Harry/Mandy, Tuntemattomat Potterit-haaste.
Title: Yksipuolinen suhde
Author: Slytherin
Rating: S, luultavasti ehkä kenties nousee entiedä !
Genre: fluff, romance, pientä humouria ja ilkeyttä
Pairing: Harry Potter/Mandy Brocklehurst. Brocklehurst ei ole OC vaan ihan Rowlingin keksimä hahmoinen. Ekassa kirjassa lajittelussa saatte huomata tyttösen nimen.
Warnings: Toivottavasti ei sentään OOC!Harry, yritän pitää Harryn mahd. IC:nä. Mutta ilkeyttä ainakin on messissä ! ainiin ja pullollinen kermakaljaa
Summary: Harry on kyllästynyt pelimies-leimaansa, koska ei saa tyttöystävää. Ronin huippuidea deitata rumaa tyttöä nostaa Harryn mielen korkealle. Ja varsinkin kun tuo eräs rumilus korpinkynnessä on niin vaikeassa elämäntilanteessa...
A/N: Harry ei oikeasti ole niin ilkeä! >.< anteeksi ! Tämä on siis vastaus omaan
Tuntemattomat Potterit-haasteeseeni ja joo. Betaa en omista, enkä todennäk. tarvitse mutta virheitä on ja jos sattuu silmiin niin please, maalaa, copy, kirjoita vastaus, quote, paste = Slytherin's happy
Huihui, miksi minua jännittää?
Yksipuolinen suhde
1 luku”… Mutta noitavainiosta huolimatta Natalia Spyrke-..”
”Strike, Ron, Natalia Strike.”
”…Natalia Strike eli 80 vuotiaaksi kaukaisella seudulla Pohjois-Britanniassa. Hän valehteli olevansa jästi, jotta häntä ei poltettaisi roviolla mutta hänen miehensä ja kolme lastansa tapettiin, vaikka yksi lapsista olikin surkki”, Ron mutisi samalla raapustaen vastauksia pergamenttiin, ”noin. Valmis.” Hermione nappasi pergamentin tämän kädestä ja luki sen nopeasti läpi.
”Oikeastaan, Bruce Everland ei vihannut jästejä, hän ei vain suosinut niiden kanssa jutustelua”, Hermione sanoi ja antoi sen takaisin Ronille.
”Sama asia”, Ron tuhahti ja heitti lisää puuta takkaan. Oli vain kaksi viikkoa jouluun, ja vain pieni osa oppilaista oli jäänyt kouluun. Ginny oli mennyt kotiin, koska ei olisi halunnut viettää joulua yksin. Ron ihmetteli vieläkin mitä yksin tarkoitti.
Samassa oleskeluhuoneeseen tallusteli masentuneen näköinen Harry. Hän käveli hitaasti nojatuoliin ja lysähti siihen kun jokin vanha perunasäkki. Hän nousi tosin ylös kuin jokin huvipuistolaite koska joku jo istui tuolilla.
”Mene pois, Koukkujalka”, Harry mutisi ja hätisti sihisevän kissan pois tuolilta.
”Mikä on?” Ron kysyi nostamatta katsettaan lehdestä. Harry huokaisi syvään ja painostavasti.
”Minua vain ärsyttää, koska kukaan ei halua tapailla minua koska luulevat minun olevan pelimies. Vain siksi koska olen seurustellut niin monen ihmisen kanssa.”
”Ja hyvännäköisten”, Ron lisäsi. Harry nosti katseensa Roniin joka kohautti olkiaan, ”olen kuullut.”
”Kaikki pelkää että jätän heidät ensimmäisten treffien jälkeen. Yritän selittää heille että en missään nimessä tekisi sellaista mutta kukaan ei usko. Ja sitä paitsi Hermione on vieläkin ”tyttöystäväni”. ” Ron muuttui punaiseksi.
”No, ihmiset eivät vain halua ymmärtää että pojan ja tytön välinen ystävyys ei tarkoita rakkautta”, Ron sanoi saaden Hermionen nyökkäämään.
”Kyllä joku ymmärtää vielä että etsit vain sitä oikeaa”, Hermione hymyili.
”Pitäisikö minun mennä johonkin Unelmien poikamies-ohjelmaan?” Harry tuhahti masentuneena.
”Unelmien mikä?” Ron sanoi pöllämystyneenä. Hermione naurahti.
