Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Moving to 1600 Pennsylvania Avenue K-11 (VALMIS)  (Luettu 247856 kertaa)

SnowCherry

  • Vieras
Aah, ihanat kolme uutta osaa, joita en ole huomannut ^^ ♥ Oon niin rakastunut tähän ficcin :'>

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vau. Eihän Edward ketään tapanu? Emilyhän se sieltä alas hyppäsi... Ihana luku...
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
No nii, tämä luku oli ehdottomasti mukavampi lukea, siis pituudeltaan.
Mutta joo mä tykkäsin. (Tää on ainoo 'Twilight' ficci mitä luen, ole ylpeä. ; ) Paitsi jos ei lasketa semosta puoli twilight juttua.)
Virheitä en taaskaan löytänyt, ja jatkoa toivon. : )
if you die now, how would you feel about your life?

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Oho, en huomannutkaan, että uusi luku oli tullut!

Aww, ihanaa. JEEJEE, minäpä tiedän, mitä se Bella näki silloin yöllä! *tuulettaa*  ;D
Oli vain pakko sanoa. :---)

Yhden pienen virheen löysin, jos viitsit korjata sen. :)
… antoi itsensä kaatua taaksepäin – alas kallolta.
eli siinä varmasti pitäis lukea kalliolta

Jatko tuli niin nopeasti, kiitos siitä!  ;)
another stranger

entinen vohveli

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Uii, jatkoa on tullut. Ihanaa kun on nopea suomennos tahti. Luku oli söpö, hassua kyllä.

Dunja

  • ***
  • Viestejä: 83
  • xoxo
Suomennat tosi hyvin ja nopeesti. Kiitos siitä! Tää luku oli aivan ihana. Oon oikeesti koukussa tähän ficciin:D


Kamelipullakaulin

  • ***
  • Viestejä: 83
Koukussa tähän niinku kaikki muutki ja sillee.
Enkä ihmettele täähä on ihan hitsin hyvä (:
Kiitos ja jatkoa ootellaan. <3

Öttimönkijäinen_

  • ***
  • Viestejä: 45
Ohh, oli ihana... En kommannu vähään aikaan kun oltiin ulkomailla.. Mut hyvä oot suomentamaan juttuja!


”ETHÄN, KOSKA SINÄ OLET LUOLAMIES JA SINÄ TIEDÄT VAIN KOLME SANAA: RUOKA, HUVI, JA PANO!”

Tuo oli Mahtava, repesin :DDD

~Kiitos

Kaisu
AIM FLAAAAIIIJINK IIIN TE SKAI!

Valomieli

  • Vieras
Au... Mä oon täysin unohtanut käydä koneella,jonka takia "arvokkaat" kommenttini ovat jääneet tulematta... :---)
Niin... Mikä se biisi siinä 23. luvussa on? Rupesin miettimään, koska se kuulosti jotenkin toosi tutulta, mutta kuitenkin vieraalta! : > Jokseenkin loistava selitys taas kerran...
Mä tykkäsin hirmuisesti siitä kun Bella kirosi Edwardia saksaksi! Se oli kaikken huippu... Remahdin niin hirvittävään nauruun, ettei sillä ollut loppua! Aah... Kiitos siis siitäkin! : D
Oli myös tosi ihanaa, kun ne puhu henkilökohtaisista asioistaan toisilleen, ja että ne on taas lähentyneet! <3

Mm... :----D Aww... Tätä on kyllä tosi ihana lukea! Vaikka ois kuinka sateinen päivä, tää karistaa kaikki väsymyksen rippeet taivaan tuuliin! Jes...

~Haaveillaan turhia
 
VALO

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Kiitoksia kommenteista. :D

Valomieli: Se laulu on Jesse McCartneyn Runnin'
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

nuutti

  • ***
  • Viestejä: 29
  • (:
Oon lukenut tätä ficciä jo pitkään mutta nyt vasta uskalsin tulla kommentoimaan kun rekisteröidyin tänne  ;D

Tykkään tosi paljon, pakko käydä aina katsomassa onko tullut jatkoa kun avaan koneen.
Oot tosi hyvä kääntämään ja virheitä en ole nähnyt paljoakaan  :o

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Oih, tämä on aivan loistava!

