Kirjoittaja Aihe: Twilight: Unelmat ovat ikuisia ♦ OFC/OMC, valmis ♦ K-11  (Luettu 76676 kertaa)

Nuutti|

• Tekopyhä sankari
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 13)
« Vastaus #60 : 15.04.2009 15:11:54 »
No nyt minä sitten vastalahjaksi pelastan päiväsi kommentillani, kun sinä pelastit minun jatkollasi. <33

Yhden kirjoitusvirheen taisin löytää, mutta paskat yhdelle, kun teksti on niin loistavaa! Negatiivista en löydä, valitettavasti.. : )

Jatkass.. <33
~Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Annabelle

« Vastaus #61 : 15.04.2009 16:17:32 »
Jatkoaaaa, jeij !

Olin odottanutkin tätä jo, kiitoksia ! Jännä miten Sherry tuossa lopussa muutti mieltään ja oli niin epäröivä. Ja Edward oli taas loistava ! Mutta ihana osa siis ! Taas muutaman virheen löysinnn, vaikka ne ei mitään suuria olekkaan, ja anteeksi tämä typerä pilkunnussiminen, en vaan keksi muuta järkevää kommentoitavaa, tää vaan on niin hyvä !

Lainaus
Minä kuuntelin vain puolella korvalla Tanyan tarinaa lapsivampyyristä, heidän luojastaan ja italian Voltureista.
Italian isolla.

Lainaus
Sitten kaikki mitä oli tapahtunut miehelle, alkoi tapahtua myös heille, toinen heistä kuoli kolarissa ja jäljellejäänyt muutti Afrikkaan ja löysi sieltä miehen, joka koulutti villieläimiä ja sitten tuli tulipalo ja joku nainen kuoli ja blaa blaa blaa.
En tiedä onko tämä virallisesti virhe, mutta omasta mielestäni jäljelle jäänyt tulee erikseen.

Lainaus
Lopussa tyttö kuoli täsmälleen samalla tavalla kun se päiväkirjan mies ja hänet haudattiin komeasti ja se Afrikkalainen mies itki ja söi etanoita.
Afrikkalainen pienellä.

Lainaus
Kuulin alakerrasta Irinan tai Katen naurua ja Irvisti.
Kenties irvistin ?

Lainaus
Minä ivärähdin.
Samantyyppinen virhe kuin edellinen, varmaankin värähdin ?

Lainaus
Esme se mies, Eleazar kuuluu volturin väkeen.
Volturin isolla, ja vissiin tuohon Esmen jälkeen tulisi pilkku, en ole niin kauheasti niihin pilkkuihin perehtynyt, niin en tiedä..

Eläkä hei ota näistä mun pilkunviilauksista ja perfektoinnista ittees, yritän vaan keksiä jotain kommentoitavaa :D Jatkoa taass ?

- Annabelle

Nabi.

« Vastaus #62 : 15.04.2009 16:22:55 »
Jeij. Jatkoa on tullut vihdoinkin! Sherryn tilanteessa olisin tehnyt aivan saman eli sulkenut oven ja mennyt shokkiin. En oikein osaa sanoa muuta kun Annabelle noukki nuo virheet tuolta. Sain muuten tosi hyvin selvää tästä. Jatkoa pian! *halaa*
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Parisade

• enkelten verta
  • Once upon a time in a fairytale
« Vastaus #63 : 16.04.2009 20:49:44 »
Nabi.: Kiitti. Tuliko jatkoa tarpeeks nopasaà?
Annabelle: Kiitti kirjotusvirheiden korjailuist. Tän seuraavan sit tarkistin, koitappa löytää virheitä (jaa, on niit varmaa pari)
Suklaamurunen: Kiitos.

A/N: Tän osan kirjottaminen oli älyttömän kivaa. Siks nopee jatko. Olkaa musta ylpeitä.

14. Baseballia
Me tapasimme Tanyan porukat sen suuren niityn laidalla, jossa olimme ennenkin pelanneet baseballia. He lähestyivät meitä inhottavasti hymyillen, luulivat kai, että me kaipasimme heidän seuraansa.
  ”Hei”, Irina sanoi. Hänen katseensa kiersi niittyä hämmästyneenä. ”Kuinka kummallista; me emme edes tienneet, että tälläinen paikka on olemassa. Ja asumme sentään ihan tässä lähellä.”
  ”Sí, Irina, mutta toisaalta metsästämmekin lähes aina toisessa suunnassa, vai mitä?” Carmen sanoi.
  Minä irvistin. Kiva, halusimme taatusti kuulla vielä lisää heidän tyhmistä tavoistaan.
  ”Todellako”, Carlisle kysyi tyhmästi.
  Hitto, nyt tässä vasta kestäisikin aikaa. Sitäpaitsi Carlislea ei taatusti kiinnostanut oikeasti Tanyan perheen ruokailutottumukset. Häntä ei voinut kiinnostaa. Ketään ei voinut kiinnostaa.
  ”Sherry näyttää taas ihan sitruunan nielleeltä”, kuulin Emmetin naureskelevan takanani Rosalielle.
  Pyörähdin ympäri ja loin häneen niin hyytävän katseen kuin osasin. ”Eikö sinun miehesi osaa olla vääntämättä vitsiä ihan kaikesta”, sähähdin Rosalielle.
  Rosyn omahyväinen hymy sai minut toivomaan, että hänen päälleen tippuisi jostain oikein iso meteoriitti. ”Ei”, hän vastasi. ”Se täytyy vain kestää.”
  ”Minä olen huono kestämään tuollaisia ääliöitä”, ilmoitin nokkavaan sävyyn ja käännyin arvokkaasti takaisin katsomaan Irinaa.
  ”Idiootti”, Rosalie mutisi niin hiljaa, etten uskonut sen olevan tarkoitettu minun korvilleni.
  Se yksi sana sai minut melkein itkemään. Rosalien ei kuulunut puhua minusta noin rumaan sävyyn. Hän oli paras ystäväni. Ja minä yritin vihata häntä. Yritin vihata häntä sen takia, että hän käyttäytyi alentuvasti ja oli ilkeä mutta en pystynyt siihen.
  ”Tämä on huono idea”, minä mutisin itsekseni. Todella huono idea.
  Esme taisi kuulla sanani, koska hän vilkaisi minua ja kysyi lempeästi: ”Haluatko sinä lähteä?”
  ”En”, minä vastasin hiljaa. ”Minä haluan pelata.”

Minä jouduin samaan joukkueeseen Katen ja Eleazarin kanssa. Oli siellä kyllä Edward ja Carlislekin, mutta se ei juurikaan lohduttanut. Me vastaan Ne asettelu olisi ollut mielestäni paljon parempi. Joukkueet olisivat silloinkin olleet yhtä tasan, sillä Esme toimi tuomarina.
  Minä norkoilin lähellä kolmospesää ja katselin, kun Edward ja Kate pyörivät keskikentällä keskenään vilkkaasti keskustellen. Edward piti näistä vampyyreistä, se oli helppo nähdä. Kaikki tuntuivat hyväksyvän heidät... niin, kaikki paitsi minä.
  Säpsähdin, kun Tanya aloitti lyömällä palloa niin kovaa, että koko metsässä pamahti. Ääni kuulosti aivan laukaukselta ja jäi kaikumaan kentälle ikävästi. Seurasisin palloa katseellani. Se liiti korkealle, kauas pääni yli. Näin Edwardin säntäävän nopeasti sen perään ja nappaavan sen neljän metrin hypyllä suoraa ylöspäin. Sitten hän heitti sen minua kohti.
  Pallo pamahti käteeni niin kovalla voimalla, että se sattui, vaikka Edward ei ollut sentään sitä mitenkään täysillä heittänyt. Minä älähdin hiljaa. Pitäisi muistaa joustaa ranteesta ensi kerralla.
  Erotin lievästi Esmen huolestuneen ilmeen kentän laidalta. Irvistin hänelle nopeasti. Tämä oli vain peli. En minä itseäni vakavasti satuttaisi.
  Hyppäsin nopeasti kolmospesään ja sain Tanyan poltetuksi. En voinut estää itseäni hymyilemästä. Baseball oli kivaa.

Tunnin päästä me johdimme reilusti. Emmett oli ainoa vastapuolella, joka onnistui edes välillä tasoittamaan tilannetta. Huomasin olevani iloinen siitä, etten joutunut pelaamaan Eleazaria vastaan. Hän oli ihan jumalattoman hyvä tässä pelissä. Pystyin rentoutumaan yllättävän hyvin Tanyan klaanin läsnäolosta huolimatta.
  Hyppelin iloisesti lyöntipaikalle. Minun vuoroni. Rakastin pallon lyömistä, se oli koko pelin paras osuus.
  Emmett virnisti minulle haastavasti ja heitti pallon suoraa takanani olevaa Irinaa kohti. Minä heilautin mailaa juuri ajoissa ja osuin palloon, vaikka meinasinkin kimmota kolauksen voimasta taaksepäin.
  Juoksin vain kakkospesälle ja jäin sinne. Ei ollut mitään järkeä yrittää olla nopeampi kuin Emmett, joka tuli jo metsän reunasta pallo kädessään.
  ”Hieno lyönti”, lähellä oleva Tanya kehui. Hänen äänessään oli jonkinverran varautunut sävy. Minä veikkasin sen johtuvan siitä, että hän tiesi minun inhoavan itseään.
  ”Kiitos”, minä sanoin kireästi, katse Edwardissa, joka valmistautui juuri lyömään palloa. Tanya oli aika ärsyttävä. Kohteliaisuuksien vaihto ei ole mitenkään välttämätöntä tässä elämässä. Ei ainakaan kaikille.
  ”Pelaatteko te baseballia useinkin?” Tanya jatkoi ystävällisesti.
  Minä käännähdin ympäri ripeästi. Eikö Tanya osannut olla hiljaa, kun minä yritin keskittyä peliin? ”Kuule, minä en—”
  Edwardin lyönnistä lähtevä paukaus keskeytti minut.
  ”Sherry!” Carlisle karjaisi.
  Näin silmäkulmastani jonkun liikahtavan minua kohti.
  Käännyin katsomaan.
  Ja sitten pääni räjähti.

