Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta!
Tämän tekstin nokkela otsikko osui silmiini Sanan säilästä, joten päätin
valokin vanavedessä valita tämän arpajaislukemiseksi. Ja onneksi valitsin, koska tämä on aivan yhtä huvittava kuin otsikkonsakin!
Kirjoittamisavautumisissa on aina jotain vetoavaa, niistä kun voi jokainen kirjoittaja löytää jonkinlaista samaistumispintaa. Pidänkin kovasti tämän tekstin jutustelevasta, tajunnanvirtamaisesta tyylistä - tuntuu melkein kuin olisin istunut jossain kahvipöydässä kuuntelemassa kanssakirjoittajan avautumista ja nyökyttelemässä ymmärtäväisesti.
Tulee jotenkin hauskan lähelle tämä teksti - ehkä juuri siksi, että tämä on alkutietojen mukaan suora, hiomaton avautuminen. Se tekee tästä tosi aidontuntuisen.
Täytyy myöntää, että mulle otsikointi on yleensä helppoa. Useimmiten tuntuu siltä, että teksti vähän niin kuin nimeää itse itsensä kirjoittamisen aikana. Otsikointi onkin mulle mieluisa vaihe tekstin viimeistelyssä ja julkaisussa, paitsi silloin harvoin kun se otsikko ei vain kerta kaikkiaan suostu muotoutumaan! Niitäkin hetkiä on, ja niiden valossa pystyn kyllä samaistumaan tämän tekstin tunnelmiin. Tässä on kuvattu tosi hyvin se fiilis, kun mikään nimi ei vain
tunnu oikealta - sitä ei välttämättä osaa edes mitenkään paikantaa tai perustella, vaan se on vain se fiilis, josta tietää. Tämä on myöskin ihan huikea kuvaus:
Se on juuri kuin etsisi neulaa heinäsuovasta, paitsi ettei ole varma, onko koko neulaa olemassakaan.
Olisikin vaikka sitten pelkkää neulan etsimistä, mutta kun ei ole varma, onko sitä neulaa ensinkään!
Jos kookirous voi vaivata ilman otsikoinnin vaikeutta, niin sitten saatan kyllä kärsiä siitä, koska yllätyksekseni huomasin, että jo pelkkien yksittäisten originaalitekstieni listassa on 15/56 K:lla alkavaa tekstiä.
K on siellä selvästi edustetuin alkukirjain. Olipa hauskaa huomata tällainen juttu tämän tekstin myötä! Ja erityisen mielenkiintoista on se, että kommenttien perusteella muillakin on vastaavanlaisia kokemuksia.
Kiitos tästä hauskasta ja samaistuttavastakin kirjoittamisavautumisesta, viihdyin tämän parissa!
-Walle