Nimi: Zodiac
Fandom: Fruits Basket
Genre: draama, angst
Hahmo(t): Eläinradan hahmot (myös Kyo)
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: Kunnia Natsuki Takayalle!♥
A/N: Mikroficit innosti Tokyo Ghoulin lisäksi kirjoittelemaan myös suruja Fruits Basketin maailmasta, jossa päähahmoina ovat kaikki kolmetoista eläinradan hahmoa eli myös Kyo. Tällä hetkellä olen vasta aika alussa mangaa ja osittain kirjoittelen näitä samaa tahtia, kun inspiraatio iskee ja etenen mangasarjassa. Jokunen kuitenkin jo nyt valmiina.
Mikroficit on pieniä palasia hahmoista ja heidän suruistaan! Sisältää ainakin canon-parituksia, mutta muista shipeistä en osaa vielä sanoa! Aika canonhengessä mennään, vaikka varmasti on sellaista, mistä en vielä tiedä tässä vaiheessa sarjaa.
Osallistuu siis mikroficcihaasteeseen! Otsikko Zodiac eli Eläinrata kuulosta paremmalta kuin eläinrata, enkä oikein osannut muotoilla mitään iskevää "Eläinradan kolmestatoista", kun Kyo otetaan mukaan lukuun. Jännittää hieman, kun en ole vielä "tavannut" edes kaikkia hahmoja itse sarjassa, mutta sarja ihastuttaa niin paljon, etten malttanut olla aloittamatta tätä!
A/N (2023): Päätin jatkaa tätä Keskeneräisten kirjoituksien joulukalenterissa 2023. Toki, kun tämä jäi kesken syynä oli, että manganlukuprojektini jäi myös. Jännitti hirmuisesti julkaista viides osa (Kyo), kun väliä lukemisesta oli, enkä päässyt alunperinkään pitkälle. Nyt iski taas into ja ehkä, toivottavasti, pääsen viimein katsomaan animen (2019).
Zodiac
#1: Momiji (58 sanaa)Momiji hymyili aurinkoisesti äidilleen ja tervehti suloista sisartaan Momoa. Momijin aurinkoisen hymyn takana piili suru, sillä äiti ei enää muistanut häntä. Hatori oli pyyhkinyt pois kaikki muistot, jotka äidillä oli Momijista.
Surunkin kanssa Momiji halusi muistaa äitinsä, joka oli katunut synnyttäneensä hänenkaltaisensa hirviön. Momijille äiti oli yhä äiti ja surunsa hän sulki sydämeensä. Ei hän ollut mikään hirviö.
*
#2: Hatori (35 sanaa)Hatori rakasti Kanaa koko sydämestään. Kanakin rakasti häntä.
Akiton viha oli kuitenkin kaikkea rakkautta vahvempi ja Hatorin haavoituttua ei Kana ollut enää entisensä.
Pyyhittyään Kanan muistot hänestä ja kahdestatoista, Hatori tiesi kadottaneensa myös osan itsestään.
*
#3: Kagura (20 sanaa)Kaguran sydäntä särki.
Rakastaa, ei rakasta… rakastaa?Kuolleisiin kukkiin sidottu toivonkipinä.
“Minä en rakasta sinua.”
Kaguran sydän särkyi aina uudestaan.