Kirjoittaja Aihe: Lapsi on terve kunnes romahtaa | Angst, s, raapale  (Luettu 4820 kertaa)

Kupla

• Perisokea
  • So tell me, what is there to fear?
Nimi: Lapsi on terve kunnes romahtaa
Kirjoittaja: Kupla
Genre: Angst
Hahmo: Narcissa Malfoy
Ikäraja: S
Varoitukset: Itsetuhoisuus
VV eli vapausvastuu: En omista tässä tekstissä mainittuja henkilöitä (vaikka heitä ei varsinaisesti mainita), paikkoja (vaikka niitäkään ei varsinaisesti mainita) tai muita asioita. En saa tästä rahallista korvausta.
Tiivistelmä: Lapsi on terve kun se leikkii, sanotaan, mutta entä sitten kun äiti on niin rikki, ettei jaksa enää?
A/N: Olen ollut pahalaatuisessa inspiraation puutteessa jo pidemmän aikaa. Yhtenä iltana sitten vaan iski ja oli pakko kirjoittaa tämä raapale. Kuvaa aika hyvin tuntemuksiani, vaikka minulla ei olekaan lapsia tai aviomiestä. Osallistuu luonnollisesti FF100:an, eli tapahtumapaikkana on Malfoyn sukukartano.
Sana: 071. Rikki.

Olin odottanut sitä. Kaikkinielevää ja puhtaaksi pyyhkivää romahdusta. Se ei hiipinyt salaa kimppuun, vaan seurasi ja tarkkaili uhriaan viikkoja ennen iskuaan. Kulki mukana odottaen vain oikeaa ajoitusta. Sen ainoa tehtävä oli satuttaa, repiä vanhat ja satunnaisesti iltaisin kivistävät arvet auki. Vain niitä omaavat tietävät, miltä se tuntuu.

Pienikin sana voi saada sen aikaan. Sen, kun romahtaa kylpyhuoneen lattialle hammastahnatuubi oikealla puolellaan ja vihkisormus vasemmalla.

Lapsi on terve kun se leikkii, sanotaan, mutta entä sitten kun äiti on niin rikki, ettei jaksa enää?

Kun äiti alkaa koota listoja siitä, kuka ilostuu hänen kuolemastaan ja kuka jää suremaan?

Ei vaan enää jaksa.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 22:31:25 kirjoittanut Renneto »
I think I saw you in my sleep, darling,
I think I saw you in my dreams, you were
stitching up the seams on every broken promise
that your body couldn't keep.
I think I saw you in my sleep.
La Dispute: Such Small Hands

Jassminadara

• Vieras
Vs: Lapsi on terve kunnes romahtaa
« Vastaus #1 : 31.07.2008 23:18:23 »
Minäkin pidin otsikosta. Mutta toisaalta en ihan tajunnut asianyhteyttä  ;D

Hammastahnatuubi oli hyvä idea, se teki tästä hieman läheisemmän ja henkilökohtaisemman. Pystyy samastumaan paremmin kuin tuohon vihkisormukseen :D Ei sillä, vihkisormuskin oli hyvä lisä. Itse mielsin sen niin että mieskään ei osaa auttaa, on oikeastaan vain haitoksi.
Mutta ah nuo kolme viimeistä lausetta oli niin hyvät. Välittyy hyvin tunnelma ja epätoivoisuus. (<--onko edes tuo sana?)
Lista oli myös hyvä idea, itselle tuollainen listaaminen ei ole koskaan tullut mieleen, edes ficissä käytettäväksi. Loppu jäi hyvin auki vaikkei jäänytkään  :)

Kupla

• Perisokea
« Vastaus #2 : 03.08.2008 19:58:56 »
Minni, otsikosta pidän myös itse hirveästi :D
Jassminadara,
Lainaus
Minäkin pidin otsikosta. Mutta toisaalta en ihan tajunnut asianyhteyttä  ;D
Hieman outohan tuo on, ja Kuplan kuuluisaa järjenjuoksua. Eli viittaa siihen, miten lapsi on terve lapsena, leikkiessään, mutta kasvaa sitten kuitenkin jonakin päivänä aikuiseksi ja romahdus on edessä ;)
Lainaus
Lista oli myös hyvä idea, itselle tuollainen listaaminen ei ole koskaan tullut mieleen, edes ficissä käytettäväksi.
Itse olen tällainen angstinen olento ja kyllä sitä on tullut mietittyä, että jos alkaisi listaa rustaamaan elämisen puolesta ja vastaan. Itseäni en kuitenkaan tapa, koska silloin en välttämättä voisi nähdä ihmisten naamoja kun he ovat kuulleet minun kuolleen. Laatuhuvia kuvitella, miten joku maailman ärsyttävin pelle mykistyisi XD

Snapu on Pyörylä

• Sulttaani
  • Yksäröikää yksinäistä.
« Vastaus #3 : 22.08.2008 22:49:10 »
No Wau, olipa angst! Tuo loppu sai huutamaan 'eieieieiii!' kun en vain kestä nähdä ketään ihmistä surullisena, varsinkaan kun itse olen niin iloinen ihminen. Muah.