Varsinaista herkkua oli, kun olin viikon lomalla ja sain sitten luettua kolme lukua putkeen, toinen toistaan parempia (:
Odottelen jo sitä, milloin Edward ja Bella pääsevät tuosta lapsellisesta käyttäytymisestä eroon ja tajuavat toistensa tunteet toisiaan kohtaan :D
Tosin ei tämä olisi yhtään niin hyvä, jos kumpikin tajuaisi ensimmäisen luvun aikana rakastavansa toista :P

Ah, niin ja pitihän minun jotain mainitakkin: eli kun tuolla jossain olit sanonut, ettet jaksanut rupea laskemaan noita Fhrenheittejä Celsius-asteiksi niin google auttaa tässä hyvin, hakusanaksi vain "Fahrenheit to Celsius ja ensimmäisen linkin kohdalla on laskin joka tekee kaiken puolestasi ;D

http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm

Eli 104 Fahrenheittiä on 40 Celsius-astetta (105=40,5) :) Simple, right
Tuli vaan mieleen, koska itsekin tuota joskus mietin, että se on hirveän epäkäytännöllistä, kun ei tiedä yhtään millaisista asteista puhutaan :)

Loistavaa suomennosta taas kerran, prospseja todella paljon ja kiitosta, että otit tämän homman hoitaaksesi!

~Amy


Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Awww. <3 Nyt tajusin, että olen ymmärtänyt tuon Emilyn ”katoamisen” vähän väärin lukiessani tätä englanniksi silloin joskus. Kiva tietää tämä oikea ”tarina”...

Pari virhettä oli jossain, mutta kadotin ne jo.

Tämä kommentoimisen jalo taito – jos minulla sellaista on koskaan ollutkaan – on näköjään kadonnut tässä muutaman päivän aikana... No jaa, rakentavaa en saa aikaiseksi, eikä ole oikeastaan muutakaan.

Jatkoa ?

- Amanecer
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Sini(tiainen)

  • Vieras
Ihana luku taas kerran ;). Emilyn oma vika se kuolema oli ei Edwardin. Ne on kivoja kun ne kertoo noita menneisyyksiään ;D

tonkss

  • ***
  • Viestejä: 43
Kerrassaan loistava ja hyvä luku - taas  ;) Tätä lukiessa pystyy hyvin uppoutumaan näiden maailmaan, ja tähänkin ficciin olen jäänyt aivan koukkuun, pakko tulla aina katsomaan milloin olemme saaneet jatkoa.
Hyvää suomennosta, muutama pienenpieni kirjoitusvirhe taisi olla, mutta tähän aikaa yöstä en niihin jaksanut erityisemmin huomiota kiinnittää. Kiva kun näinkin nopeasti saat näitä aina tänne  :)

Mitään rakentavaa palautetta en oikeastaan paremmin keksi, olen aina niin huono näissä :D Pakko oli kumminkin kirjoitella, jatkoa odotellessa!
Parempi muutama ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla!

empö

  • ***
  • Viestejä: 29
ihana oli, uutta nopeesti !!
how can i miss you?

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
aivan mahtavat luvut. <3
tää tarina on suomeks parempi ko englanniks, en tiiä johtuuks se suomentajasta.  ;)
mut pian jatkoo, kiitos.
and paradise comes at a price

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Mulla on taas jäänyt kommentointi vähälle. Hyvät ilmat ja niin eespäin...
Vaikka olenkin lukenut tämän englanniksi, asiat kirkastuivat. ; D
Kiitos, kun viitsit suomennella tätä. ((;
Kiit♥s vielä, ihana pätkä.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Riitu

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Komm Und Rette Mich. Ich Schaff's Nicht Ohne Dich♥
Anteeksi, en oo muistanu kommentoida :D

Mutta ensinnäkin, ihania lukuja taas tullut <3

Toiseksi, mä vaan niin rakastan tätä ficciä.

Kolmanneksi, ärsytää ku ne molemmat tietää että ne tykkää toisistaan, mutta ne ei vaan myönnä sitä :D

Neljänneksi, kiitos.

-Riitu-
I have always loved you, and I will always love you.

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Kiitos kommenteista. ;D

Kahdeskymmeneskuudes luku: Valintoja

BPOV:

Tunsin Edwardin ravistavan minua varovasti ja hän vetäisi minut unesta. Minä voihkaisin ja vedin peiton korkeammalle leukaani asti. Oli niin kylmä. Yhtäkkiä minä jähmetyin – siinä se oli taas… luulin sen olevan vain uni… mutta siinä se oli. Olin niin varma, että oli. Oliko se totta? Vedin syvään henkeä. Voi… se tuoksui niin hyvälle… aivan kuin miljoonat kerrat unessani. Minä huokaisin.

”Edward?” mumisin avaamatta silmiäni. Laitoin peiton nenälleni.

”Niin Bella?” hän sanoi – hän kuulosti huvittuneelta.

”Tämä on motelli… Luuletko, että he kaipaisivat peittoa?” kysyin… En halunnut antaa sitä takaisin. Edward nauroi.

”Ei… eivät kaipaisi! Mutta minä kaipaisin – peittoa – varsinkin, kun ulkona on 10 astetta”, hän sanoi ja minä olin hämmentynyt.