************

Pimeää, pimeää, pimeää. Ja tuntui kipua. En ollut ihan varma mistä osasta ruumistani se tuli, mutta minuun sattui. Paljon.  Enkä pystynyt kuulemaan melkein mitään. Vain jotain... oliko se jotain hurinaa.
  Hurina kuulosti niin tasaiselta, etten ollut varma kuvittelinko vain koko jutun. Mutta miksi mitään ääntä ei kuulunut? Ei sateen ropinaa, ei tuulen huminaa... ei mitään mitä aukealla pellolla olisi pitänyt olla. Olinko minä tullut kuuroksi?
  Tunnustelin oloani vielä hetken ja tajusin, etten ollut pellolla enää. Makasin jonkin pehmeän päällä, luultavasti omassa sängyssäni. Mutta vieläkään ei kuulunut mitään.
  Helpotus löi aaltoina lävitseni kun kuulin Edwardin äänen. ”Carlisle!” hän kutsui. ”Sherry on hereillä.”
  Kuulin kevyiden askelten lähestyvän ja pysähtyvän viereeni. ”Sherry?” Carlisle kysyi hermostuneena. ”Sherry, pystytkö sinä puhumaan?”
  Pah, en minä sentään mikään vammainen ollut. Totta kai minä pystyin puhumaan. Yritin liikuttaa huuliani, mutta pääni läpi iski niin kova kipu, että tunsin kyynelten nousevan silmiini.
  ”Hän on kunnossa”, Edward sanoi. Olin erottavinani hänen äänestään jonkinasteista helpotusta, mutta veikkasin, että se oli olemassa vain pääni sisällä. Miksi Edward välittäisi? Sitä paitsi; miten niin olin kunnossa? Oloni oli ihan kuin kuolleella; en pystynyt puhumaan, en liikkumaan. Luultavasti kuolleisiin ei tosin sattunut näin paljoa.
  ”Hyvä. Sherry, sinun pitää maata nyt ihan liikkumatta. Pallo osui päähäsi aika kovaa ja sait kallonmurtuman”, Carlisle sanoi.
  Loistavaa, kallonmurtuma. Pääni oli kirjaimellisesti hajalla. Siltä se kyllä tuntuikin.
  Edward naurahti huvittuneena. ”Olisit tyytyväinen. Carlisle pumppasi sinut täyteen morfiinia, ei voi sattua kovi paljoa.”
  Vau, minä olin siis saanut morfiinia. Tätä voisi käyttää ihan yleisesti hienona huumeidenhankkimiskikkana. Telo itsesi tarpeeksi pahasti, niin saat mitä ikinä keksit pyytää. Esimerkiksi morfiinia.
  Kuulin lisää askelia ja oletin jonkun toisen tulleen sisään. Joku tarttui käteeni ja puristi sitä.
  ”Hän on hereillä”, Edward ilmoitti.
  Esme silitti kämmenselkääni sormillaan. ”Sinä tulet kuntoon”, hän vakuutti ääni täristen, lähinna kai itselleen. ”Tulet ihan kuntoon kultapieni, älä pelkää.”
  Ei minua pelottanut. Minulla oli ihan hyvä olo niin kauan, kun en yrittänyt liikkua. Rauhallinen ja sumea. Täydellinen. Ahh, rakastin morfiinia.
  ”Missä Rose ja Emmett ovat”, Carlisle mutisi niin hiljaisella äänellä, että tuskin kuulin sitä.
  Esmen ääni oli aivan yhtä vaimea kun hän vastasi. ”Tanyan luona. He halusivat tulla tänne, mutta minä sanoin, ettei se kannata.”
  ”Hyvä”, Carlisle sanoi. ”Minä luulen, että meidänkin pitäisi mennä ulos. Sherryn pitäisi levätä, eikä täällä saisi olla paljon meteliä.”
  Ei minua väsyttänyt. Enkä todellakaan halunnut jäädä tänne yksin, minulle tulisi tylsää.
  Ilmeisesti minulta ei kukaan kuitenkaan aikonut kysyä. Kuulin kuinka Edward, Carlisle ja Esme liukuivat yksi kerrallaan ovesta ulos ja sulkivat sen perässään.
  Huoneeseen jäin vain minä... ja se hurina.

Kun heräsin seuraavan kerran minulla oli jo parempi olo. Kuulin ympärilläni edelleen pelkkää tyhjyyttä – jos sitä hurinaa ei laskettu. Eikä sitä laskettu. En uskonut, että koko talossa oli minun lisäkseni ketään.
  Kokeilin liikauttaa kättäni ja olin iloinen kun huomasin, että se ei sattunut kovin paljon. Seuraavaksi avasin silmäni.
  Näköni oli vähän sumea, mutta kun räpytin parikertaa, se meni ohi. Huomasin olevani omassa huoneessani, joka vaikutti minua lukuunottamatta tyhjältä.
  Repäisin tippaletkun kyynärtaipeestani ja nousin istumaan sängylläni, mutta jouduin lysähtämään heti takaisin makaamaan päätäni viiltävän kivun takia. Auts, ei hyvä. Oli pakko kokeilla uudestaan.
  Kierähdin tällä kertaa saman tien pois sängystäni niin, että päädyin polvilleni lattialle. Odotin hetken, että kipu hälvenisi, mutta luovutin, kun niin ei tapahtunut ja nousin hitaasti seisomaan. Päähän sattui, mutta kyllä sen kesti. Minulla oli edelleen hieman tokkurainen olo; morfiini kai vaikutti edelleen. Hyvä!
  Tuo hurina tosiaankin ärsytti minua. Vilkuilin ympärilleni paikallistaakseni sen lähteen ja katseeni osui johonkin monimutkaiseen laitteeseen, joka oli sängyn vieressä tippaletkuun kytkettynä. Varmaan jotain Carlislen poppamieskamoja. Hurina lähti ehdottomasti siitä.
  Minä vedin kirjahyllystä nopeasti ison teoksen ja löin laitetta sillä. Hauras vehje hajosi heti muttereiksi ja metallinpätkiksi, ja minä hymyilin tyytyväisenä. Hurina oli lakannut. Samalla pöydällä oli myös pikkuinen pullo. Poimin sen käteeni uteliaana. Mitä tämä oli? Etiketissä kerrottiin sen olevan 60 prosenttista morfiinia. Jes! Minä otin pari tanssiaskelta ja tungin sen piiloon vaatekaappiini. Se säilyisi siellä pahan päivän varalle vaikka kuinka kauan. Vain minua varten.
  Avasin telkkarin ja istuin lattialle risti-istuntaan katse ruudussa. Jotain sörsseliä sademetsien elämästä. Ihan mielenkiintoinen itse asiassa.

”Sherry, mitä sinä oikein teet?”
  Säpsähdin ja käännyin katsomaan Carlislea syyllisen näköisenä. ”Telkussa on papukaijoja”, sanoin vaisusti. ”Haluatko nähdä?”
  Carlisle pudisti päätään tiukan näköisenä. ”En. Mene takaisin sänkyyn. Sinulla on kallonmurtuma.”
  Naurettavaa, minä olin ihan kunnossa. No, melkein kunnossa ainakin. ”Ei minuun satu”, valehtelin nyreänä.
  Carlisle veti minut ärtyneenä pystyyn ja painoi takaisin sängylle. ”Sinä paranet nopeasti, mutta saat luvan odottaa, että otsassasi ei ole omenan kokoista mustelmaa, ennen kuin nouset ylös.” Hän alkoi räplätä tippaletkua ja ehti kiinnittää sen takaisin käsivarteeni, ennen kuin huomasi sen pöydällä olevan laitteen olevan rikki. ”Sherry”, hän voihkaisi.
  Kiemurtelin hänen katseensa alla hermostuneena. ”Se piti meteliä”, minä puolustauduin. ”Sitä paitsi en minä tarvitse sitä enää. Olen kunnossa.”
  Carlisle huomasi, että jotain muutakin puuttui. ”Anna se takaisin”, hän käski.
  Päätin teeskennellä tyhmää. ”Ai niin mikä?”
  ”Sinä tiedät kyllä mitä tarkoitan.”
  Minä näytin hapanta naamaa. ”Miten minä voin antaa mitään takaisin, jos minulla ei ole aavistustakaan mistä sinä puh—”
  ”Nyt, Sherry!”
  Minä hain nuristen morfiinipullon vaatekaapistani ja pamautin sen Carlislen käteen. ”Siinä on. Toivottavasti olet iloinen, kun saat pilata elämäni.”
  Carlisle jätti kiltin kommenttini omaan arvoonsa ja alkoi tunnustella otsaani. ”Paljonko kipua asteikolla yhdestä kymmeneen”, hän kysyi.
  ”Nolla”, minä sanoin. Samassa jouduin irvistämään kivusta. ”Aih.”
  Carlisle veti kätensä kauemmas ja veti tuolin alleen. ”Sherry, voisitko olla kiltti ja kertoa totuuden. On todella hankalaa yrittää tutkia sinua, kun et tee yhtään yhteistyötä.”
  ”Sinä olet minulle vihainen ihan ilman syytä”, huomautin kiukkuisena.
  ”Miksi sinä et väistänyt sitä palloa?”
  Suuni loksahti auki. Syyttikö hän tosiaan minua siitä, että olin saanut pallon päähäni. Edward sen pallon oli lyönyt. Ja Tanya oli häirinnyt minua – varmaan ihan tahallaan – kesken pelin.
  Samalla hetkellä tajusin, että minulla oli kyllä ollut sekunnin murto-osa aikaa väistää sitä palloa. Ihan tarpeeksi pitkä aika minulle. Ja Carlisle tiesi sen. ”En minä tiedä”, sanoin pienesti.
  Carlisle antoi asian olla ja huokaisi. ”Hyvä on. Mutta baseball-pelit loppuivat kyllä sinun osaltasi tähän.

A/N: Tosiaan, tykkään täst luvust. Miten te?
There are no rules in dreaming.

Amy Malfoy

Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 14)
« Vastaus #64 : 16.04.2009 22:44:03 »
Wiih!

Mie tykkäsin, tykkäsin oikein paljon!
Varmaan paras luku tähän asti! Rakastan vampyyrien baseballia, se on mahtavaa <3

Hyvää kerrontaa ja mukavaa, että Sherryllä on heikkouksia (ensin luulin, että Edward törmäsi tähän, mutta sitten mietin, että ehkä toinen olisi kuitenkin ehtinyt väistää) Ja mitä pesäpallon päähän saamisesta, itsekin olen sen kokoenut ja voin vain kuvitella miltä tuntuu saada pallo, joka kulkee pari sataa kertaa nopeammin, päähän :D

Mutta olen koukuttunut täysin ja yhä toivoilen Alicea ja Jasperia saapuvaksi..

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Annabelle

« Vastaus #65 : 17.04.2009 15:01:49 »
Jee-e, mä rakastan sua !

Baseballia, whii ! Paras kohta oli ehdottomasti Carlislen poppamieskamat, repeilin täällä ihan mukavasti.

Muutaman virheen bongasin (hahaa, en voinut mitään, piti taas keksiä jotain muutakin kommentoitavaa..) mutta eipä ne nyt niin maata kaatavia ollu. 

Lainaus
Tätä voisi käyttää ihan yleisesti hienona huumeidenhankkimiskikkana.
Vissiin huumeiden hankkimiskikkana.

Lainaus
Näköni oli vähän sumea, mutta kun räpytin parikertaa, se meni ohi.
Pari kertaa.

Kiiiiitos tästä ja jatkoaaa ?

- Annabelle

Edittoo: sadas viesti !

