Ensiksikin kiitos kun olette jaksaneet kärsivällisesti odottaa tämän ficin jatkoa ja toivottavasti siellä on vielä joitakin jotka lukevat tätä
Ja toisesksi suurkiitokset uudelle betalleni
Arghigalle joka suostuu betaamaan tätä ficciä
Toivottavasti pidätte tästä ja kommenttiahan saa aina jättää
-Nenna
Luku 5. Husipausta ja vähän muutakin
Huispauskarsinnat kestivät koko aamupäivän aina lounaaseen saakka. Puolet hakijoista laittoi Harryn hermot koetukselle; osa koelentoihin tulijoista eivät olleet edes rohkelikkoja, osa oli ensiluokkalaisia, eivätkä he osanneet lentää. Yksikin tyttö oli päässyt kolmen jalan korkeudelle maasta ja pudonnut niin pahasti, että pari rohkelikkolaista poikaa joutui kantamaan hänet sairaalasiipeen matami Pomfreyn paikattavaksi.
Harry sai kuitenkin kokoon hyvän joukkueen. Jahtaajiksi Harry valitsi viidenneltä vuosikurssilta Demelza Robinsin, sekä kaksi seitsemännen vuosikurssin opiskelijaa: Angelina Johnssonin ja Daniel Carterin. Lyöjäksi Ginnyn lisäksi pääsi hänen omalta vuosikurssiltaan Emma Robins, Demelzan kaksoissisko. Pitäjäksi pääsi kuin ihmeen kaupalla Ron.
Harry ei ollut aivan varma, mutta hän aavisti, että Hermionella oli tässä sormensa pelissä. Ron oli hermoillut ennen karsinoja niin paljon, että oli vain silkka ihme, että hän pystyi edes lentämään luudallaan. Harry itse jatkoi tietenkin etsijänä.
”Huh, siinä menikin aikaa. Eiväthän huispauskarsinnat ole ikinä ennem kestäneet näin kauaa”, Ginny ihmetteli kun hän, Harry, Ron ja Hermione kävelivät Suurta Salia kohti.
”Niinpä”, Harry ihmetteli mukana.
”Mutta hei! Jos ette ole huomanneet, niin Harrysta on tullut kuuluisa! Totta kai kaikki haluavat hänen kanssaan samaan huispausjoukkueeseen”, Hermione järkeili. Se oli kyllä totta, Harrysta oli tullut kiinnostava ja kuuluisa ministeriössä tapahtuneen välikohtauksen jälkeen. Nyt kaikki tiesivät, että Harry oli puhunut aina totta ja ministeriö ei ollut uskonut häntä.
”Aivan sama minulle”, Ron sanoi, ”Minulla on nälkä!”
Muut nauroivat Ronille. Totta kai hänellä oli nälkä - eihän hän ollut syönyt aamupalalla mitään.
”Jos et stressaisi niin paljon, ruoka voisi pysyä sisälläsi”, Ginny piikitteli. Ron vain näytti siskollensa nyrpeätä naamaa ja istuutui pöydän ääreen.
”Hermione hei, koska meillä on seuraava tanssiaisten suunnittelukokous?” Ginny kysyi kun he olivat matkalla Rohkelikkotorniin.
”Se on tunnin päästä muodonmuutosten luokassa”, Hermione kertoi ja lausui lihavalle leidille tunnussanan.
"Selvä", Ginny sanoi ja astui nopeasti sisään oleskeluhuoneeseen.
He kävelivät yhdessä läpi oleskeluhuoneen ja menivät tavanomaisille paikoilleen huoneen perälle vanhoille, vihreille sohville.
"Minun piti kysyä tätä sinulta jo aikaisemmin, mutten voinut, kun Harry ja Ron olivat paikalla", Hermione aloitti ja katsoi olkapäänsä yli varmistaakseen, etteivät pojat olleet vielä oleskeluhuoneessa.
"Anna tulla vaan", Ginny hoputti.
"Oliko Harry siis oikeasti kysymässä sinua sinne tanssiaisiin?" Hermione sai kysyttyä. Hän toivoi todellakin, että Harry ja Ginny päätyisivät yhteen. Olihan hän kuunnellut jo ainakin kaksi kesää peräkkäin kuinka Ginny kertoi ihastuksestaan Harryyn.
"Joo, oli", Ginny sanoi haikeana. Kunpa poika olisikin pyytänyt häntä parikseen.
