Nimi: Reguluksen maalausjutut
Ikäraja: S
Hahmot: Sirius ja Regulus
A/N: Hyvää syntymäpäivää
Odo! Kirjoitin tämän kauan sitten ja mulla oli silloin ihan kamalasti vaikeuksia olla hehkuttamatta Odolle, että kirjoitin tällaisen synttärificin, mutta tässä se nyt on, toivottavasti ficci ja syntymäpäiväsi ylipäätään on mielekäs <3 Tämä osallistuu myös
Tiedostonimestä otsikoksi -haasteeseen.
Reguluksen maalausjutut1. Tasapaino”Mitä sinä teet?”
”Maalaan.”
”Näen sen, neropatti. Mitä sinä maalaat?”
Siriuksen mielestä kuva ei näyttänyt oikein miltään, vaikka hän yritti siristää silmiäänkin. Siinä oli värejä, kuvioita, viivoja, sen sellaista.
”Iloa”, Regulus vastasi. ”Ja surua. Ja niiden välistä tasapainoa.”
”Miten tunteita voi maalata?” Sirius kysyi ymmällään, mutta Regulus vain hymyili.
2. InspiraatioRegulus oli aina ollut taiteilijasielu. Usein kesälomaisin Sirius katseli kun veli maalasi, ja samalla yritti saada toisesta juttuseuraa.
”Sinä olet ihan tylsä”, Sirius puuskahti, kun Regulus oli viimein lopettanut hänelle vastaamisen. Hän sipaisi mustat hiukset silmiltään.
”Mmh”, Regulus mutisi nenäänsä nyrpistäen. ”Tämä meni pilalle. Varmaan sen takia kun sinä olet siinä häiritsemässä.”
”En minä mitään häiritse”, Sirius henkäisi muka loukkaantuneena. ”Minä olen inspiraatio.”
Regulus kohotti kulmiaan Siriukselle. ”Roska sinä olet.”
”Toisen roska on toisen aarre”, Sirius sanoi ja iski silmää. Regulus puristi huulensa tiukasti yhteen ja huokaisi syvään.
3. SalaisuusJoskus, salaa Regulukselta, Siriuskin yritti maalata. Siitä ei tullut yhtään mitään. Siriuksella ei ollut samanlaista lahjaa, silmää sellaisille taidejutuille, kuin maalaus.
Sirius piilotti kaikki säälittävät maalausyrityksensä läheisessä metsässä sijaitsevaan hylättyyn mökkiin. Joku kävi aina viemässä ne sieltä, onneksi, sillä Sirius ei halunnut nähdä niitä enää koskaan.
Sitä Sirius ei tiennyt, että Regulus oli säästänyt niistä jokaisen.
4. SeikkailuReguluksen taulut kävivät päivä päivältä synkemmiksi. Hän toivoi, että joku huomaisi hänen mielensä mustuuden. Mutta kukaan ei enää käynyt hänen huoneessaan, kukaan ei enää nähnyt hänen maalauksiaan.
Silloin Regulus maalasi ikävän ja katkeruuden. Regulus ajatteli, että Sirius sanoisi maalauksen näyttävän turhan aggressiiviselta, mutta kehuisi sitä silti. Niin kuin Sirius aina teki.
Regulus viilsi taulun kankaan rikki veitsellään ja huusi Oljoa.
”Lähdetään”, Regulus sanoi tontulle. ”Tarvitsen apuasi.”
”Mitä vain herra tahtoo”, Oljo vastasi kumartaen.
Yhdessä he kaikkoontuivat viimeiseen seikkailuun.
5. AzkabanTakkuinen musta koira lepäsi erään sellin lattialla Azkabanin velhovankilassa. Koira näytti nukkuvan, mutta tosiasiassa Sirius oli hereillä.
Sirius ajatteli usein veljeään. Hän oli kuullut, että Regulus oli liittynyt Voldemortin riveihin, eikä Sirius ollut kuullut miehestä sen jälkeen. Sirius tunsi vihaa, mutta myös kaipuuta.
Jos Sirius vain saisi nähdä Reguluksen vielä kerran, hän olisi valmis antamaan kaiken anteeksi.