”Laita sitten takkisi päälle!” sanoin ja pudistin päätäni epäuskoisena – mistä lähtien hän on ollut noin tyhmä.

”No… Minun takkini on sinun peittosi”, hän sanoi nauraen. Mitä? Silmäni revähtivät auki ja näin Edwardin mustan farkkutakin kauluksen kasvoillani. Nousin istumaan välittömästi ja annoin hänen takkinsa takaisin.

”Olen – olen pahoillani… Kuinka se tuohon joutui?” kysyin ja yritin korjailla hiuksiani jotenkuten. Edward hymyili minulle ja laittoi takkinsa takaisin päälle.

”Olit niin kylmissäsi yöllä… joten… tuota… kiitos sen lämmittämisestä!” hän sanoi ja iski silmää. Pyöräytin silmiäni ja ojensin käteni, jotta hän voisi vetää minut ylös. Hän vetäisi liian kovaa ja minä lensin hänen syliinsä.

”Edward! Keneksi sinä oikein luulet minua?” kysyin vetäytyen pois. ”Norsuksi tai jotain? Ei sinun tarvitse nostaa minua kuin painaisin 5000 paunaa!”

Edward nauroi ja antoi minulle purkan.

”Aamuhenkäykseen”, hän sanoi hymyillen.

”Yäk… Meillä ei ole edes hammasharjoja!” tajusin ja otin yhden. Edward hymyili.

”Tiedän! Sääli, ettet heittänyt minua sillä viime yönä!” hän sanoi ja minä näytin kieltäni. ”Ai niin tosiaan…” hän sanoi ja veti iPhoneni, lompakkoni JA huulikiiltoni taskuistaan. Minä nauroin.

”Piditkö sinä ne?” hymyilin, kun otin ne.

”Todellakin! Paitsi rasvasi… Olin sillä hetkellä liian vihainen… Mutta älä odota minun etsivän sitä – koska en aio tehdä sitä!” hän sanoi nauraen. Laitoin kaiken laukkuuni ja hymyilin.

”Minä olen valmis”, sanoin ja hän nyökkäsi.

”Lähdetään”, hän sanoi ja laittoi kätensä alaselkääni. Tunne oli outo ja odottamaton. Kävelin nopeampaa ja kadotin hänen kätensä.

”Lähdetään… En malta odottaa pääseväni Miamiin!” sanoin ja melkein juoksin ulos huoneesta.

Hän hymyili minulle pienesti – hän näytti pettyneeltä.

…………………………

Auto oli motellin edustalla parkkipaikalla.

”Mitä?” kysyin hämmentyneenä.

”Soitin jo valmiiksi hinauspalveluun ja kaikkea. Auto on valmiina ja meillä on tarpeeksi bensaa!” hän sanoi hymyillen.

Joten minä odotin autossa samalla kun Edward palautti avaimen.

”Lähdetään Miamiin”, Edward sanoi samalla kun käynnisti moottorin.

”Voi, älä viitsi!” anoin – odotin aurinkoa epätoivoisesti!

………………………..

Olimme juuri tulleet moottoritielle, kun molempien kännykät alkoivat soida. Minä nauroin

”Minulla on 24 vastaamatta jäänyttä puhelua!” sanoin ja Edwardkin alkoi nauraa.

”Mitä minun sanoo?” hän kysyi ja antoi minulle puhelimensa kääntämättä katsettaan tiestä.

”Että sinä olet pelimies!” sanoin ja hymyilin hänelle ilkeästi. Hän näytti kieltään ja minä nauroin.

”Tuota… Sinulle on soitettu 35 kertaa”, sanoin ja me nauroimme. Juuri silloin Edwardin kännykkä alkoi soida.

”Tässä kännykkäsi”, sanoin ja ojensin sitä hänelle.

”Ai… Sinä voit vastata siihen. Minä ajan”, hän sanoi ja minä pyöräytin silmiäni.

”Kiva tekosyy… Oikeasti!” sanoin ja hän nauroi.

”Haloo?” vastasin puhelimeen hymyillen.

”Hei… öhm… Edward?” outo naisen ääni kysyi.

”Anteeksi… Kuka olet?” kysyin kuivasti ja Edward vilkaisi minua hämmentyneesti. Hän huomasi, kuinka mielialani muuttui ja näytti huolestuneelta.

”Öhm… Olen Lisa”, hän sanoi ja minä pyöräytin silmiäni.

”Miten voin auttaa?” kysyin – melkein vihaisena.

”Onko kaikki hyvin?” Edward kuiskasi, mutta minä olin vihainen.

”Haluaisin puhua Edwardille”, tyttö sanoi.

