Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Moving to 1600 Pennsylvania Avenue K-11 (VALMIS)  (Luettu 247898 kertaa)

JasminCullen

  • Vieras
Apuvaaa !!

Nopeati jatkoajatkoajatkoa ! <3

XOXO Jasmin

Twip

  • ***
  • Viestejä: 54
VOI EI! :o

Jatka nopeesti ei tälläsee kohtaa saa jättää! Tää on ihan kamalaa nyt Edward luulee
et Bellalla on jotain juttua sen Carlislen kanssa! ApUUvaa!

Elanoir

  • ***
  • Viestejä: 146
  • choose juicy
Jessus Edward, ei Carlisle mikään pedofiili ole!  :o
to me you live in a world of chaos.

Clair De Lune

  • ***
  • Viestejä: 47
VOI EI!! miks carlisle meni tekee jtn tollasta!!!!??? EIIII!!!!! ???

mouu

  • ***
  • Viestejä: 117
luin tämän luvun jo aikaisemmin, mutten muistanut kommentoida   ;D
mutta kiva kun nyt vihdoin tuli jatkoa =DD
olen niin mahdottoman malttamaton, että oli pakko tsekkiä seuraavat
luvut englannin kielisenä...  ;D ;D ;D luen kyllä mielelläni vielä suomennokset
koska suurin osa meni ohi  :D :D kaiken tärkeimmän taisin kuitenkin suurinpiirtein
ymmärtää...  :P
team Edward♥
Dramione♥

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
VOI LUOJA VOI LUOJA VOI LUOJA!!!!

Tää ei voi mennä näin! Edward luulee nyt ihan liian väärin  :-[
OMG!!! AAAAAARRRRGGHHHHHH!!!! ei ei ei ei ei ei.... voi itku mitä menoo, saamarin Carlisle, piru vie...  :'(

millix

  • ***
  • Viestejä: 26
Itse olin ihan hepulissa kun luin alkuperäisen, suomennettuna vaikutus oli vielä voimakkaampi  :P
Perfectionism is a Gift... and a Curse

Edward and Bella

  • Team Edward <3
  • ***
  • Viestejä: 22
  • ~You are my only reason to stay...alive.
Tää on maailman paras ficci! Tosi ihana. Nyt just toi Carlisle on TOOOOOOSI ärsyttävä! Miten se voi tehä noin? JATKOA! kiitos.

 ~I'm here and I love you. I have always loved you and I will always love you.

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Voi luoja. Mitä tää nyt sitten on??? Bella sekoo, tai pahemminki pelkää.
Miks mä sain tosta luvun alusta tönkön??? Se jotenkin ei vaan toiminut. Loppu luku sitten olikin taas sitä huipputasoa, mutta toi alku ei vaan toiminut. Ehkä mä en vaan ollut tunnelmassa sisällä.
Mutta joo. Laitas jatkoa, mä kuolen uteliaisuuteen:D
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

Haidy

  • ***
  • Viestejä: 52
  • Team Alice & Jasper <3
Tää on sit niin hyvä ficci! :D Mut nyt Carlisle on tosi ilkee >:( Miten se voi tehä noin?? Lahjoo Bellaa rahalla, et se erois Edwardist. >:( Eiks yleensä vanhemmat kannusta lastaan jos se seurustelee jonkun kaa??? Ja sit viel kun Edward ymmärtää asian ihan väärin...

Mut joka tapaukses en malttais millään taas oottaa et laitat jatkoo lisää. ;) Montaks lukuu täst muute viel tulee? Ja mikä sen toisen osan nimi on? Sun on sit pakko alkaa suomentaa sitäki. ;D
Aquellos son ricos que tienen amigos!

Without de dark, we would never see the stars!

Tuhisija

  • Vieras
Hemmetin Carlisle!!!  >:(  *kiroaa*  Tartte sotkee Edwardin ja Bellan välejä, kun kaikki on nyt hyvin!  Ah, luku sai kyyneleet silmiin.. Miksi, miksi, miksi Carlisle?  ???
Mutta tuo alku oli ihana, suihkukohtaus Eddien näkökulmasta ja kaikkea.

Jatkoa vain tulemaan.

Valomieli

  • Vieras
Damn... Eiks Esme ois vaik voinu puuttuu tohon Carlislen puuhailuun? : (

- Edward -

  • Vieras
Taas aivan mahtavaa jatkoa !...lisää ja nopsaan :D...jännittää ...Oma veikkaukseni on kyllä että Bella ja Edward tulee elää onnellisesti elämän loppuun asti ! ;D

Emirato

  • ***
  • Viestejä: 54
  • Edward <3 Bella
Mikä luku! :o Mut onneks toivon et ne on yhdessä (kö)????"!!!!
Toivottavasti jatkoa pian
Houkutus tekee houkuttelevaksi ja sitä nämä kirjat on...

