Teippiä ja liimaa
Osa 9
Harry katseli epäluuloisesti ympärilleen käytävällä. Missään ei näkynyt liikettä ja poika otti kiinni toisen kädestä johdattaen heitä eteenpäin. Kahdet hiljaiset askeleet vaelsivat käytävillä, kunnes he pysähtyivät portaiden eteen. Harry hymyili toiselle, joka virnisti takaisin.
"Ei lässytyksiä. Muistatko, me vain olemme", Draco totesi ja lähti sitten kävelemään rappusia alas.
"Olet silti aina ja ikuisesti lohikäärmeeni", Harry naurahti ja ehti kadota ylös vieviin portaisiin ennen kuin Draco kääntyi mukamas vihaisesti toista kohti.
"Niin olenkin", Draco kuiskasi hymyillen itsekseen ja jatkoi matkaansa.
Saapuessaan luihuisten tupaan poika ei voinut olla huomaamatta kireää tunnelmaa. Theodore istui yhdessä nojatuolissa näyttäen siltä, että yritti parhaansa mukaan upota suuren väärinpäin olevan kirjan taakse. Blaise istui tämän vieressä toimittamassa kenties samaa asiaa opuksensa takana.
"Mitä minulta jäi väliin?" Draco kysyi rennosti istuutuessaan poikia vastapäätä.
Blaise laski kirjaansa ja sen takaa paljastui punastuneet kasvot. Theodore pysyi turvallisesti kirjansa takana ja Draco kohotti heille kulmiaan.
"Asia on kuule niin, että..", Blaise aloitti vilkuillen samalla ympärilleen hieman pelokkaasti ja vaikeni Marcuksen istuutuessa murhaava katse kasvoillaan Dracon viereen.
"Helvetin palikka", Marcus sihisi tuijottaen Blaisea joka punastui yhä syvemmin ja piiloutui takaisin kirjansa taakse.
"Mitä hän on tehnyt? Mitä täällä on tapahtunut?" Draco kummasteli ja muisti samassa Tähtitornin ja sen tapahtumat.
Hän aikoisi vielä kuulustella Marcusta ja repiä tästä irti tiedon, mistä tämä kiusallinen ja erittäin nolo impotentti-huhu oli saanut alkunsa. Ensin hän kuitenkin tahtoi tietää miksi tuvassa oli niin kireä tunnelma ja miksi hänen kaverinsa piilottelivat murhaavilta katseilta kirjojen takana.
"Tuon älykääpiön takia me menetimme 25 pistettä", Marcus melkein huusi nyökäten raivoissaan kohti Blaisea.
"Miten niin? Miksi? Mitä hän teki?" Draco hämmästeli katsoen vuorotellen Marcusta ja Blaisea, josta ei näkynyt muuta kuin punaisena helottava otsa.
"Sopii kysyä sitä herra Tampiolta itseltään. Professori Kalkaros ei kertonut meille miksi hän vähensi pisteitä, mutta voin kuvitella tuon palikan tehneen jotakin todella typerää taas kerran. Kalkaros selitti jotakin pakoon lähtemisestä, on siinäkin todella urhea ritari, tekee jotakin typerää ja yrittää sitten lähteä karkuun!" Marcus huusi kiukkuisesti ja Draco tunsi poskiaan kuumottavan.
Hänellä ei ollut hajuakaan mitä oli tapahtunut sen jälkeen, kun he olivat Harryn kanssa poistuneet tornista. Ilmeisesti kaikki ei ollut mennyt suunnitelmien mukaan - ainakin kuulostaisi siltä että myös muut olivat lähteneet professoria karkuun. Todella typerää sinänsä, koska professori varmasti tunnisti heistä jokaisen. Ja kun ajatteli asiaa tarkemmin, niin kaikki oli oikeastaan ollut Dracon syytä. Miksi ihmeessä hän meni sillä tavalla riisuuntumaan kaikkien edessä!
"Ja puhumattakaan tästä herra Hierojasta!" Marcus jatkoi siirtäen polttavan katseensa Theodoreen, joka vinkaisi hiljaa kirjansa takaa.
"Herra Hieroja?" Draco toisti kohottaen kulmiaan.
"Tämä aasi meni tekemään jotakin vielä typerämpää! Helvetin ylikierroksilla käyvä teinipoika meni lähentelemään jotakin rohkelikkoa! Professori McGarmiwa oli löytänyt heidät puolialastomina ja Nott oli kuuleman mukaan hieronut toisen olkapäitä ja selkää; menetimme siitäkin 25 pistettä", Marcus pauhasi ja Dracolla oli vaikeuksia pitää naamansa peruslukemilla.
Ilmeisesti kaikki ei todellakaan ollut mennyt suunnitelmien mukaan tornissa. Marcus puhisi vielä hetken raivoaan ja lähti lopulta paikalta heittäen olkansa yli mahdollisimman ilkeitä katseita kahteen poikaan. Draco nousi virnistellen ylös ja nyökkäsi toiset seuraamaan. He kävelivät vaitonaisen huoneen läpi toiselle puolelle ja kiipesivät portaat Dracon makuusaliin. Crabbe makasi sängyllään mutta Goylea ei näkynyt missään.
"Okei, kertokaa nyt kumpikin mitä tapahtui sen jälkeen, kun me Potterin kanssa lähdimme", Draco huokaisi ja istuutui sängylleen välittämättä Crabben uteliaista katseista.
Sitä mukaa kun kaksikko eteni takellellen, Dracon virne leveni ja Crabbesta pääsi yhä enemmän säikähtäneitä vingahduksia.
Rohkelikkotornissa Harry nojautui pöydän yli kohti Hermionea ja hymyili leveästi.
"Se oli upeaa... Malfoy oli upea", Harry kuiskasi ja Hermione päästi ilmoille pienen kikatuksen.
"No? Teittekö te… tiedäthän", Hermione takelteli ja punastui pienesti pystymättä kuitenkaan estämään itseään.
"Ei, kun se jäi vähän kesken. Mutta minulla oli aivan mahtavaa, Malfoy oli kuin toiselta planeetalta", Harry supatti ja sai toisen huokaisemaan haaveksivasti.
"Voi Harry, olen niin onnellinen puolestasi. Ron ei varmasti tule ymmärtämään tätä asiaa ihan heti, mutta olen varma että hänkin on iloinen kun kuulee", Hermione oli yhtä suurta hymyä eikä Harrykaan voinut olla hymyilemättä.
Hän oli kertonut Hermionelle suurin pirtein kaiken mitä eilen illalla oli tapahtunut. Ron oli vetäytynyt makuusaliin päiväunille ja Hermione oli täten yksin oleskeluhuoneessa. Tyttö suhtautui asiaan kevyemmin kuin Harry oli aluksi ajatellut, ja toisen kasvoilta pystyi lukemaan todellista riemua ja onnea. Jostakin syystä Harryn oli paljon helpompaa kertoa Hermionelle tapahtumista, kun tyttö ymmärsi huokailla ja hihkaista juuri oikeissa kohdissa.
"No, mitä Malfoy sanoi, mitä hän teistä ajattelee?" Hermione hoputti Harrya kertomaan ihan kaiken sanaakaan unohtamatta.
Harryn kasvoille levisi vieläkin leveämpi hymy. Hehän vain olivat, niin Draco oli sanonut. Ei mitään kaavoja, ei sääntöjä, ei mitään, vain he kaksi ja ei kuitenkaan. Yhdessä ja erikseen. Olivat vain, hengittivät ja olivat.
"Me vain olemme", Harry totesi sitten yksinkertaisesti ja Hermione huokaisi uudestaan uneksuvasti.
"Voi Harry, tuo on todella romanttista!" Hermione näytti nieleksivän kyyneleitä ja Harry hymähti.
"No, miten teidän iltanne meni Tylyahossa? Anteeksi, olen vain pälpättänyt omia asioitani ja unohdin kokonaan, että te vietitte myös romanttisen illan yhdessä", Harry nolostui hieman, mutta tyttö vain huitaisi kädellään ilmaa.
"Sinä tiedät Ronin. Meillä oli mukavaa ja siinä kaikki. Ronista ei saa romanttista tekemälläkään", Hermione virnisti pienesti ja Harry nyökkäsi.
"Ron on kyllä vähän juntti, kun ei tajua minkälaisen naisen kanssa on tekemisissä. Jos minä olisin Ron, olisin jo vienyt sinut vihille", Harry virnisti ja Hermione nauroi.
"Älähän nyt liioittele. Kyllä Ron varmasti ymmärtää, mutta hän on niin ujo. Kyllähän sinä tiedät miten kauan raukalta meni hyväksyä, että hän piti minusta enemmän kuin ystävänä", Hermione sanoi ja vaipui sitten muistoihinsa hento hymy huulillaan.
Harry nyökkäsi ja katseli ensimmäistä kertaa kunnolla ympärilleen. Hän huomasi Seamuksen istuvan takan vieressä ja lähti tämän luokse. Hermione ei tuntunut olevan enää maan pinnalla, ainakaan tyttö ei reagoinut mitenkään, kun Harry kysyi tätä istumaan heidän luokseen.
"Miten on sujunut?" Harry kysyi istuutuessaan toista vastapäätä.
"Älä edes kysy", Seamus mutisi sulkien silmänsä.
"Ei sinulla nyt noin huonosti voi mennä", Harry nauroi ja toinen kohotti vakavana katseensa.
"Voi kuule, kyllä vain menee. Kohta kaikki saavat tietää, mitä minä tein Nottin kanssa. Tai siis en tehnyt, mutta he luulevat että me teimme", Seamus huokaisi ja Harry tyrskähti.
"Öh, mitä te sitten teitte?" Harry kysyi ja toinen huokaisi uudestaan.
"Pitkä juttu, kerron joskus myöhemmin", Seamus päätti heilauttaen kättään ilmassa.
