Ficin nimi: Kypsyyskoe
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Yuri!!! on Ice
Ikäraja: S
Paritus: Otayuri, taustalla Viktuuri
Genre: Slice of life
Summary:
Kuka helkkari halusi puhua kondomeista päivänvalossa ja keskellä kauppaa?A/N: Tämäkin teksti ideoineen olisi ollut soveliasta saada valmiiksi jo muutama vuodenaika sitten. Oli vaihteeksi mukavaa hypätä YoI:n maailmaan kaiken Voltronin, MHA:n ja muutaman muun fandomin seasta. Syvempää inspiraatiota tästä sarjasta ficcailuun saanee vähän odotella, mutta jos nyt ainakin pari keskeneräiseksi jäänyttä tekelettä saisi kuosiin ja ulos Wordista...
Osallistuu haasteeseen
Animaatioiden taikamaailma.
”Hammastahnaa ja rakkolaastareita”, Yuri julisti pudottaessaan hankintansa Otabekin kanniskelemaan ostoskoriin. ”Mitä vielä?”
Otabek silmäsi keltaista muistilappua. ”Vessapaperi oli myös lopussa.”
”Hm? Viktor ja Katsudonhan kävivät kaupoilla eilen”, Yuri murahti. ”Olisihan se ollutkin niille liian vaikeaa hankkia paperia siinä samalla...”
”Se olin oikeastaan minä, joka lupasi ostaa paperia seuraavaksi”, Otabek sanoi ja taitteli kauppalistan takaisin taskuunsa.
”Ai? Mitä varten?”
”Osoittaakseni, että kannamme vastuuta yhteisistä hankinnoista yhtä lailla”, Otabek totesi sellaiseen sävyyn, että olisi voinut olettaa WC-paperin hankkimisen olevan jotenkin ylenpalttisen jaloa. Yurin kasvoilla kävi väkisinkin pieni virne. Beka se oli todellinen arjen sankari.
”Okei, vaali kunniakasta periaatettasi miten lystäät ja hanki ne paperit. Minä voin osallistua sen verran, että kannan ne hyllystä koriin”, Yuri tokaisi ja kääntyi kannoillaan. ”Oliko sen lisäksi vielä jotain, vai voidaanko jo mennä? Mahaa kurnii ihan hitosti...”
”Hmm, ei juuri muuta”, Otabek sanoi toista hyllyä vilkuillen. ”Paitsi ehkä...”
”Ihan sama, tulen kohta takaisin.” Yuri heilautti kättään ja harppasi toisaalle.
Palatessaan vessapaperisäkin kanssa Yuri yllätti Otabekin arvioimasta kondomipaketteja. Näkyä olisi voinut luonnehtia jokseenkin yllättäväksi, mutta Otabek ei säpsähtänyt vähääkään jäädessään kiinni, sikäli mikäli asian saattoi ilmaista siten.
”Et sitten yhtään isompaa säkkiä löytänyt?” Otabek katsahti vessapaperipakkausta.
”Jumboa sen olla pitää, jos kerta mielit todistaa arvollisuutesi niiden kahden pöllöpään alivuokralaisena”, Yuri virkkoi häijysti virnistäen.
”Me olemme itse asiassa vuokralaisia, koska he omistavat sen asunnon”, Otabek korjasi ohimennen ja poimi samalla hyllystä paketin kondomeja.
”No jaa, ihan sama mikä vuokralainen”, Yuri tuhahti ja silmäsi kumeja epäluuloisesti. ”Mitäs sinä noilla meinaat?”
Otabek kohotti kulmiaan. ”Haluatko minun tavaavan asian sinulle?”
"Älä jaksa, kysymys oli ihan aiheellinen!” Yuri murahti ja tössäytti vessapaperisäkin lattialle. ”Ihan tosi, mitä sinä noilla?”
”Tämä asia olisi pitänyt hoitaa kuntoon jo siitä lähtien, kun muutimme saman katon alle Viktorin ja Yuurin kanssa”, Otabek sanoi huultaan mietteliäänä pureskellen. ”Lyhyesti todeten, emme kerta kaikkiaan voi hyödyntää heidän kumivarastoaan enää pidemmälle.”
”Totta kai voimme?” Yuri esitti silkkana itsestäänselvyytenä. ”Niillä on kylppärin kaapit sen verran pullollaan, ettei kukaan huomaisi, vaikka sieltä veisi laukullisen!”
”Ehkei, mutta kyse on periaatteesta”, Otabek totesi vakavasti. ”Voimme kyllä huolehtia omasta ehkäisystämme ja maksaa siitä asiaankuuluvasti. Vai?”
Yuri kurtisti kulmiaan tutkiessaan hintoja hyllyn reunassa. ”Varmaan minä alan tuollaisia ryöstöhintoja maksaa...”
”Toisena vaihtoehtona voimme puuhastella nykyistä harvemmin ja siten säästää kuluissa”, Otabek totesi asiallisesti. Yurin teki mieli impulsiivisesti potkaista tummatukkaa.