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Anteeksi kamalasti näin pitkästä tauosta, nyt en voi syyttää mitään muuta kuin laiskuuttani. Lupaan, että seuraava tulee nopeammin. :) Niin ja kiitos kommenteista!! ;)

Neljäskymmenes luku: Mitä rakkaus on tehnyt minusta

BPOV:

Heräsin Edwardin sängystä – yksin. Etsin viestiä, mutten löytänyt yhtäkään. Tuijotin kattoa ja huokaisin. Hän oli vihainen ja minusta tuntui pahalta – mutta toisaalta minusta tuntui, että hän ansaitsi sen. Nousin sängyltä ja pukeuduin. Kävelin kohti ruokasalia. Avasin oven ja epäröin, kun näin siellä vain Carlislen.

”Bella!” hän sanoi pirteästi ja minä halusin tappaa hänet. En sanonut sanaakaan. Istuin vain alas ja tuijotin teetäni.

”Joten… teitkö sinä, kuten käskin?” hän kysyi ja vihani roihahti. Kuka hän oikein luuli olevansa? Kuinka hän saattoi?

”En… en vielä”, mumisin. Hän huokaisi.

”Bella. Sinä saat rahat vasta silloin, kun sinä jätät Edwardin”, hän sanoi ja minä nyökkäsin. En halunnut rahoja. En halunnut jättää Edwardia. Mitä minä sitten voisin tehdä?

EPOV:

Sydämeni oli lakannut lyömästä. Nojauduin lähelle ovea ja kuuntelin isäni ja Bellan keskustelua.

”En tiedä, Carlisle”, Bella sanoi.

”Älä viitsi, Bella… ei hän tule koskaan saamaan mitään selville”, Carlisle sanoi ja silmäni suurenivat.

”En vain voi. Tarkoitan… hän on jo nyt niin outo”, Bella sanoi.

”Luuletko, että hän tietää, että jotain on tekeillä?” Carlisle kysyi ja minä nielaisin.

”Ei… ei hän tiedä. Ja toivon, ettei hän tule koskaan tietämäänkään”, Bella kuiskasi enkä minä voinut uskoa kuulemaani.

”Hyvää päivänjatkoa, Carlisle”, hän sanoi ja kuulin hänen tulevan ovelle. Astuin pari askelta taaksepäin. Hän tuli huoneesta ulos ja katsoi minua täysin yllättyneenä.

”M-m-mitä sinä täällä teet?” hän kysyi.

”No… huomioon ottaen, että minä asun täällä, haluan myös syödä jotain”, sanoin katsomatta häneen.

”Ai… no…” hän sanoi ja katseli maahan. ”Missä sinä olit viime yönä?” hän kysyi hiljaa.

”En saanut unta… sinä puhuit liikaa kummallisia juttuja”, sanoin ja hän katsoi minua järkyttyneesti.

”P-puhuinko?” hän kysyi.

”Kyllä puhuit”, sanoin ja kävelin hänen ohitseen ruokasaliin.

BPOV:

Vietin koko päivän huoneessani. En edes viitsinyt katsoa ikkunasta ulos. Minusta tuntui, että kaikki meni aina vain pahemmaksi joka kerta, kun näin hänet. Istuin sängylläni ja itkin suurimman osan aikaa. Sitten Eliza tuli ja katsoi minua hämmentyneesti.

”Neiti… presidentti haluaa puhua sinulle”, hän sanoi ja minä meinasin alkaa itkeä vielä kovempaa. Nousin ylös ja kävelin hänen toimistoonsa pää riippuen. Mitä muuta vaihtoehtoa minulla muka oli?

”Bella! Tule sisään!” hän sanoi pirteästi ja minä halusin lyödä häntä. Seisoin keskellä huonetta. En halunnut mennä häntä senttiäkään lähemmäs.

”Mitä nyt, Carlisle?” kysyin vihaisesti.

”Mikäs tuo äänensävy on?” hän kysyi nauraen. Pudistin päätäni.

”Se on sinä-tuhosit-elimvoimani-koska-sinä-sanoit-että-elämäni-rakkaus-ei rakasta-minua-katse!” sanoin ja hän nauroi.

”Sinä olet hassu”, hän sanoi ja minä katsoin poispäin – se oli jotain, mitä en halunnut olla juuri nyt. Halusin kynsiä hänen silmänsä ulos.

”Halusin vain tietää, kuinka pitkällä olet erossasi?” hän kysyi ja minä nauroin katkerasti.

”Se ei ole koskaan ollut paremmalla mallilla”, sanoin ja ajattelin tapaa, jolla Edward kohteli minua. Hän jättäisi minut itse parissa tunnissa.

”No tuohan on mahtavaa! Hyvää päivän jatkoa, Bella”, hän sanoi ja minä jäin seisomaan. Suu auki – valmiina haukkumaan häntä miljoonilla pahoilla sanoilla – mutta sitten suljin sen taas ja kävelin pois toimistosta.

”Joten isänikin taitaa olla tuolla?” Edward kysyi ja minä kohotin katseeni yllättyneenä. Jälleen kerran – hän ei katsonut minua. Riiputin taas päätäni.

”Kyllä… kyllä hän on”, kuiskasin.