Nuutti|

• Tekopyhä sankari
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
« Vastaus #66 : 17.04.2009 15:59:05 »
Viihii!

Mahtava luku, jälleen kerran! Siis plää..! En osaa sanoa mitään järkevää, sanat juoksivat karkuun.
Jatka. <3
~Suklaamurunen
ava&banner by auroora

Parisade

• enkelten verta
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 15)
« Vastaus #67 : 19.04.2009 20:44:41 »
Suklaamurunen: kiitos
Annabelle: kiitti. Aion kuule saada nuo kaikki kirjoitusvirheet tuolta pois... vielä joku päivä.
Amy Malfoy: Kiitooos

A/N: Oli pakko saada tää tänää valmiiks, ku ylihuomen on valtakunnalliset kokeet ja huomen pitää lukee (mitä en luultavasti kuitenkaan tee). Tää seuraava luku ei oo omii suosikkejani, mutta... no jaa... katsotaan mitä te pidätte.

15.  Ace
  ”Kuule minä ihan oikeasti yritän pitää heistä”, tiuskahdin Rosalielle. ”Mutta se vain on vaikeaa.”
  Rosalie vilkaisi minua silmäkulmastaan. ”Eivät he oikeasti edes ole kamalan pahoja. Mennäänkö tuonne?” Hän osoitti suurta, kalliinnäköistä vaatekauppaa, joka sijaitsi tien toisella puolella. Näyteikkunassa poseerasi isoja mallinukkeja, joilla oli tosi nättejä vaatteita.
  Minä hymyilin. Jes, vaatteita.
  Rosy ja minä olimme lähteneet vaateostoksille. Tavallisesti nautin siitä, mutta juuri nyt minua väsytti aivan mielettömästi. Sitä paitsi Rosalie oli jauhanut koko aamun Tanyan klaanista, vaikka minua ei tosiaankaan kiinnostanut.
  ”Joo no: Irina saattaa olla ihan siedettävä ja Kate on välillä aika vitsikäs”, minä myönsin Rosalien työntäessä vaatekaupan oven auki. ”Mutta haloo, Tanya on kamala. Jotenkin... limainen.”
  Rosalie alkoi nauraa. ”Limainen?” hän pyrskähti. ”Niin kuin etana vai?”
  Ei, ei niin kuin etana. Ennemminkin kuin kastemato. Tanya esitti mukavaa ja luikerteli kierosti toisten suosioon. Ihme, että Rosekin meni lankaan. Hän oli yleensä meistä epäluuloisin.
  ”Älä naura”, minä sanoin. ”Olen tosissani.”
  Rosalie johdatti minut asusteosastolle ja alkoi näplätä liilan laukun solkea. ”Tämä on kiva”, hän totesi. ”Onko väri sinusta outo?”
  Puntaroin laukkua katseellani. Se oli todella tyylikäs ja ihan Rosen tasoa. Liila ei tosin sopisi melkein minkään kanssa. ”Se on okei, niin kauan kuin käytät vain mustaa ja valkoista”, minä sanoin. ”Minusta Tanyan poppoo olisi saanut pysyä jossain kaukana. Miksi heidän piti tulla häiritsemään meitä?”
  ”Kuule Sher, sinä voisit edes yrittää kestää heitä”, Rosalie huokaisi. ”Jos et muuten, niin ainakin Carlislen takia.”
  Häh? Mistä hitosta Rosalie oikein puhui. ”Carlislen?” minä kysyin ymmälläni. ”Miten hän tähän liittyy?”
  Rosalie ravisti päätänsä. ”Tajuatko yhtään, kuinka kauan hän on etsinyt jotakuta, joka jakaisi hänen mielipiteensä tästä elämäntavasta?”
  Jaa, nyt me siis vaihteeksi ajattelimme muita vai? Rosy oli tekopyhä ja sitä paitsi väärässä. ”Rosalie, meitä on kuusi. Ei Carlisle ole yksin.”
  ”Sinä et tajua pointtia.”
  ”Ai, onko sinulla sellainenkin?”
  Rosalie käännähti minua kohti ripeästi. ”Sherry, sinä olet minun siskoni ja kaikkea, mutta välillä minä en ihan oikeasti kestä sinua”, hän kivahti.
  Ai. Minä olin siis tässä se pahis, koska en suostunut jakamaan Rose mielipidettä Tanyan klaanin ihanuudesta. En kuitenkaan halunnut suututtaa Rosalieta. ”Rauhoitu Ro”, minä sanoin ja kosketin hänen käsivarttaan. ”Olen pahoillani, okei?”
  Rosalie katsoi minua, nyökkäsi lyhyesti ja kääntyi sitten takaisin katsomaan sitä liilaa laukkua. ”Minä tosiaan tykkään tästä”, hän sanoi.  ”Mutta en ole vieläkään ihan varma väristä.”
  ”Anteeksi, voinko auttaa teitä?”
  Minä ja Rosy käännyimme molemmat katsomaan nuorta miesmyyjää, joka lähestyi meitä hymyillen. Tyypillä oli tummat, tyylikkäät hiukset, poikamaiset kasvonpiirteet ja astetta tummempi iho. Hänen ruskeat silmänsä näyttivät nauravaisilta, otsa oli leveä ja suu oli kääntynyt hymyyn. Minä tuijotin. Hän muistutti Marcosia paljon. Huulet olivat hieman kapeammat ja pituutta oli vähän liikaa, mutta muuten; tyyppi olisi voinut olla Marcosin kaksoisveli.
  ”Hei”, minä henkäisin.
  Rosalie mulkaisi minua epäuskoisesti ja vastasi sitten miehelle viileästi. ”Ei tarvitse”, hän sanoi. ”Mutta kiitos kuitenkin.”
  ”Tarvitseepa”, minä korjasin katse miehen silmissä. Nostin liilan laukun näkyville. ”Onko tätä muina väreinä?”
  ”Aa, te katsotte tuota. Se onkin uutuus”, mies sanoi ja tuli lähemmäs. ”Meillä on tuota varastossa liilan lisäksi vain punaisena.”
  ”Minä en halua punaista”, Rosalie sanoi. ”Mennään, Sher.”
  Minä en halunnut lähteä vielä. Tämä tyyppi näytti Marcosilta ihan liikaa, että olisin vain kävellyt pois kaupasta. ”Mene sinä”, sanoin Rosalielle. ”Minä haluan katsoa sitä toista väriä.”
  Rosalie näytti raivostuneelta ja jäi harmikseni paikoilleen. ”Meillä on kiire”, hän sanoi.
  ”Ai on vai?” minä kysyin viattomana ja hymyilin miesmyyjälle. ”Minne?”
  Rosalie olisi alkanut huutaa, ellemme olisi olleet yksin. ”Sherry”, hän sanoi petollisen rauhallisella äänellä. ”Meidän pitää oikeasti mennä.”
  Äh, minä tosiaan halusin Rosaliesta eroon. ”Mene vain Ro. Nähdään parin tunnin päästä autolla.”
  ”Sherry!”
  Vilkutin Rosalielle nopeasti. Hän puristi huulensa yhteen ja vilkaisi empien taakseen. Sitten hän näytti tulevan siihen tulokseen, että mitä ikinä tekisinkään, se ei olisi niin tärkeää, että hänen pitäisi jättää vaateostokset väliin.
  Kello kilahti Rosalien astellessa nokka pystyssä pois kaupasta.
  Minä liikahdin hermostuneena ja vilkaisin myyjää silmiin. Hän tapitti minua omituinen ilme kasvoillaan.
  ”Se laukku?” minä muistutin.
  Mies säpsähti ja irrotti silmänsä kasvoistani hämillisenä. ”Aivan”, hän sanoi äänellä, joka oli kuin kopio Marcosin äänestä. ”Seuraa minua.”
  Hän lähti johdattamaan minua takahuonetta kohti. Minä tarkkailin häntä koko ajan sivusilmällä. Hän muistutti Marcosia niin paljon, että kyyneleet nousivat silmiini.
  ”Mikä sinun nimesi on?” minä kysyin hiljaa.
  Mies pysähtyi yllättyneenä. Asiakkaat eivät kai tavallisesti kysyneet hänen nimeään. Hän kääntyi katsomaan minua ja katseemme kohtasivat. ”Ace Baum”, mies täräytti.
  ”Ace”, minä toistin kuiskaten. Ace.
  Ace näytti todella hämmentyneeltä. ”Ja sinä olet?”
  Avasin suuni, mutta suljin sen saman tien. Minun ei pitäisi tehdä tätä. Jos Edward olisi paikalla, hän sanoisi, että vaarannan meidät kaikki. Mutta Ace näytti Marcosilta niin paljon. Liikaa. Ja minä halusin hänet. ”Minä olen Sherry.”

Jouduin juoksemaan autolle niin kovaa, että ihmiset pysähtyivät katsomaan minun perääni. Minä ja Ace olimme istuneet pari tuntia takahuoneessa juttelemassa. Acen työnteko oli jäänyt aika vähiin, mutta asiakkaita ei ollutkaan ollut paljon.
  Rosalie oli autolla, hän istui ajajan paikalla vihainen ilme kasvoillaan ja naputti pitkiä kynsiään rattiin. Rose käynnisti auton heti, kun minä olin saanut ujutettua itseni sisään ja kaarsi pois parkkipaikalta renkaat ulvoen.
  ”Ro?” minä kysyin varovasti. ”Etkai sinä ole minulle vihainen?”
  Rosalie räjähti. ”Senkin ääliö! Meidän piti ostaa vaatteita ja sinä jäit sen sijaan flirttailemaan jollekin myyjäkundille! Mikä sinua vaivaa?”
  Rosalie ei tuntunut ymmärtävän. Eikö hän tosiaankaan tajunnut, miten tärkeää tämä minulle oli?
  ”Hänen nimensä on Ace”, minä kerroin.
  ”Luuletko sinä, että minua hitto kiinnostaa”, Rosalie sähähti.
  Mutristin huuliani. ”Älä viitsi. Kyllä minäkin annan sinun puhua minulle Emmetistä.”
  ”Vertaatko sinä tosissasi Emmetiä johonkin ihmiseen?” Rosalie pilkkasi ääni raivosta täristen. Hän painoi lisää kaasua ja auto ampaisi eteenpäin. ”Ole kiltti ja kerro, että pilailet.”
  Kostutin huuliani kielelläni ja päätin olla välittämättä Rosaliesta. ”Saanko lainata tätä autoa huomenna?” kysyin anovaan sävyyn. ”Minun pitää mennä kaupungille.”
  ”Sinä menet tapaamaan häntä, etkö menekin?” Rosalie sanoi synkästi.
  ”Ai ketä?”
  Rosalien ääni oli täynnä ivallisuutta, kun hän vastasi. ”Acea.”
  Mitä siihen olisi voinut sanoa? Rose osasi kyllä erottaa, milloin valehtelin. ”Niin menenkin”, myönsin vaisusti.
  Rosalie mulkaisi minua halveksivasti. ”Carlisle ja Esme varmasti repeävät riemusta”, hän huomautti.
  Siristin silmiäni. Mistä lähtien minä muka olin välittänyt siitä, mitä ne kaksi sanoivat? Carlisesta ja Esmestä oli sitä paitsi tullut viime aikoina ärsyttäviä. Ensinnäkään he eivät antaneet minun enää pelata baseballia ja toisekseen he puuttuivat asioihini. Tai no; Carlisle ja Esme olivat aina puuttuneet asioihini ihan liikaa, mutta nyt se alkoi jo mennä äärimmäisyyksiin.
  ”Ja sekö on ongelma?” minä kysyin.
  Rosy oli keskittyvinään ajamiseen hyvinkin tarkasti. ”Sinä olet ääliö”, hän mutisi.