”Häh, vakavissasiko heität moista, senkin
vihoviimeinen –”
”Usko huviksesi, en halunnut olla vähäisimmissäkään määrin tosissani”, Otabek keskeytti hänen ärhentelynsä ja näytti pakettia punaisia ekstraohuita kumeja. ”Palatakseni asiaan: mitä mieltä olet näistä?”
Sen lisäksi, että Otabek oli laskenut leikkiä emähuonosta aiheesta, Yuri tunsi käyriensä kärähtelevän moisesta puheenaiheesta. Kuka helkkari halusi puhua kondomeista päivänvalossa ja keskellä kauppaa?
”Sama se minulle on!” Yuri tajusi käyvänsä punaiseksi poskiltaan. ”Kuulitko, ihan se ja helvetin sama, anna nyt vain jokin niistä, että päästään pois ja syömään jotain...”
”Asia selvä.”
Yuri huomasi saaneensa käteensä ison paketin nyppyläpintaisia kondomeja. Ajatus kassalle kulkemisesta sen kanssa sai hänen niskahiuksensa pystyyn.
”Äh, Beka, ota sinä nämä!” hän puuskahti ojentaen pakettia nopeasti takaisin kuin se olisi voinut tartuttaa häneen jonkin sairauden.
”Ostatko sinä sitten tämän?” Otabek kysäisi viitaten vessapaperiin. Yuri kiiruhti pudistamaan päätään.
”En minä kehtaa niitä ottaa”, hän tuhahti tietäen kuulostavansa lapselliselta ja typerältä vieläpä myöntäessään ongelman niin suoraan. Samalla häntä ärsytti, miten etäisen huvittuneelta Otabek suvaitsi näyttää.
”Ymmärrän, Yura”, Otabek tuumasi. ”Äkkiähän siinä menee maine
Venäjän jäätiikeriltä, jos kävisi ilmi, että hän käy toisinaan vessassa tavallisen kuolevaisen tavoin.”
”
Älä viitsi.” Yuri loi tummatukkaan kiukkuisen katseen kulmiensa alta. ”On tuollaisen jättisäkin ostamisessa nyt jotain noloa, tajuatko...”
Otabek ei selvästikään ymmärtänyt hänen vastahakoisuuttaan, mutta suhtautui siihen harvinaisen kevyesti.
”Hyvä on, siinä tapauksessa saat huolehtia niistä”, tummatukka sanoi viitaten kondomipakettiin hänen kädessään.
”Suunnilleen yhtä noloa se on näidenkin kanssa kulkea!” Yuri yritti kiemurrella tilanteesta. ”Ei sillä, että itse näiden käyttämisessä olisi mitään ihmeellistä, mutta... saamari...”
”Sinä ja minä emme ole olleet medialle salaisuus enää suunnilleen puoleen vuoteen”, Otabek huomautti ja sai Yurin sydämen hypähtämään. ”Enemmän puhetta olisi syntynyt vaikka junioridebyyttisi aikaan, jos olisit ostanut jotain tällaista ja kaikki olisivat olleet epätietoisia toisesta osapuolesta.”
Yuri puri huultaan. Otabekin sanoissa oli paljon järkeä.
”Sitä paitsi”, tummatukka jatkoi hivenen kyynisemmin, ”luulisi, ettei ketään kiinnostaisi tippaakaan toisten ehkäisyasiat. Tosin roskalehdistöön monikaan normaali oletus ei päde vähäisissäkään määrin...”
”Sano muuta”, Yuri sanoi inhoten ja katsahti jälleen kondomeja. Hänellä riitti rohkeutta suunnilleen kaikkeen, piru vie, joten ei yhden kumipakkauksen ostamisen olisi pitänyt tuntua niin ylitsepääsemättömältä.
”
Yuurioo, jos ei viitsi pitää huolta ehkäisystä, ei myöskään ole tarpeeksi kypsä harrastelemaan sellaisia aikuisten puuhia”, Yuri ihan kuuli Viktorin äänen korvissaan. Niin pirun raivostuttavaa. Viktorille kondomien hankkiminen ei takuulla olisi ollut temppu eikä mikään, tai edes sellainen, mitä olisi jäänyt tuumailemaan kahta kertaa.
Jep, se oli todellinen kypsyyskoe, Yuri ajatteli kondomeja yhä tuijottaen. Miehisyyttä ja aikuisuutta testaava kypsyyskoe.
”Kai se on sitten pakko”, hän tuhahti hetken kuluttua.
”Ja jos kysyn ihan suoraan...” Otabek astui lähemmäs ja mutisi hiljaa hänen korvaansa, ”...nolottaako sinua enemmän päästä harrastamaan seksiä kuin käydä paskalla?”
Yuri ei voinut vinolle virneelleen mitään. ”Yritätkö jotenkin säälittäväsi manipuloida minua, ääliö?”
”Se oli aiheellinen kysymys, siinä kaikki.” Otabek hymyili pienesti. ”Mitä vastaat, Yura?”
Yuri ei tarvinnut miettiä kahta sekuntia kauempaa.
”
Vitut”, hän puuskahti ja nappasi hyllystä paketin erityisohuita kondomeja nyppyläisten lisäksi. ”Mehän testaamme vaikka näitä molempia ja vielä oikein olan takaa! Kassalle, Beka!”