”Öhm… Edward ajaa. Voinko sanoa hänelle jotain?” kysyin.

”Ai.. tuota… Ihmettelin vain, missä hän on, kun hänen kaikki ystävänsä ovat täällä jo… mutta no… luulen, että hän on sitten ihan kunnossa… Sano hänelle, että minulla on häntä ikävä, enkä malta odottaa, että näen hänet taas”, hän sanoi ja minä halusin heittää puhelimen ikkunasta.

”Tottakai”, sanoin ja katkaisin puhelun. Edward vilkaisi minua taas hämmentyneesti.

”Mitä tuo oli?” hän kysyi ja minä laitoin käteni puuskaan. Katsoin ikkunasta ulos ja yritin piilotella vihaisia kasvojani.

”Joku Lisa soitti… Minun pitäisi sanoa sinulle, että hänellä on ikävä sinua, eikä hän malta odottaa, että näkee sinut taas”, sanoin enkä onnistunut peittelemään vihaista ääntäni.

”Ai… okei”, hän sanoi ja nyökkäsi hiljaisena. ”Oletko kunnossa, Bella?”

Taistelin kyyneliä vastaan.

”Tottakai. Olen aivan kunnossa! En ole koskaan voinut paremmin!” mumisin.

”Bella… Oletko sinä mustasukkainen?” hän kysyi ja kuulin hymyn hänen äänessään.

”EN! En todellakaan! Miksi olisin?” mumisin vihaisesti. Yhtäkkiä tunsin hänen kätensä polvellani. Ihoni suli hänen kosketuksensa alla.

”Bella”, hän sanoi niin intensiivisesti ja rehellisesti, että tulin kananlihalle. ”Se ei ole sellaista”, hän sanoi joka sanan hitaasti ja minä melkein uskoinkin häntä. Tunsin kyynelten olevan tuloillaan. Vedin polveni pois.

”Tuolla on vessoja. Voidaanko pysähtyä?” kysyin.

”Tottakai”, hän sanoi matalalla äänellä. Auto pysähtyi ja minä juoksin autosta ulos naistenhuoneeseen.

Nojauduin seinää vasten ja vedin pari kertaa syvään henkeä.

Okei Bella… MIKÄ HÄTÄNÄ? Kaikki on hyvin! Edwardilla on tyttöjä joka puolella… sinä tiedät sen… Etkö? Ja sinä tiedät, ettei hän koskaan muutu. Ei koskaan…

Menin peilin luokse ja pidin altaasta tiukasti kiinni.

Minä luulin, että hän voisi muuttua… Minä luulin – enkö? Luulin, että eilisen jälkeen kaikki olisi toisin. Miksi minä aina lankean tähän ansaan?

Nousin ylös ja vedin taas pari kertaa syvään henkeä. Tässä se oli. Tämä oli melkein ohi. Tämä menisi hyvin. En tiennyt, mikä ’tämä’ oli, mutta jotenkin auttoi olla miettimättä sitä. Minä hymyilin reaktiolleni ja lähdin vessasta. Edward nojasi oven viereiseen seinään. Katsoin häntä yllättyneesti. Hän näytti huolestuneelta.

”Oletko kunnossa?” hän kysyi ja minä nauroin.

”Joo! Kyllähän sinä meidät tytöt tiedät… Tytön täytyy mennä, kun tytön täytyy!” sanoin nauraen – hän ei nauranut kanssani. Hän katsoi kasvojani pitkään – halusi tietää, olinko itkenyt. Ja olin iloinen, etten ollut.

”Lähdetään. Minä haluan sinne tänään!” sanoin ja kävelin autolle.

……………………….

Viimeiset yhdeksän tuntia olivat hiljaiset ja kun Edwardin kännykkä soi, hän vastasi siihen. Olin iloinen, että hän vastasi. Yhdeksän tuskallisen, hiljaisen tunnin jälkeen me pääsimme Miamiin.

Miami oli mahtava… Palmuja oli joka puolella ja siellä oli todella lämmintä maaliskuuksi. Minä rakastin sitä ennen kuin oikeastaan tunsin sitä ja toisaalta minusta tuntui, kuin en olisi katsonut ikkunasta ulos ollenkaan. Ajatukseni olivat aina jossain muualla. Me pääsimme hotellille nopeasti ja kaikki neljä ystäväämme odottivat portailla.

”Siellä te olette!” Alice kiljaisi ja juoksi halaamaan minua. ”Olin niin huolissani!”

Minä nauroin.

”No… Näyttää siltä, ettemme me voittaneet”, sanoin ja menin toisten luo. Alice nauroi.

”Arvaa kuka voitti”, hän sanoi hymyillen.

”Rose”, sanoin, mutta hän pudisti päätään ja suuni loksahti auki.

