Nähtyäni otsikon osaston ensimmäisellä sivulla, päätin uteliaisuudesta katsoa, millaisen tekstin se kätkee sisälleen. Juhlatuulella.. hmm.. mielenkiintoista. Ainakaan minulle ei nimittäin ihan ensimmäisenä tulisi mieleen antaa tekstille nimeksi Juhlatuulella ja vieläpä angstiselle tekstille. Sen kun yleensä mieltää liittyväksi johonkin positiiviseen ja iloiseen tekstiin, oli aikamoinen yllätys, että otsikon takaa paljastunut teksti ei oikeasti kertonut huippuunsa virittyneestä juhlafiiliksestä, vaan juhlimiseen kyllästyneestä, turhautuneesta Dracosta.
"He haluavat juoda koko menneen vuoden pois. Minä haluaisin juoda tämän illan pois."
Okei, ensimmäiseksi, vau. Toiseksi, Vau. Kolmanneksi, nämä kaksi lausetta ovat jotain niin uskomatonta, etten saa järjestettyä ajatuksiani sitten millään. Vieraat haluavat juoda koko menneen vuoden pois, mutta Draco tyytyy vain tähän iltaan? Vau. Tämä kuvaa todella hyvin sitä, miten kyllästynyt ja turhautunut Draco on juhliin ja tahtoisi olla sillä hetkellä missä tahansa muualla kuin siellä, missä on. Tästä jäi myös jotenkin sellainen tunne, että Draco haluaa tarkoituksella olla jotenkin erilainen kuin muut paikalla olijat.
Näinkin lyhyessä pätkässä hahmot ovat onnistuneita, enkä voi tehdä muuta, kuin olla samaa mieltä Dracon kanssa hänen sanoistaan, jotka liittyvät pojan äitiin. Niiden alla piilee se jokin, joka voi hyvinkin olla totuus. Myös kuvailu on hienoa - en voi kuin ihailla nerokkuuttasi keksiä kielikuvia - erityisesti tuo D.M.LOVE:n lainaama mehiläisparvikohtaus teki suuren vaikutuksen. En ikimaailmassa olisi keksinyt tuollaista itse! Vau!
Kiitokset tästä!
~ Herkku.