”Haluan todella tietää, miksi hän kutsui minut, kun sinä olit siellä hänen kanssaan. Lyön vaikka vetoa, ettei hän halunnut minun häiritsevän teitä”, hän mutisi ja minä nauroin. Carlisle teki sen tahallaan, hän halusi Edwardin näkevän minun tulevan sieltä. Kävelin huoneeseeni sanomatta mitään muuta.

EPOV:

”Ah Edward! Tule sisään!” isäni sanoi pirteästi ja minä astuin huoneeseen.

”Mitä nyt, isä?” kysyin ja yritin hillitä vihaani.

”Voi ei mitään… halusin vain tietää, kuinka pitkällä olet Harvardin-jutun kanssa”, hän sanoi hymyillen. Nauroin katkerasti.

”En ole ajatellut sitä sen jälkeen, kun kerroin äidille ilmoittautuvani sinne”, sanoin rehellisesti.

”Mutta sinun täytyy valita kurssisi”, isä sanoi. En voinut katsoa häntä… joka kerta, kun katsoin, näin tuskallisia mielikuvia. Kuinka hän oikein kehtasi?

”Kyllä, kyllä… minä aion”, mutisin.

”Minä ajattelin, että voisit ottaa pitkän historian, koska se näyttäisi hyvältä, kun liityt politiikkaan”, hän sanoi ja minä katsoin häntä hämmentyneenä.

”Kuka sanoi, että minä liityn politiikkaan?” kysyin.

”No minä”, hän sanoi nauraen. Kohautin olkiani.

”No minä en mene”, sanoin.

”Kyllähän menet. Minä maksan Harvardille ja minä kerron sinulle, mitä teet”, hän sanoi ankarasti ja suuni loksahti auki.

”Sitten maksan omista rahoistani”, sanoin.

”Sitten minä otan sinun ’omat rahasi’ ja teen niistä minun ’omia rahojani’”, hän sanoi hymyillen. Suuni loksahti auki.

”Et kehtaisi”, sanoin ja hän väläytti minulle hymyn.

”Totta kai kehtaisin. Edward, sinä olet liian nuori, etkä tiedä mitä haluat… sinä kyllä kiität minua myöhemmin”, hän sanoi ja minä pudistin päätäni.

”Enpä usko”, sanoin ja hän nauroi.

”Isä? Mikä on vialla? Mistä lähtien sinä olet ollut noin katkera?” kysyin hämmentyneenä. Tämä ei ollut isäni. Hän katsoi minua ankarasti.

”Voit mennä nyt, poika”, hän sanoi.

”Mutta…” aloitin, mutta hän keskeytti minut.

”Mene”, hän sanoi ja niin minä lähdin.

BPOV:

Oli keskiyö. En edes harkinnut meneväni Edwardin huoneeseen. Makasin sängyssäni ja tuijotin kattoa. Tämä oli tuskallista enkä saanut ollenkaan unta. Käännyin kyljelleni ja aloin taas itkeä. Jonkun täytyy tehdä jotain. Vedin peiton korviini. Oli niin kylmä ja oli vasta kesäkuu. Mutta minä tiesin oikean syyn. Minä ikävöin Edwardia viereeni… niin kamalan paljon.

………………………….

Makasin siinä vielä tunnin. Itkien, kunnes tyynyni oli aivan märkä. Tämä oli väärin enkä kestänyt sitä enää. Nousin ylös huomaamattani ja minä tulin ensimmäistä kertaa ajatuksistani, kun käteni kosketti Edwardin ovea. Koputinko minä juuri? Kuinka minä tänne pääsin? Edward avasi oven välittömästi. Hän näytti siltä kuin ei olisi itsekään saanut unta.

”Mitä sinä haluat?” hän kysyi ärsyyntyneenä. Ensin hänen ilmeensä oli kova ja kylmä. Sitten hän näki kyyneleeni ja hän katsoi minua yllättyneenä. Se sai minut itkemään vielä kovemmin. Hän yllätti minut, kun hän vetäisi minut yhtäkkiä syliinsä. Kiedoin käteni hänen vyötärölleen ja aloin itkeä enemmän kuin koskaan. Hän sulki oven takanamme ja laittoi kätensä ympärilleni. Hän epäröi ensin, mutta alkoi sitten silittää varovasti selkääni. Sitten hän vain piti minua tiukasti ja haisteli hiuksiani kuin hän olisi ikävöinyt niitä.

”Mitä on tekeillä?” hän kysyi epätoivoisesti ja minä vain pudistin päätäni. En voinut kertoa hänelle. ”Bella, minä olen huolissani sinusta. Kerro minulle, mitä on tekeillä”, hän kuiskasi ja laittoi leukansa päälaelleni. Pudistin jälleen päätäni.

”Ei, ei… en voi”, sanoin. Hän kosketti käsivarttani.

”Sinä olet ihan kylmä”, hän sanoi ja veti minut sängylleen peittojen alle. Hän istui sängyllä ja veti minut syliinsä. Minä käperryin siihen ja hän varmisti, että peitto peitti minut kokonaan. Hän piti minua sylissään, kun minä itkin. Tiesin, ettemme me olleet niin kuin ennen ja tiesin, ettemme me voisi koskaan ollakaan, ellen minä kertoisi. Mutta minua pelotti, että hän suuttuisi minulle. Suuttuisi siitä, että minä otin ne rahat. Miksi minä edes otin ne? Minä otin rahat ja samalla tiesin, etten voisi jättää häntä.