"No, kyllä hän sinua pyytää. Näkisitpä miten hän katsoi sinua huispauskarsinnoissa ja ruokalassa. Hän on aivan varmasti ihastunut sinuun", Hermione hymyili.
"Entä jos ei ole. Entä jos hän pitää minua hulluna kun suutelin häntä kotikolossa?" Ginny kysyi hätääntyneenä.
"Se olisi kyllä huomattu jos hän pitäisi sinua hulluna. Jos olisit hänen mielestä hullu, niin sanopa miksi hän otti sinut huispausjoukkueeseen?" Hermione kysyi. Välillä oli vaikea olla toisen paras ystävä. Sai aina vakuutella kuinka oli oikeassa asiasta mistä toinen ei ollut niin varma.
"Koska olen hyvä?" Ginny kysyi vaikka tiesikin syvällä sisimmässään, ettei Harry vihannut häntä.
"Gin oikeasti. Hän pitää sinusta", Hermione sanoi ja huomasi muotokuva-aukosta tulevat kaksi tuttua hahmoa
"Ja tuolta Harry nyt tuleekin. Menen tekemään Ronin kanssa läksyjä, niin saat olla Harryn kanssa kaksin", Hermione sanoi ja katsoi tyttöä hymyillen.
"Ei, älä jätä minua", Ginny rukoili.
"Hei Ron, oletko jo tehnyt sen muodonmuutosten esseen?" Hermione kysyi heti kun pojat olivat kuuloalueella.
"En ole vielä", Ron sanoi, "Ajattelin tehdä sen huomenna."
"Mene hakemaan pergamenttia ja sulkakynä, niin minä autan sinua siinä.
"Selvä", Ron hymyili. Oli harvinaista, että Hermione suostui auttamaan heitä tutkielmissa. Yleensä hän vain tarkisti ne ja korjasi virheet.
Hermione meni odottamaan Ronia pöydän luokse, jolla heillä oli tapana tehdä läksyjä, kun Harry istuutui Ginnyä vastapäätä sohvalle.
"Silloin ennen huispauskarsintoja minun piti kysyä sinulta yhtä asiaa", Harry aloitti ja katsoi taakseen, missä Ron teki innokkaasti Hermionen avustuksella läksyjä Hermionen katsoessa vähän väliä heihin päin aivan kuin tietäen mitä Harry oli juuri kysymässä Ginnyltä.
"Tulisitko parikseni syystanssiaisiin?" Harry sai sanottua ja tunsi kuinka pieni, hyvin pieni puna levisi hänen kasvoilleen. Mitä jos tyttö kieltäytyisi?
"Totta kai, tulisin mielelläni", Ginny vastasi ja nousi ylös sohvalta halatakseen Harrya. Hän tiesi, että Ron katseli heitä joten hän kuiskasi pojalle: "Odotinkin jo, koska kysyisit."
Mitään muuta puhumatta, Ginny lähti tyttöjen makuusaliin, odottamaan, että Hermione tulisi.
Ginny oli kuin taivaassa. Vihdoinkin Harry oli kysynyt häntä tanssiparikseen ja hän sai kerrottua jollakin tavalla tunteistaan pojalle.
Hetken kuluttua makuusalin ovi aukesi ja hymyilevä Hermione astui sisään. Ennen kuin tyttö sai sanottua sanaakaan, Ginny kirkaisi: "Harry pyysi minua tanssiaisiin!"
"Onneksi olkoon!" Hermione iloitsi ja halasi parasta ystäväänsä tiukasti. "Mitä minä sanoin."
"No niin sanoit. Mitä Ron muuten sanoi?" Ginny kysyi kun he irrottautuivat halauksesta.
"Hän katsoi teitä aluksi suu auki, mutta sanoi sitten että oli aina tiennyt sinun ihastuksesta Harryyn, mutta ei tiennyt, että Harry piti sinusta", Hermione sanoi ja naurahti asialle. Ron oli tosiaan istunut suu auki ja katsonut kun Harry halasi Ginnyä.
"No, on se aina kiva yllättää isoveli. Toivottavasti hän ei pidä Harrylle samaa saarnaa kuin Deanille siitä, kuinka jos hän taittaa minulta hiuksenkin, hän on kuollut", Ginny naurahti. Hän muisti elävästi, kun Ron muistutti Deania siitä kuka oli tytön isoveli ja kuinka hänelle kävisi jos hän satuttaisi hänen pikkusiskoaan. Se oli huvittavaa katsottavaa, sillä Dean oli viitisen senttimetriä pidempi kuin Ron ja hänellä oli paljon enemmän lihaksia kuin toisella. Ginny todellakin halusi nähdä kun Ron löylyttäisi Deania.
