No, jos tuon Lithgowin ylle kuvittelee ison parran, pitkän tukan ja noidanhatun, niin kaipa se siinä menee kuin joku muukin.
Dumbledore hahmona vaatii omasta mielestäni tietynlaista rauhallista ja pehmeää viisautta, tietynlaista "ukkimaisuutta"
No sitä ei kyllä Gambonissa ollut yhtään...

Samaa mieltä Kosmikin kanssa siitä, että Adam Driverissa olisi näöllistä Kalkarosmaisuutta kiitettävästi. Jota taas tuosta Paapa Essieduasta puuttuu täysin, vaikka ei ihonväriin mentäisikään.
itse näen enemmän painoarvoa näyttelijän taidoilla ja kaikille pitää antaa mahdollisuus. Muutenkin koen vain hyvänä asiana, jos Pottereita vähän päivitetään enemmän nykyaikaan, ettei valtaosa hahmoista ole valkoisia.
Tästäkin olen samaa mieltä siinä mielessä, että näyttelijässä moni muu asia ratkaisee enemmän. Kun itse aikoinaan kävin katsomassa sen Kirotun lapsen Lontoossa, Hermionen näyttelijä oli tummaihoinen. Teatterissa tämä vielä korostuu televisioon verrattuna, koska ihonväriin ei kiinnitä huomiota kaukaa, mutta näyttelijäntaitoon kylläkin! Oli erinomainen Hermione, enkä huomioinut sen kummemmin muita ominaisuuksia, koska hahmo oli täysin tunnistettavissa.
Sen sijaan en tykkää siitä, jos väkisin pitää keksiä sellaisista hahmoista eri näköisiä, jotka ovat juonellisesti merkityksellisiä. En ole nähnyt itse, mutta kuulin jostain että Lumikista on tehty tai ollaan tekemässä versio, jossa Lumikki on tummempi, mikä minusta on täysin asiaankuulumatonta, koska koko Lumikin idea on se, että "iho on valkoinen kuin lumi, posket punaiset kuin veri, ja tukka musta kuin eebenpuu", niin kuin sadussa sanotaan. Siksihän Lumikin nimi on juuri Lumikki. Sen sijaan merenneitohan voi olla ihan minkä värinen ja näköinen tahansa, koska vaikka nyt Disneyn piirretyssä Ariel olisikin vaalea ja punatukkainen hahmo, niin Andersenin sadussa sitä ei muistaakseni ole mitenkään määritelty.
Jos minä saisin valita, niin toivoisin että HP-tulkinnoissakin väestön etnisyysjakauma olisi sen mukainen kuin on tuohon aikaan Englannissa ollut oikeastikin. Silloin se olisi todenmukainen tulkinta. Eipä sillä, että minua haittaisi sen kummemmin, mitä keksivätkään, mutta tykkäisin siitä, että huomioitaisiin todellinen historia jotenkin siinä, miten menneisyys esitetään.