Ficin nimi: Unohtamisen sietämätön keveys
Kirjoittaja: repa
Beta: -
Otsikon antoi: DulzGram
Genre: huumori, draama
Sanamäärä: 150
Ikäraja: S
Haasteet: Originaali10 #4
A/N: Kun on huono muisti, niin pitihän siitä ihan kirjoittaakin. Tällainen tilanne voisi minulle aivan hyvin käydä ja varmasti monelle muullekin. Muistakaa kertoa, mitä tykkäsitte!
Unohtamisen sietämätön keveysSiinä se nökötti. Punainen villalanka minun oikean käteni nimettömässä. Solmittuna siististi rusetille, joka oli vielä varmuussolmulle kiepautettu, ettei aukeaisi ennen aikojaan ja tipahtaisi pois. Siinä se minua muistutti, mutta mistä? Sitä en tietenkään enää muistanut.
Että osasikin tympiä!
Rapsutin niskaani ja kurtistin kulmiani. Mikä oli niin tärkeää, että siitä piti ihan erikseen naru sormen ympärille kietoa. Aivoni raksuttivat ja rattaat pyörivät – tyhjäkäynnillä. Mitään en saanut palautettua mieleeni. En niin yksinkertaisesti yhtään mitään.
Mutta kyllähän minä jotakin olin selvästi unohtanut!
Ehkä se oli tärkeä tapaaminen. Tai kenties piti soittaa jonkinlainen puhelu. Mutta kenelle ja miksi? En saanut päähäni minkään valtakunnan syytä tavata tai soittaa kenellekään. Jonkun syntymäpäivä kenties? Mutta kenen! Olin jo tarkistanut lähipiirini syntymäpäivät eikä tärpännyt.
Miksi en ollut kirjoittanut itselleni selvästi tulkittavaa muistilappua?
Siinä se nökötti ja irvaili minulle. Lanka sormessani muistuttamassa siitä, miten auttamattoman huonomuistinen minä olin.
En saanut homman punaisesta langasta kiinni, vaikka se oli silmieni edessä.