Kun vihdoin pääsimme kotiin, Rose pomppasi autosta pois ja harppoi metsään samantien. Minä veikkasin, että hän meni Tanyan talolle, joka sijaitsi vain muutaman kymmenen kilometrin päässä ja jonne oli helpompi mennä jalkaisin kuin autolla, mutta ihan varma en ollut. Emmett olisi luultavasti joka tapaukessa Tanyalla.
  Minua ei tosiaankaan huvittanut lähteä Rosalien mukaan, joten luikahdin vain nopeasti sisälle ja olohuoneeseen, missä Esme ja Carlisle katsoivat uutisia.
  ”Hei”, minä tervehdin hengästyneen kuuloisella äänellä.
  Carlisle ja Esme irrottivat katseensa tv-ruudusta. ”Sherry”, Esme sanoi lämpimästi hymyillen. ”Oliko teillä hauskaa?”
  Minä jätin ostoskassit lattialle lojumaan ja käperryin hänen viereensä sohvalle. ”Oli”, vastasin huolettomasti. ”Rose lähti käymään Tanyalla. Eikö telkusta tule mitään muuta?”
  Esme ja Carlisle vaihtoivat pitkän katseen. He tiesivät että jätin jotain kertomatta. Minua inhotti tapa, jolla he näkivät lävitseni.
  ”Riitelittekö te?” Esme kysyi varovasti.
  Nappasin häneltä kaukosäätimen ja vaihdoin kanavaa. ”Emme”, minä vastasin. Mietin asiaa hetken ja korjasin sitten: ”Emme varsinaisesti. Rosy vain... no te tiedätte millainen hän on”, naurahdin hermostuneesti, mutta puraisin huultani siinä samassa, kun tajusin, etten kuulostanut tippaakaan uskottavalta.
  Carlisle ja Esme näyttivät odottavilta, ja minä laskin katseeni käsiini. He eivät tulisi pitämään tästä.
  ”Wasillassa on yksi kauppa”, minä aloitin. ”Ihan kylätien varrella. Rosy suuttui, koska hylkäsin hänet yhden laukun takia.” Hyvä on, muuttelin vähän totuutta, mutta olihan kyse ollut laukusta... tavallaan.
  He eivät nielleet tarinaani. ”Voisitko sinä vaihteeksi puhua totta?” Esme kysyi vähän surulliseen sävyyn.
  ”Minä en halua puhua teidän kanssanne”,  minä kivahdin. ”Tiedätkö Esme, minulla on ihan syy siihen, etten voi kertoa teille asioita. Mitä ikinä teenkin, se on aina teistä jotenkin väärin. Jätä minut rauhaan!”
  Sanojani seurannut hiljaisuus venyi pitkäksi Carlislen ja Esmen tuijottaessa minua tyrmistyneenä. Lopulta Carlisle avasi suunsa.
  ”Hyvä on Sherry”, hän huokaisi. ”Puhu. Me emme ala huutaamaan.”
  ”Lupaatko?” minä kysyin aralla äänellä.
  ”Lupaan.”
  ”Hyvä on. Siellä vaatekaupassa on myyjänä yksi mies. Hänen nimensä on Ace...”

Carlislen oli selvästi vaikea pitää lupauksensa, kun olin päässyt tarinan loppuun. Esme taas näytti siltä, että voisi tukehtua hetkenä minä hyvänsä.
  Minua suututti heidän reaktionsa. Eivät he varsinaisesti rähjäämään alkaneet, mutta osoittivat kuitenkin selvästi, miten typerä minä heidän mielestään olin.
  Nousin ylös sohvalta huultani purren. ”No niin, minähän sanoin. Nyt te olette vihaisia minulle.”
  Carlisle pudisti päätään. ”Emme ole.”
  ”Jaa? Haluatko että haen sinulle peilin? Näkisit oman ilmeesi!”
  Carlisle näytti yhtäkkiä väsyneeltä. ”Miten sinä aina onnistut sotkemaan itsesi johonkin tälläiseen?”
  Puristin huuleni yhteen. En minä ollut sotkenut itseäni mihinkään, kaikki oli hyvin suunniteltua ja kontrollissa. En minä aikonut mennä Acen kanssa naimisiin tai mitään, halusin vain vähän aikaa. Aikaa, jona saisin uskotella itselleni, että Marcos oli täällä, kanssani. Että hän ei hylkäisi minua. ”Minä tiedän, mitä teen Carlisle”, napautin vihaisesti, vaikka en ollut ihan varma väitteeni todenperäisyydestä.
  ”Tiedätkö?”
  Minä katsoin häntä suoraa silmiin ja valehtelin pokkana. ”Tiedän.”
  Carlisle nyökkäsi hitaasti. ”Sitten me luotamme arvostelukykyysi.”
  Se olisi ollut kiva kuulla, ellen olisi tiennyt, että hän ei puhunut totta. Carlisle ei ikinä luottanut minun arvostelukykyyni. Nytkin oli helppo huomata, että hän ei uskonut sanojani.
  ”Voi kiitos”, minä sanoin ivaa tihkuvalla äänellä. ”Oikein vakuuttavaa.” Lähdin portaita kohti. ”Minä menen nukkumaan.” 

A/N: Siinä se. Kommenttia toivoisin.

Minsk

« Vastaus #68 : 19.04.2009 21:37:00 »
”Mutta haloo, Tanya on kamala. Jotenkin... limainen.”
  Rosalie alkoi nauraa. ”Limainen?” hän pyrskähti. ”Niin kuin etana vai?”
  Ei, ei niin kuin etana. Ennemminkin kuin kastemato.

Tälle repesin, ja nauroin pitkään. Todella hyvä ficci, en osaa antaa rakentavaa kommenttia, joten...

Jatkoa odottelen innolla! ;)
"I think she's having hysterics, maybe you should slap her."

Annabelle

« Vastaus #69 : 20.04.2009 15:51:38 »
Jih, jatkoa ! Olipas tuo Ace outo nimi.. Ja Sherry taas joutuu vaikeuksiin, aika ennalta arvattavaa :D

Mutta hei, arvaas mitä ? En löytänyt ainuttakaan virhettä ! En yrittänytkään mihinkään pikkupilkkuhin (kuten en ole ennenkään, kai ?) kiinnittää huomiota, ja mitään ei löytynyt !

Jatkoa taasen ?

- Annabelle

Nabi.

« Vastaus #70 : 20.04.2009 17:11:40 »
O____O' ensimmäinen mies mikä vastaan tulee... Ja se näytti niin paljon siltä... Marcokselta. Noh, jatkoa vain!!!!

Nuutti|

• Tekopyhä sankari
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
« Vastaus #71 : 20.04.2009 22:05:20 »
Oivoi, ihana jatko jälleen..!

Mua vähän ihmetytti, kun ensimmäinen mies joka vastaan kävelee, on aivan kuin Marcos. : ))
Mutta toisaalta se on kivaa... ei vitsit, kylläpäs oli fiksusti sanottu...!

Kiitos viisi miljoonaa kertaa jatkosta, ihanaihanaihana....
Kiitos.
~Suklaamurunen
kommenttini sekava, anteeksi. Jatkoa, kts. <33
ava&banner by auroora

Lyn

• Poet of the Mist
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
« Vastaus #72 : 22.04.2009 08:55:23 »
Ooo, tähän olikin tullut paljon jatkoa kun olin poissa. Ihanaa! Kommentoin nyt vain sillai yleispätevästi, mutta olet onnistunut viemään juonta hyvin eteenpäin. Minusta on jotenkin huvittavaa, kun Sherry vihaa Tanyaa ja poppoota, ja sitten ne kuitenkin tunkevat koko ajan mukaan. Pidäthän heidät mukana tarinassa, ainakin jonkin aikaa vielä. Tuo shoppailureissu oli hyvä, mutta ehkä vähän häiritsi se, mitä muutkin ovat sanoneet, eli heti ensimmäinen jätkä johon törmätään näyttää ihan Marcosilta. Toisaalta, ehkä se on ihan hyvä näin, olisi se Marcos-kopio muutenkin varmaan tullut, eikä tämä ollut todellakaan paskin tapa esitellä hänet.

Mutta joo, eli tykkäsin ihan hirveesti, ja jatkoa tietenkin odotan innolla. Sie oot totaalisesti koukuttanut minut tähän ficciin. Kiitos siitä  :D.

-Lyn
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

Parisade

• enkelten verta
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 16)
« Vastaus #73 : 07.05.2009 20:45:20 »
Lyn: Kiitos. En tosin usko, että Ace oli eka tyyppi, joka nähtiin, muihin Sher ei vain kiinnittänyt huomiota:D
Suklaamurunen: Kiitos. Tosiaan, Acea ennen varmaan nähtiin joku muukin.
Nabi: Ei Ace varmaan eka ollut:D
Annabelle: Eikö virheitä :o Waude:D
Minsk: kiitus

A/N: Olen ollut hidas. Muttakun paremmassa koneessa ei ole wordiä ja käytän yleensä enimmäkseen sitä. Ja sitten on tämä ysin kevät... murrr...

16. Unessa on hyvä elää
Sain nukuttua sinä yönä vain pari tuntia ja silloinkin näin painajaista. Ei kysymys ollut siitä, että minua olisi pelottanut Acen tapaaminen. Itse asiassa tarkemmin ajateltuna koko kundi itsessään ei kiinnostanut minua tippaakaan.
 Syynä hermostuneisuuteeni oli ennemminkin kärsmättömyys. Muisto Marcoksen kasvoista – tai Acen kasvoista, kuinka vain – poltti silmiäni kuin tuli. Jopa silmieni ollessa auki, hänen profiilinsa kummitteli silmänurkassani epäselvänä, tavoittamattomissa. Ja minulla oli olo, että hän tarkkaili, tiesi, mitä tein.
  Kömmin taas ylös sängystä ja napsautin television päälle varmaan kymmenen kerran sinä yönä. En pystynyt keskittymään ja se ärsytti.
  Tällä hetkellä, juuri nyt, vihasin enemmän kuin koskaan sitä kelloa, joka roikkui oveni yläpuolella äänekkäästi tikittäen. Vaikka mulkoilin sitä niin rumasti, kuin ikinä osasin, se ei siltikään liikkunut nopeammin.
  Kello oli kolme yöllä. Yhdeksän tuntia siihen, että tapaisin Acen ravintola Chinewallissa. Yhdeksän tuntia siihen, että saisin taas nähdä Marcosin kasvot.
  Alakerrasta kuului ääniä. Rosalie ja Emmett olivat tulleet takaisin kotiin ja tuoneet Tanyan, Irinan, Katen, Eleazarin ja Carmenin mukanaan. Carlisle ja Esme kuuluivat juttelevan heidän kanssaan Edwardin pianonsoiton kaikuessa taustalla.
  Laahauduin alakertaan varmaan aika ärtyneen näköisenä. Siellä oli niin paljon väkeä, että mahduin vain vaivoin joukkoon. Edward näytti opettavan Tanyalle pianonsoittoa, Eleazar ja Carmen höpisivät jotain tyhjää Carlislen kanssa ja Esme, Emmett, Irina ja Kate pelasivat korttia. Rosalie istui sohvalla kuunnellen puolella korvalla muiden juttuja, mutta hänen hymynsä valahti minun tullessa sisään ja hän mulkaisi minua rumasti.
  Rosaliella oli kurja tapa olla pitkävihainen. Olin siis vaihtanut hänet ihmismieheen, mutta entä sitten? Siskon pitäisi jo päästä siitä yli. Luultavasti joutuisin kuitenkin itse hieromaan sopua, ennen kuin Rosy leppyisi.
  ”Hei”, minä mutisin limanuljaska-Tanyan väelle. Tiesin kuulostavani epäkohteliaalta, mutta minua ei tippaakaan kiinnostanut. Nuo eivät olleet tervetulleita tänne.
  Kate oli ehdottomasti porukan kivoin, mutta vaikutti vähän kyllästyneeltä töykeään käytökseeni. Ainakin juuri nyt. Minä ärsytin häntä aivan yhtä paljon kuin hän minua. ”Kiva nähdä taas sinuakin”, hän sanoi piikikkäästi.
  Puristin huuleni yhteen jättääkseni hänen kommenttinsa huomiotta, nostin kasvoilleni suloisen koiranpentuilmeen ja hipsin Rosalien luokse.
  Rosalie nojautui kauemmas minusta torjuva ilme kasvoillaan. ”Häivy, Sher”, hän sähähti kovaäänisesti, ennen kuin älysi katsoa ympärilleen ja huomasi, että kaikki tuijottivat.
  Minä sentään osasin puhua hiljaa. ”Anna anteeksi Ro Ro”, kerjäsin niin hiljaisella äänellä, että kukaan muu kuin Rosy ei voinut kuulla, vaikka he sentään olivat samassa huoneessa. ”Ei ollut tarkoitus.” Jep, aika nöyryyttävää, mutta minä tarvitsin Rosen apua.
  Tällä kertaa Rose sentään yritti puhua kuiskaten. ”Tiedätkö, Sher, minua ei kiinnosta. Elä sitten vaaleanpunaisessa hattaralinnassasi jos haluat. Minua ei kiinnosta.”
  Minä vilkaisin kiusaantuneena lähimpänä olevaa Emmetiä, joka oli selvästi nojautunut sivulle kuullakseen keskustelumme ja Edwardin vieressä seisovaa uteliaannäköistä Tanyaa. Oliko heidän pakko kuunnella? Tämä oli Rosen ja minun välinen asia.
  ”Mennäänkö yläkertaan”, minä kysyin Roselta.
  Sisko ei näyttänyt kamalan innostuneelta, mutta seurasi minua kuitenkin yläkertaan, jossa minä tökin hänet huoneeseeni.
  Hiljaisuus venyi pitkäksi. Rosalie tuijotti seiniä ja tutki kynsiään. Hän katsoi kaikkialle muualle, paitsi minuun. ”Minä en tajua, miten sinä voit asua tällaisessa huoneessa”, hän puuskahti lopulta. ”Ei ihme, että sinä olet niin masentunut.”
  Seurasin Rosalien katsetta mustaksi maalattuihin seiniin ja verenpunaisiin verhoihin. Rose oli oikeassa, huone ei ollut kovin piristävä. Mutta ei sen ollut tarkoituskaan olla. Tämä oli vampyyrin pesä ja halusin, että se myös näytti siltä. Olin onnistunut mielestäni kiitettävästi. Musta ja punainen olivat hallitsevia värejä, juuri muuta huoneessa ei ollutkaan. Tämä oli minun kätkeytymispaikkani, niin masentava että se piristi. Mutta nyt ei puhuttaisi siitä.
  Heittäydyin sängylleni istumaan. ”Älä takerru epäolennaisuuksiin Rosy.”
  Nyt Rosalie jopa vaivautui vilkaisemaan minua halveksivasti. ”Ja olennaista on…?”
  Voi luoja, tästä tulisi pitkä riita. ”Minä ja Ace”, sanoin mahdollisimman hillityllä äänellä.
  ”Ace?” Rosalien ääni oli kyllästynyt. ”Mikä saa sinut kuvittelemaan, että minä suostuisin puhumaan sinun kanssasi jostain ihmisestä, johon olet pihkassa?”
  Jos minulla olisi ollut jotain suussa, niin olisin tukehtunut. ”Pihkassa? Pihkassa? Vakavasti Rose, et voi kuvitella, että minä pitäisin hänestä.”
  Rosy ei pysynyt kärryillä. ”Etkö sitten?”
  Vau, olin tosi iloinen, että hän ei ollut minulle biologista sukua. Siskoni oli yhtä tyhmä kuin… niin, ainoa joka tuli mieleen oli Emmett. Millainen mies, sellainen vaimo. Tai jotain sen suuntaista.
  Ja vasta sitten tajusin, että Rosalie ei ollut koskaan nähnyt Marcoksen kasvoja. Hänellä ei ollut hajuakaan, miksi Ace kiinnosti minua niin paljon. Ei ihme, että hän oli pihalla.
  ”Odota hetki”, minä käskin ja nousin sängyltä ylös. Aloin penkoa lipastoani. ”Usko tai älä, minulla on ihan syy mennä treffeille Acen kanssa.”
  Rosalien epäuskoinen ilme kertoi tasan tarkkaan, kuinka suuressa arvossa hän minun vakuuttelujani piti. ”Ja mikä syy se sellainen mahtaisi olla?” Hän seurasi hetken kun minä heittelin tavaroita pois lipastoni laatikosta. ”Mitä sinä sieltä oikein haet?”
  Vedin laatikosta ulos pölyisen valokuva-albumin. Sen saman, jonka Edward oli pelastanut tulipalosta. Sitten hipsin takaisin sängylle.
  Rose istui viereeni ja seurasi kyllästyneen näköisenä, kun selasin Marcoksen kuvan esiin. Kun hän näki kuvassa hymyilevän pojan hänen silmänsä rävähtivät suuriksi.
  Minäkin unohduin ihailemaan kuvaa. Marcos näytti tässä kuvassa niin onnelliselta. Ei yhtään niin vihaiselta ja epäluuloiselta kuin minä olin tottunut hänet näkemään. Hän näytti melkein enemmän Acelta kuin itseltään.
  ”Sinä olet hullu”, Rosalie sanoi vaimealla äänellä. ”Ehdottomasti hullu.”
  Voi miksi minä olin kuvitellut, että hän ymmärtäisi. Rosalien saattoi aina luottaa löytävän minusta jotain negatiivista.
  ”Kiitti paljon”, minä sanoin. Rosalien asenne alkoi kiukuttaa. Ei tämä ollut minun vikani.
  Rosalie tuijotti kuvaa vielä hetken. ´Sitten hän suoristi selkänsä ja heitti hiukset pois silmiltä. ”Joten”, hän aloitti. ”Vieläkö sinä tarvitset sitä autoa lainaksi?”
  Suuni loksahti auki, kun seurasin vaisun hymyn nousevan Rosyn kasvoille. Vau, siskoni ei ollutkaan täysi mäntti.
  ”Ro, sinä olet paras”, minä henkäisin yhä ällistyneenä.
  ”Tiedetään”, Rosy vastasi kuivasti. Hän nousi ylös sängyltä ja veti minut pystyyn. ”Tule. Mennään katsomaan, mitä sinä pistät päälle.

Rosalie sai minut näyttämään upealta. Hän oli lainannut minulle valkoisen puseron, joka sopi loistavasti yhteen vaalean hameeni kanssa. Hiukseni Rosy oli kiertänyt nutturalle, josta roikkui pari suortuvaa. Sitten vielä vähän punaa poskiini ja olin valmis.
  ”Sinä olet taikuri”, minä henkäisin, kun näin itseni peilistä. ”Vau, Rosy. En ikinä uskonut, että voisin näyttää näin nätiltä.”
  Rosalie tuli taakseni hymyillen. ”Poskipuna sen tekee. Sinä olet muutenkin ihan kaunis, mutta näytät yleensä vain vähän sairaalta. Ihan kuin sinulla olisi keuhkotauti.”
  Kommentti minun sairaalloisuudestani oli asiaton. Mutta Rosy oli ollut tänä yönä tosi kiltti, joten en alkanut valittamaan. ”Kello?” minä kysyin.
  ”Mmm… Yhdeksän. Sinun täytyy lähteä pian.” Hän kaivoi laatikostaan autonsa avaimet ja heitti ne minulle. ”Ole hyvä.”
  Otin avaimet kiinni leveästi hymyillen. ”Kiitos. Kerroinko jo, miten paljon rakastan sinua?”
  Rosalie vastasi hymyyni. ”Parempi onkin, että arvostat tätä. Carlisle ja Esme eivät luultavasti pidä siitä, että minä kannustan sinua sekoilemaan jonkun ihmisen kanssa.”¨
  ”Pah. Sano niille, että tukkivat turpansa. Tämä on minun asiani.” Hipsin ovelle. ”Nyt minun pitää mennä. Toivota onnea.”
  Rosalien ääni oli nuiva. ”Ai mihin? Ihmismiehen iskemiseen vai? Ei pitäisi olla iso homma. Varsinkaan sinulle.”
  ”Rosy kiltti, en minä voi vain hypnotisoida häntä. Se ei toimi niin. Minä menen nyt.” Sujahdin ovesta ulos.
  ”Sherry”, Rosalie huudahti perääni.
  Peruutin takaisin ovenrakoon. ”Mitä?”
  ”Älä vain tapa häntä. Minä en halua tuntea olevani vastuussa murhasta.”
  Kiva. Rosalie luotti itsehillintääni ihanan paljon. Näytin hänelle nopeasti kieltä ja juoksin portaat alas olohuoneeseen.
  Tanyan poppoo ja suurin osa minun perheestäni oli yhä siellä. Carmen ja Eleazar olivat häipyneet jonnekin kuuseen, mutta muuten kaikki olivat paikalla.
  Yritin päästä ulko-ovelle ilman, että kukaan huomaisi minua, mutta tietenkin se oli mahdotonta.
  ”Sinä olet lähdössä?” Se oli Esme. Hän näytti lievästi paheksuvalta.
  Minä en tosiaankaan kaivannut Esmeä pilaamaan loistavaa tuultani. ”Haista…” Katkaisin lauseen siihen, kun huomasin kaikkien tuijottavan minua.
  Tanyan uteliaisuus oli loputonta. ”Mitä nyt?” hän kysyi pehmeällä äänellään.
  Vilkaisin häntä murhaavasti ja huomasin Tanyan seisovan vähän liian lähellä Edwardia. Edward teeskenteli selvästi, ettei huomannut mitään, mutta Tanya vilkuili häntä aina välillä ripsiensä välistä. Huolestuttavaa. Tässä talossa asui jo kaksi umpirakastunutta avioparia. Kolmatta ei tarvittaisi.
  ”Sher menee treffeille ihmisen kanssa”, Emmett kertoi Tanyalle irvistys kasvoillaan.
  Tanya näytti ihmettelevältä. ”Entäs sitten?”
  Silmäni rävähtivät auki. Vau, Tanya ei tainnutkaan olla hullumpi tyyppi. Edes joku, joka ei pitänyt minua täysääliönä turhan takia. Voitonriemuinen hymy levisi huulilleni ja osoitin Tanyaa. ”Haa! Siinäs kuulitte. Minä en tee mitään pahaa. Ja häivyn nyt. Heippa.”
  Niine hyvineni sujahdin ovesta ulos, ennen kun Carlisle tai Esme ehtivät sanoa sanaakaan. Ah. Kaksi tuntia siihen, että saisin nähdä Marcoksen kasvot.