Tässä ei sanottu syytä, miksi Narcissa oli angst, mutta jotenkin itse sijotin sen KV:n aikaan, kun Draco oli pakosalla. Toinen paikka olisi siinä, kun Lucius on Azkabanissa! Oi, siitä muuten haluaisinkin lukea ficin: Lucius on vankilassa, Narcissa yksin ja pelastamaan häntä
*tattaratatataa* ratsastaa valkoisella ratsullaan herra Severus Kalkaros!

Kukkaruukusta takaisin asiaan. hmmm.. (ei, en osaa kommentoida tänään vakavasti kun en näe mitään. Olen Harry aamuisin, if you know what I mean, and I bet you do!)  // ;)

Lainaus
Sen, kun romahtaa kylpyhuoneen lattialle hammastahnatuubi oikealla puolellaan ja vihkisormus vasemmalla
Minä niin pidän, kun teksteissä kiinnitetään huomiota pieniin yksityiskohtiin, sillä tavalla yllättäen! Narcissa on angst ja romahtamisen partaalla, okei, mutta sitten tulee hammastahnatuubi! Aivan ihanaa! Luo niin hyviä mielikuvia! Tuo on raapaleen paras kohta!

Lainaus
Se ei hiipinyt salaa kimppuun, vaan seurasi ja tarkkaili uhriaan viikkoja ennen iskuaan
Tämä on myös hyvä..!

Kiitos Walden.. eikun siis Kupla tästä!

"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

Kupla

• Perisokea
« Vastaus #4 : 22.08.2008 23:06:58 »
Kapteeni Tukka, eikun siis Snapu,
Lainaus
No Wau, olipa angst!
Siitä ei muuten ole kauaa, kun joskus vastasin jonkun kommenttiin, että angst on ainoa genre mitä en osaa kirjoittaa ;D "Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä."
Lainaus
Oi, siitä muuten haluaisinkin lukea ficin: Lucius on vankilassa, Narcissa yksin ja pelastamaan häntä
*tattaratatataa* ratsastaa valkoisella ratsullaan herra Severus Kalkaros!
Mä käytin tota mielikuvaa pari päivää sitten... muistaakseni Puhpalluran ficciä kommentoidessa. Katsotaan, kun alan kirjoittamaan tuolla parituksella lisää :D
Lainaus
Olen Harry aamuisin, if you know what I mean, and I bet you do!)  // ;)
Siinä se hymiö oli! Olen Harry iltaisin ;D Jos en ole mesessä.
Lainaus
Lainaus
Sen, kun romahtaa kylpyhuoneen lattialle hammastahnatuubi oikealla puolellaan ja vihkisormus vasemmalla
Minä niin pidän, kun teksteissä kiinnitetään huomiota pieniin yksityiskohtiin, sillä tavalla yllättäen! Narcissa on angst ja romahtamisen partaalla, okei, mutta sitten tulee hammastahnatuubi! Aivan ihanaa! Luo niin hyviä mielikuvia! Tuo on raapaleen paras kohta!
Minä rakastan yksityiskohtia ;D

DaughterOfDeath

« Vastaus #5 : 23.08.2008 21:31:42 »
Tää oli todella hyvä raapale. Ehkä yks parhaimmista mitä olen lukenut. Ihanalla tavalla masentava.
i'm the god of all gummybears

Lumous

« Vastaus #6 : 23.08.2008 22:03:04 »
Tää oli tosi hyvä.
Tai siis, onhan tää tietty masentava, mut tykkäsin.
Toi hammastahnatuubi-vihkisormus-yhdistelmä on hieno, palauttaa kivasti maan pinnalle.
Kiitos.

dream

Kupla

• Perisokea
« Vastaus #7 : 24.08.2008 16:11:35 »
DaughterOfDeath, yksi parhaimmista :o Kiitän!
dream, masentava mutta hyvä, tunnuslause tämän ficin suhteen näemmä ;D siihen olin pyrkinytkin, kiitos kommentista.

Kiitän Kapteeni Tukkaa avusta kommentteihin vastaamisessa.