”Unelmien poikamies, Ron. Se on sellainen jästien televisio-ohjelma jossa yksi mies tapaa kaksikymmentä naista ja lopuksi menee naimisiin yhden kanssa”, Hermione selitti. Ronin kasvoille levisi typerä virne.
”Pitäisiköhän kokeilla?” Ron sanoi saaden Harryn ja Hermionen naurahtamaan. Harry huokaisi uudestaan ja muut vakavoituivat heti.
”Minulla on idea”, Ron sanoi kotvan kuluttua.
”En mene siihen ohjelmaan!” Harry sanoi ja hautasi naamansa käsiin.
”Jos seurustelisit jonkun todella ruman tytön kanssa”, Ron sanoi virnistäen, ”ihmiset eivät uskoisi enää että seurustelet vain ulkonäöstä. Sitten voit saada taas maineesi takaisin!”
Harry nosti päänsä hikisistä käsistään. Hän hymyili leveästi Ronille.
”Sehän on mahtava idea, Ron!” Harry hihkaisi ja vetäisi taikasauvansa taskustaan. ”Tulejo kermakaljat!” Minuutti myöhemmin kermakaljat saapuivat makuusalista ja Harry kilisteli Ronin kanssa idean kunniaksi. Hermione ei pitänyt, taaskaan, ajatuksesta.
”Lopettakaa. Harry istu hiljaa ja mieti, jos olisit tuo tyttö. Eli olisit ruma eikä kukaan pitäisi sinusta, ja yhtäkkiä ihana, komea ja kuuluisa nuori poika tulee pyytämään sinua ulos, rakastut häneen ja lopuksi saat tietää hänen vain käyttäneen sinua objektina! Hän ei koskaan edes pitänyt sinusta!”
”Hermione, sinä puhut liikaa”, Ron sanoi ja skoolasi vielä viidennen kerran mahtavalle idealleen.
”Ron…”, Harry röyhtäisi ja piti pitkän tauon.
”Harry…”, Ron sanoi ja kuulosti liiankin juopuneelta, vaikka ei ollutkaan kun ottanut kaksi kulausta kermakaljasta, ”heti huomenna, bongaat ruman tytön, ja sitten sanot minulle niin varmistan, että hän on ruma, ja jos ei niin sitten minä etsin sinulle ruman tytön ja näin. Käykö?” Harry nyökkäsi.
”Skool, minun idealleni!”
*
Harry oli iloinen vielä seuraavana aamunakin. Hän heräsi ilman väsymystä, nousi ylös, ja lattia oli sopivan lämmin, suihkusta ei tullut kylmää vettä, suuressa salissa ei ollut hälinää, vaan siellä oli oikeastaan ihanan hiljaista ja kotitontut tekivät tänään erikoisen hyviä munakkaita. Mutta masennus tuli takaisin kun hän katsoi ympärilleen. Miksi Tylypahkassa on vain kauniita noitia?
Susan Boneskin näytti tänä aamuna liian kauniilta ollakseen ruma.
"En ole nähnyt ollenkaan rumaa tyttöjä kello on jo yksitoista", Ron sanoi huolestuen.
"Älä nyt", Harry nauroi, "ei minun heti täydy etsiä jotain tyttöä, kunhan katselen."
"Maria Edgecombin finnit ovat häipyneet, hän näyttää kauniilta", Ron manasi pikemminkin kuin ihasteli.
"Totta", Harry sanoi ja seurasi nuoren korpinkynnen matkaa omalle paikalleen.
"Sally-Anne Perks?"
"Varattu."
"Lisa Turpin?"
"Huhujen mukaan naisiin päin."
"Pansy Parkinson."
"Hyi."
"Eikö parempaa kommenttia?" Ron kummasteli.
"Hyi, kamala", Harry sanoi ja nauroi perään. Hermione tuli heidän väliinsä istumaan ja kun hän huomasi mikä oli puheenaihe, hän nyrpisti nokkaansa.
"Olen edelleen sitä mieltä että tämä on väärin. Se loukkaa naisellisuutta, ja sitä paitsi uhri voi saada kamalia sydänsuruja ja pahimmassa tapauksessa lillua masennuksessa kauan", Hermione informoi.
"Minä olen edelleen sitä mieltä että puhut liikaa", Ron heitti ja haukkasi palan pekonileipää.
"Ja sinä ajattelet liian vähän", Hermione sanoi ja kääntyi Harrya päin, "sinäkin. Voisitte arvostaa naisia ihmisinä eikä pelikoneina ja objekteina."
"Emmehän", pojat sanoivat kuorossa ja virnistivät kuin kelmit.
