Kirjoittaja Aihe: Mulperisilkistä ja puhdasverisyydestä • K11 • Harry/Draco, dialogi • shotti  (Luettu 1476 kertaa)

Vilna

  • pinkki bebe
  • ***
  • Viestejä: 1 586
  • bii-boh-bi
(Harry Potter ei ole minun omaisuuttani, tämä teksti on pelkkää fanifiktiota.)

Kirjoittaja - Vilna
Ikäraja - K11

Paritus - Harry Potter/Draco Malfoy, (Draco Malfoy/Astoria Greengrass)
Tyylilaji - hupsu fluff & draama
Sanamäärä - 783
! Varoitukset - ylenpalttinen kiroilu, alkoholi

Tiivistelmä - “Kaadoit juuri täyden tonttuviinilasillisen päälleni. Minulla on päälläni valkoinen juhlakaapu, joka maksoi enemmän kuin sinun kuukauden palkkasi, Potter.”

Kirjoittajalta - Dialogit on vaikeita. En ole tähän ihan täysin tyytyväinen ja olen vähän epävarma tämän julkaisusta, koska en kirjoita tällaista niinku ikinä, lol, mutta antaa nyt mennä. Kommentit on kivsuja!


Harry/Draco - kaikkien aikojen paritus #3, Dialogihaaste #7, Paritusketjuhaaste II



Mulperisilkistä ja puhdasverisyydestä

“Malfoy! Hei! Hei, Malfoy!”

“Potter.”

“Minulla on sinulle asiaa! Äärimmäisen tärkeää asi- Oho. Hups. Anteeksi.”

“... olet juovuksissa.”

“En ole! Pikku maistissa vain.”

“Kaadoit juuri täyden tonttuviinilasillisen päälleni. Minulla on päälläni valkoinen juhlakaapu, joka maksoi enemmän kuin sinun kuukauden palkkasi, Potter.”

“Anteeksi... Se oli vahinko.”

“En usko sinua.”

“... Se oli puoliksi vahinko.”

“Helvetti.”

“Kuule.”

“Vittu sinun kanssasi.”

“Minä… tuota. Halusin vain onnitella sinua.”

“Sinun on parasta toivoa, että tämä tahra lähtee pois.”

“Astoria on erittäin kaunis tänään ja -- niin. Sinäkin näytät hyvältä. Komealta.”

“Tämä on mulperisilkkiä!”

“Onko? Se onkin hyvin sileää.”

“Näpit irti, Potter. Minun täytyy saada tämä kaapu puhtaaksi. Helvetti sinun kanssasi.”

“Niin sitä minä vain kai halusin sanoa. Että o-onnea häistä.”

“Herra ja rouva Greengrass tulevat tänne päin. Lopeta nyt tuo silittely, Harry!”

“Olen hyvin… iloinen teidän puolestanne. Tietysti olen. Toivon, että saatte kauniita ja hyvin menestyviä lapsia.”

“Hitto. Tule nyt, äkkiä!”

“Malfoy, mitä — !”







“Voit päästää irti kädestäni, Potter.”

“Ai. Anteeksi.”

“Ei se mitään.”

“Sinulla on kovin pehmeät kädet. Ne haisevat hyvältä. Joltain kukalta, ehkä?”

“... Käytän kahden korealaisnaisen kehittämää lumottua käsirasvaa. Tietääkseni siinä on keijukaisten siipiä ja unikoita.”

“Ahaa.”

“Pakkaus, jossa se tuli on vain äärimmäisen oikukas tai ehkä ujo. Yleensä se piiloutuu sängyn alle, kun yritän käyttää sitä.”

“Oho.”

“Mutta on se silti hintansa väärti, minä itse asiassa —  tai siis. Krhm. Unohda koko juttu.”

“En unohda. Haluan muistaa ihan kaiken sinusta. Joka ikisen yksityiskohdan.”

“Harry…”

“Jos sinä vain antaisit minulle mahdollisuuden, voisin tehdä sinut ihan helvetin onnelliseksi.”

“Harry, ole kiltti. Älä tee tätä nyt. Olemme häissä. Minun häissäni. Olet tuhannen kännissä, enkä minä pysty tähän juuri nyt.”

