Kirjoittaja Aihe: Paljon kahvia ja hippu rakkautta | K-11 | ficletkokoelma | Aapo/Ville | 2/5 8.9  (Luettu 1332 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 605
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: draama, romantiikka, fluffy, huumori
Paritus: Aapo/Ville

A/N: Pieni kokoelma Vilpoa. Jokainen osa on itsenäinen kokonaisuus. Kerro toki, jos luit :)



Paljon kahvia ja hippu rakkautta



1. Kuuma ja hyvä kesä (506 sanaa)
2. Paijataanko paremman puutteessa sammalia? (968 sanaa)




Kuuma ja hyvä kesä

Ville

On kesäloman viimeinen sunnuntai. Huomenna koittaa maanantai, kova paluu arkeen ja töihin. En tahdo ajatella sitä, joten en ajattele.

Olen hereillä, mutta pidän silti silmiä mieluummin kiinni. Auringonpaiste ei pääse tänne, kiitos pimennysverhojen. Makuuhuoneessa on mukavan hämärää. On unenomainen olo. Aapon niska tuoksuu hyvältä. Aapo on lämmin, ja sitä on kiva silittää. Kuljetan kättäni pehmeältä vatsalta karvaiselle rintakehälle. Aapon suusta kuuluu tyytyväistä hyminää. Hymyilen ja nipistän Aapoa nännistä.

”Hei!” Aapo älähtää yllättyneenä. Nauran ja haukkaan Aapoa hellästi vielä niskastakin.

”Mikä sulla on?” Aapo tyrskähtää ja kääntyy muhun päin. Aapon vaalea tukka on vastustamattoman pörröinen. Sen ruskeat nappisilmät ovat yhä uniset, mutta suu hymyilee. Mun sisällä lepattaa.

”Miten niin?” kysyn ja teeskentelen, etten suunnitele sen enempää kujeita.

”Lurjus”, Aapo murisee nähden selvästi mun läpi. Virnistän ja painan sen alleni. Lämmin mielihyvä värähtää lävitseni, kun saan olla niin tiiviisti Aapoa vasten. Aapo upottaa kätensä hiuksiini. Se tuntuu ihanalta. Kosketus kutsuu mut Aapon huulille. Me suudellaan syvään ja ahnaasti. Aapon toinen käsi painautuu selkääni ja liukuu sieltä pakaraa puristamaan. Samaan aikaan Aapon kieli painautuu omaani vasten. Kaikki se saa kehoni reagoimaan. Aapo tuntee sen. Kuuma pussailu katkeaa Aapon tyytyväiseen hymyyn.

”Voisin tottua tällaiseen”, Aapo sanoo. ”Että oot heti aamusta noin innokas.”

”Enkö muka oo ollut?” ihmettelen, koska musta meillä on ollut varsin kuuma ja hyvä kesä.

”Oot”, Aapo myöntää ja sukii hiuksiani. ”Toivon vaan, ettei tää lopu kesään…”

”Miksi loppuisi?”

”Nokun arki”, Aapo sanoo ja kohauttaa olkiaan. ”Ei ole niin paljon aikaa ja haluja.”

”Älä viitti”, hymähdän. ”Todennäköisesti oon vielä kiimaisempi, kun mun pitää jumittaa töissä kahdeksan tuntia ennen kuin saan taas olla sun kanssa.”

”Ai?” Aapo kuulostaa hellyttävän imarrellulta.

”Jep”, sanon ja suutelen sitä taas, ihan vain sanojeni vakuudeksi. Aapo vastaa suudelmaan, mutta ei innostu enää samalla tavalla. Mietin, miten viritellä tunnelmaa taas hieman kuumemmaksi. En ehdi keksiä suunnitelmaa, kun Aapo alkaa venkoilla altani. Yritän estää. On aivan liian aikaista tällaiselle ylösnousemukselle.

”Pitää päästä kuselle”, Aapo sanoo. Päästän sen nousemaan. Katson kaihoisasti Aapon alastonta vartaloa, joka loittonee jo oven suuntaan.

”Tuut sit takas?” varmistan.

”Enpä tiiä. Kahviakin tekis jo mieli. Mitä sulla on tarjota?” Aapo kysyy virnistäen.

”Otan sulta suihin”, sanon, koska sitä ajattelen jo muutenkin. Mun ujostelematon ilmaus hätkähdyttää Aapoa vähän, mutta pian pirullisuus palaa sen kasvoille.

”Kahvi kuulostaa paremmalta”, Aapo letkauttaa ja lähtee makkarista.