"Mistä te puhutte?" Lee Jordan tiedusteli kun hän istahti heidän vierelleen. Fred ja George eivät olleet enää koulussa joten suuressa salissa Lee istui yleensä Harryn ja Ronin kanssa.
"Yritämme etsiä Harrylle ruman naisen", Ron sanoi ja puraisi huultaan. Lee katsahti ympärilleen, kuin varmistaakseen ettei kukaan kuullut ja kuiskasi,
"kokeilkaa Brocklehurstin Mandya. Korpinkynnessä oleva brunette, hänet löytää helposti etsimällä."
Harry virnisti leveämmin kuin koskaan ja vannoi löytävänsä tuon kyseisin Mandyn vielä tänään.
Harry joutui pettymään, koska ei ollut löytänyt Brocklehurstia vielä.
Oli jo päivällisaika, joten Harry kiiruhti syömään, ja päätti kysyä parilta korpinkynsiläiseltä hieman tietoa Brocklehurstista. Harry lysähti Ronin viereen, ja huokaisi syvään. Hermione katsahti Päivän Profeetan yli Harrya ilkeästi, mutta ei sanonut mitään. Lee tuli Hermionen viereen istumaan, ja kysyi tämän vointia.
”Oikein hyvin, kiitos”, Hermione sanoi iloisesti hymyillen. Lee nyökkäsi hymyillen, ja kääntyi poikia päin.
”Harry, miten menee? joko olet löytänyt peikon tyttöystäväksi?” Lee naureskeli. Hermione nyrpisti nokkaansa ja katosi lehtensä taakse.
”En”, Harry huokaisi, ”en löydä Brocklehurstia mitenkään! Hän varmaan on piilossa rumuutensa takia...”
”Harry!” Hermione tiuskaisi, ”et edes tiedä miltä hän näyttää!”
”No, ruma hän silti on”, Harry sanoi, ”oletko itse nähnyt häntä?”
”Mitäs jos olenkin?” Hermione sanoi, ja nousi ylös. Hän mulkaisi vielä kerran poikia, kunnes lähti nenä pystyssä ulos suuresta salista.
”Jos hakisitkin ärsyttävää tyttöystävää, niin se olisi helpompaa. Edessäsi seisoi juuri sellainen”, Ron sanoi, ja Harry läimäytti tätä leivällään.
Korpinkynnen pöydässä ei ollut kamalasti ihmisiä, ehkä noin tusina tyttöjä ja kuusi poikaa. Harry keräsi rohkeutensa ja nousi ylös. Penkki raapaisi lattiaa, joten pari katsetta pysähtyi Harryyn. Harry sulki silmänsä, ja avasi ne, hengittäen rauhallisesti. Hän meni penkin yli, ja tutki sopivaa uhria korpinkynnen pöydästä. Harry ohitti kylmän rauhallisesti Puuskupuhin pöydän, ja käveli kuin robotti kohti sinistä pöytää. Hänen jalkansa vei hänet blondia päin, mutta Harry ei itse sitä halunnut. Hän pysähtyi jämäkästi blondin taakse.
”Liz... Liz”, hänen kaverinsa kuiskasivat tytölle, ”takanasi.” Tyttö käänsi päätänsä ja kiljahti. Sitten hän alkoi nauraa. Harry seisoi siinä kun mikäkin pelle, katsellen, kuinka tyttö nauraa tälle.
”M-mille sinä naurat?” Harry kysyi aavistuksen epävarmana.
”Minä pelästyin vain. En odottanut että sinä olisit siinä”, tyttö (ilmeisesti Liz) sanoi. Harry nielaisi.
”Öh, etsin Mandy Brocklehurstia...?” Harry sanoi epävarmana, ”tunnetteko...?”
Tytöt hihittelivät. ”Brocklehurstin Mandy?” kikatuskohtaus, ”kyllä me hänet tunnetaan.”
”Missä...?” Harry kysyi, ja sai taas odottaa kunnes tytöt saivat itsensä rauhallisiksi.
”En tiedä, hän on yleensä kirjastossa lukemassa”, Lizin kaveri kikatteli. Tämän kaveri kuiskasi jotain toisen korvaan ja uusi kikatuskohtaus syntyi.
”Öh, okei, no... kiitos”, Harry sanoi ja lähti nopeasti pois. Harry huomasi että eräs tummatukkainen, hieman aknenaamainen, ja iso poika katseli häntä aavistuksen vihaisena. Harry oli ehtinyt ovelle saakka kun tämä pysäytti Harryn.