”Jasper?” kysyin yllättyneenä ja Alice nauroi. Minä katsoin Jasperia, joka hymyili leveästi.

”Kuinka sinä teit sen?” kysyin hämmentyneenä.

”No… Sen jälkeen, kun te olitte poissa, Rose hidasti… siis todella hidasti. Joten muutaman tunnin päästä heidän täytyi ottaa bensaa ja silloin minä kiihdytin. No hän ei odottanut sitä ja vietti aikaa huoltoasemalla. Joten, kun hän tuli takaisin, hän ei löytänyt minua ja tuota… sitten me voitimme”, hän sanoi ja minä aloin nauraa. Rose pyöräytti silmiään, mutta hänkin hymyili.

”Voi Rose! Toinenkin paikka on hyvä! Ainakaan sinä et viettänyt yötäsi oksettavassa motellissa”, sanoin nauraen. Kaikki katsoivat minua kysyvästi ja Edward pyöräytti silmiään.

Minä kerroin heille viime yöstä – paitsi juttelusta ja tappelusta. Kun olin lopettanut, he hymyilivät minulle ja Edwardille. He luulevat vieläkin, että jotain on tekeillä? Odottakaa – voin korjata asian!

”Ja sitten, automatkalla, minä puhuin Lisan – yhden Edwardin monista tyttöystävistä – kanssa puhelimessa”, sanoin tunteettomalla äänellä ja Edward voihkaisi. Alicen suu loksahti auki ja Rose mulkaisi Edwardia. Emmett alkoi nauraa hillittömästi eikä Jasper tiennyt minne katsoa.

”Hän ei ole tyttöystäväni!” Edward sanoi.

”Ai niin... totta. Sinä et perusta sellaisista jutuista”, mumisin ja kävelin loput rappuset hotelliin, ettei hän voisi sanoa mitään. Olin juuri menossa sisään, kun kaunis, laiha nainen, jolla oli pitkät, vaaleat hiukset, kulki ohitseni. Hän hymyili minulle ujosti ja olin juuri jatkamassa kävelyä, kun minulle tuli outo tunne…

Käännyin ympäri ja näin hänen juoksevan portaat alas Edwardin luo ja halaavan häntä villisti. Edward katsoi minua järkyttyneenä ja minä naurahdin katkerasti. Tämä oli Edwardin tapaista – eikö?

Alice ja Rose kääntyivät pois ja seurasivat minua sisälle. Kumpikaan heistä ei sanonut sanaakaan ja he näyttivät vain, missä huoneeni oli.

”BELLA!” joku huusi takaani ja minä käännyin ympäri ja näin Talian juoksevan minua kohti. Minä polvistuin ja halasin häntä.

”Minulla oli ikävä sinua Bella!” hän mumisi hiuksiini ja minä nauroin.

”Minullakin oli ikävä sinua Talia!” vastasin.

”Mikä teillä oikein kesti?” hän kysyi ja katsoi minua vihaisesti.

”Se on pitkä tarina… Mutta se on kokonaan Edwardin syytä”, sanoin ja hymyilin hänelle. Hän näytti järkyttyneeltä.

”Ettekö te taaskaan puhu toisillenne?” hän kysyi pelästyneenä ja minä pudistin päätäni nopeasti.

”Ei, ei. Kyllä me puhumme! Älä huoli!” sanoin ja hän nyökkäsi helpottuneena.

”Bella?” hän puhui ja pureskeli etusormeaan.

”Talia?” sanoin ja vedin hänen sormensa pois suustaan.

”Voinko minä laittautua valmiiksi sinun kanssasi?” hän kysyi ja katsoi minua anovasti. Minä hämmennyin.

”Valmistua mihin?” kysyin ja katsoin Alicea ja Rosea.

”Vuoden juhliin – ne ovat tänään alakerrassa. Jotain todella muodollista”, Alice selitti.

”Tänään?” kysyin järkyttyneenä ja vilkaisin rannekelloani. Kello oli neljä.

”Niin, tänään Tuhkimo… joten laitetaanpa sinut valmiiksi”, Eliza sanoi yhtäkkiä. Hän seisoi huoneeni avonaisella ovella.

Nousin ylös ja tartuin Talian kädestä kiinni. Minä huokaisin.

”Nähdään myöhemmin”, sanoin Roselle ja Alicelle. He hymyilivät minulle pahoittelevasti ja lähtivät.

Kävelin huoneeseen Talian kanssa. Huone oli valtava ja siellä oli suuri parisänky, sohvarykelmä ja valtava kylpyhuone. Jos en olisi tottunut luksukseen Valkoisessa Talossa, olisin seonnut!

