Ficin nimi: Toisenlaisia aikeita/Pöksyt pois ja sassiin
Kirjoittaja: Naksu
Fandom: Gravity Falls
Ikäraja: Salitun puolella
Paritus: Dipper/Pacifica
Genre: Slice of life, ripaus pikkutuhmuutta ja post-canon
Summary: “Tekisikö se minusta syyllistävän ja perverssin paskiaisen, jos sanoisin jotain sen suuntaista?” Dipper nojautui lähelle Pacifican korvaa. “Jos toteaisin, että minun nähdäkseni näytit siltä kuin olisit halunnut sanoa jotain että otapa ne pöksyt pois ja sassiin?”
A/N: Sain vähän pallotella ideoita tämän fandomin kanssa, mutta johan se sitten iski sopivasti! Osallistuu haasteeseen Otsikoinnin iloja II (kaksi erillistä otsikkoa) 😄 Mainiota joulua Linnelle tämän myötä! ❤️
Dipperin puolinukuksissa harrastama pitkäveteisen sarjan katsominen keskeytyi, kun Pacifica hipsi tohveleissaan olohuoneeseen. Dipper oletti tämän hakevan keittiöstä jotain ja jatkavan sitten takaisin omien ilta-aktiviteettiensa pariin, mutta hänen yllätyksekseen Pacifica tulikin lähemmäs.
“Hei, haluatko sinäkin katsoa?” Dipper kysäisi viitaten televisioon. “Voin selittää nopeasti, mitä tässä –”
“Kuulehan, minusta tuntuu, että puhuminen on nyt turhaa”, Pacifica virkkoi muikeasti, heitti mukanaan kanniskelemansa tyynyn hänen jalkojensa juureen ja sitoi tenhoavan verkkaisesti hiuksensa korkealle poninhännälle. Dipper toljotti Pacifican toimia suu raollaan ja huomasi vaistomaisesti hivuttaneensa kätensä kohti collegehousujensa narua, kun tämä kävi polvilleen sohvan eteen katse tiiviisti hänessä.
“J-joo, sovitaan että puhuminen on turhaa...” Dipper mutisi.
“Jep! Eihän sitä selkää hieroessa puhella tarvitse!” Pacifica tokaista töräytti ja istahti tyynylle selkä häntä kohti. “Viitsisitkö vähän? Jomottaa niin pahuksen paljon.”
Dipper möllötti paikoilleen jähmettyneenä hetken, tyrskähti ja nojautui lähemmäs Pacificaa laskien kätensä tämän hartioille.
“No sepä oli yllätys.”
“Jaa mitä? Luulitko, että minulla olisi toisenlaisia aikeita?” Pacifica kysäisi tyynen ylväästi. Dipper oli tosin seitsemän ja puolen vuoden aikana oppinut kuulemaan pienenkin hymyn tämän äänessä, eikä se mennyt häneltä ohi silläkään kerralla.
“Tekisikö se minusta syyllistävän ja perverssin paskiaisen, jos sanoisin jotain sen suuntaista?” Dipper nojautui lähelle Pacifican korvaa. “Jos toteaisin, että minun nähdäkseni näytit siltä kuin olisit halunnut sanoa jotain että otapa ne pöksyt pois ja sassiin?”
“Hmm, tekisi.”
“Sitten en sano”, Dipper virkkoi ja suukotti Pacifican korvaa. “Mutta yllätit minut silti!”
“Hyvällä vai huonolla tavalla?”
“Yllätyksellisellä tavalla?”
“Hölmö.” Pacifica painoi poskensa hänen kättään vasten. “Pitää kai hioa näitä kasuaaleja ja rahvaanomaisia kepposia.”
“Siitä vain harjoittelemaan, niin olet hetkessä ihan pätevä hupiakka”, Dipper velmuili Pacifican hartioita kevyesti naputellen.
“...sanoitko minua juuri akaksi, Dipper Pines?”
“Mitä jos sanoinkin, Pacifica omaa-sukua-Northwest-ensi-kesänä-Pines?”
“Hah, minä niin näytän sinulle!” Pacifica kääntyi häntä kohti ja Dipperin yllätykseksi riisui T-paitansa yltään. “Tekisikö hupiakka mitään tällaista?”
“Tuskin”, Dipper myönsi poskensa kuumottaen. “Halusitko, ööh... Halusitko sinä sitä selkähierontaa?”
“Muutin mieleni sen suhteen. Ja ehkä sinunkin kannattaisi”, Pacifica hymähti kasvoillaan ilme, joka ilman erehtymisen mahdollisuutta kehotti Dipperiä hankkiutumaan housuistaan eroon mahdollisimman nopeasti.
“Mieli muutettu!” Dipper vinkaisi, kun Pacifica ryhtyi päättäväisesti näpertämään hänen housunnarujensa umpisolmua auki.