Todellisuudessa siihen meni pitempi aika. Ace oli myöhässä. Ja kun hän viimein saapui, minä olin istunut ravintolan edessä jo puoli tuntia. Ja kenelle tahansa muulle olisin alkanut huutamaan ja valittamaan, mutta nähdessäni Marcoksen kasvot ilmeeni suli palvovaksi hymyksi.
  ”Hei”, minä kehräsin suloisella äänellä ja nousin ylös rappusilta, joilla olin istunut.
  Marc— siis Ace vastasi tervehdykseeni itsevarma hymy kasvoillaan. ”Hei. Sinä näytät kauniilta.”
  Minä astuin askeleen lähemmäs lumoutuneena. Nuo silmät eivät taatusti kuuluneet Acelle. Minä muistin ne. Ne olivat Marcoksen, vain hänellä oli oikeus tuohon omahyväiseen hymyyn. Vain hänellä oli oikeus katsoa minua noin itsevarmasti, tietäen, että tekisin kaikkeni miellyttääkseni häntä.
  Ace veti minut kylkeensä kiinni ja johdatti ravintolaan. Aika rohkeaa, tämä oli kuitenkin vasta toinen kerta, kun tapasimme. Ei silti, että se olisi minua haitannut.
  ”Meillä on varaus”, Ace sanoi hovimestarille.
  Mies käänsi katseensa meihin asiallisen näköisenä. ”Millä nimellä?”
  ”Baum.”
  Hovimestari selasi kirjaansa ihan älyttömän kauan. Typerys. Eikö hän osannut liikutella sormiaan yhtään vikkelämmin.
  Lopulta tyyppi vihdoin löysi Acen nimen. ”Seuratkaa minua”, hän sanoi ja lähti johdattamaan meitä pöytien lomitse pienelle kahdenistuttavalle pöydälle, joka oli lähellä ikkunaa. Ikkunasta avautui ihana näköala suoraan joen rantaan.
  Ace auttoi minut tuolille ja istui sitten minua vastapäätä. Meille ojennettiin ruokalistat ja Ace syventyi siihen heti. Minua ei paljoa kiinnostanut, en kuitenkaan aikonut syödä mitään. Uppouduin sen sijaan katsomaan Marcoksen kasvoja. Niiden otsa oli lievästi rypyssä ja huulilla välkähteli vino hymy. Marcos. Minun Marcokseni.
  Ace kohotti päätään ja huomasi katseeni. Hänen hymynsä leveni omahyväiseksi. ”Mikä hätänä kulti? Pelkäätkö, että haihdun ilmaan?”
  Kerrankin tapasin ihmisen, jonka alentuva äänensävy ei ärsyttänyt minua. ”Pelkään”, minä myönsin hengästyneen kuuloisena.
  Marcoksen ilmeestä näki, että hänen itsetuntonsa paisui kuin ilmapallo. ”En ihan vielä muru. Haluan syödä ensin.” Hän nauroi omalle sukkeluudelleen.
  Minusta juttu ei ollut kovin hauska, mutta nautin naurusta. Olin kuullut Marcoksen naurua liian vähän tälle elämälle.
  Minä hätkähdin kun tarjoilijan ääni ilmestyi tyhjästä. ”Oletteko päättäneet?”
  Marcos— Ace vastasi katse yhä minussa. ”Minä otan friteerattua kanaa chilikastikkeessa. Ja juomaksi…” hän katsoi silmiäni kiinteästi. ”Juomaksi Sherryä.”
  Tarjoilija kirjoitti tiedon ylös. ”Entä teille, neiti?”
  ”Minulle vai?” minä henkäisin. ”Minä otan samaa.”
  Tarjoilija nyökkäsi ja poistui. Marcosin huulet alkoivat liikkua, kun hän sanoi jotakin.
  Käänsin katseeni syrjään selvittääkseni aivoni. Nyt pitäisi jarruttaa. Tämä ei ollut Marcos, tämä oli Ace. Marcos oli jossain valtameren toisella puolella, eikä luultavasti uhrannut ajatustakaan minulle. Miksi minun siis pitäisi kaivata häntä?
  Mutta toisaalta, enkö minä ollutkin täällä juuri siksi, että halusin ajatella häntä? Enkö ollutkin juuri halunnut haaveilla ja uskotella itselleni, että tämä oli Marcos?
  Vastausta ei tarvinnut kauaa miettiä. Kyllä, halusin. Ehdottomasti.
  Kostutin huuliani kielelläni ja katsoin taas Marcoksen kasvoihin. ”Anteeksi, sanoitko sinä jotakin?”
  ”Sanoin. Haluan kertoa sinulle, miten löysin tässä yhtenä päivänä yli viisikymmentä dollaria isäni liikkeen pukukopista. Sen oli jättänyt joku nainen, joka oli...”

Hän kertoi minulle. Siitä ja monesta muusta asiasta. Suurimman osan ajasta, en edes erottanut sanoja. Katsoin vain Marcoksen kasvoja ja annoin hänen sanojensa kietoutua ympärilleni. Marcoksen syvä ääni tanssi korvissani kuin musiikki ja hänen eleensä toivat mieleeni kipeitä muistoja.
  Ja minä keskityin uskomaan, että tässä, minua vastapäätä, tosiaan oli Marcos. Hän oli kanssani, eikä ollut hylännyt minua. Ja minä kuulin hänen äänensä ja näin hänen kasvonsa ja tiesin, että hän oli täällä. Erotin sen pienen rypyn hänen kulmakarvojensa välissä ja muistin. Hän ei ollut muuttunut yhtään ja hän oli täällä.
  Ja jossain vaiheessa meille tuotiin ruuat, enkä minä edes huomannut sitä. En koskenutkaan annokseeni, kuuntelin vain Marcosia, joka ei hetkeksikään lakannut puhumasta. Hän puhui itsestään, perheestään, työstään; asioista, joista tiesin, että ne eivät kuuluneet Marcosin elämään, mutta sillä ei ollut väliä. Vain hänen äänellään ja kasvoillaan oli väliä.

Ja kun me olimme syöneet, ja kävelimme kauan joen rantaa pitkin, hän suuteli minua. Ja hänen huulensa olivat pehmeät ja tutut, aivan kuten muistin. Ja hän puhui lisää. Vasta kun ilta alkoi pimetä ja meille tuli kylmä, Marcos vei minut kotiinsa. Se oli erilainen kuin muistin, paljon pienempi. Mutta Marcos oli siellä, eikä muulla ollut väliä. Ja hänen tuoksunsa ja hänen vahvat lihaksensa, jotka kietoutuivat ympärilleni lakanoiden välissä, tuntuivat tutuilta. Turvallisilta.
  Ja sitten, kun Marcos viimein nukahti, minua yhä sylissään pidellen, minä pystyin tuntemaan olevani turvassa. Näin monen vuodenkin kuluttua minä tiesin, että rakastin häntä. Ja tiesin, että olin vihdoinkin kokonainen. Että olin saanut Marcosin takaisin.

A/N: Kommenttia kerjäilen:DD
« Viimeksi muokattu: 16.05.2009 19:07:34 kirjoittanut Eara »

Nabi.

« Vastaus #74 : 09.05.2009 09:29:32 »
Awwwww~<3 Aivan ihana. Minulle kyllä kelpaisi Sherry huone ihan hyvin. Rosalie on kyllä sellainen taituri, että varmana Sherry näytti todella lumoavalta. Hyvä että Rosalie ja Sherry sopivat riitansa vähän nopeammin. Sitten toi Ace kohtaus aika hyvä. Vaikka mua ärsyttii koko sen ajan kuin itsevarma se tyyppi oli Sherryn kanssa. Ois tehny mieli kuristaa se heti. Hyvä, että tuli jatkoa olen odottanutkin sitä kauan. Kirjoitus virheitä ei löytynyt. Todella sujuvaa tekstiä josta jopa minäkin ymmärsin kaiken (yleensä en, mutta tässä ficissä kyllä).  Jatkoa pian<3

Nuutti|

• Tekopyhä sankari
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
« Vastaus #75 : 09.05.2009 11:31:30 »
Awwwws... <33
Ihanaa huomata että vihdoinkin on tullut jatkoa. Sitä on odoteltu. ; ))
Mutta itse pätkään. Vähän huolestuttavaa että Sherry pitää Acea Marcoksena. Se kuitenkin tulee ongelmaksi jossain vaiheessa, hmmhmm...
Jotenkin aavistelen pahaa.. :/ Tyhmästi sanottu, mutta tässä käy vielä huonosti. : ))
Mutta kiitos jatkosta ihan hiiiiirveästi. :)
Kiit♥s, vielä kerran..

Suklaamurunen
ava&banner by auroora

Idiela Cullen

• Vampyyri
  • Playing with fire
« Vastaus #76 : 09.05.2009 17:13:21 »
Kiitos paljon taas aivan mahtavista uusista luvuista! Tää ficci on ehdottamasti ihan ykkönen eli ainakin mun lemppari Twilight-ficeistä! :) Jatka vaan samaan malliin niin hyvä tulee!

Toivottavasti Sherry osaisi pysyä poissa vaikeuksista, mikä voi tietenkin olla liian vaikeaa!

