Kirjoittaja Aihe: Onnellista joulua | S | Joonas/Kalle | fluff  (Luettu 1564 kertaa)

Kelsier

• Korpinkynsi
  • Valvoja
  • ava by Ingrid
Onnellista joulua | S | Joonas/Kalle | fluff
« : 03.01.2025 16:56:28 »
Ficin nimi: Onnellista joulua
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Fandom: originaali (jatkosijoitus Sanan säilä)
Tyylilaji/Genre: Fluff
Paritus: Joonas/Kalle
Haasteet: Lyriikoiden löytäjien haaste (Hän on se, joka sun nimes oikein ääntää, ja saa sut tähtiin lentämään -- Dingo - Hän on se)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kalle tarkkaili sydän sykkyrällä, kuinka Joonas väitteli kiivaasti hänen isovelipuolensa kanssa jostain jääkiekkoon liittyvästä. Koko sananvaihto oli hyvähenkistä, vaikka kummankin kädet esittelivät vuorotellen varsin rivojakin eleitä.

”Pääsisinköhän määkin mukkaan juttuun?” hän tiedusteli kävelleessään istumaan Joonaksen valtaaman nojatuolin käsinojalle.

Janne loi häneen tutkivan katseen. ”Ooksää kehittäny ittellesi lätkäinnon, Kalla?”

Kalle hymyili lempinimelle ja sitä myötä vaivihkaa Joonakselle. ”Aattelin, että voitais vaihtaa puhheenaihetta kokonaan. Mää halluun mieheni takaisin märistä pukuhuoneista.”

Joonas keikautti hänet syliinsä poikittain Jannen naurun säestämänä. ”Me pysyttiin siveästi jäällä. Ainoo pukuhuone, joka mua kiinnostaa, on sun, mururakas.”

Kalle punastui ja yritti turhaan pyristellä irti vahvoista käsivarsista. Poikakaverilla ei selvästi ollut aikomusta päästää häntä vähään aikaan.

”Hulluja te ootte kumpikin. Hulluina toisiinne, siis. Mukava sitä on kattoa, ei siinä mittään”, Janne veisteli.

Joonas yritti puolivillaisesti potkaista tätä, mutta veli ehti pakoon ja livahti nauraen pois olohuoneesta. Kallen äiti ja isä (oikeastaan isäpuoli) olivat vetäytyneet aamiaisen jälkeen uudelleen levolle, joten ruokailua olisi tarjolla vasta myöhemmin iltapäivällä. Kun nyt kukaan ei siis ollut näkemässä Kalle suukotteli Joonaksen poskea, jotta tämä hellittäisi pitoaan edes hieman.

”Ymhh…”, tämä hyrisi. ”Piditsä mun joululahjasta, enkelipoika?”

Joonas oli ostanut hänelle erittäin hienot säärystimet käytettäviksi tanssitunneilla ja muutenkin. Mokoma oli hankkinut myös muuta, mutta siitä lahjuksesta ei sopinut perheen edessä mainita ja yksityisesti se oli annettukin.

”Tosi paljon, kulta. Olitsää ajatellut, että mää käyttäisin niitä vaikka samaan aikaan?” hän kuiskasi tämän korvaan.

”Kalle”, Joonas huoahti kauniisti. ”Sun porukat on melkein viereisessä huoneessa. Et sä voi sillon vihjailla tommosia.”

Kalle pyrskähti ja otti poikaystävänsä kasvot käsiensä väliin korviaan uskomatta. ”Paraskin puhuja, kun itse antoi anustapin meidän yhteiseen käyttöön”, hän suhisi.

Ensimmäinen yhdessä vietetty joulu oli sujunut loistavasti rivouksista huolimatta. Kalle ei olisi edes tarvinnut mitään lahjoja, Joonaksen kyljessä kyhnäily olisi riittänyt mainiosti. Uudeksi vuodeksi he olivat sopineet menevänsä tämän vanhemmille. Pari välipäivää he viettäisivät ihan kaksistaan eivätkä nousisi lainkaan sängystä, jos se vain Kallesta riippui.