“Anteeksi. En voi sille mitään.”

“Ei se mitään. Yritetään nyt vain saada tämä kaapu puhtaaksi. Tiedätkö mitään hyvää puhdistusloitsua?”

“No tuota, en oikeastaan. Ei ole koskaan ollut sillä lailla tarvetta.”

“Ei minullakaan. Kotitontut pesevät kaikki meidän pyykit. Eikä äiti ikinä ole ollut kiinnostunut siivouksesta.”

“Ginny pesi minun pyykkini monta vuotta. Ehkä siksi hän lähti. Tai sitten se oli meidän salasuhteemme. Jompikumpi.”

“... Luulen, että se oli se salasuhde, Potter.”

“Niin kai.”

“Merlin. Kokeillaan vedellä ja saippualla sitten.”

“Se saattaa pilata kankaan.”

“Voin aina ostaa uuden kaavun myöhemmin. Mutta minä en kerrassaan voi mennä tämän näköisenä takaisin. Minut naurettaisiin ulos omista häistäni. ”

“Ei kai nyt sentään.”

“Et tunne puhdasverisiä perheitä niin kuin minä, Harry. Julkisivu on helvetin tärkeä ja perillisten —”

“Tiedän. Hitto, minä tiedän.”

“Tiedätkö?”

“Et puhu mistään muusta kuin niistä. Velvollisuuksistasi.”

“Anteeksi. Minä vain --”

“Joo joo.”

“Harry…”

“Tästä on sitä saippuaa. Kokeile sillä. Minä tarvitsen lisää viiniä.”

“Odota!”

“Malfoy… mitä sinä oikeastaan haluat minusta?”

“Minä… En tiedä. En vain halua, että menet.”

“Voi luoja. Miksi sinä teet kaikesta niin vaikeaa?”

“Sinä teet kaikesta vaikeaa. Minulle.”

“Kuinka niin.”

“Olet Harry Potter! Idea meistä olisi mahdoton ilman Astoriaakin.”

“Eikä ole.”

“Velhomaailma ei ikinä hyväksyisi kuolonsyöjää rinnallesi.”

“Olet entinen kuolonsyöjä.”

“Ei sillä ole merkitystä.”

“Onhan. He tottuisivat ajatukseen.”

“Hitto.”

“Mitä?”

“Tämä tahra ei lähde millään irti.”

“Hyvä tietää, että sinulla on prioriteetit kunnossa.”

“Tämä on edelleen mulperisilkkiä.”

 “Tiedän.”

“Harry…”

“Mitä?”

“Kai sinä ymmärrät, että se olisi ihan mahdoton ajatus?”

“Ei minusta. Minä nimittäin rakastan sinua ihan helvetisti, enkä halua menettää sinua, ja tekisin vuoksesi ihan mitä vain ja jos et sinä sitä tässä vaiheessa ole ymmärtänyt niin olen tehnyt jotain ihan hemmetin väärin. En ikinä ole ollut niin onnellinen kuin sinä päivänä, kun suutelin sinua ensimmäisen kerran ja sinä suutelit takaisin, ja kaiken tämän jälkeenkin minä silti ottaisin sinut takaisin, jos vain sanoisit, että haluat minut aivan yhtä paljon, ja minä luulen että taidat haluta. Olet vain pelkuri — kaiken tämän jälkeenkin.”

“...”

“...”

“Tiedätkö mitä? Unohda koko juttu. Olet oikeassa, minä taidan olla vähän humalassa. Menen kotiin nukkumaan itseni selväksi. Onnellista loppuelämää, Malfoy.”







“Voi vitun vitun vittu.”







“Draco? Kello on puoli kuusi aamulla, mitä sinä —?”

“...”

“...”

“D-Draco.”

“Hitto, Potter. Sinä teet minut hulluksi.”

“Mm. Samat sanat.”

“Minä haluan olla sinun kanssasi. Ihan oikeasti.”

“Oletko varma?”

“Olen.”

“Entä Astoria?”

“Hän on pahoillaan ja ehkä vähän pettynyt, mutta tukee päätöstäni. Kumpikaan meistä ei oikeastaan halunnut tätä, mutta se oli meidän velvollisuutemme — jotain mitä äiti ja isä eivät ole antaneet minun unohtaa hetkeksikään.”

