Minut houkutteli tämän pariin alun tiedoissa olleet maininnat Leevi and the Leavingsistä. Siinä on nimittäin bändi, joka herättää aina valtavat nostalgiavyöryt, kun joku heidän kappaleistaan alkaa soida radiossa - ja yksi niistä on ehdottomasti
Poika nimeltä Päivi! Mutta en ole koskaan ajatellut sanoja sen syvemmin, minulle biiseissä on ollut tärkeää tunnelma ja melodia, joten kivaa päästä syventymään bändin biiseihin vähän erilaisesta näkökulmasta
Tykkäsin siitä, miten arkirealistinen tämä oli. Mikään ei oikeastaan muutu, nasevat vastakommentit keskusteluihin käydään kertojan pään sisällä ja kylppärissä ihmisestä ei kuoriudukaan itsensä superversio vaan sama vanha itsensä - mutta pään sisällä tapahtuu paljonkin. Pienikin ajatus siitä, kuka on ja mitä haluaa, voi tuoda elämään paljon värejä ja energiaa, ja tässä on sen alku. Ihan pieni, mutta siemenestä se puukin kasvaa
Hiukset ylettyvät jo miltei lapaluihin asti. Hän itse taitaa olla ainoa, joka pitää tätä positiivisena muutoksena.
Tämä kohta jäi mieleen. Etenkin tuo jälkimmäinen lause, että itse pitää jostain tekemästään muutoksesta, vaikka se muiden silmissä näyttäytyisi erikoisena. Samalla ajattelen, että se on erikoinen muutos vain tuttujen mielestä - uusien tyyppien silmissä päähenkilön pitkät hiukset saattavat näyttäytyä aivan tavallisina. Siksi toivonkin, että uuden nimen myötä päähenkilö uskaltautuisi etsiytyä uusien ihmisten pariin ja tulla kohdatuksi niin kuin ansaitsisi
Tässä on toisin sanoen samanaikaisesti synkkä ja varjoja täynnä, mutta myös hiljaisen toiveikas tunnelma! Se on aina hienoa, kun tunnelmaan saa monia sävyjä ja tässä se onnistuu. Kiitos siis tästä, tämä oli hieno raapale ja tulkinta kappaleesta