………………………

”Ei ole aikaa seisoskella ympäriinsä!” Eliza sanoi ja painoi minut tuoliin. Talia istui oikealle puolelleni.

”Tässä ovat Alfredo ja Mila… He laittavat teidän kampauksenne”, Eliza sanoi ja häipyi.

Täydellistä… Tästä tulisi hauskaa! Minä saavuin vasta kaksi minuuttia sitten enkä saanut edes levätä pientä hetkeä.

Mila laittoi Talian hiuksia ja Alfredo omiani.

”Bella?” Talia kysyi.

”Mhm”, vastasin silmät kiinni.

”Voinko minä ajaa kotiin sinun ja Edwardin kyydissä?” hän kysyi ja minä aukaisin silmäni.

”Miksi kulta?”

”Koska… koska minä en pidä lentämisestä”, hän sanoi nopeasti ja minä vilkaisin häntä epäluuloisesti.

”En usko sinua… Mitä on oikeasti tekeillä?” kysyin.

”No… Minä en vain halua teidän riitelevän enää”, hän sanoi.

”Emme me riitele”, sanoin.

”Mutta… kylläpäs! Minä näin teidät alakerrassa… Minä näin, kuinka Edward pyöräytti silmiään jollekin, mitä sinä sanoit… Hän ei ollut iloinen!” hän huolestui.

”Talia! Lopeta tuo! Kuuntele. Kaikki tappelevat joskus. Se on osa elämää. Et voi kulkea elämäsi läpi ilman konflikteja”, sanoin.

”Mutta sinä ja Edward tappelette koko ajan!” hän sanoi ja minä pyöräytin silmiäni.

”Emmepäs! Me emme esimerkiksi tapelleet viime yönä – emmekä me tapelleet tänään!” vastasin.

”Mutta…”

”Talia! Lopeta huolehtiminen, okei? En saanut kovinkaan paljon unta viime yönä ja minä olen juuri matkustanut yhdeksän tuntia. Minä rakastan sinua kuin siskoa, mutta sinun todella täytyy lopettaa huolehtiminen juuri nyt!” sanoin ja Talia huokaisi.

”Okei… Minä olen vain-”

”Älä edes yritä sanoa sitä h-sanaa!” kuiskasin.

”Okei… sitten minä olen uolestunut…” hän sanoi ja näytti kieltään. Yritin katsoa häntä vihaisesti, mutta kun hän alkoi nauraa, niin minäkin aloin.

……………………..

Kaksi tuntia myöhemmin kampaukseni oli valmis. Se näytti upealta. Osa hiuksista oli nutturalla ja osa valui vapaina, minä rakastin sitä.

”Tässä on mekkosi. Mene kylpyhuoneeseen ja laita se päällesi”, Eliza sanoi ja antoi minulle mekkopussin.

Minä laitoin sen päälleni ja katsoin peiliin. Rypistin kulmiani. Outoa.

”Eliza?” kysyin.

”Niin?”

”Unohditko sinä antaa mekkoni toisen puolen?” kysyin.

”Mitä tarkoitat?”

”No… tässä on vain yksi osa… mutta tunnen itseni puolialastomaksi – se näyttää siltä kuin minun pitäisi heittää vielä toinen osa siihen päälle.”

”Ei… siinä on vain yksi osa. Sinun korkokenkäsi ovat pesualtaan alla”, hän sanoi ja minä laitoin hopeiset kengät jalkaani. Katsoin peiliin uudelleen ja haukoin henkeäni. En halunnut olla ylpeä tai mitään, mutta minä olin näky!

Mekko oli luunvalkoinen ja oli tehty melkein kokonaan silkistä. Se oli todella ohutta silkkiä ja lepäsi jokaisella kurvillani. Yläosa oli pitsiä ja siinä oli todella ohuet olkaimet. Mekko kosketti melkein maata ja hopeakengät näyttivät todella upeilta sen kanssa. Hiukseni koskettivat paljasta selkääni ja saivat sen näyttämään vielä seksikkäämmältä!

”Joten? Miltä näyttää?” Eliza kysyi.

”Katso itse!” sanoin ja kävelin ovelle.

”Voi luoja! Niinkö paha?” hän kysyi ja sitten minä avasin oven ja ensimmäistä kertaa Elizan suu loksahti auki.

”Vau”, hän sanoi. Hän oli aivan sanaton.

”Voi Bella! Sinä olet niiiiiiiiiiin kaunis!” Talia sanoi ja minä nauroin.

”Niin sinäkin!” sanoin ja hän pyörähti ympäri ja minä näin hänen vaaleat kiharansa ja punaisen mekkonsa.

”Tiedätkö, miltä sinä näytät?” kysyin häneltä ja hän pudisti päätään.

