Raesokeri: kiitosta vaan
Laiska kommentointi on myös meikäläisen alaa.. xD
Diamond: Minäkin tykkään Midosta. Ärsyttävän kiva xD Voi ei, toivottavasti et sitten ajattelut lähettää mitään sairaalamaksua sormistasi tännepäin. O_O Olen rahaton! Ja kyllä, Linkille sattui nosebleed
Mietin viitsinkö laittaa, mutta sinne meni sitten kuitenkin... ja tässä viimein tätä jatkoa. Kesti taas, kun oli kiireitä. Ihan OIKEITA kiireitä, ei mitään tekosyykiireitä, kuten mulla tapana on.
OSA 6Sheik seisoi olohuoneen ovensuussa katsoen sohvalla kevyesti nukkuvaa henkilöä. Oli kulunut muutama minuutti siitä, kun Sheik oli saanut selville erään pienen salaisuuden jota Link ei ollut hänelle kertonut. Soturin oli vaikea uskoa koko asiaa todeksi. Missä vaiheessa Sankari oli ehtinyt kehitellä moisia tunteita hänen varalleen? Sheikin muistoissa heillä oli aina ollut liian kiire pelastaa Hyrule ja selvittää temppelit, ettei muulle ollut oikein jäänyt aikaa. Eivätkä he olleet enää nähneet Ganonin kukistumisen jälkeen…paitsi nyt. Mutta ei Link olisi voinut näin lyhyessä ajassa rakastua häneen. Sen oli siis pitänyt tapahtua jo vuosi sitten heidän matkallaan. Sheik yritti pinnistää muistiaan ja löytää sen ajankohdan jolloin Sankari oli hairahtunut hänenlaiseensa keinotekoiseen olioon. Toinen vaihtoehto oli tietysti, että Mido oli valehdellut hänelle päin naamaa. Jos tämä olisi totta, poika ei tulisi selviämään vähällä vaikka mikä pirun lapsi olisi. Eikä Sheik enää kehtaisi näyttäytyä Sankarille, jos tämä saisi tietää huijauksesta.
Toisaalta asiaa miettiessään Sheik muisti, kuinka lujaa Linkin sydän oli pamppaillut silloin temppelillä. Hän oli aluksi luullut sitä jonkin sortin järkytykseksi, mutta nyt kun asiaa mietti uudessa valossa… Sheik nielaisi ja vilkaisi taas nukkuvaa Sankaria. Hänellä ei ollut minkäänlaista ajatusta, kuinka tähän tulisi suhtautua. Sheik ei ollut ikinä rakastanut ketään, eikä kukaan ollut rakastanut häntä. Sitä paitsi, vaikka hän olisikin rakastanut Sankaria, mikä tietenkään ei ollut mahdollista, sillä hehän olivat molemmat miehiä, ei siitä olisi kuitenkaan tullut mitään. Sheik kun oli oikeasti Zelda, tosin Sankari ei tiennyt tätä.
”Eikä tule koskaan tietämäänkään, jos se minusta riippuu…” Sheik mutisi hiljaa itselleen kävellessään lähemmäksi Linkin uinuvaa hahmoa.
Link näki unta. Hyvää unta. Unessaan hän seisoi huoneessa, joka oli pyöreä. Huonekaluja ei juuri ollut, vain takka ja sen edessä oleva pehmeännäköinen nojatuoli. Takassa leimuava tuli valaisi muuten huoneen harmaita kiviseiniä. Nojatuolissa istui henkilö, ja Link tiesi kuka, vaikka ei ollutkaan nähnyt henkilön kasvoja. Sankari otti muutaman askeleen kohti nojatuolia ja salaperäistä henkilöä. ”Sheik.” Link sanoi pehmeästi kietoessaan kätensä tuolissa istuvan henkilön vartalon ympäri. Tämä laittoi kädessään olleen mansikka-askin pois kääntäen kasvonsa kohti toista miestä, kohdaten tämän silmästä silmään. Miehellä oli kullankeltainen tukka, ja punaiset silmät. Hänellä oli yllään normaali sininen asunsa, mutta kasvoja peittävä kääre oli kerrankin unohtunut jonnekin. ”Link” Soturi sanoi hellästi nostaen toisen kätensä Sankarin poskelle. Link kumartui liikauttaen päätään pienesti. Sheik sulki silmänsä tuntiessaan Sankarin huulet omillaan.