Jatkoa odotellessa! <3

-Idiela
It's impossible to you, not impossible to me.

Lyn

• Poet of the Mist
  • Mahzirikhi zu gang ghukhil
    • My mind
« Vastaus #77 : 09.05.2009 19:29:12 »
Ah. Ihanaa <3. Ymmärrän kyllä hyvin tuon ysiluokan kevään, itse olen keskellä samaa hullunmyllyä. Ja arvostan sitä, että sinulla riittä energiaa kirjoittamiseenkin. Itse olen suurinpiirtein liikkuva ruumis. Mutta joo...

Tämä luku oli ihana. Tykkäsin todella paljon Rosystä tässä luvussa, hän on jotenkin sellainen, miksi minä olen hänet aina kuvitellutkin. Tässä luvussa se tuli mielestäni parhaiten esiin (siis tämänhetkisistä luvuista). Sher on taas vauhdissa. Jotenkin hän oli niin suloinen kun ajatteli vain koko ajan Marcosia. Ace parka, luuli että tyttö on totaalisen lätkässä, eikä tältä herunut lähestulkoon yhtään ajatusta hänelle.

Juups, ensi lukua odotellessa, voisin vaikka yrittää tehdä jotakin muutakin kuin kyylätä tämän seuraavan luvun ilmestymistä. Mithenköhän se aina menee niin, että kun on pari päivää, jolloin en kyylää, niin heti se seuraava luku ilmestyy...

-Lyn
Write your poems to sand of dream
Feel the distance, cry and srcream
Love with all you might and heart
And pray that you will never fall apart.
Art is part of my soul
I wish you a safe journey

Parisade

• enkelten verta
« Vastaus #78 : 10.05.2009 18:21:22 »
Noora.: Kiitos:D Älä pelkää, en minä ole Edwardille ketään toista järjestämässä (en itse pysty sulattamaan mitään muuta kuin canon parituksia, ainakaan twilightissa. Kun siinä on nuo tosirakkaudet sun muut... niitä ei VOI rikkoa:D)
Lyn: Minua pelottaa, millaista on sitten kun joudun lukioon, kun kerran on vaikeuksia jo nyt:D Kiva kun tykkäsit Rosystä.
Idiela Cullen: kiitos. Ah, imartelevaa.
Suklaamurunen: Kiitoos
Nabi: Kiitos. Olet oikeassa, Rosy on taikuri.

A/N: Edwardin näkökulma. Ja vaaiiikeaaa... ihan liian vaikeaa kirjoittaa Edwardista kertojana. Jotkut kohdat ei mun mielestä ollenkaan kuulosta Edwardilta, mutta mutta...

17. Heikkoja ääniä ympärilläni

Edward:

Tämä oli menossa naurettavaksi. Sher oli nykyään harvoin kotona edes öisin, ja päivisin tilanne oli vielä toivottomampi. Hän roikkui jokaisen hetken sen Acen kanssa kaupungilla.
  Sherry tuli sisään sulkien oven hiljaa kiinni perässään. Minä vilkaisin häntä arvioivasti. Sher näytti nykyään aika onnelliselta. Hänen silmissään oli sellainen unelias katse, jota näkee yleensä dementoituneilla ihmisillä. Sellainen katse, joka suuntautuu sisäänpäin; muistoihin tai mielikuvitukseen. Hän myös hymyili melkein koko ajan, silmät tarkennettuina johonkin kauas.
  Eniten minua kuitenkin pelottivat hänen ajatuksensa. Ne toistivat aina samaa kaavaa: Marcos, Marcos, Marcos… yksitoista tuntia… Hitto, ärsyttävän kauan. Marcos, minä rakastan sinua.
  Carlisle ja Esme jäivät katsomaan pitkää hänen peräänsä, kun hän hyppeli yläkertaan.
  Tämä menee liian pitkälle. Carlisle oli huomannut saman kuin minä. Oli outoa, ettei hän ollut jo puuttunut tilanteeseen. Carlisle oli meistä ainut, joka oikeasti pystyi vaikuttamaan siihen mitä Sherry teki. Sher totteli häntä useimmiten kaikessa – huusi ja riiteli kyllä ensin, mutta totteli silti.
  ”Tekisit sitten jotain”, minä murahdin.
  Carlisle vilkaisi minua ärtyneenä. ”Mitä sinä haluat minun tekevän, Edward? En minä voi kieltää häntä tapaamasta Acea.” Ja Sherry on niin onnellinen.
  Kyllä minä tajusin tuon asenteen. Mutta Carlislella ei ollut ihan yhtä tarkkaa kuvaa Sherryn mielenliikkeistä kuin minulla. ”Hän luulee, että Ace on Marcos”, minä huomautin. ”Ei hän ole onnellinen, hän vain luulee olevansa.”
  Minua ihmetytti Sherryn kyky valehdella itselleen. Minä en varmaan pystyisi uskottelemaan itselleni, että joku ihminen, jonka tiesin olevan poissa, olisi tullut takaisin.
  Toisaalta Sherry oli hyvä valehtelemaan muillekin, miksei siis myös itselleen. Ja jostain syystä kaikki myös aina uskoivat häntä.
  Carlislen ja Esmen ongelmana oli se, että he halusivat uskoa Sherryä. Sherry oli sanonut heille, että hallitsi tilanteen ja että tiesi mitä teki ja Carlisle ja Esme yrittivät luottaa häneen niin paljon, etteivät nähneet kokonaiskuvaa.
  Taisin olla ainut tässä talossa, joka tajusi, ettei Sherryyn voinut luottaa. Hän valehteli enemmän kuin puhui totta ja useimmiten vieläpä vakuuttavasti.
  Mutta ihmisen kanssa seurustelu; se oli naurettavaa. Sherryn itsehillintä oli aika hyvä, mutta hetkikin tarkkaamattomuutta niin Ace kuolisi. Toinen huolenaihe oli se, että Sherry ei luultavasti välittäisi pitää salaisuutta Acelta kovin kauan. Hän oli niin Acen lumoissa, että saattaisi paljastaa miehelle olevansa vampyyri koska vain. Ja sitten… en tiennyt mitä sitten tapahtuisi.
  Ja ihan kuin Sherryssä ei olisi tarpeeksi ongelmaa, niin minua huolestutti myös toinen asia. Tanya. Hänellä vaikutti olevan jonkinlainen… ihastus minuun.
  Minä yritin suhtautua siihen mahdollisimman neutraalisti. En halunnut olla hänelle töykeä, mutta en myöskään rohkaista häntä.
  Ja minä todella pidin Tanyasta. Hän oli mukava juttukumppani, hauskaa seuraa ja loistava shakissa. Hän ei ollut vielä voittanut minua, mutta epäilin, että ennen pitkää niin kävisi. Mutta minä en vain pitänyt hänestä oikealla tavalla. En pitänyt hänestä samalla tavalla kuin hän piti minusta.
  Tajusin, että minun pitäisi hoitaa asia mahdollisimman pian selväksi Tanyan kanssa. Muuten hän vain loukkaantuisi pahemmin.
  Huokaisin ja nousin sohvalta. ”Minä lähden käymään Tanyan luona”, kerroin Esmelle ja Carlislelle. Vilkaisin kattoa. Pystyin kuulemaan Sherryn ajatusten äänettömän jauhannan. Luoja, liiku nopeampaan kello… minä haluan nähdä Marcoksen… kymmenen ja puoli tuntia.  
  Pudistin päätäni ja vilkaisin Carlislea terävästi. ”Voitko tehdä tuolle jotakin? Ole kiltti.”
  Carlisle nyökkäsi hitaasti. Hyvä on… Hän ei tule ilahtumaan.
  Saattoi hyvinkin olla totta. Onneksi minä en joutuisi olemaan Sherryn huudon kohteena. Katosin ovesta pimeään iltaan.

Tanyan perheen talon ikkunoissa paloi valot. Metsän keskellä oleva talo loi valoaan myös ympäröivään maastoon – vaikka enhän minä sitä tarvinnut.
  Koputin oveen kohteliaisuudesta, vaikka tiesinkin sen olevan turhaa – kaikki olivat kuulleet tuloni jo matkan päästä.
  Kate avasi oven hymyillen ja päästi minut sisään. Hän tervehti minua ajatuksissaan. Hei Edward.
  ”Kate”, minä nyökkäsin. ”Onko Tanya kotona?”
  Taitaa olla. ”Tanya!” hän kutsui.
  Tanya ilmestyi portaiden yläpäähän. Kun hän näki minut, hänen kasvoilleen ilmestyi välittömästi valoisa hymy. ”Edward!” Vau, nuo hiukset ovat niin ihanat.
  Se sai hymyni hieman väkinäiseksi. Minä en halunnut loukata häntä. Se alkoi kuitenkin vaikuttaa väistämättömältä. ”Hei, Tanya. Välittäisitkö sinä jutella kanssani hetken?”
  Oo… Sopii loistavasti. Tanyan mielikuvitus alkoi saman tien vääntää kuvia siitä mitä minä haluaisin sanoa. Useimmat päättyivät siihen, että minä suutelin häntä.
  ”Hienoa. Mennäänkö ulos?” minä kysyin.
  Tanya suostui oikopäätä.

Me kävelimme hieman matkaa joen vartta pitkin isolle kalliolle. Siellä minä seisahduin katsomaan Tanyaa.
  Hän näytti uteliaalta ja valppaalta. Minua harmitti. Toivoin, etten joutuisi tekemään tätä.
  Mitä minä oikein aioin sanoa hänelle? Miten onnistuisin olemaan tarpeeksi kohtelias?
  Tanyan ajatukset lipuivat korviini, keskeyttäen mietteeni. Nyt hän aikoo suudella minua. Vau, nyt hän aikoo suudella minua.
  Minä naurahdin matalasti ja käänsin katseeni pois hänen kasvoistaan. ”Tajuat kai, että minä kuulen tuon?”
  Tanya näytti häkeltyneeltä. Jos hän olisi ollut ihminen, niin hän olisi taatusti punastunut.
  ”Sinä tiedät, että minä pidän sinusta todella paljon”, minä sanoin lempeästi. ”Sinä olet uskomaton nainen ja kuka tahansa mies olisi iloinen sinun minulle osoittamastani huomiosta, Sinä tiedät sen. Mutta minä en vain…” Annoin ääneni hiipua pois. Tarkoitus oli jo tullut selväksi.
  Tanya ymmärsi kyllä. Hänen ilmeensä vaihtelivat nopeasti. Loukkaantuneisuutta, surua, vaivaantuneisuutta. Lopulta hän puuskahti. ”Edward. Eikö olisi ollut mitenkään mahdollista, että olisit sanonut tuon ennen, kuin minä nolasin itseni täysin.”
  Katsoin häntä ällistyneenä. Tanya ei näyttänyt kovin vihaiselta. Itse asiassa hän hymyili hieman.
  Ei se mitään, Edward. Kyllä minä tavallaan arvasin, ettet tunne samoin, hän ajatteli.
  Olin helpottunut, enkä voinut olla tuntematta ihailua Tanyaa kohtaan. Hän oli uskomattoman ymmärtäväinen ja vahva. ”Ethän anna tämän vaikuttaa väleihimme, Tanya. Nautin seurastasi paljon.”
  Tanya virnisti ilkikurisesti. ”Et sinä minusta näin helposti eroon pääse. Olet ainoa, josta on vähänkin vastusta shakissa. Minä tarvitsen haastajan.”
  Nauroin vapautuneesti. ”Kiitos, että otat tämän niin hyvin.”
  Aina, Edward, aina.
  Minä hymyilin ja huokaisin sitten. ”Minä luulen, että minun on aika lähteä kotiin.” Halusin antaa hänelle rauhan miettiä, mitä olin sanonut. ”Nähdään huomenna.”
  Tanya vaikutti helpottuneelta lähdöstäni. Nähdään
  Väläytin hänelle vielä nopean hymyn ennen kuin pyrähdin juoksuun.