”Ihan prinsessalta”, kuiskasin. Hän nauroi ja tanssi ympäri huonetta.

Minä hymyilin hänelle. Hän oli todella suloinen lapsi.

Sillä hetkellä joku koputti oveen.

”Minä avaan”, Eliza sanoi ja meni ovelle. Minä käännyin ympäri ja katsoin Talian tanssia.

”Bella?” Esme kysyi ja minä käännyin ympäri.

”Hei!” sanoin yllättyneenä.

”Vau… En edes tunnistanut sinua. Sinä näytät upealta!” hän sanoi ja otti kädestäni kiinni. ”Niin kauniilta”, hän kuiskasi ja minä punastuin.

”Sinäkin näytät upealta, Esme!” sanoin. Hänellä oli pitkä, olkaimeton mekko – ja kyllä, hän näytti uskomattomalta.

”Ai no… en minä siksi ole täällä”, hän sanoi nauraen. ”Halusin vain antaa sinulle jotain”, hän sanoi ja veti minut tyhjään nurkkaan ikkunan viereen.

”Minulle?” kysyin yllättyneenä, hän nyökkäsi ja katsoi ikkunasta ulos. Sitten hän huokaisi.

”Sinä muutit hänet”, hän sanoi ja minä olin juuri kysymässä, mistä hän oikein puhui, kun seurasin hänen katsettaan ja näin Edwardin seisovan ulkopuolella puvussaan Jasperin kanssa. Se näytti todella vakavalta.

”Voi, enhän!” sanoin nauraen.

”Usko minua Bella, sinä muutit hänet. En tiedä mitä se on – mutta yhtäkkiä hän on niin vastuuntuntoinen ja aikuismainen. Hän kohtelee ihmisiä mukavasti ja kunnioittaen. Hänen huoneessaan ei ole enää kännisiä tyttöjä ja hänellä näyttää olevan – tunne siitä, mikä on oikein ja mikä väärin. Bella… ensimmäistä kertaa vuoteen, hän kunnioittaa Carlislea ja minua.” Hän pudisti päätään epäuskoisena ja hymyili pojalleen. ”Sinä teit enemmän kuin luuletkaan”, hän kuiskasi.

Olin aivan järkyttynyt. Hän luuli, että minä tein tämän kaiken? Kuinka olisin voinut? Miksi Edward olisi minua kuunnellut? Miksi hän olisi muuttunut, kun minä olin siellä?

”Siksi minä haluankin antaa sinulle tämän”, hän sanoi ja antoi minulle pienen käsilaukun. Se oli tehty kokonaan hopeasta. ”Se on käsintehty… Nuo kaikki kukat ovat tehty käsin ja hihna… ihan kaikki. Minä sain sen Carlislen äidiltä häälahjaksi”, hän sanoi ja silmäni laajenivat.

”Esme! Älä tee tätä! Odota sitä oikeaa! Sitä oikeaa, jonka näet neljän seuraavan kuukauden jälkeen”, sanoin, mutta hän pudisti päätään.

”Sinä olet se oikea. Ei väliä, tajuaako Edward sitä vai ei. Sinä olet ja tulet aina olemaan”, hän sanoi ja minä näin kyyneliä hänen silmissään. Sanoiko hän juuri sen, mitä luulen?

Hän avasi laukun ja otti sieltä timanttirannekorun.

”Ei”, sanoin, mutta hän pudisti päätään ja laittoi sen ranteeseeni. Sitten hän otti sieltä jotain, mikä yllätti minut. Sydänriipukseni!

”Mistä sinä tuon sait?” kysyin yllättyneenä.

”Se oli Edwardin yöpöydällä. Tiesin, mikä se oli ja kun näin sen olevan katki, ajattelin vieväni sen korjaamoon ja korjauttavani sen… No, ole hyvä”, hän sanoi ja laittoi Tiffany-koruni kaulaani. Se oli mennyt rikki viikkojen takaisessa auto-onnettomuudessa. En ollut ikinä pitänyt sitä sen jälkeen, koska en tiennyt kuinka.

Tunsin kyynelten kihoavan pian silmiini ja yritin taistella niitä vastaan, etten pilaisi meikkiä.

”Kiitos Esme. Kiitos todella paljon!” sanoin ja halasin häntä.

”Minä tiedän, että olet sen arvoinen. Minä vain tiedän sen”, hän mumisi ja vetäytyi pois. ”Äläkä uskallakaan alkaa itkemään, koska muuten minäkin alan ja sitten meidän molempien meikit on pilattu.” Vedin syvään henkeä.

”Minua jännittää tämä yö niin kovasti. Tämä on isompaa kuin mikään muu”, sanoin ja Esme nyökkäsi.