”Ens vuonna on sit sun hugi antaa jotain tuhmaa”, Joonas mumisi takaisin.

Se sai Kallen tuhahtamaan, mutta ei siinä oikein ollut terää. Voisihan hän tehdäkin poikakaverinsa sanojen mukaan, siinä olisi mainio ja oikeasti toteutuskelpoinen uudenvuodenlupauskin. Tyytyväinen virne kiipesi koristamaan hänen toista suupieltään.

”Ei saa. Mä sulan, kun hymyilet noin. Ihan epäreilua”, Joonas valitti särkien hetken tuottaman kuplan.

Kalle napautti keveän leikkisästi toisen leukaa. ”Ei oo epäreilua, mut okei. Lähetäänkö kattomaan oisko pihalla jottain tekemistä? Voiaan sitten tulla köllöttelemään sängylle ennen uusia ruokaövereitä.”

Vastaukseksi Joonas pukkasi hänet seisaalleen ja kampesi itsensä ylös tuolista. He pukivat päälleen ja katsoessaan lumia kolaavaa Joonasta Kalle ei voinut olla ajattelematta, että olisi aika ihanaa, jos mies joskus puhdistaisi heidän ikiomaa pihaansa.

« Viimeksi muokattu: 04.01.2025 15:56:45 kirjoittanut Kelsier »
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       

Meldis

• puuskupurilainen
Vs: Originaali: Onnellista joulua | S | Joonas/Kalle | fluff
« Vastaus #1 : 05.01.2025 13:45:35 »
Olipas tämä kiva jouluinen palanen näin vielä pyhien jälkeen. ^^ Tämä oli juuri sellaista ihanaista jouluista höttöä, jota tykkään joulun aikaan lukea. Oli kivan kiireetön tunnelma, miten jouluna kuuluukin olla. Vähän voi tehdä lumitöitä, mutta senkin Joonas keksi lähteä tekemään tuollaisella "josko sitä nyt vähän jotain tekisi" asenteella. ^^ Herttaista oli, miten Joonas oli jo tosi hyvissä väleissä Kallen perheen kanssa, löysi yhteisiä kiinnostuksen aiheitakin, eikä Kallen tarvinnut olla koko ajan välikätenä. :) Lempinimi oli aivan ihana!

Lainaus
Pari välipäivää he viettäisivät ihan kaksistaan eivätkä nousisi lainkaan sängystä, jos se vain Kallesta riippui.

Oikein! Joulu on makoilun aikaa. :D Muutenkin kuulosti hyvin tutulta kaikki ajanvietto, ruokaähkyistä ruokaähkyihin ja makoilusta päivätorkuille.

Kiitos tästä söpöilystä! ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Larjus

• ألف ليلة وليلة
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
Vs: Onnellista joulua | S | Joonas/Kalle | fluff
« Vastaus #2 : 02.02.2025 17:37:35 »
Awww, tämä oli söpö hyvän mielen tarina, jossa hahmojen välinen läheisyys ja mutkattomuus sekä kaikin puolin leppoisa tunnelma saivat hymyn huulille :) Kiva oli vielä vähän itsekin fiilistellä joulua, vaikka ollaankin jo helmikuussa. Kuulostaa siltä, että Kallella ja Joonaksellakin on ollut varsin mukava joulu, ja välipäivillekin on varsin hyvät suunnitelmat! ;D Kylläpä tekis itsekin mieli viettää pari päivää ihan vain sängyssä löhöten.

随分・・・待たせちまったな・・・」

Kelsier

• Korpinkynsi
  • Valvoja
  • ava by Ingrid
Vs: Onnellista joulua | S | Joonas/Kalle | fluff
« Vastaus #3 : 07.02.2025 17:22:10 »
Meldis: Joonaksesta pidetään Kallen perheessä kovasti. En tiedä menikö mun tuhma viittaus vähän metsään, mutta Kalle ei suinkaan ajatellut viettää välipäiviä vain nukkuen sängyssä ;D Kiva, kun kommentoit! :-*

Larjus: Kiva, että tykkäsit ja kiitos kommentista! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)