Tämmönen topic on tainnut olla joskus ennenkin vai oliko se vanhassa Finissä tai jotain, no kuitenkin, olen tälläiseen joskus jo kirjoittanut (hah ja sitten se olikin just tämä topic, en jaksanut lukea kaikkia viestejä, ja hävettää ihan hitosti kun kirjotan uudestaan hahaha).
Mutta mutta, en sitten yhtään surkeampaan aikaan löytänyt tätä. Tässä koko yön valvoneena ja syysmasennuksen kourissa olen menneisyyttä muistellut ja näin niin tämän löytäminen oli oikein veitsen kääntäminen haavassa! Ja aivan pakko nyt oli avata tuo ah-niin-ihana eka Fini niin voin tässä samalla katsella tuota rauhoittavaa väriä ja muistella.
Ekaan Finiin rekisteröidyin.. En tarkalleen muista. Finiin eksyin kuiten kin joskus 10 vuotiaana. Muistan ekan ficcini olleen joku NC-17 tasoinen slash ja voitte arvata miten pieni mieleni vaurioitui. Sen jälkeen luin vai hettiä pitkän aikaa. Muistan miten aina ärsytti se, että ficcejä oli vähän ja ne katosivat. Taino, vähänjavähän, mutta muistanette mitä tarkoitan? Ainakun joku lisäsi uuden postauksen niin vanhin tippui pois. JA varsinkin kun silloin alkuaikoihin ei käytetty tätä jatkot-samaan-topiciin-hommaa, vaan aina uudelle luvulle uusi posti. Se oli niin äärettömän epäkäytännöllistä! Löysit ekan luvun ja aloit lukemaan vain huomataksesi että myöhemmät luvut olivat jo tippuneet pois (koska joku oli sattunut kommentoimaan ekaan lukuun ja se oli sitten noussut ensimmäiseksi jne). Oi onneksi näistä ajoista on viisastuttu!
Harmikseni en muista oikeastaan kamalan paljoa ekasta Finistä, vaikka se on kyllä edelleen omalla tavallaan rakkain versio Finistä. Kommentit olivat aina huonoja, ainakin minun omani siis
. Ja ficci jonka joskus julkaisin, oiluoja, onneksi se on kadonnut kaikkialta. Mutta äärettömän hyviä kirjoittajiakin tietenkin oli! Ja loistavaa oli kyllä juuri se, että oli pienemmät piirit, ei ollut niin vaikea löytää hyvää luettavaa. Sinäänsä taso on varmaankin nyt paljon parempi, mutta jotenkin olen irtaantunu ficci piireistä sen verran pahasti, että en osaa luettavaa etsiä. Ennen sitä oli vaan niin helppo kun tiesi, että "ahaa tuon kirjoittajan ficit ainakin ovat hyviä!" Tässä nykyisessä Finissä on tuo osastojen jakokin minua häiritsevä, en ole vieläkään tottunut. Vaikeampi löytää sellaista luettavaa kun sillä hetkellä haluaa.
Tunnettuja ficcareita niihin aikoihin olivat Suhina, Pahatar, Sun Lee, ronnieponnie, Vendela, Adrielle, Blue Delia, Lhunmeril, Satine, Niniel, Little Foxfire, Dragon without wings sekä monet muut vanhat foorumin kävijät.
Muistan kaikki enemmän tai vähemmän hyvin. Oiniitäaikoja!
Offtopic hommelit olen onnistunu jotenki unohtamaan. H/D kiistan sinäänsä muistan, mutten yhtään olinko itse osallisena siinä vai luinko vaan vai kenties niin etten edes lukenut. Miitti keskusteluita muistan, itse en kuitenkaan ikinä ollut paikalle tulossa, olin (ja olen edelleen jossakin määrin) äärettömän ujo! Tämä on varmaankin yksi syy siihen, että kukaan ei muista minua! Muistan paljon henkilöitä ekasta sekä tokasta Finistä, mutta tuskin kukaan muistaa minun nickiäni. Ei teitä siitä voi syyttää
.
Tokassa Finissä en enää ollut niin aktiivinen keskusteluissa, paitsi Jmusiikki topsuissa. Olihan se toka Fini? Hemmetti, monesko Fin tämä nykyinen on? 3? Vai olenko unohtanut jonkun version? No, kuitenkin. Jmusa topsuista on jäänyt aivan äärettömästi muistoja ja harmittaa edelleenkin, että ne katosivat. Muistan ajatelleeni että "jaahas pitäisi nekin lukea läpi uudestaan" ja olin aloittanutkin homman mutta sitten Fin tuhoutui. Sieltä irtosi kyllä monet naurut aikanaan. Tuntuu että siitäkin on ikuisuus, mihin aika oikeen rientää?
Muuten ei tokasta Finistä ole kamalasti muistikuvia. Jotenkin sen jälkeen fiilis oli vähän sellainen, että Finissä on niin vähän jäljellä sitä fiilistä mikä aluksi oli, että melekin jätin rekkaamatta tänne. No, pikku hiljaa ehkä tämä minunkin intoni alkaa taas nousta. Tai sitten ei, ja häviän kokonaan johonkin, saa nähdä.
Ja haluaisin todella sen pyörivän hymiön tännekin! Aivan loistava, en tainnut ikinä kirjoittaa yhtäkään viestiä jossa sitä ei olisi ollut! XD