Tvailaik.
Kävin katsomaan sen ensimmäisen kerran Plevnassa, täällä Tampereella (no oliko ylläri jos kerta asun tre:llä) 6.1.2009 . Mulla on muuten se lippukin tässä ihan vieressä, kun tarkistin koska sen kävin katsomassa.
Kävin katsomaan sen Houkutuksen äidin kanssa. Se oli 14:45 näytös. En ollut lukenut kirjoja, mutta olin kuullut Houkutuksesta pientä juttua. Koska juoni vaikutti Finnkinon mukaan ihan mielenkiintoiselta, päätettiin mennä se katsomaan (ohimennen, äiti rakastaa kaikkia historiallisia sotaelokuvia ja fantasialeffoja, especially vampyres).
Kun leffa alkoi, ajattelin että okei, ihan normilta vaikuttaa. Kun leffa oli loppunut, lähdettiin ulos lumisateeseen. Oli pimeää, sillä olihan jo iltapäivä ja talvi. Hetkeen kumpikaan ei sanonut mitään, ja sitten äiti soitti isäpuolelle ja kysyi tuleeko tämä hakemaan meidät. Isäpuoli oli kuitenkin töissä vielä, ja hänellä oli silloin pitempi vuoro, meidän piti mennä bussilla. Matkalla bussipysäkille sitten ruvettiin puhumaan leffasta. Olin varma, ettei äiti olisi älyttömästi tykännyt, koska äiti ei pidä leffoissa romantiikasta (paitsi jos se on sivuosa, mutta kun Houkutuksessa se on yksi tärkeimmistä). No, äiti sanoi että rakasti elokuvaa ja meidän oli ehdottomasti pakko saada se omaksi DVD:lle, sitten kun se ilmestyy. minun mielestä leffa oli ollut myös hyvä, ja koko matkan bussipysäkille mietin juonta ja tapahtumia enkä edes huomannut kunnolla ihmisiä ja kaikkea sitä melua mitä kaupungilta voikaan lähteä.
17.1.2009 serkkuni ehdotti, että mentäisiin leffaan. Serkku sattuu katsokaas olemaan myös hyvä ystäväni, ei siis pelkkä "serkku". Äitini ehdotti Houkutusta, ja suostuin, vaikka sen olinkin jo nähnyt. Sanoin siitä serkulle, joka sanoi että sopii.
Serkkukin piti leffasta. Minä pidin sitä edelleen "ihan hyvänä".
21.1.2009 menin katsomaan sen kaverini kanssa. Hänkin piti leffasta, onhan hän suuri romantiikko. Ja hän pitää myös fantasiasta.
Nykyään olen ihan Twilight-fani, tosin "wnb"fani, koska en ole kirjoja lukenut. Meille tuli se DVD torstaina, kun äiti sen oli varannut netistä ja se tuli sitten. Oli kiva aloittaa Vappu Houkutuksella, jota sitten katselin koko viikonlopun. Katselin parhaita pätkiä ihan sikana.Äitikin ihan sekosi. En olisi kyllä IKINÄ uskonut mammasta. No jaa...
Varasin Houkutuksen, Uusikuun ja Epäilyksen. Tiedättehän varmaan, että hyllystä on aika mahdotonta niitä löytää. Minulle tuli muutama päivä sitten sähköpostia. Uusikuu ja Epäilys ovat saapunut kirjastoon, ja voin noutaa ne sieltä koska vain. Ajattelin noutaa ne vielä tällä viikolla. Houkutusta ei ole vielä tullut. Ajattelin ensin, että luen eka Houkutuksen ja etenen järjestyksessä, mutta olenhan sen jo toisaalta leffana katsellut, joten aloitan varmaankin Uusikuusta, ellei Houkutusta perjantaihin mennessä ole tullut... Mitä en kyllä usko. Jos kirjat ovat hyviä, hankin ne omaksi. En kyllä usko, että Pottereita voittavat. Suhtaudun aika kriittisesti.
Mua ärsyttää tavallaan nää jotka eivät välttämättä halua lukea Twilight -kirjoja ja katsella leffoja sen takia, kun se on nykyisin massailmiö. Ja toisaalta harmittaa, kun ne, jotka houkutuksen lukivat jo silloin kuin se ilmestyi, luullaan myös niiksi, jotka ovat nyt vasta ruvenneet ihkuttamaan kyseistä kirjasarjaa ja leffaa. Kyllähän niinkin voi käydä.
Rosalie/Emmet <3
ja sitten vielä. PunKy, mielipiteesi oli aika raju ja turhan hyökkäävä. Komppaan Rebecca Lupinia, faneja ei tarvitse loukata ja väittää, että se olisi uusi tapa angstata. Ehkä joillekin, mutta uskon, ettei läheskään kaikille.