”Ehhehee..mmm…” Link mutisi unissaan, ”Sheik…”
Soturi hänen vieressään punastui, Sankari uneksi selvästikin hänestä. Puna Sheikin kasvoilla syveni, kun hän eksyi miettimään millaista unta Sankari hänestä oikein näki. Soturi oli aina pitänyt Linkiä ystävällisenä, mutta hieman hitaana persoonana. Mutta kuitenkin vilpittömänä ja viattomana ihmisenä. Saadessaan selville Sankari todellisen ajatusmaailman, Sheik tunsi itsensä järkyttyneeksi. Sankari ei ollutkaan enää mikään pikkupoika. Myös tehtävä, johon Soturi oli lähetetty alkoi tuntua epäilyttävältä. Yleensä Impa kertoi enemmänkin kuin tarpeeksi tietoa, mutta nyt hänet oli kirjaimellisesti tyrkätty ulos linnasta ja käsketty Sankarin perään. Sheik alkoi epäillä, ettei koko salamurhaaja-porukkaa edes olisi. Juttu haiskahti enemmänkin Prinsessan tekosille. Soturi oli siis lähetetty Sankarin seuraneidiksi…kuuntelemaan tämän tarinoita. Ei, kuuntelemaan tämän…
”Tunnustusta.” Sheik henkäisi. Sitähän Link oli yrittänyt äskenkin, mutta se pieni kokiripoika oli tullut häiritsemään. Soturin kävi hieman sääliksi Linkiä. ”Miksi minä, Link? Sankarina saisit minkä tytön tahansa.” Sheik istahti nukkuvan pojan viereen silittäen tämän hiuksia hellästi.
”Tämä on väärin Link.”
Link hätkähti hereille jonkun koskettavan häntä. Keskeytetty uni oli ollut kovin makoisa, eikä Link ollut hyvillään herätyksestä. Mutta nähdessään Sheikin taas vierellään, Sankarin äreys haihtui hetkessä. Link virnisti miehelle, joka oli onnistuneesti vetänyt kätensä pois Linkin hiuksista juuri ennen tämän heräämistä. Sheik katsoi kohti Sankarin hymyileviä kasvoja, mutta ei itse hymyillyt. Tilanne oli paha. Prinsessa ja Impa olivat alusta asti pelänneet että Sheikistä saattaisi tulla liian läheinen Linkille. Nyt nämä pahat aavistukset olivat tulleet toteen. Sheikistä oli tullut tahtomattaan liian läheinen Sankarille. Aivan liian läheinen.
Soturi tiesi asioiden mutkistuvan huomattavasti, jos Link saisi tietää hänen olevan Prinsessan luomus. Eikä Zeldan salaisuutta muutenkaan saisi lörpötellä kellekään, jottei Prinsessa altistuisi vaaraan. Totuus olisi todennäköisesti musertava tieto Sankarille, eikä Sheik halunnut nähdä ystävänsä kärsivän. Niin paljon kuin Soturi nauttikin toisen miehen seurasta, hän tiesi että pikainen lähtö olisi enemmän kuin paikallaan. Eikä Sheik tiennyt miten olisi vastannut, jos Link olisi tuonut esiin sen… tunnejutun. Tietysti hänen olisi torjuttava Sankari. Koko ideahan oli aivan järjetön. Link oli mies. Sheik oli mies. Sitä paitsi, Sankarilla oli vientiä naisten keskuudessa, ainakin jos Linnan hovineitojen juttuihin oli luottamista. Ja Sheik ei edes ollut oikea ihminen. Täysin mahdoton yhtälö siis.
Enkä minä ole edes millään muotoa kiinnostunut Sankarista. Ollaan vaan mätetty muutama hirviö yhdessä ketoon. Ei muuta. Sheik mietti kuumeisesti nyökytellään samalla pienesti itselleen, kuin varmistaakseen asian todella olevan näin. Sitten Soturi nousi kävellen raskain askelin kohti ovea. Link näytti hämmentyneeltä.
”Hei, hei Sheik! Minne sinä nyt? Onko Mido uudessa pulassa?”