”Hei!” älähdän sen perään. Kuulen, kuinka Aapo nauraa vessaan mennessään. Nousen itsekin ylös ja menen keittämään sitä pirun kahvia. Olen vihdoin keksinyt suunnitelman.

Aapo palaa ensin makkariin, mutta mä en ole siellä. Aapo huhuilee mua.

”Keitän sulle sitä kahvia”, huikkaan. Aapo seuraa ääntäni keittiöön.

”Ville, et kai sä todella uskonut, että mä –”

Aapo vaikenee. Aapon kasvoilta kuvastuu puhdas tyrmistys, kun se näkee mut polvillaan keittiössä kahvimuki ojennettuna Aapoa kohti kuin uhrilahjana.

”Tässä ois”, sanon vakavana ja kohotan höyryävää mukia. ”Ellet sä sitten muuttanut mieltäs?”

Aapo punastuu railakkaasti tajutessaan, miksi todella olen polvillani. Pokerinaamani rakoilee, kun mua alkaa hymyilyttää.

”Laita se kahvi pois”, Aapo ähkäisee. Tottelen kiltisti. Aapo tulee mun luo, kumartuu ja ottaa kiinni niskastani ja suutelee. Se on sotkuinen ja malttamaton suudelma. Aapo haluaa, haluaa todella. Onneksi mä olen jo valmiusasemissa.




Haasteet: Originaalikiipeily (135. ylösnousemus), Otsikoinnin iloja II (tekstilainausotsikko) ja Inspiraatiorohtoja:

Skenaario: viimeinen työ-/koulupäivä ennen kesälomaa
Tunne: ristiriitainen
Sanat: paiste, unenomainen, terassi




A/N: Oli kiva kirjoittaa tällainen cheeky, kiusoitteleva ficlet, jossa Ville on se, joka kiusaa ja härnää, koska hän on yleensä se vakavampi näistä kahdesta. Tämän kirjoittamisesta tuli hyvä mieli, toivottavasti lukeminen oli mieluisaa sekin! ^-^
« Viimeksi muokattu: 08.09.2024 23:48:28 kirjoittanut Sokerisiipi »

Ygritte

  • [igrit]
  • ***
  • Viestejä: 703
Hahaa, ihan täydellinen lopetus kesälomalle:D Tykkään ihan suunnattomasti tuollaisesta hyväntahtoisesta velmuilusta, jota Ville tässä harrastaa! Ihan oikein antaa toisen hetken jo pelätä, että kahvijutut meni todesta:D
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 762
Oih, mikä tunnelmapalanen. En tykkää yhtään syksystä ja vaikka ilmat näyttävät jatkuvan lämpiminä, huomaan jo harmistuvani pimeyden ja harmauden tulosta. Joten tämä helpotti vähän kaipuuta kesäisiin tunnelmiin. Ja samalla kuitenkin Villeä ja Aapoa harmitti myös arkeen paluu, joten tuli hyvin tuttu tunne mukaan. Poikien väleissä oli juuri tuota, halua vielä pitää vähän kiinni kiireettömyydestä ja menneistä kesäpäivistä, vaikka edessä onkin syksy. Oli aivan ihanaa, miten he ottivat kaiken irti viimeisestä kesälomapäivästä ja ihanaa, miten arjen tuleminen ei synkistänyt tunnelmaa kokonaan missään kohtaa. Näistä kahdesta aiemmin lukeneena, ehdin pelätä, että tästä tulee taas sydäntä särkevä väittely, mutta oli kivaa, että nyt molemmat olivat samalla aaltopituudella. ^^ Mikä on aika normaalia, vaikka joskus läheisyys olisi tuntunut väärältä, se muuttuu ajan mittaan parisuhteessa. Vaikka siis sanoitkin, että tämä ei liity muihin teksteihin muuten kuin että hahmot ovat samat.

Tällainen K-11 tasoinen kuumuus oli tosi toimiva. Välillä tuntuu että kun ei mene suoraan korkeimpaan ikärajaan, petipuuhista ömmm keittiönlattiapuuhista saa vieläkin kutkuttavampia. Pitää pysyä tietyllä tasolla ja paljon jää lukijan mielikuvituksen varaan. Joskus se toimii paremminkin näin. ^^

Lainaus
”Enpä tiiä. Kahviakin tekis jo mieli. Mitä sulla on tarjota?” Aapo kysyy virnistäen.

