A/N: Kiitos paljon kommentista
Kassandra! Mäkin olen miettinyt tota päätejuttua, ja oot oikeessa, että ainakin Malfoyn kanssa a kuulostaa paremmalta, mutta jotenkin musta Lilyn kanssa kuulostaa ä paremmalta, koska siinä on y vimppana. Mutta en kyllä tiedä, kumpi siihen oikeasti kuuluisi.
Ja kiva että tykkäsit tästä, mustakin tätä oli ainakin ihana kirjottaa
Chiidalle myös iso kiitos <3 Kommenttisi piristi mukavasti päivääni
Ja tässä nyt seiuraava luku. Nimi on vähän huono, mutta en keksinyt parempaakaan. Toivottavasti pidätte ja toivottavasti komentoitte
7. HämmentävääLily istui pulpetissaan muodonmuutostunnilla, yrittäen epätoivoisesti keskittyä opettajan opetukseen. Iltapäivän viimeinen tunti ei kuitenkaan ollut mitenkään erityisen otollista aikaa keskittyä professori McGarmiwan puheeseen ja Lilyn ajatukset karkasivat vähän väliä sivuraiteille.
Lily seurasi laiskasti, kun McGarmiwa otti suuren, valkoisen kyyhkysen häkistä ja muutti sen yhdellä viehkeällä sauvanheilautuksella kuvioiduksi, posliiniseksi teekannuksi.
”Muistakaa; sauvan näpäytys ei saa olla liian terävä tai äkkipikainen, vaan sulava ja harkittu, jotta taika onnistuu kunnolla”, McGarmiwa muistutti. ”Minä jaan nyt jokaiselle parille yhden kyyhkysen, niin pääsette harjoittelemaan käytännössä.”
McGarmiwa tömäytti Lilyn ja Kaitlinin eteen pulpetille suuren valkoisen kyyhkysen häkissään.
”Haluatko sinä yrittää ensin?” Lily kysyi epävarman näköisenä.
”Ei, sinä saat kunnian olla ensimmäinen, joka ottaa McGarmiwan vihat niskoilleen”, Kaitlin virnisti ja työnsi linnun häkkeineen kohti Lilyä.
”Kiitos vai”, Lily sanoi nyreästi.
Hän ei kuitenkaan ehtinyt yrittää taikaa, ennen kuin heidän takaansa kuului pamahdus ja Hugon edessä ollut kyyhkynen lähti lentoon ympäri luokkaa. Paitsi että enää se ei ollut kyyhkynen, vaan teekannu, jolla oli linnun jalat ja nokka.
Kyyhkysteekannu raapaisi yhden tytön hiuksia, lentäessään hurjaa vauhtia tämän ohi. Tyttö pomppasi kirkuen pystyyn ja tönäisi siinä samassa mustepullonsa kumoon niin, että kaikki muste kaatui hänen vierustoverinsa kirjan päälle.
Hetkessä yksi lentävä melkein-teekannu oli saanut täyden kaaoksen aikaan luokkahuoneessa, kunnes McGarmiwa taltutti sen yhdellä kätevällä taialla, ja muutti sen sitten aivan tavalliseksi, paikoillaan pysyväksi teekannuksi, ennen kuin kääntyi silmät salamoiden Hugon puoleen.
Hugo istui tuolissaan paikoillaan jähmettyneenä ja oli keskittynyt näyttämään mahdollisimman viattomalta.
”Hugo Weasley!” McGarmiwa ärähti.
”Niin, professori McGarmiwa?” Hugo sanoi hymyillen kaikista viattominta enkelinhymyään, joka ei koskaan tehonnut sen paremmin opettajiin, kuin vanhempiinkaan, mutta jota hän silti aina jaksoi yrittää.
”Enkö minä juuri äsken sanonut, että sen sauvanliikkeen pitää olla sulava ja harkittu, jotta taika onnistuu kunnolla?” McGarmiwa sanoi, kohottaen toista kulmakarvaansa.
”Sanoit, professori”, Hugo vastasi.
”Mutta sinä et ottanut asiaksesi kuunnella, tai ainakaan toteuttaa saamiasi ohjeita. Sinä olet onnistunut aiheuttamaan jo tuhoa melkein jokaisella minun oppitunnillani. Olisiko se liian paljon vaadittu, että kerran keskittäisit huomiotasi minun opetukseenikin?”
”Ei, professori.”