Kotimatkalla huomasin, että minulla oli melko kova jano, joten kävin nopeasti metsästämässä yhden hirven. Sitten jatkoin matkaani.
  Olin suunnilleen neljän kilometrin päässä kotoa, kun erotin Sherryn tuoksun jättämän jäljen. Se oli tuore, joten hän ei luultavasti ollut kovin kaukana. Lähdin seuraamaan sitä vähän vastahakoisesti. En ollut varma, olisinko kovin tervetullut hänen lähelleen.
  Vain pari kilometriä kuljettuani pystyin jo kuulemaan hänen ajatuksensa. Niistä huomasi heti, että Carlisle oli puhunut hänelle. En saanut aivan tarkkaa käsitystä siitä, mitä hän oli sanonut, mutta tuskin mitään kovin mieluisaa Sherryn kannalta.
  Minulta ei mennyt kauaa taittaa niitä muutamaa kilometriä, jotka välillämme oli. Sain hänet näköpiiriini alle minuutissa. Hän istui pienen puron rannalla olevassa puussa poski sen runkoa vasten painettuna.
  Ja hän näytti surulliselta. Sherry itkee paljon, mutta tällä kertaa se oli erilaista. Se uneksiva katse hänen silmistään oli poissa, eikä hän hymyillyt enää. Carlisle oli saanut hänet jotenkin heräämään todellisuuteen.
  Menin lähemmäs varovasti, että hän varmasti saisi aikaa huomata minut.
  Sherry ei katsonut minuun, kun hän mutisi: ”Mene pois.”
  En välittänyt pyynnöstä vaan kiipesin hänen viereensä. ”Kai sinä tajuat, että Ace ei ole Marcos”, minä kysyin.
  Se oli virhe. Hän alkoi itkeä entistä kovemmin. ”Sinun ei tarvitse kertoa tuota minulle, Carlisle teki sen jo”, hän nyyhkytti. Minä vihaan Carlislea. Ja vihaan Edwardia. Miksi tuon piti tulla tänne.
  ”Minä olin ohikulkumatkalla”, selitin anteeksipyytävään sävyyn.
  Sekään ei ollut viisasta. ”Hitto, Edward! Et lue minun ajatuksiani!”
  Tilanne oli nurinkurinen. Sher tuntui aina jaksavan suuttua, kun näin hänen päähänsä. Ja minä olin yrittänyt – ja yritin edelleen – antaa hänelle kaiken yksityisyyden, minkä pystyin. Toivoin itsekin, ettei minun tarvitsisi aina tietää miten hänen monimutkainen ajatusmaailmansa toimi. Mutta minä en voinut sille mitään. En pystynyt sulkemaan hänen ajatuksiaan kokonaan pois. ”Hän käytti sinua vain hyväkseen”, minä huomautin, vaikka tiesin, ettei hän pitäisi tästä. ”Olit hänelle vain nätti lelu, jota oli kiva esitellä ystäville.” Minä tiesin olevani turhan ilkeä, mutta halusin, että Sherry oikeasti ymmärtäisi totuuden.
  Nyt hän jo viimein vaivautui katsomaan minua. Sherryn kyyneleisten silmien orvossa katseessa oli omituinen teho. Hän näytti kamalan haavoittuvaiselta.
  Halasin häntä äkkiä. ”Älä sure. Sinä pärjäät kyllä”, minä mutisin.
  ”En pärjää”, hän sanoi. ”Etkö sinä… Etkö sinä koskaan ajattele, että tarvitsisit jonkun.”
  Pudistin päätäni hitaasti. Minulle ei ollut koskaan tullut mieleenkään, että tarvitsisin jonkun. Minä tiesin, etten halunnut ketään. Mutta Sherryn tilanne oli kai erilainen. Hän oli heikompi kuin minä.
  Sherry näki kieltävän vastauksen kasvoillani ja huokaisi. ”Ehkä se tunne tulee vasta sitten, kun tietää kenet tarvitsee”, hän kuiskasi. ”Minä tarvitsen Marcoksen.”
  Pinnistelin ollakseni irvistämättä. Ainut mihin kukaan saattoi tarvita Marcosia, oli mahdollisimman vakavien vammojen aiheuttaminen. Olin todella iloinen, että Ace ei ollut muistuttanut Marcosia niin paljon.
  Sherry oli tietenkin oikeassa sanoessaan, että minä en voinut arvostella Marcosia, koska en ollut koskaan nähnyt häntä. Mutta minä olin nähnyt, millaiset haavat ja mustelmat Sherryllä oli ollut hänen takiaan. Se riitti arvostelun syyksi.
  ”Olen pahoillani”, minä mutisin. ”Olen pahoillani, ettei tämä mennyt, niin kuin suunnittelit.”
  Vaikka olin yrittänyt lukita Sherryn ajatukset ulkopuolelle, en voinut silti välttyä kuulemasta sitä katkeraa ironista lausahdusta. Totta helvetissä olet. Iloinen sinä otet senkin paskapää.
  Pidin suuni kiinni, vaikka minun olisikin tehnyt mieli vastata siihen monenlaista. ”Mennäänkö kotiin”, minä kysyin lempeästi. Hänellä oli kylmä, niin kylmä että hän tärisi. Sherin pitäisi päästä sisälle.
  ”Mene sinä. Minä jään tänne.”
  Hän halusi minun lähtevän. Hän halusi olla yksin. Nyökkäsin hitaasti. ”Entä Ace?”
  Sherryn katse oli tyhjä. ”Minä olin sopinut tapaavani hänet huomenna. En usko, että menen.” Hän vastasi. Minä en halua Acea. Haluan Marcoksen.  
Hyppäsin alas puusta. Ja vaikka minusta tuntui pahalta jättää hänet sinne yksin, suremaan Marcosta, minä tein silti niin. Koska hän halusi.

A/N: Laitan loppuun tälläisen ekstran Marcoksesta. Ajattelin, että se vähän selkeyttää asioita. Lukekaa jos kiinnostaa.

Marcos
Marcos syntyi vuonna 1921 vanhempiensa toiseksi lapseksi. Hänellä on neljä vuotta vanhempi isosisko Phatra. Marcosin suku oli kokenut äkkirikastumisen 1700-luvulla, Amerikan kultakaivoksilla. Niinpä poika kasvoi hyvin rikkaassa perheessä, missä kaikki oli aina hänen ulottuvillaan ja palvelijoita riitti. Tämä ei silti onnistunut viemään pojan vaatimattomuutta, eikä rajoittamaan hänen näköpiiriään.
Marcos kasvoi Portugalin tasavallassa, Coimbra nimisessä kaupungissa yksitoistavuotiaaksi saakka, jolloin hänen isänsä sai siirron rannikolle, Oportoon. Marcos oli ikäistensä lasten keskuudessa aina suosittu ja kun poika kasvoi vanhemmaksi, hän ei millään päässyt eroon supattavasta tyttöjoukosta, joka seurasi häntä kaikkialle.
Marcos kasvatettiin olemaan hyväkäytöksinen ja kohtelias. Aikuiset ihmiset ihailivat aina hänen kärsivällisyyttään ja keskittymiskykyään. Marcoksen arvosanat olisivatkin saattaneet jäädä huonoiksi ilman tätä keskittymiskykyä, sillä varhaisilla vuosillaan poika oli hyvin laiska. Jossain vaiheessa hän alkoi kuitenkin kiinnostua opiskelusta, ja paneutuikin siihen täysin rinnoin.
Marcos ei koskaan seurustellut kenenkään kanssa ennen Sherryä. Hän kävi kyllä ulkona monien tyttöjen kanssa, mutta kukaan ei tuntunut koskaan olevan tarpeeksi. Parhaalle ystävälleen Casi Bocetalle Marcos selitti asian näin: ’minä haluan jonkun ainutlaatuisen. Jonkun, joka ei tunnu samanlaiselta, kuin muu massa.’
Marcos tapasi ystävänsä Jackin pikkusiskon, Sherryn 2.6.1937. Tyttö oli silloin neljätoistavuotias ja kauneinta, mitä Marcos oli ikinä nähnyt. Sherrystä Marcos löysi sitä erilaisuutta, jota muissa ei ollut ollut.
Pilvilinna alkoi kuitenkin pian sortua, kun Marcos huomasi, että Sherryllä oli huonotkin puolet. Hänen kyynisyytensä tuntui olevan loputonta, eikä tytöllä näyttänyt olevan minkäänlaista moraalia. Lisäksi ongelmia syntyi, kun Sherryn perhe muutti Amerikkaan ja välimatka kasvoi. Marcos kuitenkin yhä uskoi, että Sherry pystyisi olemaan hänelle uskollinen.
Shokkina se siis tuli, kun Marcos kuuli Sherryn pettäneen häntä. Marcos raivostui enemmän kuin ikinä olisi uskonut mahdolliseksi. Hän alkoi pitää Sherryä omaisuutenaan ja teki kaikkensa näyttääkseen tytölle kuka määräsi. Marcoksen pitkä ystävyyssuhde Jackin kanssa katkesi, koska Jack ei hyväksynyt sitä, että Marcos hakkasi hänen pikkusiskoaan.
Marcos tiesi aina rakastavansa Sherryä. Eräällä lomalla hän kosi Sherryä, vaikka tiesikin jo Sherryn vastauksen. Marcos uskoi asioiden muuttuvan paremmaksi, kun he menisivät naimisiin. Häitä ei kuitenkaan koskaan tullut.

A/N: Ja minähän sitten elän kommenteistanne.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2010 15:39:36 kirjoittanut Eara »

Annabelle

Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 17)
« Vastaus #79 : 10.05.2009 18:30:58 »
JEEEEEEEE !

Et tiedä kuinka mä oikeasti rakastan sua, sä olet niin mahtava ! Ja tää tarina on niin mahtava myös !

Älä ikinä oikeasti lopeta tätä, tää on niin ihanamahtavasuperhyvä.

- Annabelle