Kirjoittaja Aihe: Byrokratian syövereissä, S, Marcus Flint/Viktor Krum, slice of life  (Luettu 1959 kertaa)

Linne

  • ***
  • Viestejä: 854
  • Hämmentynyt pesukarhu
Ficin nimi: Byrokratian syövereissä

Kirjoittaja: Linne

Beta:
Maissinaksu

Ikäraja: S

paritus:Marcus Flint/Victor Krum

Genre: fluff, slice of life

A/N: Tämä oli itselle ihan uusi shippi! Haaste oli hauska, joskin vaikea. Krumin repliikit ovat google translate, sori :D Osallistuu Kielimuuri ja sen murtajat-haasteeseen.




Marcus kuuli kiroilun heti astuessaan sisään.

“Dolna kuchka, gori v ada…”

“Victor?”  hän kutsui ja viskasi takkinsa lipaston virkaa toimittavalle arkulle. Kiroilu ei lakannut, päinvastoin se muuttui entistä äänekkäämmäksi.

“Govno, kopele…”

“Vic”, Marcus korotti ääntään. Kiroilu lakkasi.

“Marcys?”

Marcus virnisti kuullessaan kummallisen aksentin, jolla Viktor lausui hänen nimensä. Hän seurasi korviaan ja sydäntään keittiöön.

Viktor istui heidän pienen keittiön pöytänsä ääressä ja kiroili matalasti bulgariaksi. Marcus kietoi kätensä hänen ympärilleen ja kurkisti hänen olkansa yli. “Vieläkö sinä tappelet niiden hakemusten kanssa? Johan minä sanoin, että voimme palkata kääntäjän.”

Viktor vastasi bulgariaksi. Epäilemättä tämä sanoi jotain hyvin rumaa brittiläisestä byrokratiasta ja Marcus päätti, ettei tarvinnut käännöstä. Sen sijaan hän käänsi päätään ja varasti Viktorilta suukon. “Muistuta minua siitä, miksi me emme vain palkkaa kääntäjää.”

“Ei kyse ole vain näistä papereista lyubima”, Viktor vastasi ja heitti paperinivaskan pöydälle. Pöytä oli pieni eikä vaikutelma ollut kovin dramaattinen, mutta ajatushan oli tärkein. “Jos minä aion asua täällä, minun pitää oppia kieltä. Kunnolla.”

Marcus päästi äänen, joka oli jotain tuhahduksen ja naurahduksen väliltä. “Rakas, pitääkö minun muistuttaa, että sinä olet ammattihuispaaja. Yksikään ministeriön työntekijöistä ei kiellä sinua oleskelemasta maassa, vaikka tanssisit alasti ripaskaa Viistokujalla.”

“Siitähän sinä pitäisit, te”, Viktor murahti ja tarttui Marcuksen käteen. Marcus virnisti.

“Tehdään päivällistä”, hän ehdotti ja varasti toisen suukon. “Sen jälkeen saat valittaa sydämesi kyllyydestä meistä briteistä.”

“No mutta sehän sopii, mili."
« Viimeksi muokattu: 03.07.2024 22:54:11 kirjoittanut Linne »
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Larjus

  • ألف ليلة وليلة
  • ***
  • Viestejä: 6 933
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Tää on minullekin ihan uusi shippi :D Mutta mielenkiintoinen! Yhteinen sävel varmaan löytynyt huispauksen kautta 🤔

Byrokratian kanssa painiminen on kyllä tuskallista, eikä mikään ihme että Viktoria lievästi sanottuna tympäsee :D Vähemmästäkin tekee mieli kiroilla. Kääntäjän/tulkin hankkiminen toki tekisi kaikesta helpompaa, mutta ymmärrän Viktorin asennetta ja myös arvostan sitä! On hienoa ettei hän "piiloudu" ammattihuispaajastatuksensa taakse ja elä ihan miten sattuu. Veikkaan nimittäin että jotain siitä voisi seurata, jos hän menisi tanssimaan ripaskaa alasti Viistokujalle!

Lainaus
“Ei kyse ole vain näistä papereista lyubima”, Viktor vastasi ja heitti paperinivaskan pöydälle. Pöytä oli pieni eikä vaikutelma ollut kovin dramaattinen, mutta ajatushan oli tärkein.
Tää kohta sai mut vähän nauramaan :D Ajatus on todellakin tärkein!