”Minä toivoisin, että voisit kertoa minulle”, hän kuiskasi samalla kun hän silitti käsivarttani. Pudistin päätäni. En voinut – en ainakaan vielä.

”Edward?” kysyin värisevällä äänellä… minun vain täytyi saada tietää.

”Niin, Bella?”

”Mitä minä olen sinulle?” kysyin ja pidätin henkeäni. ”Haluan tietää totuuden enkä jotain, mitä sanot vain siksi, että pysyn hyvällä tuulella. Haluan tietää totuuden, ymmärrätkö?” pyysin ja hän nyökkäsi hämmentyneenä.

”Totta kai”, hän sanoi ja piti minusta tiukasti kiinni. Hän huokaisi. ”Bella. En voisi elää ilman sinua… en vain voi. Minä rakastan sinua ja tämä tunne on vahvempaa kuin mitä olen koskaan tuntenut”, hän sanoi ja minä huokaisin. Minä pelkäsinkin, että hän sanoisi noin. Minä nyökkäsin.

”Bella, ole kiltti ja vastaa kysymykseen, mikä on vaivannut minua pari päivää”, hän sanoi ja minä nielaisin. Hautasin kasvoni hänen t-paitaansa. Tiesin, mitä hän kysyisi.

”Rakastatko sinä minua?” hän kysyi ja tunsin kyynelten kihoavan silmiini.

”Kyllä, kyllä rakastan”, kuiskasin ja hän huokaisi helpottuneena. Mutten saanut rakastaa. Tämä oli paha juttu… minä lähtisin parin päivän kuluttu ja me rakastimme toisiamme. Hän ei voisi odottaa minua enkä minä häntä. Kuinka tämä voisi toimia?

EPOV:

Heräsin 4 aamulla ja näin Bellan istuvan ikkunalaudalla. Hän oli vetänyt polvet syliinsä ja kietonut kätensä niiden ympärille. Hän tuijotti ikkunasta ulos, mutta näin, ettei hän oikeasti nähnyt mitään. Tiesin hänen ajatustensa olevan kaikkialla ja toivoin, että hän voisi kertoa, mitä oli tekeillä. Nousin pois sängyltä ja menin hänen luokseen. Hän ei huomannut minua kuin vasta sitten, kun kosketin hänen käsivarttaan. Hän kohotti katseensa minuun.

”Sinä olet kylmä, Bella. Tule takaisin sänkyyn”, kuiskasin ja hän käänsi katseensa takaisin ikkunaan.

”Aurinko on nousemassa… nyt jokainen päivä on erityinen… en voi antaa niiden kulua arvostamatta joka sekuntia”, hän kuiskasi enkä minä ymmärtänyt.

”Mistä sinä oikein puhut?” kysyin ja hän katsoi minua kuin arvioiden, olinko minä tosissani.

”Edward… voitko kertoa, mikä päivä nyt on?” hän kysyi ja minä katsoin kelloani.

”29:säs”, sanoin ja hän nielaisi.

”Niin”, hän sanoi ja minä katsoin häntä hämmentyneenä.

”En oikein ymmärrä”, sanoin ja hän hymyili minulle.

”Ja siksi minä voinkin antaa sinulle anteeksi… koska sinä unohdit”, hän sanoi hymyillen. Katsoin häntä hämmentyneenä. Unohdin? Antaa anteeksi? Hän katsoi taas ikkunasta ulos.

”Koko päivämäärä, Edward”, hän sanoi ja minä hämmennyin.

”Kesäkuun 29:säs”, sanoin ja sain lauseen loppuun juuri, kun muistin jotain, minkä olin unohtanut täysin.

”Selvä Edward. Annan sinulle viimeiset kaksi kuukautta… mutta ei päivääkään enempää. Hän tulee kotiin, kuten oli suunniteltukin”, hän sanoi ja minä nyökkäsin helpottuneena. Bella lähtisi kanssani.
   
”Lupaan, että hän on luonasi kesäkuun 30 päivään mennessä”, sanoin ja hän nyökkäsi.

 
”Kesäkuun 30:nes… se on… huomenna?” kysyin järkyttyneenä ja Bella nyökkäsi katsomatta minuun.

”Kuinka… kuinka sinä sait selville?” kysyin ja hän huokaisi.

”Minä aion kertoa sinulle – vaikka sinä tuletkin vihaamaan minua siitä”, hän mumisi ja minä nielaisin.