”Mitä sinä haluat?” poika sanoi ja tökkäsi häntä uhkaavana.
”En mitään!” Harry huudahti kunnes rauhoittui, ”mitä?”
”Mitä haluat Mandysta?” poika sanoi melkein huutaen. Hänen silmänsä salamoivat ja suu mutristui uhkaavana.
”Ööö, ha-haluan vain., öh, jutella...”, Harry sanoi epävarmana, ”kuka sinä olet?”
”Davien Bascut”, poika sanoi ojentamatta kättään, ”jos kuulen... jos joku sanoo... jos olet kiusannut häntä... sinä toivot, ettet koskaan olisi syntynytkään...”
”Vooooou”, kuului Ronin hilpeä ääni. Harryn pää nytkähti tähän suuntaan, ja hymyili hennosti, ”sinäkö hakkaat Valitun? sen joka pelastaa meidät tiedät-kai-keneltä? olisi kiinnostavaa nähdä.”
”Ron - ei”, Harry varoitti. Davien kirskautti inhottavasti hampaitaan.
”Jos kuulenkin”, poika sanoi ja sylkäisi maahan. Mitään sanomatta, tämä kääntyi ympäri ja meni takaisin pöydän ääreen. Onneksi kukaan ei katsonut heidän suuntaansa.
”Harry, mitä tuo oli?” Ron kysyi ihmetellen ja painoi kätensä tämän olkapäälle. Harry ei sanonut mitään, pudisti vain päätään.
Harry kierteli hieman, ettei menisi suoraan kirjastoon. Häntä nimittäin jännitti. Harry ei tiennyt mitä hän jännitti. Mennä puhumaan rumalle tytölle, jota ei ole koskaan tavannut ennen? Harry nyökkäsi ajatukselleen. Voi luoja...
Matami Prilli näytti hieman happamalta, mutta tervehti Harrya silti. Harry hymyili tälle, ja esitti etsivänsä kirjaa. Harry teki tiensä selväksi kohti sohvia ja tuoleja. Yksi tuoli oli varattu, mutta Harry oli varma, ettei se ollut Brocklehurst. Kaksi tyttöä kuiskutteli sohvalla, kirjat sylissä. Molemmat olivat melko rumia, joten Harry ei ollut varma, kumpi on Mandy.
”Öö, hei?” Harry sanoi ja kiinnitti heidän huomion. Tytöt lopettivat heti kuiskuttelun ja katselivat häntä.
”Öö... minä etsin... Mandya... Brocklehurstia?” Harry sanoi ja rapsutti niskaansa. Nyt hän alkoi hikoillakin!
”Minä olen”, toinen tytöistä sanoi hieman varuillaan. Brocklehurstilla oli ruskeat kiharat hiukset ja siniset silmät. Hänen otsansa näköjään keräili finnejä, ja hymyillessään Mandyn hammasraudat näkyivät. Lisäksi hänen korvansa höröttivät. Harry nielaisi.
”Tuota... haluaisitko... kenties... en tiedä, ajattelin vain kysyä... en ole varma jos haluat... tai siis.. ymmärrän jos et halua... ihan ymmärrettävää... silti ajattelin kysyä... mutta en ole todellakaa varma, että haluaisitko...”, Harry takeli, ja punastui hieman. Mandy katseli tätä ymmärtäväisenä ja kärsivällisenä.
”Niin?” Mandy hymyili ja paljasti karseat rautansa.
”Lauantaina...”, Harry sai sanotuksi kunnes ymmärsi jatkaa, ”on juhlat... haluaisitko olla parini?” Harry muisti vielä hymyillä, mutta näytti hieman kömpelöltä. Mandy naurahti. Minunhan pitäisi nauraa hänelle!
”Kiitos pyynnöstä”, Mandy sanoi, ”mutta... minua on jo pyydetty... anteeksi.” Mandy katsahti hieman säälivänä Harrya, mutta Harry palautti ryhtinsä ja rohkeus sen kun kasvoi.
”No, jos parisi päättää jättää sinut, niin tiedät mistä löydät minut”, Harry sanoi ja iski silmää. Miksi minä noin tein!?
”Itse asiassa, en tiedä”, Mandy sanoi nolostuen ja hämillään.
”Öö, no rohkelikontornissaolenuseimmitenvälillämyös...”, Harry takeli nolostuneena. Nopeasti hän sanoi vielä, ”eimitäänheippa!” ja katosi.
