Kiitos
Bitti Ja jatkoa tulee siis nyt:
Osa kaksiHermione astui suureen saliin ja etsi katseellaan Dracoa. Poika jutteli kavereidensa kanssa Luihuisten pöydässä. Huomatessaan Hermionen hän hymyili pikaisesti ja käänsi katseensa sitten lautaseensa.
Jos vain voisin, ottaisin häntä kädestä ja karkaisin pois, Hermione mietti samalla kun käveli kohti Rohkelikon pöytää. Ron ja Harry juttelivat jotain keskenään. Neville nauroi Ginnyn ilmeille. Kukaan ei näyttänyt aavistavan, että hän, Hermione Granger olisi ihastunut Luihuisten Draco Malfoyhin.
Huomatessaan Hermionen Ron viittoi tytön luokseen.
- Hei Hermione! Sinähän olet hyvä kaikissa aineissa, Ron huikkasi. Hermione kohautti olkiaan.
- Älä yritä. Mutta kiltti auta minua muodonmuutoksissa, Ron aneli.
- Ron. Lopeta jo, mikset itse opiskele? Hermione huokaisi. Yhtäkkiä Ron heittäytyi polville Hermionen eteen ja tuijotti suloisella ilmeellään Hermionea. Hermione huokaisi ja nyökkäsi.
- Voin auttaa sinua oppimaan, mutta et saa kopioida, Hermione huokaisi. Ron halasi Hermione ja pussasi häntä poskelle. Ron istuutui onnellisena alas Harryn viereen. Hermione istui hänen viereensä ja otti pekonia suuren annoksen.
Kukaan ei huomannut, että toisella puolella salia Draco Malfoy pui nyrkkiä pöydän alla ja loi murhaavia katseita Roniin.
Hermione juoksi marmoriportaita ylös. Hän kaivoi samalla laukusta kirjastosta lainattua kirjaa. Oli hyppytunti ja Hermione oli päättänyt viettää sen kirjastossa etsimässä uusia hyviä kirjoja ja palauttelemassa vanhoja. Yhtäkkiä tyttö tunsi käden ranteensa ympärillä ja voimakkaan nykäyksen. Joku veti hänet syrjään.
Draco.
- Hei, olisit voinut varoittaa. Meinasin säikähtää kuoliaaksi, Hermione naurahti hiljaa.
- Et sentään kiljunut, Draco huomautti. Hän näytti tavallista kireämmältä.
- En järkytykseltäni pystynyt. Oliko sinulla jotain asiaa, Hermione kysyi ja laittoi kirjaston kirjan takaisin laukkuunsa.
- Pitäisikö olla? Draco kysyi ja otti Hermione kädestä kiinni. Hermione hymyili ja kohautti olkiaan.
- No, jos pysäyttäjä olisi ollut joku muu, niin kyllä. Mutta koska se olet sinä, niin minulle on aivan sama vaikka selittäisit minulle vaikka fletkumatojen elämästä, Hermione naurahti. Dracokin hymyili vaisusti.
- Nyt me tarvitsisimme tarvehuoneen, Draco naurahti.
Vartin päästä Draco makoili pehmeällä sängyllä Hermione kainalossaan.
- Öh…olen kuullut monta versiota sinusta ja Ronista, Draco mutisi. Hän tunsi Hermionen jäykistyvän ja rentoutuvat uudelleen.
- Ja haluat kuulla totuuden? Hermione kysyi. Draco nyökkäsi nopeasti.
- Me olemme vain ystävät. Kuten tiedät, Ginny ja Harry seurustelevat, joten olemme antaneet heidän olla kahdestaan. Ron tosin haluaisi olla koko ajan heidän kanssaan, varmistamassa, että kaikki on okei. Nähtävästi se, että kuljemme yhdessä ja muutenkin meillä on läheiset välit, on joidenkin mielestä merkki siitä, että me seurustelemme. Ja niinhän ei ole, olemme vain parhaita ystäviä, Hermione huokaisi.
- Mutta haluaisitko enemmän, Draco sanoi. Asia oli vaivannut häntä siitä asti kun hän oli nähnyt Ronin pussaavan Hermionea. Hermione nousi käsivarsiensa varaan ja hymyili.
- Et kai sinä ole mustis? En halua enempää, eikä Ronikaan. Ginny näppäränä tyttönä varmisti asian meiltä ja kuulutti sen useammille tyypeille, myös sinulle, Hermione huomautti.
- Sitä paitsi minä olen sinun kanssasi, hän jatkoi ja käpertyi uudelleen Dracon kainaloon
Hetken Draco silitteli Hermionen selkää ja Hermionen käsi seikkaili Dracon vatsalla.
- Hermione, minä rakastan sinua, Draco henkäisi ja punastui. Hermionen käsi pysähtyi Dracon rintalihaksille. Dracokin lopetti selän silittelyn ja pidätti henkeä.
- Minäkin rakastan sinua, Draco, Hermione sanoi lopulta ja nousi suudellakseen poikaystäväänsä.