Kirjoittaja Aihe: Bestman, S, James/Sirius  (Luettu 1728 kertaa)

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 2 187
  • Ava Sonoalta
Bestman, S, James/Sirius
« : 15.06.2024 21:11:49 »
Nimi: Bestman
Kirjoittaja: Tyynis
Vastuunvapaus: Potterit ovat J.K. Rowlingin omaisuutta. En tienaa tällä.
Ikäraja: S
Tyylilaji: Draama/angst
Paritus: Yksipuolinen James/Sirius
A/N: Osallistuu Dialogihaasteeseen ja Tavoita tunnelma –haasteeseen Robinin Häitä pidelly -kappaleella.
Minulla on itselläni viharakkaussuhde tähän paritukseen. Yritin keksiä monta muuta paritusta tähän biisiin, mutta palasin aina tähän. Ja sanotaan vielä, että Dialogihaaste on ihan best ever, koska en todellakaan ole kerronnan kuningatar, vaan rakastan dialogia. Tässä pitäisi olla aika helppo päästä keskutelijoista kärryille.


Bestman


”Miksi ovi ei ollut lukossa?”
”Unohtui.”
”Unohtui? Älä kohauttele siinä olkiasi.”
”Okei, en välittänyt. Miten täysikuu meni?”
”Mahtavasti, elämäni parasta aikaa.”
”Otatko? Kai siellä pohjalla on vielä jotain.”
”Ei kiitos, pitäisikö sinun olla jossain muualla kuin kännissä keskellä päivää?”
”Minä elelen täällä leveästi setäni rahoilla. Katso, sorsat ovat tulleet takaisin.”
”Ne eivät lähde minnekään talveksi. Ei saatana Sirius, kuinka kännissä sinä olet?”
”Aloitin eilen, nukuin ja jatkoin sitten. Miksi ne sitten lentelee, jos ovat koko talven olleet täällä?”
”Hitostako minä tiedän. Onko sinulla muita oivalluksia tästä maailmasta?”
”Minä en ole ennen huomannut, että Thames heijastelee pilviä. Katso tuotakin miten harmaat pilvet lepattavat veden pinnalla.”
”Se on se sorsaparvi. Mennäänkö sisälle? Ennen kuin tiput parvekkeelta.”
”Ei olisi huono vaihtoehto.”
”Kumpi? Sisälle meno vai tippuminen?”
”Kumpikaan.”


”Mihin se pullo jäi? Minä juon, jos sinulle ei kelvannut. Anna se sieltä pöydältä tänne.”
”Ole hyvä.”
”Kiitos.”
”Joko sinä kerrot mikä tämän keskiviikon keskipäiväkännien takana on? Tajusit, että perit liikaa kultaa ja se pitää saada kurkusta alas eliniänodotteen puitteissa?”
”Älä viisastele. Sinun elämä on helppoa.”
”Kyllä, olen samaa mieltä, mitä nyt kerran kuukaudessa muutun ihmissudeksi, mutta muuten ihan jees.”
”James kävi eilen.”
”Ja?”
”Ne menee naimisiin.”
”Tiedän.”
”Kertoiko se sinulle ennen minua?”
”Kirjoitti, koska tiesi, että minulla on muuta.”
”Mitä muuta?”
”Täysikuu, yritä nyt vähän edes.”
”Sillä oli kuviakin. Lily oli niin saatanan söötti, hymyili sormus sormessa ja Jamesin silmät loisti kirkkaammin kuin Lilyn hiukset. Katsotko, onko siellä kaapissa lisää jotain juotavaa?”
”Täällä ei ole kuin kermakaljaa. Sitten ne taitaa olla ihan tosissaan.”
”Tai James vie nätin tytön vihille miellyttääkseen vanhempiaan. Tai se pisti sen vahingossa paksuksi.”
”Tai se on rakastunut ja vie nätin tytön vihille, koska haluaa elää sen kanssa loppuelämän.”
”Silkkaa tyhmyyttä näinä aikoina. Jos se menee jästisyntyisen kanssa naimisiin, niin siinähän pelkäävät kuolonsyöjiä kylään. Minä en niihin hautajaisiin mene.”
”Sitä ruvettiin oikein puhumaan Mustan uljaan ja aina puhtaan suvun äänellä.”
”Turpa kiinni, Remus. Tiedät ihan hyvin, mitä tarkoitin. Kaikki on ihan hyvin.”
”Siltä näyttääkin.”


”Siinä, juo. Ei tarvitse toista päivää tasoitella huomenna.”
”Ei kiitos. Minä meinasin olla huomennakin kännissä.”
”Mikä siinä hiertää, että edes yksi meistä olisi onnellinen?”
”Mmmhh.”
”Sinä olet mustasukkainen.”
”Enkä ole.”
”Oletpa. Minulle ei kuulu, mitä täällä tapahtui viimeisellä kesälomalla. Jotain varmasti, koska James oli koko kesän täällä eikä kotona. Kuitenkin siitä pitäisi päästä yli.”
”Minä en olen. Ja mistä oikeastaan pitää päästä yli.”
”Jamesista. Sinä olet toista päivää kännissä, koska paras ystäväsi on menossa naimisiin.”
”Entä sitten?”
”Koeta tajuta, että se oli Jamesille jotain itsensä etsimistä tai viaton bromance. Kiva kesä juuri täysi-ikäisenä.”
”Mistä sinä siitä tiedät?”
”Koska jotain kiusallista tapahtui kesällä, kyllä sen huomasi syksyllä Tylypahkassa. Ja James on menossa naimisiin ja sinä olet kännissä. Ei siinä tarvitse nero olla, että tajuaa, mitä tapahtui.”