Sheik jähmettyi, hän oli unohtanut keksiä tekosyyn. Soturi vaivasi aivojaan muutaman sekunnin ennen kuin vastasi. ”Prinsessa käski uusiin tehtäviin. Täytyy joutua takaisin Hyruleen. Käsken pari kokiria hoitamaan sinua…” Soturi tarttui ovenkahvaan ja väänsi sen alas astuen samalla raikkaaseen ulkoilmaan.
”Hei, mitä? Hei, Sheik! Älä mene! Sheik!” Link koetti huutaa ystävälleen, mutta Sheik oli jo sulkenut oven perässään.
”Link! Mene takaisin!” Sheik huusi seisoessaan Kakarikossa sijaitsevan vanhan kaivon edessä. Link oli juuri saapunut kylään nähden sen olevan liekeissä. Asukkaat juoksivat hädissään sinne tänne, koettaen saada perheenjäseniään, eläimiään ja muuta omaisuutta turvaan liekkien raivolta. Sheik tarkkaili kaivoa kasvoillaan sekoitus pelkoa ja raivoa. Varoituksesta huolimatta Link otti muutaman askeleen lähemmäksi kohti kaivoa ja Soturia sen äärellä. Kaivo piti pelottavaa ääntä, mikä sai kylässä olevat eläimet vauhkoiksi. Äkkiä kaivosta lensi suuri musta varjo, peittäen lähes koko taivaan, joka oli jo värjäytynyt punaiseksi. Link kavahti tätä näkyä, ottaen pari askelta taaksepäin, tarttuen samalla miekkaansa. Sheik sen sijaan syöksyi eteenpäin kohti varjoa, hyökäten sen kimppuun. Sankari katsoi kauhuissaan, kuinka varjo syöksyi Soturin kehon läpi paiskaten tämän korkealle ilmaan.
”SHEIK!” Link karjaisi nähdessään kuinka Soturin veltto ruumis tömähti maahan vierien kivisiä rappuja alaspäin. Sankari heitti miekkansa maahan juosten Sheikin luo. Varjo, joka edelleen leijui taivaan yllä, teki käännöksen suunnaten kohti Linkiä ja Soturin elotonta ruumista. Sankari koetti suojata heitä kilvellään, mutta turhaan…
”Tulet sitten viimein tajuihisi.” kuului ystävällinen ääni Linkin pään yläpuolelta Sankarin avatessa silmänsä. Hän makasi Sheikin käsivarsilla, joka tuntui sillä hetkellä erittäin mukavalta paikalta… Link avasi silmänsä. Hänen oli lopettava tämä menneissä eläminen! Sankarit olivat viileitä jätkiä, eivätkä mitään pellejä. Link nyökytteli itselleen nousten samalla varovasti ylös sohvalta. Hän ei tiennyt kuinka kauan siitä oli kun Sheik oli jälleen kerran häipynyt hänen elämästään. Eikä Link ollut edes … no, tehnyt sitä mikä hänen oli pitänyt tehdä. Sankari tunsi turhautuvansa pelkästään muutaman viimeisimmän päivän ajattelusta. Miten muutama pikku sana pystyikin olemaan tällaisen vaivan takana. Ganonkin alkoi tuntua aivan lasten leikiltä tähän haasteeseen verrattuna. Sankari vetäisi nopealla liikkeellä vihreän myssynsä päähänsä. Hän halusi uudelleen Sheikin syliin, vaati se sitten mitä tahansa.
Minä jos kuka olen sen ansainnut. Link ajatteli astuessaan viileään ulkoilmaan. Jalkakin tuntui jo paremmalta.
