Nimi: Blondie
Kirjoittanut: jossujb
Ikäraja: S
Genre: originaali, one-shot, UST
Paritus/hahmot: nimetön minä/nimetön sinä. Tai voi niiden nimet olla vaikka Katariina/Harry lol
A/N: Voi olla omaelämänkerrallinenkin.
Virkehaaste XXI -haasteeseen sanalistasta:
kypsä, mieli, routa, satu, sade, kello, synti, viittoa, elävä, lasinen, juosta, varjo, odottaa, sanomalehti, kaksi, muffinssi, salakavala, verkkainen.On käytetty jokerivirkettä.
Blondie
Oon aika kypsä jo tähän touhuun. Siihen, mitä mun oma mieli tekee mulle. Sai mut kaivamaan rakkaudensiemet maahan, jonka luulin olevan pehmeää ja hedelmällistä, mutta se olikin roudassa jo ennen kun iskin siihen lapion.
Jos on tottunut ihastumaan satuolentoihin, haluaa sen onnellisen lopun oikeassakin elämässä, vaikka eihän se mee niin, että ihminen joka on sut selkeästi torjunut ottas sut jossain vaiheessa sydämeensä ihan vaan koska se ois tarinankaaren kannalta pitkään kiusoiteltu kliimaksi. Mun elämä kun ei vaan oo sellanen, joka seurais askelmerkkejä, ei suudella sateessa suomielokuvan makkarakatoksen alla. Vaan enpä katsois kelloa, jos sanoisit joskus, että jäisit vaan tähän.
Jos ei usko mihinkään, niin ei voi tehdä syntiäkään, mutta kai olen kuitenkin rikkonut sinua vastaan haluamalla senkin jälkeen, kun sanoit ei. Muistan kun niin hienotunteisesti viitoit minut luokseni kertoaksesi, että lähentely-yritykseni eivät tunnu enää kivalta. Panit minut kiltteydelläsi elävältä, kun olisit voinut olla oikeutetusti kyllästynyt ja vihainenkin.
Blondie laulaa somasta illuusiosta, jota ei voi paeta, mutta on se sinun sydämesi vai minun kun ois tehty lasista? En pysty juoksemaan tunteitani karkuun. Yksipuolisen rakkauden varjoissa on toisaalta turvassa jonkun uuden mahdollisuuden, muiden miesten, tuomilta pettymyksiltä. Kukaan muuhan ei pääse satuttamaan kun odotat ja odotat ja odotat lasimiestä jota et vaan saa.
Sä luet varmaan vielä paperisia sanomalehtiä. Kuvittelen päässäni sinut ja sun kaksi lastasi kylään aamiaispöytään. Ei sulla olis muffinseja oikeasti, koska sä et tee ruokaa, etkä vissiin syökään koivista pitkäksi venytetyn ruumiin rasvaprosentista päätellen mitään, mutta tää on se perheelämän mielikuva, millä mä kidutan itseäni. Onnellinen mies, joka ei vaikeita parisuhteita mökkiinsä kaipaa.
Salakavalasti ovat haluni kiertoituneet kaullalleni. Verkkaiseen ne kuristaa minua, enkä jaksa tapella niistä irti.
FIN