a/n: heh, no okei okei. on nämä kaikki 10 osaa valmiita jo, mitä sitä pihtailemaan.IX
350
”Haluutko ajelulle?” ”Ai autolla? Onko sulla auto?”
”Tänään on!” ”Mä en ees tienny, että sulla on kortti. Mihin ihmeeseen sä sellasta tarviit…”
”Että voin viedä mun Karlosin ajelulle.” Puhelu katkeaa ja mä tuijotan hämmentyneenä luurin ruutua. Avaan instan ja selaan vähän aikaa. Niken uus look on saanut ihan sairaasti enemmän huomiota, kun mun. Nike osaa kyllä poseeratakin mua paremmin. Ärsyttävä jätkä. Vai ajelulle…
Käy ilmi, että Nikellä on lainassa sen isän naisystävän helmiäisen vaaleanpunainen pikkuauto. Se on ihan naurettava, mutta Nike näyttää ylpeältä kaartaessaan sen meidän talon pihaan. On vähän jo syksyisempi sää, vähän tuulee ja tihkuttaa, mutta ei kyllä edelleenkään ole hyvänen aika kylmä. Istahdan pelkääjän paikalle ja pelkään vähän. Ehdin tossa just tekstata Irenelle, joka oli sitä mieltä, että Niken kaltaisen ihmisen kyytiin meneminen olisi vähän että soronoo vaan, elämä!
Irene oli väärässä, Nike osaa ajaa autoa hämmästyttävän hyvin, etenkin siihen nähden, etten koskaan aikaisemmin ole nähnyt sitä ratissa. Okei äsken sillä sammui risteyksessä auto, en tiedä ajamisesta mitään, mutta se kiroili jotain kytkimestä. Me ajellaan vaan ilmeisesti, en tiedä onko Nikellä mitään suunnitelmaa määränpäästä. Se soittaa mulle biisejä, “tää on niin siisti, se ymmärtää mun iPhonen. Tossa lukee niinku biisin nimi myös. Tää on bluetooth.”
“Jep, siistiä, tää auto ymmärtää tosiaan sun iPhonea”, hymyilen.
“Soita toi noin, Bliss. No, eikö toimi? Play Bliss by Muse. No hö. Mä kokeilin sen jo, ennen ku hain sua. Se toimi ennen!”
“Mä uskon sua”, nauran, “anna mä laitan. Pidä sä vaan molemmat kädet ratissa.”
Mä en oo pitkään aikaan postannut mitään meijän yhteiselle läppäinstatilille, mutta tässä on kyllä huumorin ainekset koossa, siis Nils Mikkelsen ajamassa vaaleanpunaisella autolla ympäri jotain vitun Vantaata. Kuvaan Nikeä ja se virnistää ja ulisee jotain epäselvää.
“Noni, nyt on insta live. Anna paukkua”, sanon ja Nike nauraa niin, että hampaat ja kitalakikin näkyy.
“Moikkaa! Here we are again!”
”Tätä ei seuraa tällä hetkellä yksikään tanskalainen serkku.”
”Okei, okei. Hyvä päivä, jännä ja erilainen päivä…”
”Jep, me
yksityisautoillaan", heitän väliin.
”Sitä. Mutta myös me ollaan treffeillä!”
Kännykkä on lipsahtaa mun kädestä, mutta onnistun sulkemaan livevideon, vaikka sinne just alkoi tulvia kommentteja ja emojeita.
”Miten mä en tiennyt?"