----
Zeldan kasvot valtasi lievä hämmennys, hänen avatessaan linnan takaoven sieltä kuuluneen vaativan koputuksen takia. Normaalisti Prinsessa ei itse availlut vieraille ovia, ei varsinkaan palvelusväen tilojen, mutta nyt hän oli sattunut kävelemään ohi, eikä muita ollut lähistöllä. Tosin Zelda itse oli lähettänyt palvelusväkensä muualle, tekosyyn varjolla, jotta saisi hetken rauhaa keittiössä. Hän inhosi Prinsessana olemisesta johtuvaa iänikuista dieettiä. Sen kuntoiluvalmentajan täytyi olla joku valtakunnanvihollinen, joka yritti päästää Zeldan päiviltä. Ei kukaan pystynyt elämään sillä määrällä ruokaa, minkä Prinsessa sai päivän aikana! Ei edes kunnon kinkkua, jotain kevyttuotteita vain. Niinpä Prinsessa tuon tuostakin hiipi keittiöön napsimaan sieltä löytyviä herkkuja, varoen kuitenkin jäämästä kiinni. Niinpä avatessaan oven, Zelda oli hämmästynyt, mutta samalla helpottanut, että oven takana oli Link, eikä kuntovalmentaja. Sankari seisoi kivisellä kynnyksellä surkean näköisenä. Sade oli yllättänyt matkan aikana, ja Link oli Eponan selässä ratsastaessaan kastunut pahasti.
”L-Link?!” Zelda huudahti epäuskoisena tuijotettuaan poikaa hetken. Link koetti virnistää tavalliseen tapaan, mutta yritys oli lähinnä säälittävä.
”Öh… terve taas Zelda…tuota, tässä on aika kylmä, jos—”
”Oih! Anteeksi Link! En edes tajunnut, tule sisälle.” Prinsessa sanoi punehtuen pienesti. Vaikka Linkiä näkyi selvästi painavan jokin, Zelda tunsi pienen ilon sisällään nähdessään pojan taas linnassa hänen luonaan.
Prinsessa ja Sankari istuivat mahtavassa ruokasalissa keskenään. Sali oli tyhjillään, eikä suurella mahonkisella pöydällä ollut muuta kuin laaja vati kirsikoita ja viinirypäleitä. Zelda istui pöydän päässä suuressa kultaisessa tuolissa, joka kuului ilmeisesti kuninkaalle. Tuolin istuinosaa peitti suuri samettinen tyyny, jonka puna sointui Prinsessan mekon sävyyn. Link puolestaan istui Prinsessa oikealla puolella, mahtavassa puutuolissa. Zelda istui hiljaa ja kuunteli Link selostusta, siitä kuinka Sheikin vierailu oli mennyt täysin päin Ganonin –
”Link! Ei tuollaista kielenkäyttöä täällä!” Prinsessa suhahti kiireesti Sankarille.
”Öh, aivan. Ollaan linnassa. No siis se ei mennyt kuitenkaan kovin hyvin.” Link korjasi sanojaa nolona ja selitti loput tarinasta. Vaikka Zelda olikin surullinen Sankarin puolesta, kuitenki osa hänestä oli erittäin tyytyväinen Linkin pysyttyä sinkkuna. Mahdollisuuksia siis oli vielä. Ellei Link sitten olisi umpihomo. Prinsessa pudisteli vimmatusti päätään, hän oli taas antanut ajatustensa karata, vaikka Link avasi hänelle sydäntään.
Sankarin lopetettua riipaisevan kertomuksensa, hän hautasi kasvonsa käsiinsä. Linkiä hävetti kertoa omista asioistaan Prinsessalle. Erityisesti kun ne koskivat hänen rakkauselämäänsä. Vaikkakin Zeldalla ja Linkillä oli erittäin lämpimät välit. Zelda hymyili koskettaen kädellään Linkiä, joka kurkisti piilostaan.
”Link…kuulostaa siltä, että Sheik on sinulle erittäin tärkeä.”
Sankari nyökkäsi tuijottaen pöytään puna kasvoillaan. Hän olisi kiitollinen päästessään pois tästä tilanteesta, jonka oli itselleen luonut.
”Silti…etkö voi harkita elämääsi ketään muuta?”
Link nosti päänsä katsoen Prinsessaa. Zelda oli kuulostanut surulliselta.
Ja näyttää siltä myös! Sankari ajatteli nähdessään Prinsessan ilmeen. Zeldan alahuuli oli mutristunut ja hänen silmissään kimalsi muutama kuninkaallinen kyynel.
”Prinsessa! Zelda! Mikä hätänä?!” Link huudahti kauhuissaan. Oliko kauheampaa tekoa olemassa kuin Prinsessan itkettäminen? Jos Impa saisi selville, Link olisi vainaa ennekuin ehtisi sanoa ”Epona”. Zelda niiskaisi pienesti.
