Fairy tale, kivaa että nämä luukut ovat tarjonneet vaihtelevia tunnelmia!
Olen samaa mieltä siitä, että talven auringossa kylpevä koti on kaunis ja ikkunan kuurakuviot ovat todellista taidetta. Siitä sen sijaan olen hieman eri mieltä, että auringon noustua nautittu aamupala olisi myöhäinen, koska itse en koskaan ikinä milloinkaan syö aamiaista ennen päivänvaloa, paitsi jos on aamuvuoro töissä.
Minulle on aivan normaalia syödä vapaapäivinä ekan kerran vasta joskus iltapäiväviidenkin kieppeillä, eli pikemminkin päivänvalon jälkeen, heh. Olen vapaapäivinä hidas herääjä, mutta toisaalta syönkin yleensä vain kaksi tai kolme kertaa päivässä. Kiitos kovasti sinulle ihanasta kommentista!
Thelina, aww, ihanaa että Juuson koristelutuskailu herätti samaistumista!
Minä rakastan kaikenlaista pikkutarkkaa näpertelyä, ja pipareiden yksityiskohtainen koristelu on suosikkipuuhaani, mutta sen sijaan leivon tosi harvoin. Onneksi puolisoni äiti tekee aina ison purkillisen pipareita, jotta pääsen niitä ehostamaan. Ihana kuulla, että hahmojen luonteet tulevat ilmi näinkin pienissä pätkissä, ja ihana kuulla myös se, että olet tykännyt kalenterin visuaalisesta ilmeestä! Koristeluintoni taitaa ulottua fooruminkin puolelle, heh. Kiitos kovasti ihanasta kommentista!
hiddenbeb (siis
hiddenben, apua kun olen typotellut puhelimella, mutta pakko jättää tuo silti kun se on niin söpö!
), joulutunnelma ja hyggeily onkin jotain, mihin tässä kalenterissa pyrin, joten ihana kuulla että sellaista on välittynyt! Linnan juhlien näkyminen ulkomailla asti on minulle uusi tieto ja hyödyllinen sellainen, koska olen tammikuussa itse muuttamassa ulkomaille seuraavaksi kolmeksi vuodeksi ja veikkaan, että ikävä kaikkea perinteistä suomalaista kohtaan ehtii siinä ajassa iskeä. Kiitos siis infosta, ja kiitos myös taas ihanasta kommentista!
Kiva kuulla, että joulupal(l)ojen teema erottuu ja että kokonaisuus tuntuu tasapainoiselta.
Tämä luukku on naputettu puhelimella erittäin hälyisessä ja meluisassa paikassa kaukana luonnosta, mutta toivottavasti se ei kuitenkaan kovin häiritsevästi näy jäljessä.
◒◐◓◑
10.
95 sanaa
Terästetty glögi lämmittää syvällä vatsassa saakka, sormissa ja varpaissa asti. Sitä on vielä puoli termospullollista jäljellä, ja maisemiakin kelpaa katsella: kallion laelta näkee kauas sinne, missä ei ole ihmisasutuksia, vaan pelkkää puhdasta luontoa silminkantamattomiin. Puut ovat lumen ja huurteen kuorruttamia, ja talviturkeissaan ne loistavat hämmästyttävän hienoina, juhlavinakin.
Juuso nauttii kaikilla aisteillaan. Jalkoja kolottaa pitkän patikoinnin jäljiltä, mutta se on levollista kolotusta. Pakkasta on vain muutama aste, ja viimeistään glögi pitää huolen siitä, ettei paikallaan istuessakaan tule kylmä. Seura on hiljaista, mutta parasta. Juuso nojaa päänsä Samulin hartiaa vasten ja lumoutuu edessä avautuvasta maisemasta yhä uudelleen.