Nimi: #siideripissis
Genre: kaverihömppä
Hahmo(t): Siru, Hilla ja Fanni
Ikäraja: Sallittu
Varoitukset: alkoholia (hahmot täysi-ikäisiä)
Vastuunvapaus: Omaa käsialaani.
A/N: Mulle tuli fiilis julkaista jotain Finiin, joten inspiraation toivossa selasin FF1000-sanalistaa ja sieltä sattui silmään siideri. Ajattelin kyllä Valvatin nauttimaa lämmintä ja mausteista siideriä, siiderin historiaa ja valmistusta, mutta miksi en kirjoittaisi lopulta siideripissiksistä. (Ilmeisesti nykynuorilla ei ole aavistustakaan, mikä on pissis!). Sijoittuu tänne jonnekin 2020-luvulle, mihin lie, joten hahmot ovat syntyneet 2002 tai sen jälkeen, ovat siis 18-vuotiaita, kun juopuvat.
Mulla oli itseasiassa ihan hauskaa kirjoittaa tällainen lyhyt Siru, Hilla ja Fanni -juttu, että ehkä joskus lisääkin! Jos/kun kirjoitan lisää, se voisi olla #elämää -sarja. Tai sitten ei, mutta #kirjotin x) On muuten hyvin erilainen, kun mun tuotokset yleensä, mutta nauttikaa siitä silti, eikun.
Kuuntele biisi Youtubesta
klik klik ! ♬♫♪
#siideripissis
(FFF1000 sanalla 283. siideri)
”Käyttääks kukaan enää sanaa pissis?”
”Mitä se ees tarkottaa? Kuulostaa karseelta!”
”Eiks pissiksistä oo joku ikivanha laulu?”Play ▶ ♬♫♪ Lissut – Pissikset ♬♫♪
...ja Spotifysta kajahti
ollaan ihkui ja nuorii. Siideri oli kirpeää ja makeaa, se kupli kielellä, kuten tyttöjen loppumaton nauru. Hilla otti Instagramiin kuvia, joissa omenat ja siiderilasit oli sommiteltu virpojien tuomien pajunoksien rinnalle. Oksasta irronneella sulalla Siru kutitti Fannin poskea.
He olivat huolettomia ja juopuneita. Siideri kutitteli ja lämmitti, vaikka pääsiäisenäkin yhä satoi lumikuuroja. Kesään ei silti ollut enää kauaa.
”Ollaanko me sellasii? Pissiksii?” Hilla kysyi saatuaan otoksensa valmiiksi. Kuva oli Instagramissa muutamalla hipaisulla, sillä tekstiä ei tarvittu. Vain tägit #ystävät ja #kuplivaa.
”Jos halutaan”, Fanni nauroi. Tänään he voisivat olla mitä tahansa.
”Mistä sä ees keksit noin tyhmän sanan? Vähä niinku joku ES-jonne”, Siru kysyi ja katsoi Fannia. Fanni vain kohautti olkiaan. ”Kai mä kuulin sen systeriltä, kun se puhu jotain hevareista ja fruittareista. Ja pissiksistä”, Fanni jatkoi. Hilla nauroi sanoille ja asetteli uutta sommitelmaa. Tämä ilta oli ikuistamisen arvoinen, eikä hän halunnut jättää mitään kuvaamatta.
Live, laugh, love nauratti sisustuselementtinä, mutta sitä heidän elämänsä oli. Kirpeää, makeaa, naurua ja rakkautta. He vaihtoivat siiderisuukkoja, jotka pääsivät Insta-storyihin tägillä #siideripissis ja kahdeksantoistavuotiaiden huolettomuus kupli ja kuohui heissä kuin
juovuttava omenasiideri.