Kirjoittaja Aihe: Melankolia [S] || Angst, spurttiraapale (S/R)  (Luettu 3884 kertaa)

Melodie

• Banneri @ Crysted
Melankolia [S] || Angst, spurttiraapale (S/R)
« : 30.12.2008 12:16:28 »
Nimi: Melankolia
Kirjoittaja: Melodie
Ikäraja: K-13
Paritus: tulkinnanvarainen Sirius/Regulus
Varoitukset: insesti
Tyylilaji: S
Vastuuvapatus: En omista hahmoja enkä saa rahaa.
Tiivistelmä: Entä jos ajattelenkin.

Alkusanat: Spurttiraapale, jälleen. Taas kahden sarja. FF100, omavalintainen sana sappi.

(Tiistai.)

-
Melankolia

Pirun lientä.
Mustat sanat, mustat katseet. Mustat vaatteet ja hiukset. Sielut, ennen kaikkea.

Inhoan olla tällainen. Haluaisin kasvaa aikuiseksi, jo. Olen vain joku helvetin sylikoira. Musta pääkallo ranteessa, mustat ajatukset mielessä.

Entä jos ajattelenkin aina vain sinua?

Askellan pitkästi, he pitävät ylimielisenä. Mustaksi plankatut kengät, helvetti inhoan.

Mustaa lientä. Turha yrittää niellä kyyneliä pitää silmiä kiinni.

Melankolinen luonne.
Inhoan maailmaa.
Aikuiseksi en kasva.
Minä kuolen, sillä olen epätasapainossa.

Mustaa maata, Englannissa ei sada lunta. Sappea, alkuaineiden vääristyneisyyttä. Verta lihaa kukkasia.

Haluaisin suudella sinua.

Yksinpuhuminen merkitsee hulluutta.
Musta sappi on mielisairautta.

Lähden nyt, teen mitä täytyy, juon mitä minun pitää juoda.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2016 23:19:21 kirjoittanut Melodie »

Melodie

• Banneri @ Crysted
Vs: Melankolia [K-13]
« Vastaus #1 : 01.01.2009 22:29:55 »
No huonoilua.
(Keskiviikko.)

-

Uuden vuoden aattoina istuimme ikkunalaudoilla tai sohvilla juomassa punaviiniä – ei halpaa koskaan, sillä me satuimme olemaan hyvästä suvusta.

Olen nuori.

Sirius on vuoden vanhempi eikä hymyile enää, ei minulle. Nielen, nielen – kurkkuun kohoaa ilkeä tunne, ja kaadan viiniä päälle.

Mielisairaus on suhteellista.

Tänä yönä tahdon olla hullu.

Suudelmia, hyväilyjä, kosketuksia.
Jokainen kosketus on seksuaalinen, ja sen me jo kolmen pullollisen jälkeen tiedämme.

Villejä öitä, villiviiniä. Me olemme Mustan perillisiä, nielemme mustaa sappea. Melankoliaa itkemme kaikkina öinä, mustaa viiniä.

Hänen seuransa on hyvää, hänen kätensä kuumat.

Uuden vuoden alussa haluan painaa käteni vasten hänen selkäänsä.
Aloittaa uuden aikakauden.

Sillä minä olen.

Iituliini

• Gerrun henkivartija
  • Frerard <3
« Vastaus #2 : 09.01.2009 16:42:33 »
Tämä oli kaunis fic!
Todella hienoa kerrontaa ja upea tunnelma.
Kiitos hienosta ficistä,
Iituliini
Vaikka minä itkisin
Olisin silti onnellinen niin pitkään kun sinä hymyilet. <3

lurikko

• Nyt myös tumblr:issa! Jee!
« Vastaus #3 : 28.01.2009 21:45:26 »
Olen yleisesti ottaen miettinyt etten kauheasti tykkää toisten ihmisten kirjoittamista Reguluksista, koska itsekin kirjoitettuna jokin siinä hahmossa on aina vähän pielessä. Tämän ficin Reguluksesta kyllä jostain syystä tykkään kovastikin, varmaan sen takia että tässä Reguluksessa tuntuu olevan sitä sellaista ihanaa kiihkeyttä ja selittämättömyyttä. Ja tietysti tekstilajille ja sinun tyylillesi ansiot siitä, siis siitä ettei asioita yritetä selittää liikaa vaan pikemminkin tehdään arvoituksia lukijalle ratkaistavaksi.

