Nimi: Operaatio Joulumielen uusi sukupolvi
Kirjoittaja: Melodie
Ikäraja: K-11
Fandom: Harry Potter
Paritus: Harry/Draco
Genre: Jouluintoilu
Ajattelin että voisi taas olla aika levittää pientä joulumieltä! Onnellisia aikoja kaikille. <3
Aiemmat osat:
Operaatio Joulumieli (K-11)
Operaatio Joulumielen paluu (K-11)
Operaatio Joulumielen uudet tuulet (K-11)
-
Operaatio Joulumielen uusi sukupolviLuukku 1Hyräillen Draco kaiveli joulukoristeita laatikoistaan. Niin paljon ihania koristeita, niin paljon ihania muistoja! Ja nyt kun lapset olivat jo kolmen – miltei neljän, Merlin sentään – heistä oli jo paljon seuraa jouluvalmisteluihin.
”Katso, Balthazar”, hän hyrähti nauruun pidellen kädessään vinksottavaa poroa jonka lapsi oli askarrellut toissajouluna. Balthazar kikatti ja nappasi poron isältään.
”Se laitetaan tänne”, hän ilmoitti ja nousi jakkaralle asettelemaan poronsa pianon päälle.
”Minkä koristeen sinä haluaisit ripustaa ensimmäisenä, kultaseni?” Draco kysyi Gwynethiä katsellen. Tämä työnsi huulensa törölleen.
”En minä halua ripustaa mitään koristeita. Minä en
pidä joulusta!”
”Et pidä joulusta?” Draco sanoi, yrittäen pysyä rauhallisena vaikka sisimmässään kirkui paniikissa. ”Mutta… kaikki lapset pitävät joulusta!”
”Minä en”, Gwyneth ilmoitti ja marssi lastenhuoneeseen, paukauttaen oven perässään.
Draco jäi tuijottamaan hämmentyneenä ja hieman hätääntyneenäkin tämän perään, mutta Balthazarin nykiessä häntä vaativasti kaavunhelmasta hän viritteli kasvoilleen jouluisen hymyn ja palasi penkomaan laatikoita.
Draco ja Balthazar urakoivat koko päivän, ja kun Harry illansuussa palasi, oli joulutunnelma vallannut heidän soman kotinsa. Harry hymyili ja esitteli heille ostamiaan herkkuja: juustoja, pipareita, joulutorttuja ja savukalaa. Ilmassa oli pientä joulutunnelmaa, joskin se kärsi aika tavalla Gwynethin myrtyneestä olemuksesta. Lasten mentyä nukkumaan Draco käpertyi huolestuneena Harryn kainaloon.
”Kuule… Gwyneth sanoi tänään jotain aika kauhistuttavaa.”
”Mitä niin?” Harry kysyi häkeltyneenä, siirtäen kaiken huomionsa televisiosta Dracoon.
”Että hän ei pidä joulusta!”
”Ai”, Harry vastasi. ”No, sehän on ihan normaalia.” Hänen katseensa harhaili takaisin televisioruutuun.
”Eikä ole!” Draco parkaisi. ”Miten minun lapseni voi olla joulunvihaaja? Miten löydämme yhteisen sävelen?”
Harry huokaisi ja rutisti Dracoa. ”Eiköhän kaikki järjesty, onhan tässä vielä aikaa.”
Aikaa… niin! Olisi aika järjestää uusi Operaatio Joulumieli. Olihan edellinenkin ollut menestys, Draco tuumi katsellen Harrya, jolla oli yllään mitä jouluisin poropusero.
”Mikä tuo ilme on?” Harry kysyi näyttäen pahaa-aavistavalta.
”Olen saanut mahtavan idean!” Draco kiekaisi, ja selitti sitten suunnitelmansa. Gwyneth ei voisi varmasti vastustaa joulua parhaimmillaan!
Harry puisteli päätään ja huokaili.