Kirjoittaja Aihe: Lies of P: Näin ollaan ihminen, S, fluff, angst, hurt/comfort 4/7  (Luettu 205 kertaa)

Linne

  • ***
  • Viestejä: 964
  • Hämmentynyt pesukarhu
Ficin nimi: Näin ollaan ihminen

Ikäraja: S

Fandom: Lies of P

Genre/trope: angst, hurt/comfort, fluff.

Osallistuu spurttiraapaleeseen.


200 sanaa, iltapäivätee

Pinocchio istui pöydän ääressä ja tuijotti.

Pöytään oli katettu voileipiä, kakkuviipaleita, leivonnaisia ja sirot pikku kupit teetä varten. Polendina kaatoi heille teetä ja poistui sitten hienovaraisesti takavasemmalle.

 Pinocchio tuijotti eteensä katettuja herkkuja ja käänsi sitten katseensa Carloon tuskainen ilme yleensä ilmeettömillä kasvoillaan.  Vasta silloin Carlo tuli ajatelleeksi, ettei heidän ehkä olisi pitänyt aloittaa aterioiden harjoittelua iltapäiväteestä.

“Rauhoitu”, hän sanoi Pinocchiolle ja taitteli lautasliinan siististi syliinsä. Sanoi Romeo mitä hyvänsä, hänellä oli tapoja.  “Ne ovat vain voileipiä. Niitä syödään.

“En minä syö”, Pinocchio protestoi ja tuijotti kurkkuvoileipiä kuin ne olisivat aikeissa hyökätä hänen kimppuunsa. Carlo näki hänen sormeilevan sapeliaan ja katui taas, että oli antanut tämän pitää sen.

“Pino, se on voileipä. Mitä siinä ikinä onkin, se on jo kuollut. Ja kyllä, sinä syöt. Sinä olet nyt ihminen, muistatko?”

Ihmiseksi muuttunut nukke mulkoili häntä sen näköisenä, kuin olisi halunnut perua muodonmuutoksen tai ainakin valittaa siitä. “Mutta minä en syö.”

“Kyllä syöt”, Carlo ilmoitti ja poimi yhden pikkuruisista leivonnaisista. Kun Pinocchio avasi suunsa taas uuteen vastalauseeseen, hän työnsi leivonnaisen tämän suuhun. “Pureskele.”

Pinocchio totteli vastahakoisesti. Sitten tämän silmät laajenivat ja hän nielaisi, ennen kuin Carlon tarvitsi muistuttaa. “Hyvää.”

“Minähän sanoin”, Carlo sanoi ja tarttui teekuppiinsa. “Mutta syö voileipä ennen kuin kokeilet toista.”


« Viimeksi muokattu: 23.01.2025 21:25:21 kirjoittanut Linne »
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Linne

  • ***
  • Viestejä: 964
  • Hämmentynyt pesukarhu
Kangaskassi, S, 200 sanaa

Kesti hetken, ennen kuin he keksivät Pinocchiolle tekemistä.

Se ei ollut niin helppoa kuin luulisi. Pinocchio oli ollut elossa vasta noin kuukauden, ja suurimman osan siitä ajasta tämä oli kulkenut pitkin raunioutunutta kaupunkia teurastamassa ihmisiä, nukkeja ja hirviöitä. Senkin jälkeen, kun Carlo oli ottanut tämän voimakkaan mekaanisen käsivarren itselleen, juuri kenestäkään ei ollut Pinocchiolle vastusta.

Tämä sulki suurimman osan urheilulajeista pois. Ei sillä, että Pinocchio olisi niistä juuri innostunut: Romeo yritti pelata tämän kanssa kerran jalkapalloa, mutta lopetti, kun Pino potkaisi häneltä jalan irti. Lohduttaessaan itkevää pikkuveljeään ja ommellessaan poikaystävänsä jalkaa takaisin kiinni Carlo pohti, eikä suinkaan ensimmäistä kertaa, olisiko vain ollut helpompaa pysyä kuolleena.

Carlo opetti Pinocchiolle pianonsoittoa, mistä tämä piti, mutta sillekin oli rajansa, miten kauan joku jaksoi harjoitella sonetteja.  Mikään pianoa kevyempi soitin ei tullut kysymykseen, ja rumpuja Carlo kieltäytyi edes harkitsemasta. Venigni yritti tarjota tilalle maalausta, mutta Pinon maalaukset olivat varsin…makabeereja.

Lopulta Eugenie löysi ratkaisun. Jos raskaat lajit eivät  sopineet Pinolle, oli siirryttävä kevyempiin.

