Saappaaton Mulla ei oo ihan yhtä hyvää luottoa kuin sulla, mut hyvä, että edes toisella meistä.
Oot ihana ja levottomat kommentit best. <3 Tässäpä lisää, tää osa vähän venähti.
4.
(varjo) Seuraavat päivät ovat vähän helpompia. Kipu Fleurin kehossa tulee ja menee, mutta ei käy niin voimakkaaksi kuin aiemmin. Charlie hoitaa puutarhaa ja kantaa keittiöön puita. Fleur ei suostu luopumaan keittiöstään, joten Charlien on annettava naisen tehdä ruokaa. Ajoittain Fleur istahtaa hellan äärelta alas levähtääkseen ja hoitaa sekoittamisen taikakeinoin. Toisinaan he syövät ateriansa hiljaa, toisinaan he kiertelevät ja kaartelevat.
"Mitä sinä ajattelet?" Fleur kysyy, kun Charlie on unohtunut katsomaan häntä.
"Myrskylintuja", Charlie sanoo laskien katseensa. "Ne ovat huonoja kävelemään, mutta mahtavia lentämään ja uimaan", hymy käy hänen kasvoillaan ja kuivuu sitten kokoon.
"Täällä ei ole myrskylintuja", Fleur kääntää katseensa keittiön ikkunaan ja kauemmaksi merelle.
"Ei, ne pitäytyvät pohjoisessa. Toisinaan Cornwalliinkin ajautuu jokunen yksilö, yleensä kuolleena tai siipirikkona."
Fleur kääntää katseensa takaisin ja jää tuijottamaan Charliea.
"'Etken luulin, että vertaat minua siihen lintuun, mutta taidatkin puhua itsestäsi", Fleurin katse on niin tuima, että varjot hänen silmiensä alla tuntuvat syvenevän. "Pahinta ei edes ole kipu", nainen vaihtaa yllättäen puheenaihetta. "Pahinta on tietää, että tämän kanssa on elettävä loppuelämänsä."
Charlien rintaa puristaa, sillä hän voisi sanoa samaa ilman sairauttakin.
"Mitä parantajat sanovat?"
Fleur nauraa taas sitä toimetonta nauruaan.
"'E sanovat, että edessä voi olla parempaa tai sitten edessä voi olla pahempaa."
"Luulin, etteivät reumasairaudet ole niin yleisiä meillä?"
"Velhoilla ja noidilla? Ei kai olekaan, mutta tässä on tämä susiasia, se on kuitenkin puna
hukka", Fleur sanoo ja nousee pöydästä kääntyen selin Charlieen.
Charlie säikähtää äänen katkeruutta.
"Mutta ethän sinä ole - ?"
"En niin, mutta olen kantanut 'eitä. 'Eillä on sitä veressään. 'Yvin vähän, mutta on kuitenkin."