Harry nojautui syvemmälle nojatuoliin ja sulki silmänsä. Poika hymyili pienesti muistellessaan edellistä iltaa ja Dracoa. Mitä tästä vielä tulisi, mihin tämä kaikki johtaisi? Ajatus hänestä ja Dracosta saman katon alla oli kerta kaikkiaan mahdoton, ja he kaksi käsi kädessä elokuvissa todella huvittava. He vain olisivat, ja sillä siisti. Mitäköhän muut sanovat, miten kaikki reagoisivat? Niin kuin Draco sanoi, pyhä Potter ja syntisen seksikäs Malfoy. Täydellinen katastrofi.
Harryn ajatukset keskeytti huoneeseen pelmahtanut uupuneen näköinen Dean. Poika puikkelehti ihmisten välistä ja istuutui Harryn viereen äärimmäisen väsyneen ja rasittuneen näköisenä. Seamus kysyi mitä aseistetuille kalkkunoille tapahtui, ja Dean näytti ärtyneeltä.
"Hitto, ne uhkailivat minua koko yön. Ja entäs sitten se virtahepo pinkissä paidassaan! Olen ihan kuolemanväsynyt. Hiton Kalkaros, pitikö hänen tulla sen litkun kanssa torniin juuri silloin", Dean vastasi hetken kuluttua ja Harry päätti olla puuttumatta asiaan.
Kalkkunat ja virtahevot eivät juuri houkuttaneet häntä, vaikka poika hymyilikin kun Seamus nauroi toiselle. Kaikilla tuntui olleen piinaava yö, paitsi Harrylla. Harry hymähti ja sulki silmänsä uudestaan kuunnellen toisten hiljaista puhetta edelleen hymyillen.
"No, miten teidän iltanne jatkui? Miksi ette tulleet katsomaan minua?" Dean kyseli ja Seamus huokaisi taas.
"Voisi sanoa, että minun iltani oli pahempi kuin tuhat kalkkunaa konekiväärien kera. Vietin yöni McGarmiwan työpöydän alla seuranani Nott", Seamus kertoi ja Harry kuuli toisen naurahtavan hieman oudoksuen.
"Miksi hitossa sinä olit McGarmiwan pöydän alla jonkun luihuisen kanssa?" Dean hämmästeli ja Seamus liikahti.
"Pitkä juttu. Jotenkin me vain päädyimme sinne Kalkarosta pakoon ja kaikkea sellaista. Sitten itse McGarmiwa saapui paikalle ja asia kävi monta astetta hankalammaksi", Seamus mutisi ja Dean tuhahti.
"Mitäs meidän kultapojillemme kuuluu?" jonkun ivallinen ääni sai Harryn aukaisemaan silmänsä.
Fred nojasi Seamuksen tuoliin ja George istuutui parhaillaan Deanin käsinojalle naama ilkeässä virneessä.
"Rohkelikkojen ylpeydet. Seamus, onko niskasi kipeä? Voisin kyllä hieroa sitä, ilman muuta, mutta kun en ole kiinnostunut samasta sukupuolesta", George hymyili mukamas pahoittelevasti ja Seamus tuhahti.
"No älä nyt tuhahtele, kyllä se Nott vielä pääsee sinua hieromaan joku kaunis päivä uudestaan", Fred virnisti.
"Ja hyvällä tuurilla Nott tekee sinulle muutakin kuin hieroo olkapäitä", George vihjaili ja Seamus heitti kaksosiin murhaavan katseen.
Harry yritti olla nauramatta ääneen, joka alkoi olla todella vaikeaa kaksosten jatkaessa Seamuksen ja Theodoren tekemisistä. Lopulta hän tyrskähti ääneen ja huonoksi onnekseen molemmat Weasleyt käänsivät katseensa häneen.
"Hei, Fred, katsos pyhää Potteria", George virnisti ja Harry tunsi poskiaan kuumottavan.
Tuskin kaksoset tiesivät siitä, mitä Draco oli hänelle sanonut. Mistä he muka olisivat senkin tiedon onkineet? Vaikka oikeastaan kaksoset olivat aina perillä kaikesta tapahtuneesta ja enemmästäkin, joten sinänsä se ei olisi ollut mitenkään epätavallista.
"On tainnut syntisen seksikäs Malfoy sekoittaa kultapoikamme pollan pahemman kerran", Fred virnisti ja Harry oli varma, että hänen poskensa loistivat punaisina kuin omenat.
"Miten te tuon tiedätte?" Harry mumisi ennen kuin ehti kieltää mitään.
"Me tiedämme kaiken, rakas Harry", Fred kuiskasi lumoutuneena.
"Ja kerro lohikäärmeelle terveisiä kun taas näet häntä", George huikkasi kun kaksoset tekivät lähtöä.
Harry tuhahti ja käänsi katseensa Seamukseen, joka kohotteli kulmiaan. Dean näytti siltä, että räjähtäisi ihan minä hetkenä tahansa nauramaan.
"Lohikäärme? Syntisen seksikäs Malfoy? Pyhä Potter?" Seamus toisteli kohottaen kulmiaan yhä vain ylemmäs.