”Hyvä, teepä sitten niin. Viisi pistettä pois rohkelikolta”, McGarmiwa sanoi kääntyessään kannoillaan. ”Te muut; jatkakaa harjoittelua, toivottavasti onnistutte saamaan aikaan paremman lopputuloksen, kuin herra Weasley.”
Lily kääntyi virnistämään Hugolle vahingoniloisesti, opettajan kääntäessä selkänsä.
”Tee itse paremmin”, Hugo kuiskasi jurosti.
”Niin teenkin”, Lily virnisti ja kääntyi kohtaamaan kyyhkysen, joka virnuili hänelle ilkeästi häkistään. Tai ainakin Lily oli ihan varma että se virnuili.
Lily lausui taikasanan ja heilautti sauvaansa mahdollisimman sulavasti McGarmiwan opettamalla tavalla.
Kohta häkissä ei enää ollutkaan kyyhkystä, vaan teekannu, jossa oli kyyhkyskuviointi. Ja jolla oli siivet.
Hugo nauroi äänettömästi ja Lily kääntyi mulkaisemaan häntä vihaisesti. ”Ainakaan se ei lentele ympäri luokkaa aiheuttamassa tuhoa, niin kuin sinun kannusi.”
”Niin, koska se on lukittuna häkkiin”, Hugo huomautti. Lily näytti Hugolle kieltä.
”Lapset, lapset, lopettakaahan sitten se riitely”, Kaitlin huokaisi kaikista tätimäisimmällä äänensävyllään.
Lily pyöritteli silmiään. ”Paraskin puhuja.”
Kaitlin vain virnisti Lilylle ja veti sitten häkin lähemmäs itseään, yrittääkseen itse.
Koko lopputunnin he kuluttivat, yrittämällä muuttaa kyyhkysiään teekannuksi ja tunnin loppuun mennessä Lily oli jo onnistunut saamaan kannunsa aivan tavallisen teekannun muotoiseksi, vaikka sitä koristikin vielä lintukuviointi. Oli se kuitenkin parempi kuin Hugon yritelmä, joka ei koskaan päässyt eroon koivistaan.
Oppitunnin jälkeen Kaitlin, Lily ja Hugo laahustivat vihdoin rohkelikkotorniin yhdessä muiden rohkelikkojen kanssa, nuristen McGarmiwan antamasta valtavasta läksypinosta.
”Ja sitten vielä ne kaikki Sweeneyn tehtävät. Miten minä ikinä ehdin tehdä ne kaikki jälki-istunnon lomassa”, Hugo nurisi.
”Ei kannata joutua jälki-istuntoon”, Lily huomautti. Hän ei enää vaivautunut kysymään, miksi Hugo tällä kertaa oli päätynyt sinne, tämä ei olisi kertonut kuitenkaan.
Päivällisen jälkeen Lilyn ja Kaitlin oli jätettävä läksyjen teko sikseen ja mentävä huispausharjoituksiin. Erica oli kiristänyt harjoitustahtia, sillä ensimmäinen huispausottelu lähestyi koko ajan ja hän halusi joukkueensa olevan parhaassa mahdollisessa kunnossa. Ja totta puhuen Lily viettikin iltansa paljon mieluummin pelaten huispausta, kuin läksyjen kimpussa.
Tällä kertaa harjoitukset sujuivat ilman suurempia haavereita ja loukkaantumisia, vaikka Lily kerran melkein tipahtikin luudaltaan, törmättyään ryhmyyn.
Puolessa välissä harjoituksia alkoi kuitenkin sataa ja kun joukkue lopulta laahautui takaisin pukuhuoneeseen, he olivat kaikki läpimärkiä.
Lily ja Kaitlin vaihtoivat nopeasti märistä huispauskaavuista takaisin tavallisiin vaatteisiin ja lähtivät kohti linnaa.
Rankkasade oli vaihtunut pelkäksi tihkutukseksi, joten he pääsivät sisälle linnaan kastumatta pahemmin.
Mennessään kohti rohkelikkotornia he törmäsivät Rosen.
”Hei Rose”, Lily sanoi
”Hei Lily, Kaitlin”, Rose sanoi näyttäen hiukan säikähtäneeltä. ”Teillä oli huispausharjoitukset, vai?”
”Joo”, Lily nyökkäsi.
Rose epäröi hetken ja aukaisi sitten suunsa. ”Lily, voitaisiinko me puhua kahdestaan?” Rose kysy, luoden epäröivän katseen Kaitliniin.
”Totta kai”, Lily sanoi, katsoen serkkuaan kummastuneena.