”Otan sulta suihin”, sanon, koska sitä ajattelen jo muutenkin. Mun ujostelematon ilmaus hätkähdyttää Aapoa vähän, mutta pian pirullisuus palaa sen kasvoille.

”Kahvi kuulostaa paremmalta”, Aapo letkauttaa ja lähtee makkarista.

Ihh, tämä dialogi oli niin nättiä ja hupaisaa. Tosi kivasti näkyi, että ollaan jo sen verran läheisiä, että Ville saattoi noin sutkauttaa, mutta sitten kuitenkin suhteessa on yhä alun jännitystä, kun Aapo yllättyi kommentistasi, mutta osaakin heti vitsailla takaisin. :D En kestä, Villen lopun ratkaisu kahvi-vai-seksi ongelmaan oli kyllä loistava. Molempi parempi, eikö? ;D Ihanan pirskahteleva palanen arkea vakiintuneessa parisuhteessa, kaksi troupea, joita rakastan varsinkin yhdessä. Toteutus oli aivan ihana ja mukana vielä tuota harmia alkavasta syksystä ja muistoa ihanasta kesästä, oli niin napakymppi kaiken kaikkiaan. ^^
Kiitos tästä!
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 605
Ygritte: Ihanaa kuulla, että pidit! Velmuilu, miten ihana ja loistava sana kuvaamaan Villen metkuja! Kyllä, Aapo ehti jo luulla päässeensä ihon alle, ja Ville pääsi yllättämään. Kiitos huisisti kommentista!!

Meldis: Ah, ilmaisin itseäni huonosti alkutiedoissa. Siis kyllä, nämä tekstit liittyvät toisiinsa hahmojen suhdekehityksen kannalta. Paitsi jos saan jonkin hurjan AU-inspiraation johonkin tulevista ficleteistä. Siinä tapauksessa mainitsen kyllä erikseen. Mitään kronologista kokonaisuutta ei kuitenkaan ole tulossa. Ihanaa, että pidit tämän kesäisyydestä! Vähän nauratti tuo, että pelkäsit uutta sydäntä särkevää väittelyä ;D Mutta myönnän, että kirjoitan näistä usein jonkin jännitteen/ongelmakohdan kautta. Ei tällä kertaa kuitenkaan! Tykkään K-11 ikärajasta ehkä kaikista eniten, mitä tulee tällaiseen parisuhdedraamaan. Koska saa just ehdotella ja kuumotella, mutta saa sitten kuitenkin lopettaa ennen graafisia yksityiskohtia ;D Kiitos sullekin ihanasta kommentista!!

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 605
A/N: No niin. Sain vihdoin editoiduksi tämän seuraavan. Tämä sijoittuu aikaan ennen Aapon ja Villen pariutumista. Pre-slash siis. Tunteita kuitenkin on jo, mutta niiden kanssa ei osata tehdä mitään ja ollaanpa vielä reippaasti kieltämisenkin puolella. Aapon näkökulmasta tällä kertaa! Lukuiloa ♥︎



Paijataanko paremman puutteessa sammalia?

Aapo

”Joko olet puhunut Villelle?”

”Mistä?”

”Tiedät kyllä.”

”Ei ole mitään puhuttavaa.”

”Ymmärrän, että sua pelottaa, mutta –”

”Et sä voi mitenkään ymmärtää. En halua puhua tästä enää, okei?”

”Okei.”

Siskoni kanssa käymä keskustelu pyöri taukoamatta mielessäni. Helmi kuvitteli, että mulla oli jotain kerrottavaa Villelle, vaikkei edes ollut. Helmi vakuutteli, että se aisti meidän välillä kipinöitä, kummankin puolelta. Helmi luuli näkevänsä ja tietävänsä asioita, jotka eivät olleet totta. Toivoin, ettei me oltaisi ikinä Villestä juteltukaan, koska nyt ääneen sanotut sanat vainosivat mua. Helvetti, siskoni osasi olla yksi päälle päsmäröivä kääpä.

Yritin palautua nykyhetkeen, jossa me – mä, Helmi ja Ville – käveltiin peräkanaa luontopolulla. Oli hyvä ja kaunis päivä patikoida. Syyskuun alku oli ollut ihmeen lämmin ja aurinkoinen. Vain auringon asema ja polulle varisseet keltaiset koivunlehdet paljastivat, ettei enää eletty kesää. Poissa olivat myös laulavat linnut. Metsä meidän ympärillä oli hiljainen.