*
”Shakkilauta”, Harry mutisi Lihavalle Leidille, joka laulaen paljasti oleskeluhuoneen.
”Ja sieltä tulee naistenmiehemme!” Ron huusi ja kolisutti kermakaljapulloaan kädessään, ja nappasi Harryn olkapäästä kiinni.
”No, miten meni”, Ron kysyi ja hörppäsi kaljasta.
”Öö, ihan hyvin”, Harry sanoi vaivaantuneena valehdellen. Lee tuli kättelemään Harrya joka riensi nopeasti ylös makuusaliinsa. Harry sulki oven takanaan, ja nojasi siihen huokaisten.
”Miksi valehtelin?”
Harry tunsi kuinka joku työnsi ovea takaapäin, ja Harry havahtui hereille.
”Minä tässä, Ron”, Ronin hieman humalainen ääni sanoi, ”avaa ovi.” Harry otti pari askelta eteen, ja Ron työnsi oven auki.
”Ron”, Harry sanoi, ”minä valehtelin. En minä saanut häntä ulos. Joku ehti kysyä häntä lauantain juhliin ennen minua.”
”No, ei se niin paha ole”, Ron sanoi ja istahti Harryn sängylle.
”Onhan”, Harry sanoi, ”sanoin että hän löytää minut kyllä jos hänet jätetään.” Ron alkoi nauraa.
”Olet kyllä niin huono tuossa iskemisessä”, Ron naureskeli ja lysähti Harryn sänkyyn istumaan.
”Järjestetään asia niin että hänet jätetään”, Ron jatkoi ja vinkkasi silmää. Harry tuijotti punapäätä silmät järkyttyneenä.
”Mutta...”
”Arvasin että pidät ideasta!” Ron sanoi ja ojensi kaljapullon Harryn käteen, ”minä menen nukkumaan. Hyvää yötä.”
”Öitä...”
*
Ehkä Hermionen paapatus (joka tosin oli laantunut) oli iskenyt Harryyn, mutta Harry ei kestänyt Ronin ideaa. Saada tytön sydän särkymään ja käyttää sitä hyväkseen?
”Aivan niin”, oli Ron sanonut seuraavana aamuna kun Harry aukoi sydäntään pojalle, ”Harry, tiedän että se on ilkeää, mutta se on Mandy. Ajattele. Mandy. Mitä hän muka piittaa? Ja sitä paitsi, teet tämän itseäsi varten, etkä häntä.”
Ja näillä pienillä sanoilla Ron sai Harryn käännytettyä.
”Totta. Ei Mandy piittaa”, Harry hymyili, ”eikä hänen tarvitse tietääkään.”
”Noniin! Loistavaa”, Ron hymyili ja läpsäytti Harrya selälle, ”nyt vain varjostat häntä ja puhut hänelle aina kun mahdollista. Ole hänen ystävänsä ja hymyile hänelle ystävällisesti. Jos se hullu tulee niin mottaa sitä.”
Ja niin Harry aikoikin tehdä... paitsi motata Davieta.
Seamus ja Dean olivat lähteneet omalle numerologian tunnilleen (tai jotain sellaista he höpisivät) joten koko poikien makuusali oli Harryn ja Ronin. Neville oli luultavasti mennyt syömään.
Kello oli puoli kahdeksan ja Harry oli juuri saanut puettua. He menivät Suureen saliin aamupalalle ja Harry oli tahallaan mennyt selkä Luihuisia päin, eli katse Puuskupuhin pöytään.
Harry kaatoi appelsiinimehua itselleen, mutta koska etsi Mandya niin kiireisesti, niin kaatoi koko ajan ohi lasista. Lasi oli tosin taiottu, joten se liikkui pöydällä ympäriinsä ja täyttyi koko ajan mehusta.
Harry hymyili nähdessään ruskeat, ujot silmät tuijottamassa Harryn vihreitä ja Harry vinkkasi silmää. Mandy punastui ja siirsi katseensa pois. Harry yritti sokeasti tunkea voileivän suuhunsa, tökäten sen nenään, saaden sen täysin voiseksi. Mandy hymyili onnellisena ja kuiskutteli ystävälleen. Mandyn ystävä kurottautui nähdäkseen Harryn, ja kun silmät kohtasivat, hänen päänsä piiloutui takaisin pois näkyvistä.
Harry virnuili itselleen. Tämä oli helppoa, kukaan ei voinut vastustaa häntä.
*
A/N2: Anteeksi että Harry on ilkeä