”Muistako meidän kamalat treffimme?” hän kysyi naurahtaen katkerasti. Minä nyökkäsin. ”Tuota… olin juuri saanut itseni valmiiksi, kun Eliza tuli huoneeseeni ja kertoi, että Carlisle halusi nähdä minut”, hän sanoi ja sydämeni tihensi tahtiaan. Hän kertoisi, mitä oli tekeillä. ”No… minä menin hänen toimistoonsa ja luulin, että hän vain tahtoi jutella tai jotain, mutta ei… hän sanoi, että me – sinä ja minä – me olimme liian erilaisia. Sinulla on sellainen loistava tulevaisuus ja minä vain pidättelisin sinua. Hän sanoi, että minun pitäisi päästää sinusta irti, jotta voisit olla vapaa… kaikki muu olisi itsekästä. Ja hän on oikeassa ja olen pahoillani, kun olen niin itsekäs, mutta minä en vain voi jättää sinua”, hän sanoi ja alkoi itkeä. Vedin hänet syliini. Tunsin vihan kuohuvan sisälläni. Joten tuollaista oli tekeillä. Olin kuitenkin jollainlailla helpottunut. Joten hän ei pettänyt minua. Ei ollut koskaan pettänytkään. Hän sittenkin rakasti minua!

”Ja sitten hän sanoi, että sinä menet Harvardiin tänä kesänä ja minä lähtisin huomenna. Ja yhtäkkiä minä tajusin, ettet sinä kertoisi minulle ja että meillä ei ole aavistustakaan, miten me voimme olla yhdessä huomisen jälkeen”, hän itki ja minä pidin häntä tiukasti. Silitin hänen käsiään. ”Ja sitten hän tarjosi minulle rahaa… paljon rahaa. Ensin vain 200 000 dollaria… mutta sitten hän antoi minulle 2 miljoonan shekin”, hän kuiskasi ja minä järkytyin. ”Ja… ja… minä otin sen. En halunnut jättää sinua, mutta otin silti ne rahat”, hän kuiskasi ja minä hymyilin. Kuka muka rahasta välitti? Minä huokaisin.

”Hitsi, Bella. Olen niin helpottunut”, sanoin ja hän vetäytyi pois katsoen minua suurin silmin.

”Mitä?” hän kysyi hämmentyneenä. Minä hymyilin hänelle ja pyyhkäisin kyyneleen pois hänen poskeltaan.

”Odotin jotain paljon kamalampaa… olen iloinen, että se olikin vain karmiva isäni”, sanoin nauraen. Hän huokaisi ja nojautui jälleen rintaani vasten.

”Ja minä olen iloinen, että sain vihdoinkin kerrottua sinulle”, hän kuiskasi ja minä nyökkäsin.

”Tiedän… minäkin olen”, kuiskasin. Silitin hänen käsivarsiaan.

”Tule takaisin sänkyyn… sinun lämpötilasi huolettaa minua”, kuiskasin ja hän nyökkäsi. Me laskeuduimme makaamaan ja hän tuli päälleni.

”Me emme ole makoilleet näin pitkään aikaan”, mumisin ja hän nyökkäsi.

”Tiedän… mutta minä tarvitsen sinun turvaasi nyt”, hän kuiskasi ja minä silitin hänen selkäänsä. Varmistin, että hän oli kokonaan peiton alla.

”Edward, minä rakastan sinua”, hän kuiskasi ja minä hymyilin.

”Minäkin rakastan sinua, Bella”, sanoin ja hän nyökkäsi. Hän etsi vasenta kättäni ja otti sen omaansa.

”En vain halunnut lähteä ilman sinua”, hän kuiskasi ja minulla oli paha tunne, että siitä tulisi vielä ongelma.

BPOV:

Päivä kului oudolla, nopealla tavalla ja ennen kuin tiesinkään, ilta oli jo tullut ja minä istuin ruokapöydässä. En voinut katsoa ketään silmiin. Edward ja minä olimme kunnossa… mutta kuinka kauan? Minä lähtisin huomenna eikä sille voisi tehdä mitään. Me yritimme puhua siitä mukavasti. Hän pyysi minua tulemaan joka toinen viikonloppu. Mutta mitä on joka toinen viikonloppu loppuelämässäni? En minä voisi elää sillä lailla ikuisesti. Hän pyysi minua jäämään. Mutta se ei ollut mahdollista, koska minun piti päättää kouluni Saksassa. Minä huokaisin. Näin vain yhden tavan… ei, ME näimme vain yhden tavan eikä kumpikaan halunnut sanoa sitä ääneen – olimme liian peloissamme, että siitä tulisi todellisuutta. 

”Joten Bella… onko sinulla suunnitelmia huomisaamulle? Me ajattelimme, että voisimme tehdä jotain yhdessä. Tiedäthän – Esme, sinä ja minä…” Carlisle sanoi ja Edward kohotti katseensa hämmentyneenä.

”Ai niin ja tietenkin sinä, poikani”, hän sanoi hymyillen.

”Öhm ei… ei minulla ole vielä suunnitelmia… monelta minun lentoni lähtee?” kysyin ja tunsin pienen piston sydämessäni.

”Öhm… lentokoneeseen pääsee kahdelta”, Esme sanoi ja hymyili minulle.

”Tuota… luulenpa, että minun pitää tavata Alice ja Rose, koska me emme ole vielä ehtineet hyvästellä”, sanoin ja Esme hymyili.

