Seila: Haha. Mahtavaa, että pääsin yllättämään! Mika on kyllä niin luttana <3 Turku on kyllä upea miljöö. Kiva, että se antaa tälle oman osansa. Ihanaa, että tykkäät. Kiitos kommentista!
Grazioso: Hämmästys on hyvä! Kivaa vähän sekoitella pakkaa. Joo, nimenomaan. Antaa näiden historialle syvyyttä! ^^ Mika on höpönen. Kiva, että fluffy maistuu ja kiitos kommentista!
Vendela: Et tosiaan ollut ainoa. Aina mukava yllättää! Tämä kaikki tapahtuu kolme vuotta ennen Kipinöitä, joten on mahtunut suhdekiemuroita. Jami on tuollainen rohkea, joka ei pelkää tehdä aloitteita. Parempi Mikan kannalta, koska ei se olisi uskaltanut mitään tehdä. Kiva, että tykkäät. Kiitos kommentista!
A/N: Aatu kehiin!
Viisi
350 sanaa
”Perse penkkiin. Sä oot tän illan kotona”, Aatu sanoo heti, kun tulee kotiin. Mika on juuri lähdössä. Hän naurahtaa Aatun komentelulle.
”Sori. Mulla on menoa”, hän pahoittelee. Se ei kelpaa Aatulle.
”Kyllä sulla on varaa jättää yhdet pippalot välistä. En oo nähny sua ikuisuuksiin, koska sä oot koko ajan jossain”, Aatu sanoo. Mika kohottelee kulmiaan.
”Me asutaan yhdessä. Me nähdään joka päivä”, Mika perustelee.
”Tiiät, mitä tarkoitan. Mulla on ikävä mun bestistä”, Aatu nurisee ja näyttää surullista naamaa. ”Eikö sulla mulla muka oo ikävä mua?”
”Ei”, Mika sanoo, mutta Aatun koiranpentukatse saa hänet horjumaan. Aatu lisää tehoja, ja Mika katsoo pois. ”Älä kato mua noin.”
”Ootko sä löytänyt itselles jonkun miehen?” Aatu kysyy. Mika punastuu. ”Mika! Bros before hoes, kyllä sun pitäis tietää!”
”Sori?” Mika sanoo varovasti puhisevalle Aatulle. Se pudistelee päätään ja hengittää syvään.
”Ei kai ne treffit oo?” Aatu kysyy. Mika pudistaa päätään. Aatu nyökkää pontevasti. ”Hyvä. Mä varaan sut täksi illaksi. Helvetti, meillä on ainakin sata sarjaa rästissä! Tilataanko pitsaa?”
Ennen kuin Mika ehtii sanoa mitään, Aatu on jo soittamassa lempipizzeriaansa. Mika huokaa. Hän punnitsee hetken vaihtoehtojaan. Aatua ei ole helppo suututtaa, mutta tästä se voisikin pahoittaa mielensä. Mika tekstaa ryhmächattiin:
Sori. En pääsekään tänään. Tuli yllättäviä menoja. Pitäkää hauskaa!Jami viestittää heti heidän omassa viestiketjussaan.
JamiOnko kaikki hyvin?
Mikan sisällä säkenöi. Tuntuu ihan hiton kivalta, että Jami ajattelee häntä.
MikaJoo. Mun kämppiksellä on vain eroahdistus. En oo kuulemma ikinä kotona.
JamiHaha, okei :D Vähän jään kyl kaipaamaan sua, mut ehkä mä kestän. Pidä säkin kivaa :3
MikaKyllä sä pärjäät! Joo, mä pidän. Huomisen aamuluennolla nähdään! ^_^
JamiIt’s a date!
Mika hymyilee itsekseen. Rintalastan alla kipinöi.
”Kerro siitä sun jätkästä”, Aatu sanoo, kun he ahmivat pitsaa telkkarin ääressä.
”Ei se oo mun”, Mika sanoo. ”Ei me olla käyty ees treffeillä. Mut se on siis ekavuotinen ja älyttömän söpö. Me tykätään monista samoista asioista, ja se on niin fiksu ja ihana. Ää, nyt mulla on ikävä sitä!”
Hellyydenkipeänä Mika kömpii Aatun kainaloon. Se nauraa ja pörröttää Mikan tukkaa.
”Sä oot ihastuneena kyllä niin toivoton.”
”Tiedän”, Mika hymähtää, mutta ei se ole täysin pahasta.