”Minä menenkin tästä etsimään Jamien”, Kaitlin sanoi ja katosi kohti rohkelikkotornia, jättäen Rosen ja Lilyn kahdestaan.
”Onko kaikki hyvin?” Lily kysyi Roselta, rypistäen otsaansa.
”On, minä vain…”
”Niin?” Lily sanoi, hymyillen Roselle rohkaisevasti.
”No minä vain ajattelin, että sinun on parempi tietää… kun en ollut varma miten sinä reagoisit”, Rose aloitti, tietämättä mitä hänen pitäisi sanoa.
”Mitä minun olisi parempi tietää?”
”No minä vain ajattelin, että vaikka sinä ja Ethan ette enää olekaan yhdessä, niin ehkä sinä – ”
Yhtäkkiä kaikki palaset loksahtivat yhteen Lilyn päässä. Lily ei ymmärtänyt, miten hän ei ollut tajunnut sitä aikaisemmin, sehän oli ilmiselvää. ”Ethan”, hän huudahti, hymyn kohotessa hänen kasvoilleen. ”Aivan! Totta kai se sinun ihastuksesi on Ethan! Miten minä en tajunnut sitä aikaisemmin?”
”Shh, Lily”, Rose sanoi, vilkuillen hätääntyneenä ympärilleen. ”Voisitko pitää vähän pienempää ääntä?”
”Ai, anteeksi”, Lily sanoi vähän nolona.
”Etkö sinä siis ole vihainen minulle?” Rose kysyi epäröiden.
”En tietenkään”, Lily naurahti. ”Miksi ihmeessä olisin? Sinusta ja Ethanista tulee tosi söpö pari.”
Rose katsoi Lilyä epävarman näköisenä. ”Tuleeko?”
”Totta kai tulee”, Lily hymyili, hän ei voinut lakata hämmästelemästä, miten hän ei ollut tajunnut sitä aikaisemmin, vaikka ratkaisu oli ollut aivan hänen nenänsä edessä.
”Mutta…” Rose sanoi. ”Mitä jo Ethan ei pidä minusta? Miksi hän pitäisi?”
”Miksi ei pitäisi?” Lily nauroi, aivan kuin koko ajatus olisi ollut mahdoton. ”Sinähän olet yksi koko Tylypahkan kauneimmista tytöistä ja lisäksi fiksu ja hauska…”
Rose naurahti Lilyn sanoille pyöritellen silmiään. ”Vaikka tuskin hän koskaan edes saa tietää koko asiasta.”
”Totta kai hän saa, kerro hänelle”, Lily hymyili.
”Hah, en varmasti.”
”Minä kerron”, Lily sanoi innokkaasti.
”Et varmasti kerro”, Rose sanoi, luoden Lilyyn uhkaavan silmäyksen.
”Katsotaan”, Lily sanoi välttelevästi.
”Lily”, Rose sanoi varoittavaan sävyyn.
Lily vain virnisti Roselle vielä kerran. ”Minun pitää mennä nyt, nähdään huomenna Rose.”
”Nähdään. Minä tiesin, ettei minun olisi pitänyt sanoa sinulle mitään”, Rose jupisi Lilyn loikkiessa matkoihinsa.
Lily istui rohkelikon oleskeluhuoneessa, takkatulen ääressä yrittäen ankarasti keskittyä läksyihinsä. Jamie ja Kaitlin istuivat söpösti sylikkäin viereisessä nojatuolissa ja olivat hylänneet läksynsä jo aikoja sitten.
”Minä taidan lähteä kirjastoon”, Lily sanoi lopulta.
Kaitlin irrottautui heti Jamiesta, kuullessaan Lilyn äänen ja loi pahoittelevan katseen Lilyyn. ”Haluatko että minä tulen mukaan?”
”Ei tarvitse, pidä sinä vain hauskaa Jamien kanssa”, Lily sanoi virnistäen ja iski silmää Jamielle. Jamie virnisti Lilylle takaisin kiitollisena, hän ei selvästikään ollut aivan vielä valmis päästämään Kaitlinia menemään. Kaitlin näytti vieläkin epäröivän vähän, joten Lily poistui äkkiä, ennen kuin tämä ehtisi esittää vastalauseensa.
Tällä kertaa Lilyä ei haitannut yksinolo, vaikka yleensä hän ei viihtynytkään kovin kauaa yksikseen. Tällä kertaa hänellä olikin enemmän ajattelemista, kuin yleensä.
Vaikka Lilyä ei hirveästi huvittanutkaan lukea, hän suuntasi silti kohti kirjastoa. Siellä oli ainakin rauhallista ja hän saisi olla omissa oloissaan.