”Eikö kukaan muu kelpaa kuin Sheik? Kuten vaikka…minä?” Link katsoi hetken aikaa ymmällään surullista Prinsessaa hänen vieressään. Sitten hän tajusi.
”Zelda…uh…pidätkö sinä…minusta?” Prinsessa niiskautti uudelleen, tällä kertaa hieman kuuluvammin. Sitten hän katsoi Linkiä lähes vihaisin silmin. ”Minä en pidä sinusta Link. Etkö näe, että olen ollut aivan kuninkaallisia korviani myöten rakastunut sinuun, siitä saakka kun saavuit linnaan ensikerran?!”
Kuultuaan Prinsessan sanat Link järkyttyi. Hän henkäisi lujaa nojaten samalla taaksepäin tuolillaan, mikä kuitenkin osoittautui virheeksi. Hetkeä myöhemmin Sankari makasi tuoleineen kovalla kivilattialla. ”Ouououou...” Link hieroi kipeää selkäänsä kädellään noustessaan vaivalloisesti ylös, nostaen samalla tuolinsa, istuen sitten siihen. Link vältteli Zeldan katsetta laskien katseensa pöydällä oleviin marjoihin. Hänen olonsa ei ollut mikään paras, eikä Prinsessan läheisyys auttanut asiaa yhtään. Zelda kuitenkin sipaisi kämmenellään Linkin hihaa. ”Link, katso minua.” hän sanoi, koettaen pitää äänensä rauhallisen ylväänä. Vastahakoisesti Sankari käänsi päänsä Prinsessan puoleen katsoen tytön sinisiä silmiä.
”Zelda, minä olen pahoillani.. oikeasti…” Link sanoi koettaen estää ääntänsä murtumasta. Tältäkö hänestäkin tulisi tuntumaan, kuin Sheik pian lahjoittaisi hänelle parin rukkasia. Sankari vihasi Prinsessan sydämen särkemistä. Zelda oli hänelle tärkeä. Erittäin tärkeä.
Prinsessa ei kuitenkaan itkenyt, vaan sanoi päättäväisenä: ”Link, kyllä minä tiedän. Ja vaikka päätöksesi kuinka paljon koskisiskin sydäntäni, olen päättänyt seisoa rinnallasi loppuun asti. Varsinkin jos tarvitset lainaa kuherruskuukautta varten.” Zelda naurahti lopuksi.
”Prinsessa!” Link huudahti naama punaisena. ”Älä koettakaan vääntää yhtään vitsiä tästä! Asia on vakava! Tajuatko millaisissa tunnontuskissa minä olen! Sinä olet sentään Zelda, Hurylen Prinsessa! Ja minä olen vain---”
”—Sankari, Link. Sinä olet sankari. Ja äläkä höpötä mitään tunnontuskista, kyllä minä tiesin, että näin tulisi käymään.” Zelda hymyili pojalle, joka vastasi siihen epävarmasti.
”Prin—Zelda!” Link huudahti kyyneleet silmissä syöksyen kaappaamaan Prinsessan syliinsä.
Milloin minusta tuli näin tunteellinen? Link mietti häpeissään painaessaan Zeldan syliään vasten. Sankari tiesi, ettei voinut vastata Prinsessan tunteisiin, mutta halata hän halusi tätä.
”Link.. en saa henkeä…” Zelda ähkäisi Pojan lujassa puristuksessa. Sankari ote heltyi välittömästi. Prinsessa kietoi kätensä Linkin kehon ympäri vastaten halaukseen. Näytti siltä, että tämän lähemmäksi hän ei omaa unelmaansa päässyt. Hetken hiljaisuuden jälkeen Link erotti korvansa juuresta pienten nyyhkäysten sarjan. Poika kietoi kätensä lujemmin tytön ympärille, silittäen samalla tämän silkinpehmeitä hiuksia. ”Minun pitäisi luovuttaa Sankarin titteli sinulle, Zelda.” Link vielä kuiskasi Prinsessan korvaan.