"Ron piti jo sen puheen Harrylle", Hermione sanoi. ”Se oli hauskaa katsottavaa. Vaikka kyllä Ronin pitäisi tietää, ettei Harry satuttaisi kärpästäkään. Oli silti ihailtavaa kun katsoi häntä ja sitä kuinka poika todella rakasti pikkusiskoaan, se oli todellista sisarusrakkautta.” Hermione itsekin haluaisi kokea sen, mutta se oli hieman mahdotonta, kun hän oli perheen ainoa lapsi.
"Harry parka", Ginny sanoi.
"No, ei se sentään ollut niin paha puhe, kuin se minkä Ron piti Deanille. Hän kyllä tuntee Harryn ja tietää ettei hän satuta sinua millään tavalla", Hermione sanoi.
"Oletko sinä pyytänyt vielä ketään tanssiaisiin?" Harry kysyi Ronilta, kun he olivat matkalla muodonmuutosten luokkaan jossa pidettiin tanssiaisten suunnittelukokous.
"En ole vielä pyytänyt ketään", Ron sanoi. Hän halusi pyytää Hermionea, mutta ei ollut yhtään varma mitä tyttö vastaisi hänelle. He olivat olleen ystävyksiä jo melkein kuusi vuotta ja seurustelu voisi pilata heidän ystävyytensä.
"Oletko edes miettinyt ketä pyydät?" Harry kysyi.
"On jotain käynyt mielessä. Voisin ehkä kysyä -" Ron aloitti, mutta vaikeni kun he tulivat Hermione ja Ginnyn luokse, jotka puhuivat iloisesti tulevista tanssiaisilta ja siitä kuinka heidän pitäisi seuraavalla Tylyahon vierailulla käydä ostamassa uudet juhlavaatteet.
"Moi!" Harry ja Ron toivottivat tytöille samaan aikaan, kun he saapuivat heidän luokseen.
"Hei!", Hermione ja Ginny puolestaan vastasivat pojille kuin yhdestä suusta. Enempää ei keskustelua ehditty käymään, sillä professori McGarmiwa tuli auvaamaan heille muodonmuutosluokan oven.
Sisällä luokassa ilma oli hieman viileä, sillä ikkunat olivat olleet nähtävästi auki koko vuorokauden. Harry, Ron, Hermione ja Ginny menivät istumaan kolmanteen riviin pulpeteille. Hetken kuluttua heidän seuraansa liittyi myös Ginnyn kanssa samalla vuosikurssilla oleva Rosie.
"Noniin, kun kaikki näyttävät nyt olevan täällä, voimme aloittaa", Selena aloitti ja otti esille edellisellä kerralla tehdyn listan.
"Ginny, oletko sinä jo päättänyt mitä aiot laulaa?" Selena kysyi häneltä ensimmäisenä.
"Kyllä olen", Ginny sanoi ja katsoi kun johtajatyttö kirjoitti hänen nimensä paperiin.
"Ajattelin laulaa Anywhere for you:n, se on siis se kappale josta lauloin eilen pätkän", Ginny selitti, "Sitten ajattelin, että ihmiset haluavat kuitenkin myös jotain menevämpää musiikkia, joten ajattelin laulaa Honey Honeyn."
"Selvä", Selena sanoi ja kirjoitti kappaleet ylös.
"Ajattelin vielä myös laulaa Can you feel the love tonight:in, se on yhden jästilaulajan kappale ja todella kaunis", Ginny sanoi.
"Selvä, kiitos Ginny", Selena sanoi ja kirjoitti vielä viimeisen kappaleen ylös pergamentille.
"Meidän pitäisi tänään vielä päättää mikä olisi hyvä ajankohta tanssiaisille, mikä bändi tilattaisiin ja jos pidämme tietovisan, niin kysymyksiä pitäisi alkaa keksiä jo", toinen johtajaoppilaista, Daniel Carter, sanoi. Heti alkoi hiljainen keskustelu bändi-asiasta. Sitä oli puitu edellisen päivän kokouksessa eikä oikein osattu päättää mikä bändi haluttaisiin soittamaan. Kaikki olivat kyllä yhtä mieltä siitä, että halusivat menevää musiikkia.
"Kuitenkin, ennen kuin alamme miettimään bändi-asiaa", Selena aloitti, "Meidän pitää päättää minä päivänä pidämme tanssiaiset.