Päästyään perille Lily laahusti hitaasti pitkin kirjaston loputtomia hyllyrivejä, silmäillen laiskasti kirjojen nimiä hyllyissä. Ja sitten, käännyttyään taas yhden hyllyn toiselle puolelle Lily huomasi seisovansa vastapäätä Scorpiusta. Scorpius istui puisen pöydän ääressä, syventyneenä paksuun, vanhan näköiseen opukseen. Hän kohotti päänsä hiukan säikähtäneen näköisenä, Lilyn astuessa esiin.
Sitten, nähtyään tulijan, hänen kasvoilleen ilmestyi pieni, melkein ilahtunut hymy. Lily huomasi sydämensä lyövän ihan aavistuksen verran nopeampaa nähtyään tuon hymyn. Hän ei oikein tiennyt, mitä hänen olisi pitänyt tehdä. Hänen järkensä kehotti häntä vain lähtemään pois, hänellä ei ollut mitään tekemistä Scorpiuksen kanssa, hän oli jo mennyt aivan liian pitkälle, eikä hän edes tiennyt minkä takia. Eihän hän edes pitänyt Scorpiuksesta. Eihän?
Ja kuitenkin, kun Scorpius hymyili ja taputti kutsuvasti vieressään olevaa tuolia, Lily istuutui muitta mutkitta Scorpiuksen viereen.
”Hei”, Scorpius sanoi, mutta nyt hymy oli jo kadonnut tämän kasvoilta, aivan kuin tämä olisi juuri muistanut jotain.
”Hei”, Lily vastasi ujosti, eikä hän voinut olla taas kerran ihmettelemättä mitä hän oikein teki täällä, kahdestaan Scorpiuksen kanssa.
”Mitä sinä olit lukemassa?” Lily kysyi lyhyen hiljaisuuden jälkeen, nyökäten kohti paksua opusta heidän vieressään.
Scorpius hymähti. ”Taikahistorian vaarallisimmat taikajuomat ja niiden vaikutukset”, Scorpius kertoi, näyttäen Lilylle kirjan kantta.
Lily nyökäytti päätään hiukan hämmentyneenä.
”Älä pelkää”, Scorpius hymyili, ”en minä ole myrkyttämässä ketään.”
Lily naurahti pienesti ja hänen omissa korvissaan ääni kuulosti oudon kimeältä ja säikähtäneeltä.
”Eikö sinun pitäisi tehdä läksyjä tai jotain?” Scorpius kysyi sitten. Lily mietti, halusiko Scorpius hänen lähtevän, mutta tämän äänensävy vaikutti vain puhtaan keskustelevalta.
”Pitäisi”, Lily huokaisi. ”Mutta minä en jotenkin pysty keskittymään, eikä Kaitlin ja Jamie siinä vieressä yhtään paranna tilannetta – ”
Lily lopetti yhtäkkiä, tajuttuaan, että hän puhui Scorpius Malfoylle. Miksi ihmeessä hän selitti Scorpiukselle jotain tuollaista? Minkä ihmeen takia hän selitti Scorpiukselle yhtään mitään?
”Mutta minun pitäisi varmaan jättää sinut rauhaan”, Lily sanoi vilkaisten taas Scorpiuksen kirjaa.
”Ei tarvitse”, Scorpius sanoi. ”Tämä on itse asiassa aika tylsä, kun tässä ei kerrota mitään noiden juomien valmistuksesta.”
”Ja sinä haluaisit oppia valmistamaan niitä?” Lily virnisti. ”Miten minä en ole yhtään yllättynyt?”
”Miten niin?” Scorpius kysyi.
”No kai se jotenkin sopii tuohon sinun luihuis-imagoosi”, Lily kohautti olkiaan.
Scorpius nauroi, mutta vakavoitui sitten yhtäkkiä. ”Niinkö sinä ajattelet minusta?”
”Miten?” Lily kysyi häkeltyneenä pojan yhtäkkisestä vakavoitumisesta.
”Että minä olen luihuinen ja automaattisesti ilkeä ja huono ihminen?” Scorpius sanoi. Tällä kertaa hänen äänensävynsä oli jälleen kerran kepeä, mutta Lily näki, ettei kysymys ollut ihan kokonaan vitsi.
”Eivätkö kaikki sitten ajattele niin”, Lily virnisti teeskennellen hämmästynyttä. Hän ei pitänyt tästä vakavammasta sävystä, jonka heidän keskustelunsa oli saanut, se hämmensi ja jopa hiukan pelotti häntä.