Harry mutisi jotakin epäselvää ja nousi ylös. Poika pakeni makuuhuoneeseen ja päätti, että nyt olisi oikea aika puhua Ronin kanssa. Hän työnsi varovaisesti huoneen oven auki ja livahti ääneti sisälle. Ron makasi sängyssään selkä ovelle päin ja näytti nukkuvan. Harry kuitenkin epäili, sillä poika ei tuhissut niin kuin aina teki.
"Ron?" Harry huikkasi pitäen silmällä toisen selkää.
Ron kääntyi hitaasti toiselle kyljelleen ja tuijotti Harrya hiljaa.
"Meidän pitäisi varmaan jutella, tai jotain...", Harry tuijotti lattiaan kun ei keksinyt mitä nyt sanoisi.
"Kuule, Harry. Se on ihan okei, että olet Malfoyn kanssa", Ron puhui harkitulla äänensävyllä ja Harry kohotti yllättyneen katseensa toiseen.
"Täh?" hän murahti ymmärtämättä, mitä Ron oli juuri sanonut.
"Niin että... Ole vain Malfoyn kanssa, te sovitte hyvin toisillenne. Tai ette oikeasti sovi ollenkaan, mutta sinä näytit jotenkin niin - onnelliselta hänen kanssaan. Kuule, ei minulla ole mitään sitä vastaan. Niin kauan, kun Malfoy ei sekaannu minun asioihini tai tule meille kesäisin kylään, hyväksyn teidät täysin", Ron selitti ja jokainen sana tuntui olevan suunniteltu tarkoin etukäteen.
"Ai? Mutta emme me seurustele Malfoyn kanssa. Me vain olemme", Harry levitteli käsiään.
"Tiedätkö, minä vain säikähdin silloin kun näin teidät kaksi käytävällä eilen illalla. Merlin, Malfoyhan oli melkein kokonaan alastomana!" Ron huudahti ja punastui pienesti.
Harry ei kerta kaikkiaan tiennyt mitä sanoa. Hän hymähteli ja mutisi jotakin epäselvää Ronin jatkaessa luentoaan. Toinen selitti kaikkea maan ja taivaan välillä, lähinnä vain toisteli, että Malfoy ei sitten koskaan tulisi saamaan kutsua päivälliselle, vaikka luihuinen kuinka yrittäisi. Harry seisoi paikoillaan tuntien itsensä todella hölmöksi. Hän ei todellakaan ollut suunnitellut niin pitkälle, kuin mitä Ron tuntui ajatelleen.
"Ja minä tiedän, että Hermione varmasti tahtoo olla ystävä Malfoyn kanssa ja lässyn lässyn lää, mutta sellaista ei tule koskaan tapahtumaan. Minä en tule koskaan olemaan kaveri Malfoyn kanssa, en vaikka se olisi viimeinen tekoni ja se vetyperoksidi-pelle olisi ainoa ihminen maan päällä", Ron alkoi tulla selityksissään loppuun ja Harry mutisi edelleen jotakin epäselvää.
"Ja Malfoyn on turha edes kuvitella, että hän pääsisi koskaan käymään minun kodissani. Ihan tosi, se on Malfoy-vapaata aluetta ja tulee aina olemaan. Jos minä koskaan muutan Hermionen kanssa yhteen, tiedän hänen alkavan suunnittelemaan, että ostamme punaisen talon jossa on iso vaja ja vajassa miljoonia kotitonttuja pelastettavana. Mutta kun Lucius Malfoy kuulee poikansa ja sinun suhteesta, hän tietysti ajaa Malfoyn kotoaan ja sitten tämä on ilman asuntoa ja tiedän Hermionen mielellään sijoittavan sen rupikonnan sinne kotitonttujen sekaan, mutta se ei yksinkertaisesti käy päinsä", Ron selitti suu vaahdossa.
"Minä en oikeastaan ole suunnitellut noin pitkälle tulevaisuutta", Harry mutisi, mutta Ron ei kiinnittänyt siihen mitään huomiota, vaan jatkoi edelleen.
"Sanot sille lellitylle pelkurille, että on ihan turha tulla minun luokseni juttelemaan. Minä en voi sietää Malfoyta, ja jos sinä et olisi sinä, olisin katkaissut välimme. Mutta koska sinä todella olet sinä, voin koittaa hyväksyä asian ja suhtautua siihen - hmm... aikuismaisesti. Hermione aina väittää, että minä suhtaudun tiettyihin asioihin lapsellisesti, mutta hän ei voi koskaan sanoa, etteikö Malfoy käyttäytyisi minua lapsellisemmin", Ron puhua palpatti ja Harry vain seisoi tyrmistyneenä pojan edessä.
Koko puhetta kesti vielä hetken aikaan ja Ron päätti kaiken sanomalla yhteen hengenvetoon: "Eli minulle se on ok, että sinä menet naimisiin Malfoyn kanssa ja te homoilette koko loppu elämänne, mutta älkää puhuko minulle, jos teidän suhteessanne ilmenee ongelmia. Minä en todellakaan aio kuunnella mitään puhetta peppuihottumasta tai anaaliseksistä."
