Kirjoittaja Aihe: Huomion hinta, K-11, 5 x raapale  (Luettu 2970 kertaa)

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 853
  • kiero ja sarkastinen
Huomion hinta, K-11, 5 x raapale
« : 13.06.2008 12:49:49 »
Disclaimer: J.K. Rowling omistaa Potter-universumin, en minä. En myöskään saa minkäänlaista korvausta hänen luomuksillaan leikkimisestä.

Title: Huomion hinta
Author: Picca
Beta: Ei ole
Pairing: Ron/Horatius Kuhnusarvio
Rating: K-11 //zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajoja
Genre: Jonkin sortin draamaa, vähän huumoria
Varoitukset: opettaja ja oppilas yhdessä
Summary: Ron yrittää kiemurrella Kuhnusarvion suosioon.

A/N Tämän tekstin inspiroi Viikottainen raapalehaaste, hahmona Horatius Kuhnusarvio. FF100-haasteessa tämä on sana 020. Väritön. (Aiheena Harry, Ron ja Hermione.)



1.

Kuhnusarvio kumartui nuuhkimaan Harryn valmistamaa keitosta huomattavasti hartaammin kuin sen lemu olisi edellyttänyt, ja tietenkin Harry sai kehut liemikirjansa ansiosta.

”Tuota.” Ron hämmensi omaa keitostaan. ”Professori, voisiko tämä sävy johtua liioista kalansuomuista, saatoin mitata vahingossa väärin...”

”Voipa ollakin, poikaseni.” Professori vilkaisi kattilaan, muttei selvästikään kiinnittänyt huomiotaan siihen, mitä näki. Sen sijaan hänen katseensa singahti Hermionen vienosti kuplahtelevaan liemeen.

”Siinäpä onkin erinomaisen onnistunutta korjautuslientä”, hän sanoi. ”Hyvin tehty, neiti Granger. Voisit ottaa häneltä oppia, Ralph.”

”Ron”, Ron korjasi kireästi.

”Niin tietenkin.” Ja saman tien opettajan leveä selkäpuoli jo loittonikin arvostelemaan muiden liemiä.

Ron päätti, että saisi vielä huomiota ja kehuja hänkin.



2.

”Muistattehan tulla illalla kuhnukerhon kokoukseen”, professori Kuhnusarvio myhäili Harrylle ja Hermionelle, kun törmäsi heihin sekä Roniin käytävässä illallisen jälkeen. He nyökyttivät päätään haluttomasti.

”Tänään aion esitellä teille erään viehättävän noidan, jota sysäsin eteenpäin hänen uransa alkuaikoina, tästä on tulossa hauska ilta.” Kuhnusarvion silmät loistivat ja hänen vatsansa hytkyi kuin hän olisi nauranut äänettä.

”Varmasti”, Ron sanoi. ”Kaikki tahtoisivat varmasti mukaan.”

Kuhnusarvio loi Roniin hyväntahtoisen mutta välinpitämättömän katseen. ”Niin tietenkin. Mutta kaikkia ei voi opettaa, täytyy osata poimia kyhmi siilien joukosta, varmasti fiksuna poikana ymmärrät, Roy.”

”Ron”, Ron sihahti hampaidensa välistä. Mutta Kuhnusarvio oli jo mennyt ja taapersi kohti käytävän kulmaa.



3.

Taikajuomatunnin jälkeen Ron viivytteli luokassa, kunnes oli kaksin liemiaineshyllyä tarkastelevan Kuhnusarvion kanssa. Hän nappasi laukkunsa pohjalta pienen paketin, jossa oli ananasta, ja lähestyi hermostunein askelin opettajaansa.

”Tuota, professori...”

”Niin, poikaseni?” Kuhnusarvio kääntyi katsomaan häntä kysyvästi.

”Tahtoisin vain, tuota, kiittää edellisestä tunnista, siitä hiustenvärjäysliemestä... minä tosiaan nautin siitä, ja tiedän sille jo käyttöäkin, jatuota tahtoisinantaateiltmän...” Ron tyrkkäsi pakettia kohti professoria.

”No mutta, kiitoksia, poikaseni.” Professori näytti hiukan häkeltyneeltä, mutta myös otetulta. ”On aina ilo kuulla tekevänsä työ hyvin.”

”Te tosiaan hallitsette taikajuomat.”

”Olen varma, että voit oppia taituriksi, kunhan keskityt riittävästi, Rick.”

Käytävään päästyään Ron alkoi hakata otsaansa seinään silkasta turhautumisesta.



4.

Ron koputti raskaalla kädellä Kuhnusarvion huoneen oveen.