”Öhm niin… luulen, että meidän kannattaa suunnitella tämä huomenna aamiaisella”, hän sanoi ja minä nyökkäsin. En oikeastaan välittänyt siitä kuitenkaan.

Päivällinen tuli ja sitten se oli ohi. Oli outoa, kuinka nopeasti kaikki tapahtui nyt. Minä huokaisin ja Edward laittoi kätensä ympärilleni. Nojasin päätäni hänen olkaansa ja toivoin, että saisin olla vielä viikon hänen kanssaan.

”Kulta… on jotain, mitä meidän täytyy tehdä”, hän sanoi. Kohotin katseeni hämmentyneenä.

”Minä olen jo pakannut”, mumisin, mutta hän pudisti päätään.

”En tarkoittanut sitä. Meidän pitää mennä alakerran juhlasaliin”, hän sanoi ja minä hämmennyin entistä enemmän. Juhlasaliin?

”Miksi?” kysyin.

”Koska minä haluan näyttää sinulle yhden kuvan”, hän sanoi ja veti minut alas.

”Kuvan?” kysyin.

”Niin… se on aika hassu”, hän sanoi ja yritti hymyillä. Minä otin sen niin, että hän yritti piristää minua ja seurasin häntä alakertaan. Hän antoi minun avata oven ja…

”YLLÄTYS!” miljoona ihmistä huusi. Suuni loksahti auki. Toiset yllätysjuhlat. Mutta nämä näyttivät paljon kalliimmilta. Joka paikka oli koristeltu ja minusta tuntui kuin olisin ollut alipukeutunut. Minä hymyilin surullisesti, kun näin Rosen ja Alicen.

”Te teitte tämän! Ettekö tehneetkin?” kysyin ja nauroin hiukan. He hymyilivät ja nyökkäsivät. He tulivat halaamaan minua ja musiikki alkoi soida. Kaikki seisoivat hetken ja levittäytyivät tanssilattialle. Siellä oli paljon väkeä… joitakin, jotka tunsin – monia, joita en tuntenut.

”Voi Bella! Sano, ettet lähde!” Rose kuiskasi korvaani ja tunsin kyynelten kihoavan silmiini. Alicekin halasi minua.

”Luoja, Bella! Sinä tulit vasta takaisin! Et sinä voi lähteä aivan vielä!” hän sanoi ja minä nyökkäsin.

”Tiedän… tiedän”, mumisin ja he päästivät minusta irti. Hekin olivat puhkeamassa itkuun. Haukoin henkeä epätoivoisena. Edward kietoi kätensä ympärilleni.

”Ei se mitään”, hän kuiskasi ja painoi suudelman päälaelleni. ”Kaikki on hyvin.”

Minä nyökkäsin ja taistelin hymyn huulilleni.

”Olet oikeassa”, sanoin ja hän suuteli minua.

”Rakastan sinua”, hän sanoi ja olin aikeissa sanoa ’kiltti, älä sano sitä’ – mutten sanonut.

”Minäkin rakastan sinua”, mumisin takaisin.

Vietin koko illan Edward vieressäni. Suurimman osan ajasta Rose ja Alicekin olivat siinä.

……………………………

Kello oli jo 2 yöllä, kun päätin, että oli aika mennä nukkumaan. Minä vain hyvästelin Rosen ja Alicen ja olin iloinen, että näkisin heidät seuraavana päivänäkin, kun Edward kietoi kätensä ympärilleni takaapäin.

”Tanssi kanssani vielä yksi tanssi”, hän mumisi ja hänen huulensa koskettivat kaulaani. Minä huokaisin.

”Mutta se on sitten viimeinen. Minun pitää mennä nukkumaan”, sanoin ja hän nyökkäsi. Lähtemisen ajattelu oli helppoa työntää syrjään. Vain elää hetken ja olla ajattelematta sitä. Seuraava kappale alkoi ja minä tunnistin sen välittömästi. Se oli Chandellen Fragile. Minä hymyilin.

”Edward? Teitkö sinä tämän tahallasi?” kysyin ja hän hymyili minulle täydellistä hymyään.

”Minulla ei ole aavistustakaan, mistä puhut”, hän sanoi ja minä hymyilin, kun hän veti minut lähemmäs. Painoin pääni hänen olalleen ja katsoin kättäni kasvojeni edessä. Vasenta kättäni. Se oli outoa. Minä menettäisin huomenna elämäni rakkauden… ikuisesti… tulisiko sormeeni sitten ikinä sormusta? Koskaan ei tulisi ketään, joka voisi korvata Edwardin. Hyväksyisinkö minä jotain vähempää kuin Edward vai kuolisinko tällä tavalla? Yksin?

”Can’t you see
what love has made of me
it makes me strong
it makes me belong-
to you”


Näyttä siltä, että se ei tee minua NOIN vahvaksi. Koska jos tekisi, niin minä taistelisin… mutta minä tiedän, etten voisi ikinä voittaa tätä taistelua. Se oli outoa. Olin aina ajatellut, että tulevaisuutemme olisi jotain, minkä tekisimme yhdessä, ja nyt me tajuamme, että tulevaisuutemme on tehnyt meille jotain muuta.

