Kirjoittaja Aihe: Pöllö ja puhelinvastaaja | S | Harry/Draco  (Luettu 1646 kertaa)

rosiee

  • ***
  • Viestejä: 101
Pöllö ja puhelinvastaaja | S | Harry/Draco
« : 16.06.2024 21:44:44 »
Ficin nimi: Pöllö ja puhelinvastaaja
Kirjoittaja: rosiee
Tyylilaji: Slice of life, arkista romantiikkaa
Ikäraja: S
Paritus: Harry / Draco
Yhteenveto: “Niin no, sinä olet kyllä yksi varsinainen pöllö. Ehkä minä pistän sinut lentämään viestejä perille.”
A/N: Toinen osallistuminen Dialogihaasteeseen

***

“Meidän pitäsi hankkia yhteinen pöllö.”
“Tiedätkö, jästeillä vastaava olisi yhteinen puhelinvastaaja.”
“Puhelinvastaaja? Siis hankkiiko jästit jonkun toisen ihmisen vastaamaan puhelimeensa?”
“Ei tietenkään. Se on sellainen puhelimeen nauhoitettava viesti, jossa he ilmoittavat että eivät nyt pääse puhelimeen, mutta soittaja voi jättää viestin. Ehkä minä pyydän Hermionea selittämään paremmin.”
“Harmi, minun mielestäni ajatus toisesta ihmisestä vastaamassa puhelimeen olisi ollut mielenkiintoisempi. Minä olisin ainakin halunnut sellaisen, jos minulla olisi puhelin. En minä häntä tarvitse selittämään kaikkea.”
“Oletko varma? Sinähän pyydät minua tämän tästä kysymään häneltä jotain, mitä et ymmärrä tai mistä haluat lisää tietoa.”
“Se vain on yksinkertaisesti helpompaa kuin etsiä kirjoja.”
“Siihenkin on jästiväline. Tietokone ja netti. Sieltä löytyy nykyään jos jonkinlaista tietoa. Ihan varmasti jopa velhomaailman asioita ja sitä on helppo käyttää.”
“Eli käytännössä kuin Hermione, mutta ilman sitä ärsyttävää kaikkitietävää ilmettä?”
“Älä viitsi, Draco.”
“Olenko väärässä?”
“No et varsinaisesti, mutta älä vain kerro Hermionelle.”
“On minulla sentään jonkinlainen itsesuojeluvaisto.”

***

“Sinä et koskaan varsinaisesti vastannut minun ehdotukseeni yhteisestä pöllöstä.”
“Vastasinhan.”
“Sinä aloit vain höpöttämään jostain jästivälineistä.”
“Vastaus se oli sekin.”
“Mikä siinä yhteisessä pöllössä olisi ongelma?”
“Ei mikään.”
“Harry.”
“Pöllöön sitoutuminen on iso asia.”
“Olethan sinä jo yhteen pöllöön sitoutunut.”
“Hedwig oli eri asia.”
“En minä nyt puhu Hedwigistä - rauha hänen sielulleen - vaan ihan toisesta pöllöstä.”
“Niin no, sinä olet kyllä yksi varsinainen pöllö. Ehkä minä pistän sinut lentämään viestejä perille.”
“Olisinko minä sitten niinkuin sellainen… puhelinvastaaja?”
“Sinä olisit oikein hyvä puhelinvastaaja.”

***

“Olisikohan meidän sittenkin vain pitänyt hankkia sellainen jästipuhelin? Tuo pöllö on vähän turhan energinen.”
“Se muistuttaa Ronin Posityyhtystä. On varmaan sukua. Sitä paitsi, puhelimen kautta ei voi lähettää paketteja.”
“Eipä tuokaan varmaan mitään kovin suuria paketteja voi kantaa.”
“Älähän aliarvioi, kyllä pienen on ihan mahdollista kantaa suurta pakettia.”
“Niinkö?”
“Draco. En minä sitä tarkoittanut?”
“Harmi, minä olisin kovasti halunnut sinun juuri nyt tarkoittavan sitä.”
“Voi hyvä luoja. Vain sinä voit siirtyä pöllöistä likaisiin puheisiin.”

***

“Sinä todella et luota tuon pöllön kantokykyyn. Mitä sinä olet onnistunut paketoimaan noin pieneen pakettiin?”
“Kohta näet.”
“Miten niin? Etkö sinä ole nimenomaan lähettämässä, etkä vastaanottamassa?”
“Kyllä, mutta sinä olet vastaanottamassa.”
“Sinä lähetät minulle pöllön vaikka istun vieressäsi?”
“Avaa nyt vain se paketti.”
“Sinä hikoilet. Pitäisikö minun huolestua?”
“Avaa se paketti, Harry.”
“Hyvä on.”

“No?”
“Sormus? Tarkoittaako tämä..?”
“Tarkoittaa.”
“Minä… Totta kai minä vastaan kyllä, mutta…”
“Mutta…?”
“Minä luulin, että ehdotus yhteisestä pöllöstä silloin oli se kosinta.”
“Niinkö? Ja sinä vastasit siihen jotain sen suuntaista kuin, että jästeillä vastaava olisi yhteinen puhelinvastaaja.”
“Ehkä minä olisin kosinut sinua puhelimella.”
“Ehkä sinä oletkin se varsinainen pöllö.”

