Volds: En varmasti tykkäis Tonysta yhtä paljon jos se ei olisi ajoittainen kusipää. Hyvä siis että idiootti-Tony kelpaa
Tässä seuraava päivänpiristäjä.
006 |
Musta350Kolme hemmetin kertaa Tony hiipi ulos, ja kolme hemmetin kertaa T’Challa nappasi hänet. Kun hän lensi uudessa Peterin
Solid Snakeksi ristimässä prototyypissään pimeälle laboratoriolle, T’Challa odotti siellä huokuen rauhallisia viboja. Ja syöden burritoa. Burritoa?
Tony laskeutui vaimean kalahduksen saattelemana. T’Challa ojensi burritoa. ”Hyvää aamuyötä, Stark.”
”Itse asiassa olen puku yllä, joten se on Iron Man”, Tony antoi puvun laskostua yltään ja kiskaisi burriton itselleen. ”Okei, sinä voitit.”
T’Challa ei sanonut mitään. Tony tunsi itsensä liian voipuneeksi ajattelemaan tämän läimäyttämistä, mikä nyt olisikin ollut poliittisesti helvetin monimutkaista. Lisäksi hän kieltäytyi olemasta mikään väkivaltaan turvautuva paskiainen.
Vibraniumjunat kiisivät lähes ääneti heidän alapuolellaan. Savannilla kahahteli. Lopulta se oli liikaa. Tony repi burritokääreen auki. ”Hyvä on, siskosi on täysin rehellisesti älykkäämpi kuin minä. Kuulitko? Tony Starkille jaossa vain hopeaa.”
T’Challa rypisti oman kääreensä palloksi. ”Sinä olet hyvä mies, Tony Stark.”
Tony tyrskähti. T’Challa katsoi häntä läpiluotaavaan tapaansa. Hetkinen, oliko mahdollista, että Wakandalla oli jonkinlaista ajatustenlukuteknologiaa?
”Olet oikeassa, Steve Rogers ja Bucky Barnes olivat täällä.”
Tonyn suupielet kiristyivät. Kiva kuitenkin kuulla vaihteeksi totuus T’Challan omasta suusta.
”Olet luonnollisesti huolissasi Rogersista. Hän on kaikesta huolimatta pitkäaikainen ystäväsi”, T’Challa varmasti näki hänen aikovan väittää vastaan. ”Mutta en valehdellut sanoessani etten tiedä minne hän täältä lähti.”
T’Challan tummat silmät olivat hemmetin lempeät, eikä Tony ansainnut sitä.
”Olen ollut aikamoinen kusipää”, Tony tunnusti.
”Niin olet.”
Sulavasanaisuus ei ärsyttänyt yhtä paljon kuin yleensä.
”Pyytäisin anteeksi, mutta te”, Tony viittasi T’Challaan päin, ”olette tottuneet merkityksettömiin sanoihin. Tiedäthän, ihmiset, joille on annettu perinnöllisyyslotossa yhtään melaniinintuotannon käynnistäviä geenejä.”
T’Challa pudisti päätään huvittuneena. Tony piti siitä virneestä, paljon parempi kuin iänikuinen diplomatia. Hän avasi suunsa pitääkseen sen virneen T’Challan kasvoilla mahdollisimman kauan, mutta T’Challa ehti puhua ensin.
”Aurinko nousee pian.”
”Nyt jo? Lyödään vaikka vetoa, auringonnousukin on täällä kauniimpi kuin muualla.”
”Eräs tuntemani henkilö kerran sanoi, että Wakandassa on maailman kauneimmat auringonlaskut”, T’Challa kertoi hiljaa.
”Eiköhän tässä saman tien tule katsottua sekin”, Tony tokaisi tuijottaen T’Challan kaartuneita huulia. ”Mistä juoruttaisiin, tässä odotellessa? Se tuliaispullo on vieläkin koneessani. Katsotaanko millainen peto sinusta kuoriutuu? Tiedäthän, Black Panther. Leijonakuningas.”
T’Challan nauru melkein pudotti Tonyn polvilleen. Hitto vie heidän kasvoilleen nouseva aurinkokaan ei häikäissyt samanarvoisesti.
”Saanko suudella sinua?”