Harry mietti edelleen mitä hittoa hänen kuuluisi nyt sanoa. Koska poika ei muutaman minuutin sisällä keksinyt yhtään mitään järkevää sanottavaa, hän mutisi taas jotakin epäselvää ja hautautui sänkyynsä kasvot kirkkaan punaisina.
*
Draco haukotteli syvään ja katseli ympärilleen. Theodore hänen vieressään yritti parhaansa mukaan väijyä näkymättömissä, mutta pojan perään huudeltiin silti kaikenmoisia hieroja-juttuja. Blaise hiipi Dracon toisella puolella ja alkoi jo toipua kokemastaan kriisistä. He istuutuivat tutuille paikoilleen luihuisten pöytään ja automaattisesti Dracon katse harhaili kohti rohkelikkoja. Rohkelikkojen pöydässä ei tosin istunut Harrya, vaan kolmikosta paikalla oli Ron, sekä muutamia muita samalta luokalta. Neville yritti kenenkään huomaamatta vilkuttaa Blaiselle, joka nyökkäsi päätään muutaman tuuman tervehtiäkseen huomaamattomasti.
"Voi kuinka söpöä", Draco mutisi Blaiselle joka heitti häneen vihaisen mulkaisun.
"Älä sinä nyt puutu tähän. Mitä itse pelleilit sen Potterin pojan kanssa, mitä? Ihan yhtä lailla sinä olet nyt huonossa asemassa veljeiltyäsi rohkelikkojen kanssa", Blaise rutisi takaisin.
"Niin, mutta minun tekemisistäni ei tiedä koko koulu", Draco huomautti ylväästi ja sai aikaan epämääräistä mutinaa Blaisen suunnalta.
"Onko Finnigan syömässä?" Theodore kysyi yrittäen edelleen piiloutua vihaisilta katseilta hivuttautumalla mahdollisimman alas tuolillaan.
Draco vilkaisi uudestaan rohkelikkojen pöytää kohti ja nyökkäsi huomatessaan Seamuksen ja Deanin istuvan Ronin lähettyvillä. Oli kummallista, että Harry ei ollut tullut syömään. Hiljalleen aamiaiselle ilmestyi enemmänkin ihmisiä, Hermione istuutui kirja sylissään Ronin viereen ja kulmiaan kohotellen Draco seurasi katseellaan, kun tyttö muiskautti pojan poskelle märän suukon.
"Oksettavia nuo Rohkelikon tytöt", Draco mutisi ääneen ja pahaksi onnekseen huomasi pian Marcuksen kuulleen sen.
"Onko sinulla jotakin tyttöjä vastaan? Älä vain sano, että sinä kuulut samaan kastiin kuin nuo kaksi!" puhuessaan Marcus osoitti haarukallaan Blaisea ja Theodorea, jotka molemmat yrittivät taas hautautua pöydän alle.
"En minä niin sanonut. Minä vain olen ja minä ja Potter vain olemme", Draco vastasi ivallinen hymy huulillaan ja toinen kurtisti kulmiaan.
"Mitä sinä tuolla tarkoitat? Mitä sinä ja Potter olette?" Marcus tivasi ja Draco huomasi pojan äänestä erottuvan pakokauhun.
"Me vain olemme", Draco totesi sama hymy huulillaan ja nosti katseensa juuri parhaillaan sisään kävelevään Harryyn.
Harry kiirehti äkkiä omalle paikalleen Ronia ja Hermionea vastapäätä. Draco ei voinut olla laittamatta merkille kireää tunnelmaa salin toisella puolen. Ron vilkuili koko ajan hänen suuntaansa, kun taas Harry istuutui selin Dracoon. Hermione hymyili tietäväisesti Dracolle aina kohdatessaan tämän katseen.
"Mitä hittoa se Potter on nyt mennyt noille urpoille selittämään...", Draco mutisi nousten ylös.
"Minä voisin käydä kysymässä Finniganilta yhtä juttua", Theodore selitti punastuen ja nousi myös.
"Minun pitää – köh - yksi juttu vain", Blaise köhisi nousten myöskin.
Draco virnisteli tietävän näköisenä ystävilleen ennen kuin he kaikki kolme lähtivät kävelemään kohti rohkelikkojen pöytää. Moni luihuinen pisti sen merkille enemmän kuin vihaisina ja muutama rohkelikkokin huomasi heidän lähestyvän. Kasvoiltaan täysin punainen Theodore, käsiään hermostuneesti vääntelevä Blaise ja ilkeä virnistys kasvoillaan kävelevä Draco istuutuivat kaikki sanaakaan sanomatta rohkelikkojen pöydän ääreen. Draco istuutui Harryn viereen, Blaise istuutui Dracon viereen Nevilleä vastapäätä ja Theodore istuutui Blaisen ja Seamuksen väliin.
