Ficin nimi: Vohveli viuhpiiporeilla
Kirjoittaja: Thelina
Tyylilaji: fluff
Ikäraja: S
Paritus: Harry/Draco
Yhteenveto: Harry ja Draco ovat ensitreffeillään Madame Puddifootin kahvilassa.
Vastuunvapautus: Kunnia kaikesta J.K. Rowlingin luomasta kuuluu hänelle.
A/N: Osallistuu haasteisiin
Harry/Draco - kaikkien aikojen paritus! #2,
Fluffy10 #4 sekä
FFF1000 sanalla 465.
jääkahvi. Halusin kirjoitella tänään jotain kevyttä hömppää sen kummemmin miettimättä, joten tällainen tuli
Toivottavasti vohvelit maistuu teillekin ❤️ // lisäänpä vielä, että ajattelin tämän ehkä sijoittuvan kahdeksanteen kouluvuoteen
Vohveli viuhpiiporeilla”Tämä on niin outoa”, Harry sanoo istahtaessaan röyhelöreunaisella liinalla peitetyn pöydän ääreen Dracoa vastapäätä.
”Miten niin?” Draco kysyy äkkiä. ”Etkö sitten haluakaan…”
”Haluan tietenkin”, Harry kiirehtii sanomaan. ”Minä vain… minulla ei varsinaisesti ole kauhean hyviä kokemuksia tästä paikasta.”
Puddifootin kahvila ei ole muuttunut neljässä vuodessa lainkaan - se on aivan yhtä vaaleanpunainen ja hempeä kuin Harryn elämän ensimmäisillä treffeillä, joiden epäonnistumista hän ei välittäisi muistella juuri nyt.
”Olet siis käynyt täällä ennenkin”, Draco virnistää ja kaataa molemmille pastellisävyisillä sokerikuplilla maustettua vettä koristeellisesta kristallikannusta.
”Etkö sinä sitten ole?” Harry kysyy.
”Olen tietysti, Pansyn kanssa. Ihan vain ystävinä”, Draco kiirehtii lisäämään. ”Ja pari kertaa myös hänen järjestämillään sokkotreffeillä.”
Harry naurahtaa ja haroo hämmentyneenä tukkaansa.
”Olisin oikeastaan jo silloin halunnut…” Draco aloittaa, mutta vaaleanpunaiseen kaapuun ja valkoiseen esiliinaan sonnustautunut tarjoilija keskeyttää hänet.
”Oletteko valmiit tilaamaan?” tyttö kysyy pirteästi.
”Öh… Vohveli viuhpiiporeilla”, Harry tilaa kiireesti ensimmäisen näkemänsä vaihtoehdon.
”Selvä”, tarjoilija nyökkää ja kirjoittaa tilauksen muistiin kimaltelevalla sulkakynällä. ”Entä teille?” hän kysyy Dracolta.
”Samaa. Ja kaksi jääkahvia”, hän sanoo ja hymyilee Harrylle, niin että vatsanpohjassa kipunoi. Tarjoilija lähtee viemään tilausta keittiöön ja hetken aikaa pöydässä on hiljaista.
”Mitä olitkaan sanomassa äsken?” Harry lopulta kysyy. Hän tuntee lämmön hehkuvan poskillaan, eikä tohdi katsoa Dracoa silmiin.
”Toivoin aina, että lähtisit treffeille kanssani”, Draco sanoo ja koskettaa lempeästi Harryn kämmenselkää.
Lämpö sulaa hymyksi Harryn kasvoille. Pöytään leijailee kaksi tuoksuvaa vohvelilautasta ja kermavaahdolla koristellut kahvilasit.
”Olen iloinen, että vihdoinkin pyysit”, Harry sanoo ja tarttuu Dracon käteen.
Hänen sydämensä sinkoilee kuin viuhpiipore, eivätkä kahvi ja vohveli ole koskaan maistuneet yhtä hyviltä.