Ikäraja: S
Tyylilaji: synkkä, kosminen femme
Paritus: Mirja/Paula
Haasteet: Femme10 #6, Väripaletti II (tummansininen) ja Originaalikiipeily (129. avaruus)
Inspiskuva: x
A/N: Femme10:n korkkaus synkällä tajunnanvirralla.
Tapahtumahorisontin takana
Mirjalla on tummansiniset silmät. Se on samaa sävyä kuin taivas hämärän äärellä. Hän on ainoa tuntemani ihminen, jolla on sellaiset silmät. Sininen katse katsoo lävitseni, niin kuin aina nykyisin. Kurkkuani pistelee. Mirja saa minut tuntemaan kuin olisin niin yhdentekevä, että pian olemassaolonikin kumoutuisi silkkaa mahdottomuuttaan.
Mirja on pakkomielteinen avaruudesta. Hän elää vain kirkkaina öinä ja polttaa silmänsä kiinni planeettoihin. Muun ajan Mirja nukkuu, vaikertaa ja työntää minut pois, kun yritän pitää hänestä huolta. Hän ei näe enää muuta, ei minuakaan, vaikka olen lämmin, elävä ja lähellä.
Olen oppinut vihaamaan öitä ja sen tummaa sinistä, joka on vienyt minulta kaiken.
Mirjan sydän on kuin tyhjiö, jota minä yritän epätoivoisesti täyttää ja lämmittää. Se on toistaiseksi osoittautunut mahdottomaksi.
Nyt sopii kai tunnustaa: toivottamat tapaukset ovat aina vetäneet minua puoleensa.
En puhu Mirjasta ystävilleni. Tiedän, mitä he sanoisivat: Paula, jätä se sosiopaatti tai se tuhoaa sinutkin.
He ovat oikeassa. He eivät vain tiedä, että minut on jo tuhottu. Sydämeni tilalla on massoittain pimeää ainetta ja sieluni säteilee kuolleen tähden viimeisiä valosäikeitä.
Mirja on musta aukko ja minä olen tapahtumahorisontin takana, kaiken avun ulottumattomissa.