Marcus on ihan yllättävän suloinen tässä (Harryn kuvaus hänestä kirjoissa ei oikein antanut superimartelevaa kuvaa), mut ihanaa kun hän tukee ja kuuntelee Viktoria ♥ Varsin hyvä idea tehdä päivällistä, kyllä sitä kaipaakin varmasti ruokaa byrokratian kanssa kamppailun jälkeen. Ja oih, Marcus antaa vielä oikein "luvan" Viktorille valittaa briteistä! Tätä on tosirakkaus ;D

Olipas oikein suloinen ja hauska pieni ficci. Tämän lukemisesta tuli oikein hyvälle mielelle :3 Ihanaa piristystä heti näin aamupäivään, kiitos!

セサミ思い出して
 麗しの意志を
セサミ踏み入って
 刻んでその意志を

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 743
Ihh, minullekin tämä oli uusi shippi! Mitään en bulgariasta tiedä, mutta näin kirjoitettuna ainakin se kuulosti ihanalta. ^^ Ja byrokratiasta tuskailu oli hyvin samaistuttavaa ja kammottavan lisän siihen toi, että sitä piti sietää kielellä, joka ei ole äidinkieli. Minäkin luulen, että kansainvälisillä huispaajilla on pikakaista tällaisiin lupajuttuihin, mutta Viktorin halu tehdä asiat kunnolla oli kyllä hellyyttävää. ^^ Kiitos tästä tosi paljon, oli aivan ihanan palanen arkea, söpö ja kiva tutustuminen uuteen paritukseen! <3
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Linne

  • ***
  • Viestejä: 854
  • Hämmentynyt pesukarhu
Larjus en tajua, mistä tämä shippi tuli itselle mieleen. Varmaan siitä, kun pidettiin kavereiden kanssa Harry Potter maraton ja Flint ja Krum tulivat siihen ruudulle sopivin väliajoin. Anyway, minä ainakin ihan tykästyin xD

Näen Krumin sellaisena tyyppinä, joka haluaa aina tehdä asiat mahdollisimman hyvin loppuun asti. Jollain meriiteillä hänen nyt kai kumminkin piti päästä Turnajaisiin, ei hän pelkkä hyvä huispaaja voi olla xD Marcusia sen sijaan olen kehitellyt eräässä toisessa HP-ficissä aika pitkällekin, ja häneenkin olen tykästynyt. Kiitos paljon kommentista!

Meldis: kuten tuossa yllä Larjukselle sanoin, en itsekään oikein tiedä, mistä tämän shipin keksin. Mutta tykästyin tähän kyllä! Bulgaria kuulosti itsestäkin ihanalta, vaikka joku joka bulgariaa oikeasti puhuu, voisi kurtistella kulmiaan noille käännöksille ne kun otin lopulta suoraan googlesta vaikka yritin kyllä käännellä ties mitä kautta. Kiitos paljon kommentista, minäkin tykkään tällaisista arkipalasista!
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 6 130
Kommenttikamppiksesta iltaa o/

Byrokratian kiroaminen on kyllä niin samaistuttava tila, että vähän kipeää tekee. Vielä pahempaa, jos se pitää tehdä itselle vieraalla kielellä.

Mainitsit, että olet käyttänyt Viktorin reploissa apuna Google kääntäjää, itse olisin lukijana nauttinut suuresti, jos ne käännökset olisi voinut tuoda myös jotenkin osaksi tekstiä, tai ainakin vaikka spoilerin alle tekstin jälkeen 🤔 laiska lukija ei itse jaksa mennä leikkimään googlella eikun.
Nättiä toki tuo bulgarian kieli ihan noin silmälle, vaikkei siitä mitään ymmärräkään. Viktor "kuulosti" tässä omalla äidinkielellään(?) yllättävän sulokkaalta, kirjasuomennoksessa hänen kielensä on jotenkin paljon töksähtelevämpää.

Jännittävä paritus kyllä, Viktorista ei paljon olekaan tullut luettua ficcejä, vaikka varmaan kaikki noin tämän ikäluokan huispaajat yhteen kokoamalla tulisi ihan mielenkiintoinen hahmojoukkio ja paritusyhdistelmiä :D

Näiden kahden dynamiikka toimi tässä kivasti, Marcus on ficeissä aina niin paljon chillimpi ja kivempi, (luonnollisesti) moniulotteisempi ku kirjoissa ja leffoissa :D Sööttiä ja erittäin parisuhdemaista sanailua ja kompromissien tekoa <3

~Violet kiittää

I am enough.
.