Kirjoittaja Aihe: Väsynyt arvoituksiin | S | elämää pohdiskeleva draama  (Luettu 1687 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 553
Ikäraja: S
Tyylilaji: pohdiskeleva draama
Sanamäärä: 250
Haasteet: Tavoita tunnelma IV (Ramin Djawadi – Westworld), Spotify Wrapped II (sama kappale) ja Originaalikiipeily (20. solmu)

A/N: Annoin kappaleen virittää tunnelmaa ja ajatusten soljua. Onnistuin mielestäni tavoittamaan jotakin.



Väsynyt arvoituksiin

Kääriydyn tiukasti pyyhkeeseen. Pisarat hivuttautuvat jalkojani pitkin. Kaivan märkää hiekkaa varpaillani. Tuijotan järvelle, jonka yllä häälyy tummansiniset, dramaattiset pilvet. Vesi huijaa katsetta. Se näyttää syvältä ja kylmältä, vaikkei ole kumpaakaan. Häilyvä aurinko näyttäytyy, mutta kutistuu nopeasti kirkkaasta kajastuksesta yksittäiseksi säteeksi.

Olen kauttaaltani kireä ja voimaton. Rinnassani on jo päiviä ollut tiukka solmu. Sen kanssa on vaikea olla. En kykene avaamaan, en edes hölläämään köyden silmukkaa. En tiedä, missä solmu on ja mikä sen aiheuttaa. Se on yksi ihmisyyden lukuisista mysteereistä, mutta minä olen väsynyt arvoituksiin.

Tulin uimaan. Odotin sen helpottavan oloani, koska olen yrittänyt tulla rannalle jo pitkään. Helpotusta ei tullut. Olen pettynyt itseeni ja omiin odotuksiini. Miksi uskon aina vain, että jokin yksittäinen asia parantaisi äkkiä kaiken? Typerää.

Huokaan. Kävelen vesirajaan kahlaamaan. Hiekka huuhtoutuu pois ja palaa osaksi rannan pohjaa. Tiedostan olevani alakuloinen ja yksinäinen. Sitä on ollut paljon viime aikoina, kuten on ollut uupumustakin. En mahda asialle mitään. Huonovointisuuttani ei voi tuosta vain karkottaa tai ratkaista. Se on turhauttavaa. Yritän aina vaistomaisesti etsiä kaikelle syitä ja selityksiä. On ärsyttävää olla tällaisen muodottoman ongelman tukahduttama.

Tiedän hyvinvointini salat, ainakin paperilla. Syö, liiku, nuku, näe läheisiä, tee kivoja asioita. Mutta miten syödä, kun ei ole ruokahalua? Miten liikkua, kun ei ole energiaa? Miten nukkua, kun on nälissään? Elämäni ketju on rikki eikä se riitä kannattelemaan. Korjausliike olisi enemmän kuin tarpeen, mutta sellainen vaatii voimaa, joka minulta vielä toistaiseksi puuttuu. Mitä siis tehdä?

Pudistan neuvottomana päätäni.

Ihminen on vaikea ja käsittämätön olento.

Olen ollut tässä koko elämäni enkä vieläkään ymmärrä itseäni.




Ygritte

  • [igrit]
  • ***
  • Viestejä: 689
Vs: Väsynyt arvoituksiin | S | elämää pohdiskeleva draama
« Vastaus #1 : 08.08.2024 18:03:26 »
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta!^^ Tämän fikin nimi veti heti puoleensa, sillä omassa elämässä on ehkä vähän samanlaista teemaa meneillään, joskin minun tapauksessa arvoitukset tulee ulkopuoliselta taholta. Ei sitä silti aina vain jaksa, jos tuntuu, ettei mistään saa kiinni ja elämä on yhtä haparoimista eteenpäin. Tavoitit hyvin tähän sitä tunnemaailmaa, missä haetaan ratkaisua, helpotusta oloon, mutta ei se vain löydy nappia painamalla. Tätä sinun fikkiäsi voi tulkita kivasti monilla eri tavoilla, sillä lukija ei tiedä miten tähän tilanteeseen on päästy. Minulle tästä herää mieleen ehkä jopa masennukseen tai burn outiin viittaavat teemat. Eikä sellaisia asioita valitettavasti useinkaan pysty ratkaisemaan yhdellä uintireissulla, vaikka se ajatus houkutteleva onkin.

Tykkäsin kovasti linkkaamastasi musiikista! Se oli sopivan haikeaa. Jostain syystä siitä tuli mieleeni myös Game of Thrones?:D Ehkä jossain sen sarjan musiikissa on ollut samankaltaisuuksia.

Kiitos tästä kirjoituksesta, se pisti pohtimaan ja herätti paljon ajatuksia:)
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 553
Vs: Väsynyt arvoituksiin | S | elämää pohdiskeleva draama
« Vastaus #2 : 09.08.2024 20:26:13 »
Ygritte: Jee, kiva kuulla, että otsikko veti lukemaan! Juurikin tuollaisia teemoja ja tunnelmia halusin välittää, joten on ihanaa tietää onnistuneensa. Joo, ajattelin tähän taustalle juurikin pidempiaikaista ongelmaa, jota ei voi ratkaista vain yhdellä asialla. No, itse asiassa Ramin Djawadi on säveltänyt myös Game of Thronesin musiikin, joten samankaltaisuus selittyy sillä :D Tykkään myös tosi paljon Game of Thronesin soundtrackista! Kiitos paljon kommentista!!