Helmi suhtautui luontoon muakin intohimoisemmin. Se pysähtyi vähän väliä ja osoitteli meille kaiken maailman kääpiä, pahkoja ja saniaisia. Mietin, pitäisikö Helmiä vähän toppuutella, koska tiesin, ettei Villen kohtelias kiinnostus riittäisi loputtomiin. Ville ei kuitenkaan edes näyttänyt ärtyneeltä, joten annoin Helmin intoilla. Siskoni käveli ensimmäisenä, sitten tuli Ville ja mä pidin perää. Nautin alkusyksyn kirpeästä tuoksusta. Metsässä sen haistoi aivan erityisen väkevänä. Luonnossa oleminen teki mulle hyvää. Oloni oli parempi ja virkistynyt. Me ei paahdettu kovaa tahtia, ihan vain käveltiin. Mulla oli hyvin aikaa pysähtyä välillä silittelemään pehmeitä rahkasammalia. Jotenkin Ville tajusi aina saman tien, kun jäin jälkeen. Se kääntyi ja pudisteli hymyillen päätään, kun näki mun taputtelevan vihreiden sammalten peittämiä puunrunkoja tai kivenjärkäleitä.

”Tahdotko kokeilla?”

Ajattelin, että Villelle, jos kelle, tekisi hyvää välillä olla konkreettisessa kosketuksessa luonnon kanssa. Ville oli niin tavattoman kaupungistunut.

”Ei kiitos”, Ville naurahti, ja me jatkettiin matkaa.

Vaivuin nopeasti omiin ajatuksiini. Ajattelin Villeä, kuten tavallista. Mietin, mikseiköhän se ollut jo löytänyt uutta tyttöystävää. Vaihtoehtojen vähyydestä se ei voinut johtua, koska Villen ympärillä pörräsi usein parikin muijaa, joille hiljainen ja totinen mies oli kuin hunajaa. Viime aikoina Ville oli kuitenkin jättänyt naiset huomiotta ilman mitään erityistä syytä. Se oli outoa, koska tiesin Villen kuitenkin olevan parisuhdetyyppiä. Ei Ville osannut yhden yön juttujakaan. Oliko Ville kiinnostunut jostakusta erityisestä? Ehkä mä en edes tuntenut sitä. Villellä oli niitä opiskelukaveriporukoitaan. Ehkä siellä oli joku, joka oli vanginnut Villen mielenkiinnon. Vatsaani kivisti epämukavasti, mutta pakotin tunteen heti pois. Totta kai mä tahdoin, että mun paras kaveri saisi pesää. Näin mielessäni siskoni pudistavan päätään tietäväinen hymy kasvoillaan. Turpa kiinni, Helmi, ajattelin vihaisena. Mietin, että ehkä mun pitäisi taas pysähtyä paijaamaan sammalia, koska aloin kiihtyä ja ihan turhaan.

Pysähdyinkin, mutta vahingossa. Törmäsin Villen selkään, kun se oli seisahtanut mun huomaamatta.

”Mitä?” ihmettelin ja kurkin Villen ohi polulle, mutta en nähnyt mitään syytä pysähtymiselle.

”Helmi”, Ville sanoi nyökäten siskoni suuntaan. Helmi oli pysähtynyt. Sillä oli minikiikarit silmillään. Se kuikuili puiden latvuksiin ja mumisi kiihtyneesti itsekseen. Hyvä, ettei sen vaalea palmikkokin kipinöinyt. Ilmeisesti Helmi oli lintubongannut jonkin aivan erityisen hyypiön.

”Tuossa menee hetki”, totesin. ”Senkus kuin menet ympäri. Ei Helmiä haittaa.”

Ville vilkaisi mua epäillen, mutta meni kuitenkin. Helmi ei edes huomannut. Se oli kaivanut muistivihkonsa esiin ja raapusti kuumeisesti havaintotietoja ylös.

”Taigauunilintu, ei voi olla totta. Näin kaukana rannikolta? Miten se on tänne eksynyt?” Helmi puheli itsekseen ja tiiraili taas kiikareilla puiden latvustoon.

”Tule sitten perässä, kun maltat”, sanoin.

”Hyst!” Helmi sähisi ja melkein antoi mulle tällin viuhtoessaan niin villisti kättään. Mua nauratti.

Me jatkettiin Villen kanssa järvelle asti. Oltiin me jo muutenkin melkein perillä. Vesi oli tyyntä ja huumaavan sinistä. Polvistuin vesirajaan ja huljuttelin vettä kädelläni. Yhä lämmintä, kenties jopa uitavaa.