”Edward”, aloitin ja hän nyökkäsi.

”Minä… kuinka… tarkoitan… kuinka tämän pitäisi toimia?” kysyin ja nielaisin kyyneleeni. Hän veti minut lähemmäs.

”Minä olen järjestänyt jotain”, hän kuiskasi ja minä katsoin häntä yllättyneenä. ”Oletko?” kysyin ja hän nyökkäsi.

”No mitä sinä oikein odotat? Kerro!” sanoin toiveikkaasti. Hän hymyili.

”Tuota… minä ostin sinulle yhden kortin… voit lentää sillä kerran vuodessa ilmaiseksi”, hän sanoi ja hymyni katosi. Painoin pääni takaisin hänen olalleen. Tämä oli juuri sitä, mitä pelkäsinkin. Kaukosuhde. No… en usko, että se ei toimisi… mutta sellaiset suhteet eivät kasva koskaan… he vain pysyvät niin kuin ovat ja jonkin ajan kuluttua toinen haluaa erota, koska on jo päässyt sen yli kauan sitten. Kyynel vierähti kädelleni.

”Nothing comes between us
but the light in your eyes
I’m not going to see it – die
nothing comes between us...”


Minä nielaisin. Se ei ollut totta. Aivan yhtäkkiä muistin paperin palan housuntaskussani. Tuntui kuin se olisi polttanut siihen reiän. Vetäydyin pois ja pyyhkäisin kyyneleet pois. Otin paperin ulos ja avasin Edwardin käden varovasti. Hän katsoi minua hämmentyneenä ja minä laitoin paperin palan hänen käteensä. Hän vilkaisi sitä ja katsoi minua järkyttyneenä.

”Edward. Tiedät, että minä rakastan sinua. Tiedät, että rakastan aina. Ja minä tiedän, että saatan pysyä yksinäisenä loppuelämäni, koska en koskaan löydä ketään, joka olisi yhtä hyvä kuin sinä. Mutta tämä ei toimi. Se ei vain voi. Sinun pitää mennä Harvardiin. En halua, että jätät tilaisuutesi käyttämättä. Ja minun pitää päättää kouluni Saksassa. Se ei vain toimi”, kuiskasin ja astuin askeleen taaksepäin. Edward veti minut lähemmäs ja minä huokaisin. Astuin häntä kohti ja annoin hänelle suudelman. Sitten vetäydyin pois ja juoksin pois huoneesta. Juoksin hänen huoneeseensa ja heittäydyin sängylle. Tunsin tuskan alkavan levitä ja halusin sen loppuvan. Makasin siinä liikkumatta ja yritin lakata itkemästä. Olin juuri jättänyt Edwardin.

EPOV:

Katsoin shekkiä hämmentyneenä. 2 miljoonaa. Miksi hän antoi sen minulle, vaikka hän jätti minut joka tapauksessa? Koska hän teki sen omana päätöksenään eikä isäni.

”Mitä on tekeillä?” Alice kysyi ja ilmaantui viereeni. En vieläkään voinut uskoa sitä.

”Bella – hän jätti minut juuri”, mumisin ja hän laittoi kätensä suunsa eteen järkyttyneenä.

”Ei… ei… kiltti, ei…” hän kuiskasi ja tunsin käsieni turtuvan. Tämä ei voinut olla totta. Hän halasi minua ja hautasi kasvonsa paitaani.

”E, Edward… kiltti, ei…” hän kuiskasi ja minä otin hänet syliini. Miksi minun piti lohduttaa häntä, kun Bella jätti minut? Taputin häntä päälaelle ja etsin Jasperia katseellani. Olin helpottunut, kun näin, että hän oli jo matkalla luoksemme. Katsoin häntä pahoittelevasti ja hän taputti minua olalle.

”Olen pahoillani”, hän kuiskasi ja minä kohautin olkiani. Olin vieläkin shokissa ja se oli hyvä, koska se tarkoitti, etten tuntisi vielä tuskaa.

”Minä menen nukkumaan”, sanoin heikosti hymyillen ja hän nyökkäsi ymmärtäväisesti.

”Nähdään myöhemmin”, hän sanoi ja minä lähdin.

Avasin oveni ja laitoin valot päälle vain nähdäkseni Bellan sängylläni. Hymyilin surullisesti ja laitoin valot pois. Hän oli varmasti rättiväsynyt. Riisuin vaatteeni paitsi boksereitani ja menin sänkyyn. Ihan kuin Bella olisi tunnistanut minut. Hän vain kääntyi unissaan ympäri ja otti olkapäästäni kiinni. Hän veti itsensä minua kohti, kunnes hänen päänsä oli rinnallani.

”Edward”, hän sanoi ja kuulin kyyneliä hänen äänessään. Silitin hänen selkäänsä ja yritin vieläkin kertoa itselleni, että se oli vain pahaa unta. Vain painajainen.

Kello oli 5 aamulla, kun vilkaisin sitä viimeisen kerran. Kello oli 5, kun tein päätökseni.

BPOV:

”Bella?” Edward kuiskasi ja ravisti olkaani kevyesti.