”Mitä nyt?” professori kysyi kurkistaessaan ovenraosta.

Kutsua odottamatta Ron kiskaisi oven kokonaan auki, astui sisään ja sulki sen perässään. ”Minä olen niin kyllästynyt!” hän äsähti oveen nojaten. ”Kyllästynyt siihen, että kaikki muut saavat aina kaiken, vaikka yrittäisin miten! Mitä vikaa minussa muka on, miksi minun tekemisiäni ei koskaan huomioida, se on ihan väärin, mitä minun on tehtävä, minä haluan –”

”No no, rauhoituhan, poikaseni.” Kuhnusarvio mittaili Ronia tarkasti päästä jalkoihin. ”Kaikilla on toki mahdollisuus päästä suosioon ja huipulle. Niiden, joilla ei ole sopivia suhteita tai ylivertaista lahjakkuutta, täytyy vain turvautua hiukan kovempiin otteisiin...”



5.

Aamiaisen aikaan kolme pöllöä laskeutui Ronin, Harryn ja Hermionen eteen. Ron avasi kirjeensä toiveikkaan uteliaana ja sisällön nähdessään virnisti mielissään.

”Sinäkin sait kutsun Kuhnusarvion juhliin?” Hermione henkäisi luotuaan nopean silmäyksen hänen pergamenttiinsa.

”Miksi se sinua ihmetyttää?” Ron kysyi. ”Enkö minä muka ole tarpeeksi hyvä tulemaan paikalle, vai?”

”Ei, en minä sitä tarkoittanut... olen hirveän iloinen siitä, että tulet, minä vain... tuota...”

Ron taitteli kirjeensä miettien hiljaa mielessään, ettei ikinä kertoisi, millaisiin kovempiin otteisiin oli joutunut turvautumaan luikerrellakseen suosioon. Hänen polviinsa ja suupieliinsä sattui vieläkin, ja se oli ollut iljettävää. Mutta hänen kasvoilleen lauetessaan professori oli ensimmäistä kertaa kutsunut häntä Roniksi.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015 23:10:37 kirjoittanut zougati »
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 629
Vs: Huomion hinta, K-13
« Vastaus #1 : 09.11.2010 23:04:35 »
Awwitus, olipas realistinen ficci! ;D

Voin varsin hyvin kuvitella, että Ron menisi hyvinkin pitkälle saadakseen huomiota. Tykkäsin kovasti noista HP-fandomin sisällä pysyvistä vertauksista, kyhmi siilien joukosta, ja hauskoista "lempinimistä" Ronille :P

Hieroo hyvinkin läheltä canonia, kyllä!


Kiitos,
Bbuttis


// AWWW, ihanaa, joku osas kirjottaa mun nikin lyhenteen oikein <3
(ja kyllä, tiedostan että se lukee tuossa ylhäällä, se tuntuu vaan olevan useimmille älyttömän vaikea saada "oikein" :P )
/// Tuo ylempi editti siis Artelle x)
« Viimeksi muokattu: 21.11.2010 00:51:38 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Vs: Huomion hinta, K-13
« Vastaus #2 : 10.11.2010 19:38:28 »
Komppaan Bbuttista, aika realistisen oloinen raapalesarja tämä kyllä oli! Aw, kävi kyllä Ronia sääliksi, kun toinen niin kovasti yrittää, mutta siitä huolimatta häntä ei koskaan huomioida. Sopi hyvin canoniin, ja täytyy myöntää, että hieman hihitytti nuo Ronin keinot ja valmiudet saada kutsu itselleen. Rohkea poika!

Tämä oli kiva illan piriste, kiitos!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 708
  • "Dream life over real life, that's my motto."
Vs: Huomion hinta, K-13
« Vastaus #3 : 10.11.2010 22:00:54 »
Paritus on todella rare, mutta mielenkiintoinen, joten tottakai tämä piti lukaista!

Tyyli menee todella läheltä pottereita ja fikki pysyi sellaisena kuin olisi ollut canonia, hyvin paljon sen kaltaista. Hahmot todella tuntuivat itseltään ja Ron oli hyvinkin rohkeapoika tehdessään sellaista Kuhnusarvion kanssa. Hän sai silti kutsunsa ja osansa huomiosta.

Oikein mielenkiintoinen raapalesarja luettavaksi, piristi iltaa. :)
En nyt oikein osaa sanoa mitään järkevää, lähinnä komppaan edellisiä ja jätän merkkini lukemisestani.

Kumartaen ja kiittäen, Odoshi
Life is strange sometimes, wouldn't you say?
I know it isn't easy, but nothing worthwhile ever is...



It was a dream, a perfect image of a life that turned out to be.
Just a moment, lost with me