Larjus

  • ألف ليلة وليلة
  • ***
  • Viestejä: 6 933
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pöllö ja puhelinvastaaja | S | Harry/Draco
« Vastaus #1 : 22.06.2024 12:02:24 »
Olipas hauska lukea pitkästä aikaa ihan puhdasta dialogia! Eipä tämä mitään lisäkuvailua jäänyt mielestäni kaipaamaankaan. Nopeasti pääsi kärryille siitä, kumpi hahmoista onkaan puheenvuorossa, ja keskustelua oli helppo seurata. Slice of life ja arkinen romantiikka on hyviä genrejä, ja tykkäsin tosi paljon siitä, miten tämä oli paikoitellen myös humoristinen! Sellaista kivaa arjen komiikkaa, joka kumpuaa mm. siitä, ettei Draco tiedä jästijutuista.

Lainaus
“Puhelinvastaaja? Siis hankkiiko jästit jonkun toisen ihmisen vastaamaan puhelimeensa?”
No siis, tää on ihan looginen päätelmä mielestäni! Velhomaailmassa puhelimeen vastaisi varmaankin kotitonttu, mutta kun eihän jästeillä sellaisia, niin tietysti toinen ihminen hoitaisi senkin!

Lainaus
“Eli käytännössä kuin Hermione, mutta ilman sitä ärsyttävää kaikkitietävää ilmettä?”
“Älä viitsi, Draco.”
“Olenko väärässä?”
“No et varsinaisesti, mutta älä vain kerro Hermionelle.”
Joo parempi ettei Hermione vain kuule tuota XD

Lainaus
“Niin no, sinä olet kyllä yksi varsinainen pöllö. Ehkä minä pistän sinut lentämään viestejä perille.”
“Olisinko minä sitten niinkuin sellainen… puhelinvastaaja?”
“Sinä olisit oikein hyvä puhelinvastaaja.”
Mä aattelin tossa ihan samaa, että niin Draco, sinä olet se pöllö 😂 Ja voi äwww toi lopun "olisit oikein hyvä puhelinvastaaja", miten voikin olla tuollainen tunnustus niin söpö! ;D

Pöhelö paketin lähettäminen tyypille, joka istuu paraikaa vieressä, muuttui hetkessä suloisen romanttiseksi, kun paljastui, mitä siellä paketissa olikaan! Aww, niin söpö tapa kosia~ Onneksi vastaus oli myöntävä (vaikka siis, eihän sitä tällaisessa tekstissä olisi odottanutkaan kieltävää vastausta). Ihanaa, että nämä kaksi pöllöä ovat nyt kihloissa ♥ Ja selvästi onnellisia yhdessä :3 Todella hyvä lopetus!

セサミ思い出して
 麗しの意志を
セサミ踏み入って
 刻んでその意志を

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 412
Vs: Pöllö ja puhelinvastaaja | S | Harry/Draco
« Vastaus #2 : 29.06.2024 19:09:59 »
Hihii, olipas tämä ihana ja söpö :D Tosi kivasti toimi tämä pelkkä dialogi, tarina soljui eteenpäin vaivattomasti vaikka ei ollutkaan mitään muuta kun Harryn ja Dracon vuorosanat.

Tosi kivaa oli tuo puhe pöllöstä ja puhelinvastaajasta :D Hauskaa oli myös tuo, että kukahan se pöllö onkaan ;D Lopun kosinta sai aikaan kunnon aww-huokauksen ❤️

Kiitos tästä!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 743
Vs: Pöllö ja puhelinvastaaja | S | Harry/Draco
« Vastaus #3 : 06.07.2024 19:15:09 »
Oiii, tarvitsin juuri tällaista tähän päivään ja viikkoon. <3 Hymyilin ihan hömelönä koko lukemisen ajan. ^^ Rakastan hyvin kirjoitettua dialogia ja olit onnistunut tuomaan tähän hyvin vanhanaikaista kouluaikaista kiusoittelua Harryn ja Dracon välille samalla, kun he olivat hyvin rentoja parisuhteessaan. Established relationship on yksi suosikki genreistäni ja tässä oli ehdottomasti se fiilis. <3 Tekee melkein mieli lainailla koko ficci, kun oli niin monta kohtaa, jolle kikatin ja sulin. Harry selittämässä jästijutuista ja Draco pyörittelemässä silmiään sille oli niin hupaisaa, samoin tuo kommentti itsesuojeluvaistosta. ;D

Äää ja kauhean söpöä oli myös, kun Harry kutsui Dracoa pöllöksi ja Draco ei sitten suivaantunut siitä vaan osasi vastata samalla mitalla. Juuri sitä vittuilua rakkaudella, mistä hoodeessä tykkään. <3 Ihhih ja pakkohan se oli keksiä likaiset vitsit paketeista, ihan parasta. Hyvin old married couple lähettää toiselle viesti pöllöllä, kun toinen istuu vieressä, vähän kun whatsappaisi ihmiselle, joka istuu samalla sohvalla. ;D Lopetus oli hurjan söpö, jonkin ajan päästä he sitten tosiaan ovat old married couple. Kiitos tästä piristyksestä. ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