”Niin kai”, Scorpius virnisti. ”Siksi sinä oletkin aina niin peloissaan minun lähettyvilläni.”
”Enkä ole!” Lily protestoi, huojentuneena.
Scorpius vain hymyili Lilylle omahyväisesti.
Ja sitten heidän katseensa kohtasivat taas kerran. Scorpiuksen silmät vangitsivat taas Lilyn katseen, vaikka tämän ilme olikin tutkimaton ja salaperäinen. Tai ehkä juuri sen takia. Scorpiuksen silmät saivat Lilyn olon aina tuntumaan niin oudolta, jotenkin rauhattomalta. Aivan kuin hän olisi halunnut jotain, mutta ei vain tiennyt mitä. Ja tämä kaikki pelotti häntä aivan suunnattomasti.
Yhtäkkiä Scorpius kohotti kätensä ja pyyhkäisi yhden karanneen, punaisen hiussuortuvan takaisin Lilyn korvan taakse. Lily sävähti Scorpiuksen kosketuksesta. Se tuntui yhtä aikaa niin väärältä ja kuitenkin juuri oikealta. Yhtä aikaa lämpimältä ja kylmältä ja Lily meni vielä enemmän pyörälle päästään eikä se tuntunut pelkästään mukavalta. Ja kuitenkaan se ei ollut kuin pieni hipaisu, joka kesti vain pari sekuntia. Ei mitään elämää suurempaa, ei mitään minkä takia hänen pitäisi menettää yöunensa, Lily vakuutti itselleen. Se ei merkinnyt mitään. Ja siltikin se merkitsi kaikkea.
”Minun pitäisi varmaan lähteä”, Lily sanoi kavahtaen kauemmas.
Scorpius nyökkäsi sanomatta mitään, näyttäen taas hiukan katuvalta ja Lily nousi pystyyn.
”Hyvää yötä, Lily”, Scorpius sanoi, Lilyn ollessa jo menossa.
Lily pysähtyi ja kääntyi.
”Hyvää yötä, Scorpius”, hän sanoi sitten jälleen kerran enemmän kuin hiukan hämmentyneenä.
”Lily”, Kaitlin kuiskasi, tönäisten Lilyä terävästi kylkeen. ”Lily hei.”
”Mitä?” Lily kysyi havahtuen hereille ajatuksistaan.
Kaitlin nyökkäsi kohti Lizzietä, joka katsoi Lilyä odottava hymy kasvoillaan – tuo nainen ei sitten koskaan lakkaa hymyilemästä, Lily mietti.
”Anteeksi?” Lily kysyi.
”Kysyin, että tietääkö neiti Potter mikä on hämykeiju”, Lizzie toisti kysymyksensä.
Ennen kuin Lily ehti vastata mitään, Lizzie kuitenkin jatkoi ainaisen pirteällä äänellään: ”Älä välitä, minä muistan kyllä vielä, millaista oli olla tuonikäinen, aina vain pojat mielessä, niin että ei jaksa edes keskittyä oppitunteihin…”
Lily katsoi Lizzietä kiusaantuneena Kaitlinin nauraessa äänettömästi vieressä. Lily tunsi punastuvansa, sillä kaikkein pahinta Lizzien lausahduksessa oli, että tällä kertaa hän oli itse asiassa osunut oikeaan. Vaikka Lily ei kuollakseenkaan ikinä paljastaisi sitä kenellekään, hän oli taas kerran ajatellut Scorpiusta ja heidän eilisiltaista tapaamistaan kirjastossa.
Lilyn onneksi kukaan ei kuitenkaan ollut kiinnittänyt kovin paljon huomiota Lizzien puheisiin, kaikki olivat jo tottuneet siihen, että yhdeksänkymmentäviisi prosenttia Lizzien höpinöistä oli täysin turhaa, eikä auttanut heidän opintojaan eteenpäin millään tavalla.
”Kyllä, minä tiedän mikä on hämykeiju, se – ”
”Loistavaa”, Lizzie keskeytti Lilyn, ”Minä en viitsinyt tuoda teille yhtä näytille, koska se olisi varmaankin ollut teille liian pelottavaa. Hämykeijujen kukistamiseen on kuitenkin yksi helppo taika…”
Lily antoi taas keskittymisensä herpaantua ja päästi Lizzien puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. He olivat opiskelleet hämykeijut ja niiden kukistamisen jo kolmannella luokalla, mutta Lizzie ei ilmeisesti näyttänyt tietävän sitä.