“He pääsevät siitä yli.”

“Minulla on epäilykseni. Sinä olet kuitenkin tärkeämpi kuin kukaan muu.”

“...”

“Tämä on kyllä varmaan maailman nopein avioero ikinä.”

“Ehkä. Tule, mennään sänkyyn. Minulla on ollut ikävä sinua.”

“Viisi kuukautta ilman sinun kosketustasi on vanhentanut minua kymmenen vuotta.”

“Höpsis. Luulen, että silti osaat koskettaa minua ihan samalla tavalla kuin ennen.”

“Toivotaan niin. Kätesi ovat kylmät.”

“Anteeksi. Et nähtävästi sitten saanut saanut kaapuasi puhtaaksi.”

“En. Pitää osta uusi seuraaviin häihin. Tiedätkö, minä vähän niin kuin unohdin, että sinulla on näin kivat vatsalihakset.”

“Mihin seuraaviin häihin?”

“No, ajattelin että sitten joskus —”

“Hys nyt. Et ole edes avioeronnut vielä. Mietitään kaikkea muuta sitten myöhemmin. Suutele minua ennen sitä.”
« Viimeksi muokattu: 18.06.2024 12:45:16 kirjoittanut Vilna »

avatar by Claire, banneri by Ingrid

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 743
Oih ja voih. Minä tykkään kirjoittaa dialogia, vaikka se onkin vaikeaa, mutta yleensä hyvin kirjoitettuna se on minulle hahmojen vuorovaikutuksen kermaa. Haasteen kautta tässä oli vielä erityinen kulma, kun teksti oli pelkkää dialogia. Ja mielestäni olit hienosti saanut tuotua tarinan mukaan keskusteluun, erinomaisesti näytit kaiken, mitä oli tapahtunut keskustelua ennen ja mitä sen välissä tapahtui. Erityisen paljon puhuvia (öhö) olivat nuo kolmen pisteen kohdat. Joskus parhaiten kirjoitetut kohtaukset ovat sanattomia, olen joskus kuullut sanottavan ja tuossa se ehdottomasti kävi toteen. :)

Pitää myöntää, että en tykkää sellaisesta käytöksestä, siis irl, että mennään naimisiin ja toivotaan kaiken kohenevan kunhan ollaan vain aviossa. Joten hieman ärsytti Dracon asenne, että kaikki kyllä sujuu, kunhan on päästy naimisiin, ikään kuin sitä ennen hänellä olleet tunteet muuttuisivat. :D Toisaalta on ymmärrettävää, että hän kokee paineita ulkopuolelta ja se tuntui kivasti myös dialogissa, kun hän ei suostunut puhumaan asiasta, päivitteli vain kaapuaan. Oikeastaan juuri se, että Harry oli kännissä mitä ilmeisimmin hulppeissa seurapiirihäissä, eikä välittänyt, ja että Draco huolehti siltä, että hänet heitettäisiin pihalle omista häistään, oli tuo kuinka tosissaan sanottu heitto tahansa, kertoi oikein selkeästi, miten paljon kumpikin välittää toisten ihmisten mielipiteistä. Miten Harry oli niin välitön tunteista puhuessaan ja Draco pysyi naamion takana ja valitti kaavustaan.

Lainaus
Toivon, että saatte kauniita ja hyvin menestyviä lapsia.”

Tai no, tämä kuulosti siltä, että Harry oli harjoitellut asian sanomista. ;D

Onneksi Astoria olikin se järkevä noista kahdesta ja ansaitseekin parempaa kun luupää Dracon, joka voi hyvin mennä toisen luupään seuraksi. ;D Hyvä, että Draco sen verran löysi itsestään rohkeutta sanoa asiat suoraan Astorialle. Ehkä hän pikkuhiljaa oppisi myöntämään asioita itselleen ja sitten myös muille ihmisille ympärillään. Lopetus oli tosi söpö, onneksi, vaikka pelkäsin pahinta, kun tämä alkoi Dracon häistä, eikä toinen osapuoli ollut Harry. Kiitos tästä! ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