----
Prinsessan halaamisen seurauksena syntynyt rauhallinen tunne Linkin sisällä alkoi pikkuhiljaa kadota, paniikin saadessa jalansijaa. Zelda oli käskenyt Linkiä menemään Linnan pohjoistorniin, jossa Sheik kuulemma majaili. Prinsessa itse menisi edeltä hoitamaan virka-asioita. Eksyttyään kolme kertaa, ja jouduttuaan rähinään erään uuden vartijan kanssa, Link oli viimein pohjoistornin huipulla sijaitsevan huoneen oven edessä. Vaikka poika vapisi hermostuksissaan, hän oli kuitenkin päättäväinen. Zelda oli uskaltanut tunnustaa hänelle, vaikka oli tiennyt lopputuloksen. Nyt hänen oli tehtävä sama Sheikille. Toivottavasti vastaus olisi kuitenkin erilainen. Link ei uskonut, että olisi pystynyt käyttäytymään yhtä hallitusti kuin Prinsessa, pakit saadessaan. Vapisevin käsin Link aukaisi huoneeseen johtavan oven.
Soturi seisoi itsekseen huoneen nurkassa kääntäen kasvonsa ovelle päin, joka avautui hänen silmiensä edessä. Hermostunut Sankari luikahti sisään tuijotellen muka kiinnostuneena seiniä. Sitten hän veti syvään henkeä ottaen muutaman reippaan askeleen kohti Sheikiä.
”Minulla on sinulle asiaa.” Hän sanoi päättäväisesti, sydämen kuitenkin hakatessa lujaa. Link katsoi voimakkaasti Sheikiä silmiin. Nyt hän sanoisi sen. Sanoi että rakasti She---
”En halua kuulla sitä.”
Link meinasi tukehtua sisäisesti Sheikin sanoihin. Hän katsoi lähinnä pelosta hurjistunein silmin Soturia.
”Mitä? Miten niin et halua kuulla?! Et edes tiedä mitä aioin sanoa!” Link huudahti koettaen saada lisää happea keuhkoihinsa. Mitä ihmettä Sheik oikein ajatteli?
”Kyllä minä tiedän! Enkä halua kuulla sitä! En nyt enkä ikinä!” Sheik korotti ääntään.
Link ei enää jaksanut. Hän lysähti maahan voipuneena, eikä ollut edes varma löikö hänen sydämensä enää. Sheikin julmat sanat soivat taukoamatta Sankarin korvissa. ”Etkä tiedä…” Link sanoi hiljaa enemmän itselleen kuin Sheikille. Häntä pyörrytti. Soturi käänsi katseena pois säälittävän näköisestä Linkistä.
”Kyllä minä tiedän… Link, se ei… ei ole oikein. En minä, emme me voi. Sinä tiedät sen.” Link tuntui saavan uutta voimaa Soturin sanoista. ”Mutta… miten niin et voi,
emme voi? Tietysti voit! Sheik minä---”
”ÄLÄ sano sitä!” Sheik melkein karjaisi.
”Minä sanoin että en halua kuulla sitä.” Soturi koetti sanoa välinpitämättömällä äänellä, istahtaen sängynreunalle.
Lattialla istuva Link ei tuntenut enää oloaan heikoksi, eikä säälittäväksi, päinvastoin, hänen verensä alkoi kiehua vihasta. Miten niin Sheik ei halunnut kuulla mitä Linkillä oli sanottavana. Mokoma paskiainen! Link oli viimein kerännyt rohkeutensa, mutta se ei herralle kelvannut. Helvetin Sheik. Sankari nousi ylös puristaen kätensä nyrkkiin. Hän kääntyi kohti sängyllä istuvaa Sheikiä pamauttaen lujasti nyrkkinsä tämän nenään. Soturi henkäisi kivusta kaatuen sängyllä taaksepäin.
”Hemmetin hemmetti, minä rakastan sinua Sheik! Vaikka vihaisitkin minua, etkä halua kuulla sitä! Kuulitko, RAKASTAN!” Link huusi raivoissaan Soturille joka makasi sängyllä kädet verisen nenänsä peitteenä.
------------
A/N: Huh, siinä oli kuudes luku. Ilmaiskaa vaan rohkeasti mielipiteenne, jos teksti on muuttunut aivan surkeaksi.
Seuraava luku tulee taas kunhan jaksan ja ehdin ^^