivaa tahtia eteenpäin. Mä pystyin kuvittelemaan sut kirjottamaan tota ja pystyin selvästi kuvittelee sut ite lukemaan tota tarinaa ääneen :D En mä osaa antaa sulle rakentavaa, tiedät et mä kuitenki tykkäsin tästä ;p Vois iteasiassa olla jopa totta koko juttu. Ron oli kyl ihanan naiivi tai jotai tos lopus. Hyvinpä olit onnistunu kasaamaan Ronin kauansalatut tunteet tähän pätkään :)

Ev alias juunouhuu
''Ai sä alat naljailee, seinätalja?''
''Kameli!''
''Peura!''
''Hesalainen!''
Avatar by kanelitanko, suurkiitokset!
Last.Fm

Mortti

• Vieras
« Vastaus #10 : 19.04.2009 20:09:19 »
Tämä oli oikeasti todella kiinnostava.
Minusta Ron oli pysynyt ihan hyvin OC:nä.
Kirje oli jokseenkin kaunis ja kaikki nuo ajatukset olivat todella koskettavia.

Ainoastaan loppua minä inhosin. Ehkä entinen R/Hr vihaaja sisälläni yrittää taas kurotella siipiään.
Pidin tästä kuitenkin ja olisin niin mielelläni tiennyt mitä Harry olisikaan sanonut saadessaan Ronin kirjeen  :)

- Mortti

Jokunen

• blog
« Vastaus #11 : 25.07.2010 01:24:57 »
pitkästä aikaa finissä, heh

Evora joo, voin lukea sulle ton joskus ääneen :D tai sitten en. Mutta kiitos ja hienoa että tykkäsit, OoC-Ronista huolimatta.
Mortti, kiitos! En itsekään tykkää R/Hrm -parituksesta, mutta koin sen sopivan tähän.

MissWeasley

• Rohkelikko
  • Too cute to be straight.
« Vastaus #12 : 29.07.2010 16:54:04 »
Mää en oo ihan varma oonko mää lukenu tän joskus aiemminkin... Mut joo... Tää oli ihan sikahyvä! Toi kirjeen loppu oli tosi söpö :) ja tän koko ficin loppu kans kun Ron nauraa jalat ulkona, oiii! Kiitps tästä ;)
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.