Kohta Kaitlin ojensi Lilylle taitellun pergamentinpalasen pulpetin yli. Lily taitteli sen varovasti auki ja luki sen sisällön.
Mitä sinä ajattelit, kun olit niin ajatuksissasi? Poikia? Jotain tiettyä poikaa?Lily huokaisi. Hän oli pelännytkin jo sitä hetkeä, jolloin Kaitlin huomasi, että hän käyttäytyi jotenkin oudosti. Lily raapusti Kaitlinille nopeasti vastauksen, toivoen kuulostavansa tarpeeksi vakuuttavalta.
En mitään, minua vain väsytti. Koska sinä olet alkanut uskoa Lizzien puheita?Kaitlinin vastaus tuli nopeasti ja Lily huomasi, ettei hän ollut ainakaan ollut tarpeeksi vakuuttava. Tai sitten Kaitlin vain tunsi hänet liian hyvin.
En minä usko Lizzien puheita. Luuletko sinä, etten minä ole huomannut, kuinka oudosti sinä olet käyttäytynyt viimeaikoina? Minä luulin, että meidän piti kertoa toisillemme kaikki…Nyt Kaitlinin sävy oli jo hiukan loukkaantunut ja Lily tajusi, että hänellä oli edellisten lisäksi, vielä yksi ongelma lisää mietittävänään. Hänen pitäisi keksiä Kaitlinille joku selitys ja äkkiä. Hänen olisi pitänyt tietää, että Kaitlin näkisi hänen läpi ja hän tajusi, että jos ei kertoisi Kaitlinille mitään, hän vain loukkaisi tätä. Ja kuitenkaan hän ei voisi kertoa totuutta, Kaitlin ei ymmärtäisi sitä. Kun Lily ei itsekkään ymmärtänyt sitä, sillä eihän hänen ja Scorpiuksen välillä edes ollut mitään. Ei voinut olla.
Tunnin jälkeen Kaitlin veti Lilyn sivuun, kauemmas muista oppilaista.
”Haluaisitko jo selittää?” Kaitlin kysyi kulmat kohollaan.
”No tuota…” Lily aloitti, yrittäen kuumeisesti keksiä sopivaa selitystä.
Kaitlin odotti kärsivällisesti, johdattaen Lilyä yhä kauemmas muista oppilaista.
”Se johtuu Ethanista”, Lily valehteli lopulta ensimmäisen mieleensä tulleen asian.
”Mitä Ethanista?” Kaitlin kysyi.
”No minusta tuntuu, ettei eroaminen hänestä sittenkään ollut paras mahdollinen vaihtoehto”, Lily aloitti epäröiden. ”Ja nyt Rose on kuulemma ihastunut häneen – ”
”Ja sinä olet mustasukkainen”, Kaitlin lopetti lauseen nyökkäillen.
”Niin kai, Lily myönsi.
Kaitlin oli hetken hiljaa. ”Ehkä sinun pitäisi puhua Ethanin kanssa?”
Lily pudisteli päätään. ”Ei, minusta se ei ole hyvä idea.”
Kaitlin katsoi Lilyä kysyvästi, joten Lily selitti kiireesti: ”Kaikki on kuitenkin ohi minun ja Ethanin välillä, nyt minun pitää vain päästä siitä yli.”
”No, ihan miten sinä parhaaksi näet”, Kaitlin sanoi, katsoen Lilyä hiukan huolestuneena. ”Nyt meidän pitää mennä, että ehditään seuraavalle tunnille.”
Kaitlin kääntyi ympäri, lähteäkseen kohti heidän seuraavaa luokkaansa.
”Kaitlin”, Lily sanoi tarraten Kaitlinin käsivarteen.
”Niin?”
”Älä kerro kenellekään, ethän?” Lily varmisti.
Kaitlin rypisti otsaansa. ”En tietenkään, miksi kertoisin?”
Lily kohautti olkiaan, keksimättä mitään vastausta ja he jatkoivat Kaitlinin kanssa matkaansa kohti seuraavaa tuntia.
Lilyn olo oli hiukan helpottunut, sillä Kaitlin ei näyttänyt enää epäilevän mitään, mutta kuitenkin hänellä oli kurja olo, hän ei tykännyt valehdella kenellekään, varsinkaan Kaitlinille, jolle hän oli aina voinut kertoa kaiken. Niinpä hän päätti, että hänen olisi vain parasta saada päätös koko tälle Scorpius jutulle mahdollisimman pian.