"Huomenta, Potter. Huomenta, Granger. Weasley", Draco nyökkäsi jokaiselle, tosin Ronia hän vain mulkaisi nopeasti.
"Mitä sinä? Miksi te..." Ron änkytti ja Draco huokaisi liioitellusti.
"Tiedätkö, pyhä Potter, nuo sämpylät ovat todella hyvän makuisia. Kannattaa todella kokeilla", Draco neuvoi kiinnittämättä mitään huomiota suutaan aukovaan Roniin.
"Oliko sinulla jotain asiaakin?" Harry kysyi hermostuneen pingottuneella äänellä katsellen Dracoa yllättyneenä ja selvästi nolostuneena.
"Enkö minä saa muka istua tässä jos haluan? Minä halusin vain päästä sinun lähellesi", Draco kehräsi ja Ron veti leipää väärään kurkkuun alkaen yskiä mahdottomasti.
"Oi miten söpöä!" Hermione hihkaisi pystymättä estämään itseään.
"Äh, älä viitsi", Draco mutisi heittäen hehkuvaan Hermioneen nopean mulkaisun.
"Ihan tosi, Malfoy, oliko sinulla jotain asiaakin?" Harry tivasi yrittäen olla välittämättä leipäänsä tukehtuvasta Ronista.
"No ei oikeastaan. Ei kun oli sittenkin", Draco vastasi ja hymyili kierosti.
Hermione hakkasi Ronia selkään, jotta poika ei olisi heittänyt veiviään keskellä suurta salia. Blaise ja Neville keskustelivat jotakin hiljaisella äänellä ja Theodore sekä Seamus mutisivat myöskin keskenään jotakin epämääräistä mahdollisimman hiljaa.
"Ajattelin tässä, että mitähän sinä olet näille meistä kahdesta mennyt sanomaan?" Draco kysyi nyökäten kohti heitä vastapäätä istuvaa paria.
"En mitään. Mehän vain olemme", Harry vastasi ja hieman epäillen voiteli Dracon neuvomaa sämpylää.
"Totta, me vain olemme. Miksi me emme siis voi olla lähekkäin?" Draco kiehnäsi ja varovasti liikkui lähemmäs toista.
Ron sai kahta kauheamman yskäkohtauksen ja Hermione joutui hakkaamaan poikaa kaikilla voimillaan selkään saadakseen tämän hengittämään normaalisti. Harry näytti erittäin vaivaantuneelta, kun Draco puski itsensä ihan kiinni toisen kylkeen.
"Pyhä Potter ja syntisen seksikäs Malfoy! Hyi teitä!" Fred huusi pelmahtaessaan veljensä kanssa saliin.
Draco näytti puulla päähän lyödyltä ja Harry yritti vajota alemmas tuolillaan. Se oli tosin aika vaikeaa, koska samalla hän veti Dracoakin alemmas, eikä poika siihen suostunut.
"Mitä sinä sanoit, Weasley?" Draco rykäisi ja kaksoset katsahtivat toisiinsa.
"Loistehuone ei ole mikään lasten leikkipaikka, Malfoy", George valisti ja Draco punastui sitä mukaa kun Harry kohotti kulmiaan.
"Satuimme kuulemaan pätkiä keskusteluistanne tässä yksi ilta. Lohikäärme? Harry, tuo oli jo aika imelää", Fred napautti ja nyt oli Harryn vuoro punastua korviaan myöten.
"Potter-katse?" George naurahti katsoen Dracoa huvittuneena.
Draco mutisi jotakin läksyistään ja pakeni paikalta. Blaise ja Theodore juoksivat toisen perään ja Harry nousi huokaisten seisomaan.
"Minä menen - katsomaan mihin Malfoy häipyi", Harry selitti katkonaisesti ja viiletti luihuisten perään.
"Minä sanoin hänelle, että en halua kuulla sanaakaan heidän suhteestaan", Ron kääntyi katsomaan Hermionea vakavana.
"No mutta eikö se ole hienoa, että Harry on viimein löytänyt jonkun itselleen? Mielestäni Harry ja Draco sopivat hyvin yhteen", Hermione sirkutti ja kaksoset hänen vieressään leikkivät oksentavansa.
"Ei, Hermione, he eivät sovi hyvin yhteen ja se ei ole Draco, vaan se on Malfoy", Ron väitti vastaan, mutta tyttö ei enää edes kuunnellut toista vaan uppoutui haaveisiinsa.
Harry käveli Dracon ja kumppaneiden perässä jonkin aikaa, ennen kuin he huomasivat hänet. Draco kääntyi kohtaamaan toisen katseen ja hymyili.
"Et kestä kahta minuuttiakaan erossa minusta", vaalea luihuinen virnisti ja Harry tuhahti.
"Tulin vain katsomaan, ettet kuole ikävään", rohkelikko virnisti takaisin.
Blaise ja Theodore mutisivat jotakin lässytyksestä ja hiipivät vähin äänin pois paikalta. Harry ja Draco sen sijaan jatkoivat hitaasti eteenpäin. Harry tuijotteli kenkiään kun he astelivat hiljaisella käytävällä kohti kirjastoa ja Dracon katse harhaili siellä täällä.