Olipa kummallinen aloitus palautteelle ja luulen etten oikein osaa järkevämmin jatkaakaan. Tulin lukemaan tämän hyvän nimen takia ja luulin S/R-merkinnän perusteella ensin että tämä oli Siriuksesta ja Remuksesta, mutta Regulus tarinassa olikin sitten iloinen yllätys. Kuten tiedät, tykkään tyylistäsi, se on ihanan salaperäistä ja mielenkiintoista ja sanot aina niin paljon asioita, joihin voi tarttua ja joita voi pohdiskella ja joille löytää myös tarkoituksia. Ja tykkään Reguluksesta ja olen erityisen iloinen silloin, kun löydän jostain ficistä omasta mielestäni hyvän Regulus-tulkinnan, ja tässä on. Toisin sanoen tykkään myös tästä ficistä, tai siis noista kahdesta raapaleesta.

Ensimmäinen raapale ehkä iskee minuun vähän paremmin kuin toinen. Luulen että syy on yksinkertaisesti siinä, että ensimmäisessä kuitenkin taidetaan keskittyä Reguluksen persoonaan kun taas toisessa on enemmän Sirius/Regulusta, ja noista kahdesta aiheesta Reguluksen persoona on kyllä minun näkökulmastani paljon mielenkiintoisempi. Plus en voi kuvitella Sirius/Regulusta canoniksi, eli sekin vähän tökkii, mutta ei se nyt sinällään mitenkään kauhean iso syy ole. Ensimmäisessä raapaleessa vaan on joka tapauksessa erityisen paljon sellaista joka iskee minuun, Reguluksen hahmon pohdinta ja Reguluksen tulevan kuoleman mainitseminen.

Lainaus
Turha yrittää niellä kyyneliä pitää silmiä kiinni.

Tämä vaan on jotenkin ihana, luultavasti erityisesti siksi että tuosta välistä puuttuu pilkku tai piste.

Lainaus
Inhoan maailmaa.
Aikuiseksi en kasva.

Tämä on Reguluksen hahmon kannalta vaan jotenkin hyvin hienosti sanottu, jotenkin sellaista Peter Pan -tyyppistä uhmaa.

Lainaus
Villejä öitä, villiviiniä. Me olemme Mustan perillisiä, nielemme mustaa sappea. Melankoliaa itkemme kaikkina öinä, mustaa viiniä.

Tuo musta sappi mietityttää, en ihan tajua sitä vaikka minulla on jonkinlainen hämärä mielikuva, joka ei vaan muutu yhtään konkreettisemmaksi. Mustan käyttäminen värinä Mustan suvun yhteydessä on tietysti omanlaisensa tehokeino, en tiedä pitäisikö tässä siitä vetää tulkinnallisia johtopäätöksiä, mutta voisihan sitä ehkä. Hienointa tuossa lainaamassani kohdassa on kuitenkin varmaan tuo loppuosa. Melankolian itkeminen kuulostaa ihanalta, on pakko miettiä tarkoittaako se melankolian takia/vuoksi itkemistä vai tyyliin itkemme katkeria kyyneliä / itkemme verta / itkemme melankoliaa.

Ah, rakastan sitä miten teksti on täynnä kaikkea pientä minkä voi yrittää ymmärtää tai sitten vaan ohittaa oman mielensä mukaan. Ja mun mielestä tällainen teksti toimii nimenomaan lyhyenä erittäin hyvin, koska tavaraa ei kerry liiaksi eikä se ala hukkua sanojen paljouteen.

Lainaus
Hänen seuransa on hyvää, hänen kätensä kuumat.

Tämä tuo mun mieleen jotenkin tyylillisesti Raamatun Laulujen laulun, siis sen koko kirjan. En kai aikonut sanoa mitään erikoisempaa enkä tiedä onko tuo haettua vai tullut mukaan sattumalta, mutta joka tapauksessa se on jotenkin  hyvin mielenkiintoinen yhtäläisyys.

Ehkä päätän nyt tähän. Tykkään tästä tarinasta kovasti, mun pitäisi varmaan etsiskellä muitakin sun Reguluksesta kirjoittamia tarinoita jossain vaiheessa.
Fikkilistaus