”Jospa et kuitenkaan”, Ville sanoi kuin arvaten, mitä ajattelin. Käännyin hämmästyneenä katsomaan sitä. Ville seisoskeli vaivaantuneena rantatörmällä kädet farkkutakkinsa taskuissa. Ville ei ollut mikään metsämies eikä se omistanut edes kunnon ulkoiluvaatteita. Vaikka Villellä ei ollut asianmukaisia varusteita, se näytti silti hyvältä ja coolilta. No, puolet Villen charmista olikin sen tummissa kiharoissa.

”Mitä se sua haittaa?” ihmettelin. Ville näytti entistäkin kiusaantuneemmalta. Se vilkuili sinne, mistä me odotettiin Helmin pian saapuvan. Mulla kesti hetki yhdistää Villen outo käytös ja Helmin väliaikainen poissaolo.

”Mitä, etkö osaa olla Helmin kanssa, jos mä en ole kahden metrin välittömässä läheisyydessä?” tyrskähdin.

”Ei meillä ole mitään yhteistä”, Ville ähkäisi.

”Mä luulin, että te tulette juttuun.” Olin hämmentynyt ja pahoillani. Ehdin jo pelätä, mitä kävisi, jos en voisi enää hengailla samaan aikaan siskoni ja parhaan kaverini kanssa. Ville huiskautti vähätellen kättään.

”Kyllä me tullaankin. Helmi on ihan kiva, mutta se ei ole sä”, Ville sanoi polulle yhä tuijotellen. Suloinen lämpö ailahti vatsassani ja väreili iholle saakka. Tunsin itseni nähdyksi ja erityiseksi. Hymyilin leveästi. Ville ei edes tajunnut, että se oli juuri sanonut jotain ihanaa. Se näki mun hymyilevän.

”Mitä?” Ville kummasteli. Mun teki hirveästi mieli halata sitä, mutta hillitsin itseni. En halunnut olla outo. Ihan järjetöntä halata jotakuta ilman syytä.

”Täytyykö mun pitää sua ihan kädestäkin, jotta rauhoitut?” naljailin.

”Turpa kiinni”, Ville murahti, mutta ei tosissaan. Vähän Villeä taisi silti nolottaa. Hekottelin, ja luovuin uimisaikeistani ihan hyvillä mielin. Tuntui hyvältä olla kaivattu.

Palasin rantatörmälle Villen viereen. Menin tahallani ihan lähelle, jotta Villellä olisi varmasti turvallinen olo, kun Helmi liittyisi taas meidän seuraan. Ville äsähti ärtyneenä, mutta ei siirtynyt kauemmas, vaikka olisi voinut. Meidän olkavarret koskettivat. Tunsin huolestuttavaa kihelmöintiä vatsassani. Ville hengitti syvempään kuin tavallisesti. Mulle tuli kumma ajatus siitä, ettei Ville ehkä vetänytkään keuhkoihinsa metsän aromeja. Ville oli joskus kännissä kertonut mulle, että mä tuoksuin sen mielestä hyvältä. En uskonut, että Ville itse edes muisti sitä, mutta mä en ollut koskaan unohtanut. Mietin, epäilin, toivoin – saattoiko Helmi ehkä sittenkin olla oikeassa? Oliko mahdollista, että Ville –

Helmi rymisteli puskasta esiin kirkkaasti hymyillen. Taigauunilinnun näkeminen oli selvästi ollut sen päivän kohokohta. Ville astui heti musta kauemmas ja meni nyt itse kokeilemaan vettä kädellään. En edes ehtinyt nähdä sen ilmettä. Mitä jos siinä olisi inhoa? Epävarmuus sekoittui kylmään pelkoon vatsassani, ja mua paleli. Kaikki tämä oli vaarallista toiveajattelua, ja mun piti lopettaa se heti. Ville oli ja tulisi aina olemaankin hetero, end of story.



Haasteet: Originaalikiipeily (14. sammal) ja Otsikoinnin iloja II (kysymysotsikko)


« Viimeksi muokattu: 13.09.2024 12:19:45 kirjoittanut Sokerisiipi »

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 609
  • ava by Claire
Kommenttikampanjasta hei!

Tykkäsin tosi paljon tästä Aapon, Villen ja Helmin metsäretkestä. Söpön epävarmaa pohdintaa siitä, tykkääköhän toinen takaisin. Ja ihana Helmi, kun oli niin innoissaan lintubongauksesta. Tämä oli minulle sopivaa luettavaa juuri nyt.

Kiva, kun kirjoitit! :-*

-Kel
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)