”Niin on. Se on tärkein poliittinen juhla koko historiassa”, Esme sanoi ja katsoi ulos ikkunasta nähdäkseen poikansa, joka laittoi kätensä taskuihinsa ja tuijotti maahan.

”Olen niin hermostuksissani. Pelkään, että mokaan”, sanoin ja ajattelin monia paikkoja, missä voisin nolata itseni tänään.

”Minä toivon, että se onnistuu”, hän mumisi eikä kääntänyt katsettaan Edwardista – minulla oli heikko tunne, että hän puhui jostain aivan muusta.

EPOV:

Minä seisoin ulkona Jasperin kanssa, valmiiksi pukeutuneena siihen, mitä illalla tulisi, mutten ollut valmis päässäni. Potkaisin kiveä – tunsin itseni surkeaksi. Oudoin juttu oli, ettei minulla ollut mitään syytä tuntea oloni huonoksi, kerrankin, kun en ollut ongelmissa. Mutta ajatus siitä, että Bella kärsi kahden vuoden takaisesta sopimuksestani, repi minua palasiksi.

Halusin kertoa hänelle mitä oli tekeillä – en halunnut hänen näkevän minua samanlaisena, hänen entisen poikaystävänsä kaltaisena.

”Mitä minun pitäisi tehdä?” kysyin ja huokaisin potkaistessani toista kiveä.  

”No. Minä en näe mitään ongelmaa”, Jasper sanoi kohauttaen olkiaan.

”Mitä tarkoitat?” kysyin ja nostin katseeni.

”Sinä et halua olla yhdessä Bellan kanssa – ethän? Joten annetaan hänen uskoa koko juttu eikä hän enää häiritse sinua”, hän vastasi.

”Häiritse minua? Milloin Bella on muka ikinä häirinnyt minua?” kysyin ja jähmetyin katsoen häntä epäluuloisesti. ”Miksi sinä edes silloin käskit minua päästämään Bellasta irti… Tiedäthän… Kolme kuukautta sitten?” kysyin ja tunsin vihan kumpuavan veressäni.

”Koska…” hän keskeytti ja minä katsoin häntä odottaen vastausta. Jasper huokaisi.

”Koska en halua sinun satuttavan häntä”, hän sanoi hiljaa.

”Satuttaa häntä? Mitä luulet minun tehneen nämä viime kuukaudet!” sanoin vihaisesti.

”No niin… Mutta Edward, sinä olet paras kaverini (Emmettin lisäksi) ja minä rakastan sinua kuin veljeä… Mutta sinä et vain kohtele naisia oikein. Sinä käytät heitä. En halunnut sinun käyttävän Bellaa hyväksesi sillä lailla!” hän sanoi ja minä pudistin päätäni epäuskoisena.

”Mitä? Sinä luulit, että minä pidin hänestä sillä tavalla? Joten noustaan pinnalle? Tämä ei ole niin kuin se on… ei ole koskaan ollut. En ole ikinä pitänyt hänestä ystävänä. Minulla oli tunteita häntä kohtaan siitä lähtien, kun tapasin hänet ensimmäistä kertaa” sanoin ja muistin päivän jolloin hän saapui ja tuli ulos limusiinista.

”Edward… Minä vain pelkään, että hän ottaa tämän paljon vakavammin kuin sinä”, hän selitti ja minä pudistin päätäni.

”Se ei ole mahdollista… ja muuten – kuka tietää, pitääkö hän minusta?” kysyin. Jasper riiputti päätään.

”Vain… ole varovainen… Hän näyttää olevan mukava tyttö – ei sellainen, joita sinulla yleensä on”, hän sanoi ja minä pyöräytin silmiäni.

”Tiedän Jazz… Olen asunut hänen kanssaan samassa talossa kolme kuukautta”, sanoin hymyillen. ”Enkä minä ole sinulle vihainen. Ei se ollut sinun neuvosi päästää irti Bellasta – minähän sen valinnan tein”, sanoin ja taputin häntä selkään. ”Sinä olit muuten oikeassa… Ei ole vääriä valintoja – vain erilaisia – mutta luulen, etten koskaan ymmärtänyt, mitä se tarkoitti. Ajattelin sitä aina helppona tienä, ei väliä, mitä teet, sillä se tulee olemaan oikea ratkaisu. Mutta se on väärin. Koska se tarkoittaa oikeasti, että vaikka valitseekin väärän valinnan, sen saa kääntymään oikein – se vain kestää kauemmin. Ehkä Bellasta irti päästäminen oli hyvä, ehkä ei. Mutta en saa sitä selville, ellen käytä tilaisuuttani.”
« Viimeksi muokattu: 15.06.2009 19:16:52 kirjoittanut Pallukka »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.