Tää on roikkunut mulla lukulistalla jo niin pitkään, että tänään herättyäni ja melko pian Lotoriin törmättyäni (Tumblr vain, valitettavasti, tai no en tiä, irl-kohtaamisessa saattaisi tulla pissat housuun) aattelin heti, että kyllähän Haggar-ficci täytyy korkata tänään! Sillä nimellä mä tätä ajattelen, vaik Lotor on päähenkilönä mainittu, johtunee ficin nimestä
Olipa jännä ficci. Sellainen tavallaan tunteisiin kovastikin vetoava, mutta toisaalta etäännytetty. Eli siis varsin IC! Koska en mä nää Lotoria mitenkään
ihmisenä hahmona, joka iltaisin puristelisi äitinsä kuvaa ja itkisi itsensä uneen. En mä usko, että sillä on ollut sellaista hahmoa elämässään oikeesti, parka. Tai jotenkin tää soveltuu mun pää-canoniin tää ajatus. Toki sillä on varmaan ollut joku lastenhoitaja - uuh! Aattele, jos joku Thace olis määrätty hoitamaan pikku-Lotoria? Ei, se on varmaan liian nuori, mut Ulaz vaikuttaa vanhemmalta! TAI KOLIVAN! Omg omg omg. Sit ne kohtaa, kuin Luke ja Vader, ja Kolivan onnistuu leikkaamaan Lotorilta TUPSUN HIUKSIA ennen kuin Lotor tipahtaa ja huutaa NÖÖYYYY koska nyt sillä on kolo kampauksessa :F
...anteeksi...
Mutta oikeesti, tästä kuviosta saa vaikka mitä revittyä. Muutenkin oon miettinyt, että koska Honerva/Haggar ja Zarkon on eläneet yli 10 000 vuotta, mikä Alluran ja Coranin reaktioista (pilotissa) päätellen on tavattoman pitkä aika altealaisen/galran elää, niin oletettavasti ne toisen ulottuvuuden ölliäiset on syypäitä pitkään elämään. Ja koska ulkonäöllisesti päätellen Lotorilla ei niitä oo sisuksissaan, niin ilmeisesti Lotor on syntynyt "vähän" myöhemmin kuin Allura. Eli oisko Lotor edes koskaan nähnyt Honervaa? Epäilen että ei. Ellei sitten ölliäiset oo "infektoineet" vauvaa jo ennen syntymää hmm. Ei, ehkä mä #hc enemmänkin sitä että Lotor on galran ikäluokassa joku 20-30, montaako sataa vuotta se sitten meikäläisten ajanlaskussa tarkoittaa, ja se on vaan nähnyt Haggarin aiempia muodonmuutostasoja. Koska varmasti Haggarin muutokset on graduaalisia, eihän se näyttänyt niissä takaumissa
ydinmehuilun (hehe tuota suomennosta) yliannostuksen jälkeen kuitenkaan ihan vielä Haggarilta. Tai sen ölliäishyökin jälkeenkään.
JOO! Mutta niin. Asiaan. Tyksin hirmuisesti tuosta quotesta mikä sulla tuolla ylhäällä <3 ja siitä, että Lotorilla on edes yksi hyvä muisto äidistään:
"taivaanrannan kirkkain tähti" <3
....ehkä.... (dudumdumduuuu!)
Olipas hirmuisesti ajatuksia herättelevä ficci, kiitos tästä!
// Oho, joo
Piraatilla oli hyvä huomio tuo, että Haggar olisi istuttanut Lotoriin muistoja omasta itsestään Honervana! Uu uu, me likey! Koska täähän on ihan looginen ja IC ajatus, koska selkeesti Haggar nähdessään itsensä "peilistä" oli järkyttynyt muistoistaan ja säikähti sikana, kun Allura näki hänen altealaispiirteensä. Mä nään nämä molemmat sellaisena, että Haggar häpeää kertoa kenellekään, miten kauas altealaisesta on tullut. Siis jollain tasolla, ehkä sillä kaikkein syvimmällä. Muilla tasoilla se käyttelee sähköpiiskaa >: ) mutta niin! Ajatus siitä, että Haggar on Honerva-tilassaan käynyt läpi noita samoja ajatuksia kuin Lotor tässä ficissä ja miettinyt, mitä hänestä pojalleen jää, ja sit päättänyt siirtää jotain "inhimillisiä muistoja" sen sijaan, että olis yrittänytkään niitä oikeasti kovin, kovin pelottavassa muodossaan. Hoo! Mä en jaksa uskoa, että Lotor olisi pakastettu, koska what's the point o.0 eli en usko, että se on tavannut Alluraa ennen kuin nyt ilmeisesti S5 alussa tapaa!