"Tiedätkö, meidän pitäisi ehkä opetella kutsumaan toisiamme etunimillä", Draco rikkoi hiljaisuuden ja Harry kohautti pienesti olkiaan.
"Minä kutsuisin sinua mieluummin kyllä lohikäärmeekseni, mutta kai pelkkä Draco kelpaa", rohkelikko virnisti ja toinen hymähti.
"Hyvä on, Harry. Hyvä on", Draco huokaisi pienesti kun he saapuivat kirjaston ovien eteen.
"Voitaisiin tehdä se esitelmä", Harry ehdotti hieman kiusaantuneena äkillisestä hiljaisuudesta.
Draco nyökkäsi ja he astuivat sisään tunkkaiseen kirjastoon.
Viiden vuoden kuluttua:
"En halua mennä sinne", Draco mutristi huuliaan ja toinen rypisti otsaansa.
"Se ei ole siitä kiinni, mitä sinä haluat ja mitä et, Draco. Me menemme sinne koska meidät on kutsuttu ja se on meidän velvollisuutemme", Harry selitti nojautuen taaksepäin tuolillaan.
"Minä en tule", Draco päätti ja Harry huokaisi.
"Draco, älä käyttäydy kuin kakara. Pue päällesi", Harry ärähti hieman kiukkuisesti ja itsekseen tuhahdellen toinen puki vaatteita ylleen.
"Minä en sitten jää sinne pitkäksi aikaa", Draco ilmoitti kun hän oli saanut puettua ylleen.
"Ei sinun tarvitsekaan. Me menemme vain pistäytymään ja tulemme sitten takaisin kotiin", Harry selitti heittäen takkaan hormipulveria.
"Ja katsokin, että en joudu istumaan lähelle yhtäkään Weasleyta", Draco vielä nurisi, kun Harry astui takkaan.
Perillä vallitsi iloinen puheensorina ja muutamat ihmiset tulivat heti tervehtimään Harrya ja mököttävää Dracoa. Vähän väliä Harryn piti tönäistä toista kylkeen, jotta tämä suostuisi kättelemään tuttuja, mutta muuten he pääsivät olohuoneeseen sen kummemmitta kommelluksitta.
"Ah, Harry ja… ja - niin! Tervetuloa!" Ron kajautti huomatessaan kahden miehen lähestyvän.
"Oi miten mukava nähdä sinuakin, Weasley", Draco tervehti ja sai aikaan ivallisen hymyn kun toinen tuhahti vähättelevästi.
"Tulkaa toki katsomaan Elleniä. Hän on todella kaunis", Ron kehotti ja johdatti heidät ihmisten läpi kohti huoneen toisella puolella kyhjöttävää kehtoa.
"Lapset ovat rumia", Draco protestoi ja Harry läppäisi toista päälakeen.
"Oi, hän on todella kaunis. Saanko ottaa hänet hetkeksi syliin?" Harry hymyili katsellessaan pientä lasta.
"Ei tuo ole kaunis. Tuo on ruma, se haisee pahalle ja huutaa koko ajan", Draco nurisi ja Harry läppäisi tätä uudestaan.
"Ota vain", Ron kehotti välittämättä Dracon mutinoista.
"Malfoy!" joku karjaisi ja Draco kohotti katseensa Harrysta, joka parhaillaan kumartui kehdon ylle hieman epäilevän näköisenä.
"Nott!" Draco riemastui huomatessaan toisen hiipivän lähemmäs jonkinlainen drinkkilasi kädessään.
Oli riemastuttavaa, että Ronin ja Hermionen lapsen, Ellenin, ristiäisissä oli sentään edes yksi luihuinen hänen lisäkseen. Pieni puistatus kävi Dracon lävitse, kun mies tajusi ketä roikkui Theodoren käsivarressa. Eivätkö he olleet vieläkään tajunneet erota?
"Ja Finnigan. Miten onkaan mukava nähdä teitä", Draco hymyili parhaimpaa tekohymyään ja Seamus tuhahti.
"No on joo. Pää kiinni, Malfoy", Seamus mutisi juuri kun Draco oli aikeissa huomauttaa miehen vaatetuksesta.
Ilta päättyi Dracon osalta tekohymyä hymyiltyä niin paljon, että miehen leuka oli ihan jumissa ja Harryn osalta niin, että hän oli puhunut suunsa kuivaksi uteliaille ihmisille, jotka halusivat kysellä yhä vain uudestaan miten hän päihitti Voldemortin. Harry ja Draco hyvästelivät Hermionen ja Ronin sekä pikkuisen Ellenin, Harry halaamalla jokaista ja Draco heittämällä alentavia katseita koko perheeseen Harryn kyynärpäästä huolimatta. Lopulta he pääsivät takaisin omaan asuntoonsa ja Harry lysähti suoraan sängylle kaikki vaatteet yllään.