”Mhm”, vastasin ja tunsin sitten hänen suutelevan käsivarttani varovasti. Muistin, että olin jättänyt hänet viime yönä ja silmäni revähtivät auki. Päivä, jolloin jättäisin Edwardini, oli saapunut.

”5 aamulla? Voi sano, että se on vitsi”, voihkaisin ja laskeuduin taas makaamaan.

”Bella”, Edward sanoi ja käänsin pääni häntä kohti. Hänen täydelliset kasvonsa näyttivät huolestuneilta ja tuskaisilta. Lyön vetoa, että se oli täydellinen peilikuva omista kasvoistani. En voinut uskoa, että olin nukkunut hänen sängyssään… toisaalta se oli minun viimeinen yöni… miksi en siis olisi nukkunut tosi rakkauteni kanssa. Ensimmäinen auringonsäde tuli huoneeseen ja näin hänen paljaan ylävartalonsa.

”Bella”, hän mumisi taas ja painoi suukon otsalleni.

”Niin, Edward?” kysyin unisesti ja otin hänen kädestään kiinni.

”Olen pahoillani, että herätin sinun näin aikaisin… sinä voit kohta taas nukkua… halusin vain hyvästellä”, hän mumisi ja tiukensin otettani hänen kädestään.

”Mitä? Kellohan on 5 aamulla”, sanoin hämmentyneenä. Hän nyökkäsi ja vetäytyi pois. Hän nousi ylös ja laittoi vaatteensa päälle.

”Tiedän… Esme ja muut tulevat kanssasi nähtävyyskierrokselle tänään. He odottavat sinua alakerrassa 10:ltä”, hän sanoi ja minä katsoin häntä täysin hämmentyneenä.

”Joten meillä on vielä 5 tuntia! Mitä sinä teet?” kysyin uudelleen. Hän oli valmis ja katsoi minua hetken, sitten hän istahti takaisin sängylle ja minä nousin istumaan.

”Sanon hyvästi”, hän sanoi ja antoi minulle viimeisen pitkän suudelman otsalleni.

”Mitä? Miksi? Kello on 5!” sanoin ja hän nousi ylös. Hyppäsin pois sängyltä ja seurasin häntä ovelle.

”Tiedän”, hän sanoi, mutta ennen kuin hän ehti mennä ovesta ulos, vetäisin hänet takaisin.

”Edward, mitä sinä teet? Luulin, että sinä tulet kanssamme lentokentälle?” kysyin, mutta hän pudisti päätään ja näin kyyneleitä.

”En voi. Bella, en vain yksinkertaisesti voi… en halua sinun lähtevän. En halua sinun lähtevän lopullisesti. Se oli sinun päätöksesi. Mutta minä rakastan sinua liian paljon… niin, että jopa kunnioitan tätä typerää päätöstäsi… ja minä vain tiedän, etten voi tulla kanssasi lentokentälle… en vain voi. En päästäisi sinua lähtemään. Minä rukoilisin sinua jäämään niin kauan, että sinä myöntyisit. En voisi päästää sinua… lupasin aina olla jättämättä sinua… joka kerta sinä pyysit minua lupaamaan. Nyt sinä jätät minut ja minä yritän kunnioittaa päätöstäsi”, hän sanoi ja minä näin hänen kyyneleensä ja aloin itsekin itkeä.

”Mutta, Edward…” aloitin, mutta hän pudisti päätään, joten minä keskeytin.

”Bella. Etkö tajua? Minä rakastan sinua liikaa… en voi olla siellä, kun sinä jätät minut lopullisesti”, hän sanoi ja antoi minulle ahdistuneen suudelman ja sitten hän kääntyi ja lähti. Katsoin hänen peräänsä, kunnes hän meni hissiin ja oli poissa. Suljin oven enkä voinut uskoa sitä. Annoin vain rakkaani jättää minut. Olin juuri menettänyt rakkauteni.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

LaTuaCantante

  • ***
  • Viestejä: 3
  • Cullenismi ♥
VOI EI EI NE SAAEROTA!!!!!!
Ei eieieieieiei...
Melkein itkin ku luin tätä pätkää  :'(
Sun on PAKKOkeksii joku pelastus Edwardille ja Bellalle </3

vampirecobra

  • ***
  • Viestejä: 31
Voi hitto!!!! Tämä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin Pirun hiton hyvä fikki, että pane jatkoa äkkkiä!!!!!! Ne eivät saaaaaaaaa erota!!!!!!!!!!!!!!!!

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Kauheen surullinen ;<<
Mut hyvin suomennettu :) Odotellaan jatkoo innoissaan.
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Olen lukenut kaikki luvut, mutta rekisteröidyin vasta vähän aikaa sitten, joten nyt vasta pääsin kommentoimaan...

Tämä on ihan paras ficci ikinä  :D Mutta ne EI SAA EROTA! Ei ne voi :'(
Jatkoa ja äkkiä  ;D
I'm ready to crawl on my knees to know it all

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
ihana <3 mut onneks tiiän mite tää loppuu, muute en jaksais ootta jatkoo.   ;D
and paradise comes at a price