”Mieti äiti kultani sydäntä, jos olisin tarjonnut nimeni erittäin hyvän suvun jälkeläiselle, mutta se olisikin ollut toinen mies.”
”Sinua ei haudata teidän sukuhautaan, joten turha haaveilla äitisi saavan sydänhalvausta.”
”Hän pyysi minua bestmaniksi.”
”Tietenkin sinä suostuit.”
”En vielä.”
”Ääliö.”
”Sanoin, että mietin sitä turvallisuuden kannalta. Tiedäthän sinä, ettei juhliminen ole riskitöntä tällaisena aikana.”
”Jos hän pitää sinua parhaana ystävänäsi kaiken sen jälkeen, mitä teille tapahtui, sinä suostut.”
”Rupea sinä siihen hommaan, sinä olet toinen vaihtoehto varmasti.”
”Ja mitä morsiamelle sanotaan? Muuten päivällä ei ole väliä, mutta skipataan täysikuut, koska bestman muuttuu silloin ihmissudeksi.”
”No Peter sitten.”
”Me molemmat tiedämme, että Peter roikkuu meidän kanssamme vain siksi, että te keräsitte Jamesin kanssa säälittävimmät kaverit porukkaanne.”
”Se ääliö haluaa vain esittää, että kaikki on hyvin eikä mitään ole tapahtunut ikinä. Miksi minä menisin sinne hymyilemään ja pitämään puheen?”
”Sirius, minä syötän sinut lohikäärmeelle, jos pilaat heidän häänsä.”
”Sitten on parempi jättää menemättä.”
”Sinä pilaat sen perseilemällä tai jättämällä ne väliin.”
”Kumpi on pienempi paha? Olisi ehkä pitänyt kiusata Ruikulia vähemmän, jos Evans olisikin kiinnostunut siitä.”
”Jos puhutaan, kun olet selvinnyt?”
”Nähdään sitten ensi viikolla.”

”Mitä sinä teet siellä ikkunassa.”
”Katson näitä sorsia, oletko varma, etteivät ne lähde talveksi pois?”
”Olen.”
« Viimeksi muokattu: 15.06.2024 22:39:11 kirjoittanut Tyynis »
If you love someone, you tell them. Even if you're scared that it's not the right thing. Even if you're scared that it'll cause problems. Even if you're scared that it will burn your life to the ground, you say it, and you say it loud and you go from there.
      - Mark Sloan

rosiee

  • ***
  • Viestejä: 101
Vs: Bestman, S, James/Sirius
« Vastaus #1 : 15.06.2024 21:27:00 »
Olipa kivaa (vaikkakin haikeaa ja katkeraa, voi Sirius :( ) luettavaa! Tykkäsin tyylistä, millä tää oli kirjoitettu. Olit hyvin saanut tuotua ilmi tunteet pelkillä vuoropuheluilla ja Robinin biisin tunnelmakin tuli kyllä esille tässä. Nyt jäi vaan kiinnostamaan, että miten häät sitten lopulta menee (ja ehkä vähän myös kiinnostaa, että kuinkahan paha darra Siriuksella tulee olemaan...)  ;D

Kiitos tästä lukunautinnosta <3

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 6 130
Vs: Bestman, S, James/Sirius
« Vastaus #2 : 07.08.2024 09:00:24 »
Kommenttikamppiksesta huomenta ja pahoittelut viivästyksistä o/

Tää ficci vasta toi mulle ilmi, että se biisi on Robinin😂🙈 kunnon korvamato.

Remus on alusta asti ihanan kanaemo, kun pitää nillittää lukitsemattomasta ovesta, mutta sitten toisaalta hän on ilmiselvästi myös väsynyt Siriuksen itsesääliin yms bullshittiin. Oikein.

Lainaus
”Sinä olet mustasukkainen.”
”Enkä ole.”
”Oletpa. Minulle ei kuulu, mitä täällä tapahtui viimeisellä kesälomalla. Jotain varmasti, koska James oli koko kesän täällä eikä kotona. Kuitenkin siitä pitäisi päästä yli.”
”Minä en olen. Ja mistä oikeastaan pitää päästä yli.”

Nice, aina nautinnollista, kun dialogissa tulee lukijalle tällaista uutta informaatiota ;D lukisin kyllä mielellään myös siitä Jamesin ja Siriuksen yhteisestä, kuumasta kesästä, josta Remus on jo hienosti laskenut kaksi plus kaksi, mitä oikeastaan tapahtui 😏
Viimeisessä replassa on käynyt varmaan kirjoittajalla hups, tai sitten Sirius ei itsekään ole varma mitä yrittää sanoa.

Lainaus
"Me molemmat tiedämme, että Peter roikkuu meidän kanssamme vain siksi, että te keräsitte Jamesin kanssa säälittävimmät kaverit porukkaanne.”
Nyyh, miksi Remuksen käsitys itsestään on tää, niin surullista🥲

Tähän oli kyllä niin hyvin saatu kelmien keskinäinen dynamiikka, vaikka vaan puolet porukasta esiintyi. Samaistuin vahvasti Remukseen, alkoi itseäkin melkein turhauttaa, kun Sirius lopussa palasi käyttämään sorsia välttelykeinona, argh, unohda jo ne sorsat, niillä ei ole tässä kohtaa mitään väliä xD Ei ole Remuksella helppoa näiden velikultien kanssa, snif.

Kiitokset tästä, dialogista sai uusia asioita irti jokaisella lukukerralla^^

~Violet kiittää

I am enough.
.