"Pyhä Harry ja hänen ylitsepääsemätön kiltteytensä. Voisit joskus todella kieltäytyä noista typeristä kutsuista ja me voisimme jäädä kotiin", Draco valitti edelleen kömpiessään toisen viereen.
"Mitä me täällä muka tekisimme kaiken aikaa?" Harry kysyi ja sai Dracon virnistämään.
"Minulla on miljoonia eri suunnitelmia tylsyyden varalle ja nyt juuri ajattelin toteuttaa niistä yhden", Draco kehräsi ja Harry virnisti kun toinen alkoi riisumaan hitaasti vaatteitaan.
"Olet aina tuollainen. Kun menemme tapaamaan sinun kavereitasi, sinä osaat käyttäytyä, mutta kun kyse on minun ystävistäni käyttäydyt kuin pieni kakara", Harry motkotti ja toinen virnisti uudestaan.
"Ja sehän tarkoittaa sitä, että sinä et ole kouluttanut minua tarpeeksi hyvin. Olisiko aika kenties rankaista tuhmaa poikaa?" Draco kuiski ja Harry veti toisen alleen.
"Minä opetan sinulle hieman tapoja, herraseni", Harry kuiskasi toisen korvaan ja painoi huulensa tämän poskea vasten.
"Oi joi kun minua pelottaa. Olen ollut niin tuhma", Draco mutisi ja Harry hymähti suudellen kapeita huulia hitaasti ja omistavasti.
"Sinua pitää kouluttaa", Harry virnisteli ja toinen vinkaisi, kun hän asettui makaamaan hänen päälleen koko painollaan.
"Kyllä, kouluta minua, rankaise minua, olen ollut tuhma", Draco mutisi vielä kun Harry virnistellen repi loputkin vaatteet tämän yltä ja sai viimein itsensä kuorittua ylimääräisistä vaatekappaleista.
Hieman myöhemmin he istuivat sylikkäin sohvalla ja Harry silitteli sylissään makaavan Dracon hiuksia kuunnellen toisen rauhallista hengitystä.
"Kaduttaako sinua koskaan, että me olemme tässä nyt?" Harry kysyi hiljaa ja toinen nielaisi.
"Kyllä minua siinä mielessä, että isäni ei enää anna minulle viikkorahaa", Draco vastasi ja Harry hymähti.
"Rakastatko sinä minua?" Harry jatkoi kyselyään ja toinen tuhahti.
"Eikö me joskus kauan sitten sovittu, että ei lässytyksiä?", Draco mutisi, mutta Harry ei lopettanut vielä.
"Pitäisikö meidän erota? Taikamaailma on meitä vastaan", Harry jatkoi ja Draco tuhahti uudestaan.
"Paskat me niistä välitämme. Me vain olemme", Draco totesi ja Harry huokaisi.
"Joskus vain tuntuu - meillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin seksi. En minä valita, se on mahtavaa, mutta me emme tee koskaan mitään muuta yhdessä", Harry mumisi ja Draco tuhahti taas.
"No mennään ostamaan askarteluvälineet ja ruvetaan yhdessä väsäämään joulukoristeita valmiiksi", Draco murahti.
"Sinä et kuitenkaan tekisi mitään ja minä joutuisin tekemään kaiken", Harry torui ja toinen virnisti.
"Miten niin en tekisi? Viime joulunakin minä tein vaikka mitä. Paistoin pipareita, liimasin valokuvia albumeihin ja teippasin rikkinäiset tontut kokoon", Draco selitti ja Harry naurahti.
"Draco, sinä et leiponut yhtäkään piparia. Sinä söit oman osuutesi taikinasta ja aloit melkein itkemään kun en meinannut antaa sinulle yhtä piparia omistani", Harry muistutti ja toinen huitaisi kädellään ilmaa.
"Mutta minä olin hengessä mukana", Draco totesi äkkiä ja Harry virnisti.
"Etkä sinä myöskään liimannut yhtäkään valokuvaa kansioihin. Sinä kaadoit liiman lattialle ja koska se oli sinun mielestäsi todella hauskaa yritit liimata kissaamme siihen", Harry virnuili edelleen ja toinen yritti pitää yllä pokerinaamaansa.
"No, ei se ihan noin mennyt. Tuo kissa vain sattui koko ajan kävelemään siihen liimaan", Draco selvensi vilkaisten nojatuoliin käpertynyttä kissaa.
"Juuri niin. Etkä sinä myöskään teipannut yhtäkään tonttua kokoon. Sinä ostit kaupasta ilmastointiteippiä ja teippasit kaikki Ronin joululahjat kattoon kiinni", Harry muistutti vielä ja toinen naurahti.
"Pakkohan minun oli! Weasley söi meidän viimeiset tähtitortut", Draco selitti ja Harry hymyili.
"Olet hassu. Lohikäärmeeni", Harry mutisi ja toinen huokaisi liioitellusti.
"Ei lässytyksiä, Harry. Me vain olemme", Draco turisi heti.
"Me vain olemme", Harry toisti hymyillen.