Ilmeettömyydestään huolimatta Pino vaikutti epäilevältä, kun Eugenie esitteli tälle neulan ja langan, mutta suostui  kokeilemaan. Pian se toimi: tehtyään ensimmäisen kangaskassinsa entinen nukke alkoi vihdoin hymyillä. Se oli niin hellyyttävää, ettei edes Carlolla ollut sydäntä kertoa tälle, ettei kukaan tarvinnut kahtakymmentä kangaskassia.
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Linne

  • ***
  • Viestejä: 964
  • Hämmentynyt pesukarhu
3. Jo

Oli jo myöhäinen ilta, kun Romeo etsi Carlon käsiinsä.

Pinocchio nukkui jo. Ihmiseksi muuttuminen oli raskasta eikä ihmissydän pystynyt kantamaan niin paljon kuin mekaaninen oli pystynyt. Pinocchio nukahti melkein joka ilta heti illallisen jälkeen, usein pidellen Carloa kädestä.

Carlo ennemmin aisti kuin näki Romeon tulon. Romeo käveli Carlon taakse ja laski kätensä hänen hartioilleen, pudotti suukon hänen tummiin hiuksiinsa. Carlo hymyili mutta ei kääntynyt, katse edelleen nukkuvassa Pinocchiossa.

Romeo istahti vuoteelle niin kevyesti kuin kukaan joka oli puoliksi metallia vain voi. Hänkin katseli hetken Pinocchiota ennen kuin käänsi katseensa Carloon. “Sinunkin pitäisi nukkua.”

Carlo pudisti päätään. “Hän tarvitsee minua. Tiedäthän sinä, millaisia painajaisia hän näkee.”

“No siinä tapauksessa”, Romeo sanoi ja nousi ylös ketterästi kuin kissa, “nukumme täällä.”

Hän tarttui Carlon käteen ja Carlo antoi johdattaa itsensä istumaan lattialle, selkä Romeon rintaa vasten. Romeon keho oli voimakas ja vahva, eikä kestä kauaa, ennen kuin tämän rauhallinen hengitys tuuditti Carlon uneen.




4. valkoinen.


Carlo hypisteli valkoisen paitansa helmaa. Paita oli oikeastaan Pinon, mutta tämä ei pitänyt siitä ja niin se oli päätynyt Carlolle.

Oikeastaan kaikki, mitä hänellä oli, oli ollut Pinon. Ensin Carlon itsensä, sitten Pinon, ja nyt taas Carlon.

Se oli lopulta aika yksinkertaista: oli ollut Carlo, oikea Carlo, ja hän oli kuollut. Hänen murheenmurtama isänsä oli tehnyt Pinocchion ja uskotellut tälle, että tämä oli Carlon korvaaja, mutta todellisuudessa nukke oli tehty tuomaan Carlo takaisin, uhraamaan itsensä Carlon sielun puolesta. Se ei tietenkään ollut onnistunut: miten se olisi voinut? Pinocchio ei ollut Carlo, ei ollut koskaan ollut. He olivat lakanneet olemasta yksi ja sama sinä hetkenä, kun Pinocchio oli ensimmäisen kerran avannut silmänsä.

Joten Geppetto -se kirottu koinsyömä torakka -oli viimeisenä hetkenään esittänyt taivaalle toiveen. Hän oli halunnut poikansa takaisin. Ja niin Pinocchiosta oli tullut ihminen, oikea poika.

Carlo ei vieläkään tiennyt, miksi Pinocchio oli käyttänyt oman toiveensa tuodakseen hänet takaisin Geppetton sijaan, mutta arveli tietävänsä syyn. Pinocchio oli pyytänyt taivaalta, että saisi jonkun auttamaan häntä, johtamaan hänet läpi ihmisyyden kummallisen sokkelon. Ja kuka hänen toivettaan ikinä olikaan kuunnellut oli tiennyt, ettei Geppetosta olisi sellaiseen. Tämä olisi kääntänyt selkänsä Pinocchiolle heti kun tällä olisi selkä mitä kääntää.

Miksi Romeo sitten oli elossa -no. Siinä oli kyse ennemmin Veninginin mestarillisista insinööritaidoista kuin toiveista.

Mutta mitäpä väliä sillä oli? He olivat kaikki elossa. Pinocchio oli oikea poika, joskin vastahakoisesti. Carlo oli palannut kuolleista. Romeo oli edelleen puoliksi metallia, puoliksi nukke, mutta ainakin tämä hengitti-

“Carlo.”

Ja he olivat elossa-

“Carlo, sinä hengität liian nopeasti.”


Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä