Sori syntymäaika ja Remuksen isä nimi on omasta päästä. Tiedän kyllä, että Remus on syntynyt maaliskuussa
5.luku
Remuksen isä ja rouva Green tuijottivat toisiaan. Rose ja Remus katselivat silmät suurina kuinka vähitellen puna nousi Remuksen isän kasvoille ja rouva Green puolestaan kalpeni.
- Mi-mitä tämä merkitsee? rouva Green mutisi hiljaa.
- MITÄ?! KUULES NYT AMANDA MONROE! Remuksen isä huusi sylki roiskuen.
- ISÄ! Remus huusi. Huone hiljeni. Remuksen isä tuijotti yhä rouva Greeniä joka oli kalpea kuin kalkki ja kyyneleet alkoivat valua hänen poskilleen.
- Älä yhtään yrit- Remuksen isä sanoi taas, mutta Remus huudahti hänelle:
- ISÄ LOPETA JO!
Samassa rouva Green ryntäsi pois huoneesta ja Rose seurasi häntä juosten. Hän ehti kuulla kuinka Remus sanoi isälleen "katso nyt mitä sait aikaan" ja kuinka poika sitten lähti juoksien seuraamaan häntä. Rouva Green oli yllättävän nopea juoksemaan ja Rose sai hänet kiinni vasta toisella puolella käytävää. Rouva Green ryntäsi tyhjään luokkahuoneeseen ja paiskasi oven kiinni perässään. Rose huokaisi ja koputti varmuuden vuoksi oveen.
- Rouva Green, saanko tulla? hän kysyi.
- Kyllä, sisältä kuului hento ääni. Rosen takaa kuului juoksuaskeleita ja samassa Remus seisoi hänen vieressään hengästyneenä. Hän huokaisi ja astui Rosen perässä luokkaan sisään. Rouva Green seisoi luokan perällä ja kuivasi kyyneleitään nenäliinaan.
- Pyydän anteeksi isäni typerää käytöstä, Remus sanoi pahoittelevasti ja käveli rouva Greenin luo. Hän halasi pikaisesti rouvaa ja istuutui sitten pulpetille.
- Älä suotta poikani. Onneksi et uskonut häntä. Taidat olla häneen tullut, vaikkakin hän on hieman viisastunut, harmi vain, rouva Green virnisti. Kukaan ei ehtinyt sanoa mitään kun rouva otti esiin taikasauvansa ja nopealla loitsulla tainnutti Rosen ja Remuksen. Rose ehti kuulla jonkun huutavan järkyttyneenä ja rouva Greenin nauravan kipakasti.
Ovi aukeni ja kylmä ilma täytti tyhjän huoneen. Rose makasi lattialla voimattomana, väsyneenä ja likaisena. Hän ei vieläkään ymmärtänyt mitä oli tapahtunut. Rouva Green oli nauranut ja yhtäkkiä kaikki oli pimentynyt. Ja nyt hän makasi täällä, kylmällä kivilattialla väsyneenä.
- Hei Rose ja Remus, rouva Green sanoi. Nyt vasta Rose tajusi, että hänet ja Remus oltiin siepattu. Kuljetettu sateessa tänne, kylmään mökkiin missä ei ollut mitään muuta kuin kapea sänky ja ruokaa.
- Missä me olemme? Remus mutisi ja piteli kädellään päätään.
- Kaukana vaaroista. Onko sinulla pää kipeä? rouva Green kysyi Remukselta ja kyykistyi pojan viereen. Remus säikähti ja kierähti nopeasti taaksepäin. Rouva Green naurahti ja ojensi kätensä Remukselle.
- Älä, Rose kuiskasi Remukselle. Remus pudisteli päätään ja koitteli taskujaan. Taikasauva oli poissa. Hätääntyneenä Remus yritti nousta pystyyn, mutta kaatui saman tien lattialle.
- REMUS! Rose huudahti säikähtäneenä. Rouva Green pudisteli päätään ja katosi ulos. Rose tuijotti polvillaan istuvaa Remusta joka piteli käsiään ohimoillaan ja näytti kärsivältä.
- Remus, mikä sinulla on? Rose kysyi huolestuneena. Remus pudisteli päätään ja kävi makuulleen lattialle. Rose kontti Remuksen viereen ja silitti pojan hiuksia.
- Remus, kerro minulle mikä sinua vaivaa, Rose sanoi uudelleen silittäen yhä pojan hiuksia. Remus pudisti päätään.
- Et sinä halua tietää. Tai siis -auts!- en minä uskalla kertoa, Remus sanoi hiljaa.
- Remus, miksi en haluaisi tietää. Sinä olet paras ystäväni ja no, mitä muutakaan me täällä tekisimme kuin juttelisimme, Rose naurahti. Nyt vasta kun Rose oli sanonut sen ääneen, hän tajusi että heidät oltiin todella siepattu. Viety pois Tylypahkasta, taiottu tajuttomiksi ja sitten vain paiskattu tänne selviämään. Mutta miksi? Mitä he olivat tehneet? Rose tuijotti suu auki tyhjää huonetta ja tunsi kuuman kyyneleen valuvan poskelleen.
- Remus, me...meidät siepattiin. Remus mitä me teemme, me olemme nyt aivan yksin. REMUS AUTA! Rose huudahti yllättäen ja pomppasi pystyyn. Hänen silmissään sumeni. Hän oli noussut liian nopeasti ylös. Tai ehkä hänet oltiin huumattu ja hän tunsi aineen sivuvaikutuksia.
- Rose! Remus huudahti säikähtäneenä ja tarttui tyttöä kädestä. Rose tunsi kuinka Remus nousi vaivoin ylös, tarttui Rosea kädestä ja johdatti hänet kapealle sängylle. Rose avasi silmänsä ja pyyhkäisi kyyneleet silmistään.
- Remus, mitä me teemme?
- Rose. Minä en tiedä. Mutta minä kuolen tähän kipuun ellen saa nukuttua, Remus sanoi ja vältteli katsekontaktia tytön kanssa. Hän kierähti mahalleen sängylle ja laittoi silmät kiinni.
- Tee tilaa, Rose sanoi ja kävi makuulleen pojan viereen. He joutuivat makaamaan kylki kyljessä, jotta sänkyyn mahtuisi, mutta ainakin tuli vähän enemmän lämmin. Remus kietoi kätensä Rosen vartalon ympäri.
- Remus. Mikä sinulla on? Rose kuiskasi. Remus nielaisi ja rykäisi.
- Minä...minua ollaan purtu. Minua on purrut ihmissusi, Remus sanoi hiljaa. Rose kääntyi katsomaan pojan kasvoja. Remus näytti pelokkaalta ja väsyneeltä.
- Voi sinua raukkaa. Koska sinua ollaan purtu? Rose kysyi. Remus kurtisti kulmiaan ja rykäisi.
- Olin aivan pieni, Remus sanoi. Rose nyökkäsi ja laittoi silmät kiinni.
- Eikö sinua pelota? Remus kysyi hämmästyneenä. Rose puraisi huultaan ja nyökkäsi.
- Totta kai minua pelottaa, että kuolemme tänne. Tai että se nainen tekee jotain pahaa. Että pitikin sattua tälläinen juttu, ei olisi ikinä pitänyt lähteä sen naisen mukaan-
- Ei Rose. Etkö sinä pelkää minua?
- Mitä? Siis mehän olemme vain kavereita, vaikka olemmekin näin lähekkäin. Vai? Rose naurahti ja tuijotti pojan kasvoja. Remus huokaisi.
- Rose. Etkö sinä tajua. Minä olen ihmissusi ja pian on täysikuu, hän sanoi. Rose jäykistyi ja tuijotti silmät suurina Remusta.
Rose tuijotti lattialla nukkuvaa Remusta. Hän oli tarjoutunut menemään nukkumaan lattialle, sillä oli niin ahdasta. Oikea syy taisi olla se, että hän vaistosi Rosen pelon.
- Ihmissusi, Rose sanoi hiljaa itsekseen. Hänen paras ystävänsä, Remus Lupin, kiltein ihminen jonka hän tunsi on ihmissusi.
Sano nyt vielä, että hän näyttää sudelta ja minä tytöltä. Olihan hänen pitänyt tajuta Remuksen sanat silloin ku he tapasivat ensimmäisen kerran. Ja kun poika ei suostunut pullonpyörityksessäkään tunnustamaan salaisuuttaan. Rose vilkaisi ovea. Rouva Green vartioi ulkopuolella. Ulkonakin oli lämpimämpää kuin sisällä. Rose huokaisi ja nousi varovasti ylös. Hän ei halunnut herättää sikeästi nukkuvaa Remusta. Tietävätköhän Sirius ja muut, että Remus on ihmissusi.
- Tuskin, Rose sanoi itsekseen ja katseli ympärilleen. Hän huomasi muutaman hernekeittotölkin ja hymyili tyytyväisenä. Hän voisi avata oven, odottaa että rouva Green nousi ylös ja sitten heittää tölkit naisen päälle. Tai itseasiassa hän voisi olla raju ja hakata tölkeillä naista. Hetken mietittyään Rose tarttui tölkkeihin, hiipi ovelle ja tarttui varovasti kahvaan. Samassa Remus käänsi kylkeään ja mutisi jotain. Rose vilkaisi poikaa. Oli heillä ollut hyviäkin hetkiä. Aina he olivat nauraneet ja hassutelleet. Kerran jopa ryypänneet vähän. Rose naurahti itsekseen, mutta vakavoitui heti. Nyt oli tosi kyseessä. Hänen olisi päästävä pois hullun naisen ja ihmissuden luota. Kun Rose huomasi ruokalaatikoiden päällä paperia ja lyijykynän, hän hymyili itsekseen. Hän kirjoittaisi kirjeen. Rose hiipi laatikoiden luo ja vilkaisi nukkuvaa Remusta. Remus tuhisi hiljaa. Rose huokaisi syvään ja oli juuri kirjoittamassa paperille jotain kun huomasi, että toisella puolella oli tekstiä.
Amanda Monroelle ja John Lupinille syntynyt kaksi suloista lasta:
Rose Evelyn Amanda Lupin 12.2
Remus John Lupin 12.2Rose läimäytti käden suulleen ja tuijotti lehdestä leikattua syntymäilmoitusta. Hän ja Remus olivat kaksosia!
- Huomenta Rose. Taisitkin löytää totuuden. Sinä ja Remus olette kaksosia, lisää löydät siitä kirjekuoresta, Rosen takaa kuului rouva Greenin ääni. Yhtäkkiä Rose tajusi pitelevänsä yhä tölkkiä ja heitti sillä rouva Greeniä. Tölkki osui naista päähään ja iskun voimasta hän kaatui lattialle. Rose tarttui kirjekuoreen ja herätti Remuksen. Ei hän voisi jättää veljeään sinne, ihan sama vaikka hän olisikin ihmissusi. Yhdessä he jättivät rouva Greenin makaamaan tajuttomana lattialle.