Kirjoittaja Aihe: Multifandom: Jotain mitä odottaa (yhdessä) | S | Ronja/Peppi  (Luettu 507 kertaa)

Angelina

• holly jolly
Title: Jotain mitä odottaa (yhdessä)
Author: Angelina
Fandom: Multifandom (Peppi Pitkätossu & Ronja Ryövärintytär)
Rating: S
Paring: Ronja/Peppi

Summary: “Minä ajattelin, että ehkä voisimme olla tänä jouluna ihan kahdestaan.”

A/N: Rakkaalle Inkulle

Tämä on ajateltu osaksi samaa verseä, kuin mun aiemmat talviaiheiset Ronja/Pepit: Sä oot niin kuin pakkanen (S) ja Jos vielä tahdot (S)

Haasteet: Otsikoinnin iloja II (sulut sisältävä otsikko)

JOTAIN MITÄ ODOTTAA
(YHDESSÄ)

- Porkkanalaatikko (Annikalle)
- Glögiä
- Piparkakkuja (lapsille)
- Suklaakonvehteja
- Maksalaatikko (Tommille)

“Mitä sinä oikein raapustat?”

Ronja nostaa katseensa  pergamentinpalasta ja kääntyy katsomaan Huvikummun eteiseen, johon Peppi on juuri kömpinyt valtavaa halkopinoa kantaen. Hänen saapikkaansa tuovat kilokaupalla lunta tupaan, mutta Peppi on sanonut, ettei se haittaa.

Hellassa ja takassa helottavat valkeat sulattavat sen kuitenkin, minkä jälkeen on helppo kuivata lattia!

Ronja ei ole logiikasta aivan varma, mutta koska Peppi kuivaa itse jälkensä, ei hän välitä.

“Listaa”, Ronja vastaa ja naputtaa kynällään haalistuneen pöydän pintaa. “Yritän keksiä, mitä kaikkea tarvitsemme jouluksi. En osaa päättää mitä kaikkea Tommin ja Annikan lapsille pitäisi varata.”

“Hmm…”

Peppi laskee halkopinon hellan eteen, lämmittelee hetken punoittavia sormiaan ja katsoo sitten Ronjaa salamyhkäinen hymy huulillaan.

“Minä ajattelin, että ehkä voisimme olla tänä jouluna ihan kahdestaan.”

Ronja yrittää olla näyttämättä liian innokkaalta, mutta ajatus tuntuu kertakaikkisen houkuttelevalta. Tommi ja Annika perheineen ovat mukavaa seuraa — äänekästä ja vauhdikasta — mutta ajatus Pepin kanssa kahdestaan vietetystä joulusta kuulostaa täydelliseltä. He eivät ole koskaan viettäneet joulua vain kahden ja jo pelkkä mahdollisuus saa perhoset lepattamaan Ronjan vatsanpohjassa.

He voisivat nukkua aamulla pitkään ja herättyään keittää yhdessä valtavan kattilallisen riisipuuroa — tai Ronja keittäisi, eikä Peppi malttaisi olla pöllyttämättä kanelia ympäri keittiötä.

He voisivat lähteä koko päiväksi yhdessä pulkkamäkeen, laskea kilpaa kerta toisensa jälkeen ja nauraa vatsansa kipeiksi.

Takaisin kotiin tultuaan he voisivat lämmittää yhdessä joulusaunan — lauteilla Ronja saisi hellästi purkaa Pepin oranssinpunaisina hehkuvat letit ja hieroa päivän jumit tämän vahvoilta, pisamaisilta hartioilta.

Saunan jälkeen he voisivat makoilla takkatulen ääressä, kuumaa glögiä juoden ja suklaakonvehteja puoliksi purren. Matiaksenmetsästä tuodun valtavan karhuntaljan päällä olisi pehmeä loikoilla, eikä Pepillä olisi saunan jäljiltä yllään muuta kuin pieni pyyheliina, jonka Ronja voisi helposti ja vaivihkaa ujuttaa pois tämän yltä, samalla kun maistaisi sulaneen suklaan tämän huulilta —

Ronja hätkähtää, kun Peppi tulee hänen taakseen ja kiertää kätensä hänen ympärilleen. Peppi painaa leukansa Ronjan olkapäälle ja kuiskuttaa tämän korvaan.

“Mitä sinulla on mielessäsi?”

Pepin hengitys kutittaa Ronjan kaulaa ja hän värähtää, tehden samalla päätöksen. Tommi ja Annika voivat olla Pepin parhaita ystäviä, mutta tänä vuonna heillä ei ole mitään asiaa Huvikumpuun.

On Ronjan vuoro hymyillä.

“Näet jouluaattona”.

“I don’t find you that interesting.”
“You will.”

grafiikat © Inkku ♥

Ingrid

• Ryöväriruhtinatar
Nyyyyyh, kuinka täydellinen tämä olikaan! 🥹♥️ Mulla on jotenkin koko oma synttäripäivä mennyt ohi, kun on ollut hirveästi kaikkea tekemistä ja matkustamista, mutta tämän tarinan äärelle oli viimein niin kivaa istuutua ja jättää kaikki muu hetkeksi ihan toissijaiseksi.

Siis mulle henkilökohtaisestihan joulu Annikan ja Tommin ja mukuloiden kanssa olisi yksi iso painajainen, joten olen kyllä tässä asiassa ihan täysin Ronjan puolella - ei mitään asiaa Huvikumpuun, jos minulta kysytään! Jotenkin kuitenkin on suloista, että Ronja ymmärtää Annikan ja Tommin olevan tärkeä osa juuri Pepin elämää. Siksi jotenkin tuli ihan Ronjan puolesta niin hyvä mieli, kun Peppi itse halusi kyseisen poppoon ditchata tänä jouluna. :D

Mä kyllä viettäisin Pepin kanssa joulua ihan milloin ja missä tahansa! Kaikki tuoksuisi kanelilta ja joulusaunassakin olisi varmasti sellaiset löylyt, ettei ne sopisi aloittelijoille. Oli niin mukavaa elää hetki Ronjan kanssa siinä pienessä kuplassa ja vain myhäillä ajatukselle yhteisestä joulusta. Tuntuu, että Peppi tuo jouluun sitä aikuisuuden myötä menetettyä lapsekasta taikaa ja hömpöttelyä - joka varmasti vähän totisemmalle Ronjallekin tekisi ihan hyvää. ♥️

Tämä oli ihana hyvänmielen ficci tähän päivään - ja myös talvinen, mikä tuli tarpeeseen täällä vesisateen keskellä! Toivottavasti innostut vielä kirjoittamaan tähän jatkoa itse jouluaattoficin muodossa. ::)

Kiitos, oot paras. ♥️ Ja oon myös niin iloinen, että oot löytänyt takas kirjoittamisen pariin!

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.