"Vieraamme ulkomailta saapuvat syyskuun kolmannella viikolla. Professori Dumbledore sanoi, että suurin osa sen viikon tunneista on peruttu, joten saamme itse valita minä päivänä pidämme tanssiaiset", Daniel selitti. Suurin osa käsistä nousi pystyyn ja jokainen halusi ilmaista oman mielipiteensä tanssiaispäivästä.
"Niin?" Selena kysyi luihuisten kuudennen vuoden oppilaalta, Pansy Parkinsonilta.
"Eikö olisi hyvä, jos ne olisivat alkuviikosta, jolloin voitaisiin tutustua vieraisiin heti alussa?" hän ehdotti.
"Mutta toisaalta viikon lopulla myös hyvä, silloin olisi ehtinyt jo tutustua jotenkin vieraisiin, eikä tanssiaisissa olisi sitten välttämättä niin varovainen tunnelma", korpinkynnestä joku oppilas ehdotti.
"Tai sitten keskellä viikkoa, voisi tutustua heihin heti paremmin, mutta tunnettaisiin heidät kuitenkin tarpeeksi hyvin, että tunnelma ei olisi huono", Hermione ehdotti Harryn vierestä.
"Selvä. Minusta paras olisi tuo viimeinen ehdotus, mutta minä en sitä yksin voi kuitenkaan päättää joten mitä jos äänestäisimme?", Daniel ehdotti. Suurin osa nyökkäili päätään hyväksyvästi.
"Noniin, ne jotka kannattavat ensimmäistä ehdotusta, eli tanssiaiset heti alkuviikosta, nostakaa käsi ylös", Selena ilmoitti. Kaikki luihuiset nostivat kätensä ylös. Tämä ei tietenkään ollut yllätys, sillä jos joku heistä ehdotti jotain, toiset olivat aina samaa mieltä.
"Viisi on tämän ehdotuksen kannalla", Daniel ilmoitti.
"Sitten kädet ylös ne, jotka haluavat juhlat lopuksi", Selena sanoi. Nyt kätensä nostivat ylös kolme puuskupuh -poikaa ja kaksi tyttöä korpinkynnestä.
"Viisi tätäkin ehdotusta. Ja nyt vielä lopuksi ne, jotka kannattavat juhlaa keskellä viikkoa", Daniel ilmoitti ja nosti samalla oman kätensä ylös. Kaikki loput oppilaat, eli seitsemän rohkelikkoa, kaksi puuskupuhia, kolme korpinkynttä ja johtajatyttö nostivat kätensä ylös.
"Eli juhlat ovat keskellä viikkoa", Selena julisti, "Kävisikö kaikille torstai?" hän kysyi muilta. Saatuaan hyväksyvää mutinaa vastaukseksi hän kirjoitti pergamentin yläreunaan päivämäärän tanssiaisille.
"Noniin, nyt sitten pitäisi päättää, mikä bändi tilattaisiin tanssiaisiin. Rehtori lupasi hoitaa tilauksen, kunhan päättäisimme kenet haluaisimme soittamaan", Daniel kertoi ja tällä kertaa noin puolet oppilaista nostivat kätensä ilmaan.
"Jeff Prinity" Selena antoi puheenvuoron yhdelle korpinkynteläiselle pojalle.
"Kävisikö Simone Jackson?" hän ehdotti. Simone oli nyt nuorten paljon suosima artisti joka lauloi kappaleita laidasta laitaan.
"Laitan tuon ylös", Selena sanoi ja Daniel otti vastaan vielä kolme ehdotusta bändistä.
"Noniin, nyt meillä on kasassa viisi eri bändiä ja jos kerran ei tule lisää ehdotuksia voisimme taas äänestää" Daniel sanoi.
"Kaikki jotka haluavat NBB:n eli North Boys Bandin, niin käsi ylös!" Selena sanoi ja nosti samalla oman kätensä ylös. Yksitoista ihmistä oli tämän kannalla.
"Entäs Simone Jacksonia?" Daniel kysyi. Simone sai myös yksitoista ääntä, joten ei tarvinnut edes kysyä muita artisteja.
"Meillä on nyt siis Simone ja NBB. Voimme äänestää uudelleen ja katsoa kumman otamme tai pyytää rehtorilta jos saisimme tanssiaisiin kaksi artistia", Selena ehdotti. Heti alkoi innokas puheensorina kahdesta bändistä. Puhelu jatkui vielä pari minuuttia jonka jälkeen Daniel päätti ilmoittaa, että heillä olisi mahdollisesti kaksi esiintyjää plus Ginnyn laulut.
"Nyt meidän täytyy miettiä enää kysymykset tietokilpailuun. Onko kenelläkään ehdotuksia?" Selena kysyi. Luokassa tuli hiljaista, kun kaikki miettivät kuumeisesti kysymyksiä tietokilpailuun.
"Hei, voitaisiinko tietokilpailu järjestää niin, että te keksitte kysymykset opettajien kanssa, jolloin me saamme myös osallistua siihen", eräs korpinkynnen oppilas ehdotti johtajaoppilaille. Suurin osa nyökytteli päitään ja osa mietti ehdotusta.
"Hmm. Minulle ainakin sopii, mutta jos joku haluaa auttaa meitä keksimään kysymyksiä, he ovat enemmän kuin tervetulleita auttamaan", Daniel sanoi. Olisi iso työ keksiä itse kysymyksiä tietovisailuun jonka aiheena on Tylypahka.
"Onko siis ketään joka haluaisi auttaa meitä keksimään kysymyksiä?" Selena kysyi. Ainoastaan yksi rohkelikon seitsemäsluokkalainen tyttö ja hänen ystävänsä korpinkynnestä viittasivat.
"Eikö kukaan muu halua tulla auttamaan?" Daniel varmisti, "Selvä, me neljä teemme kysymykset valmiiksi. Meillä on sitten seuraava kokous viikon päästä. Emme tiedä vielä missä pidämme sen, mutta laitamme tupien ilmoitustaululle viestiä asiasta."
Tuolit raapivat ikävästi lattiaa, kun nuoret noidat ja velhot nousivat lähteäkseen kokouksesta.
"Vau, me saamme sinne kaksi esiintyjää", Ginny sanoi muille innoissaan. Hän todella piti NBB:stä ja Simone Jacksonkin oli hyvä laulaja.
"Rosie, mennään käymään makuusalissa, minulla on sinulle asiaa", Ginny sanoi ystävälleen vilkaisten samalla merkittävästi Harryyn, joka jo arvasikin mitä asiaa punapäällä oli Rosalielle. He olivat juuri saapuneen päivälliseltä Rohkelikkojen torniin ja Ginny ja Rosalie lähtivät yhdessä kävelemään kohti viidennen luokan tyttöjen makuusalia. Harry, Ron ja Hermione jäivät kolmisin vakiopaikalleen oleskeluhuoneen nurkkaan.
"Huh, en enää jaksa edes puhua tanssiaisista. Liikaa tapahtumaa minulle, taidan mennä lepäämään hetkeksi", Ron sanoi juuri kun he olivat aikeissa istua punaisille, kullalla koristelluille sohville.
Harry ja Hermione jäivät kahdestaan istumaan sohvalle ja katselivat, kun Ron hävisi kivisiin kierreportaisiin.
"Pyysit sitten Ginnyä tanssiaisiin", Hermione rikkoi hiljaisuuden.
"Joo", Harry vastasi, kun ei tiennyt mitä muutakaan olisi sanonut.
"Hän on aivan innoissaan", Hermione sanoi silmät säihkyen. Hän oli todellakin onnellinen molempien ystäviensä puolesta.
"Hyvä", Harry sanoi ja oli hiukan hukassa. Oliko Hermione jokin pontti tässä keskustelussa?
"Lupasin kyllä Ginnylle etten kerro tätä kenellekään, varsinkaan sinulle, mutta luulen, että tulet tarvitsemaan tätä tietoa.
"Et ehkä itse ole huomannut, mutta Ginny on ihastunut sinuun. Tai no, tuon oletkin ehkä tiennyt, mutta hän on ollut ihastunut sinuun jo kauan aikaa. Silloinkin kun hän seurusteli Deanin kanssa", Hermione sanoi. Hän tiesi, että oli luvannut ettei kertoisi Harrylle tätä. Tämä oli täysin hänen luonteensa vastaista, mutta hänestä tuntui, että Harry voisi tarvita tätä tietoa enemmän kuin sitä ettei tietäisi asiasta.
"Minä taidan mennä lukemaan makuusaliin, nähdään!" Hermione toivotti. Hän halusi jättää Harryn ajatuksiensa pariin. Tyttö tiesi kuinka pahasti poika oli ihastunut Ronin pikkusiskoon, vaikka ei sitä koskaan myöntänytkään.